2024. április 17., szerda

Gyorskeresés

Simson Star II.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Rendeltem alkatrészeket. Igazábol a motor üzemképes. 1 hibája van: Nincs féklámpa.

Mutatom egyelőre mi a bevásárlókosár:
-Nyereghuzat STAR KR51/1
-Kipufogóbilincs gumitömítés
-Gumifogantyú J+B pár
-Kuplungkar fém
-Visszapillantótükör
-Berúgógumi, sebváltógumi
-Szívótorok tömítés papír
-Egy tömítésgarnitúra

Ma olyan 20 kilométert motoroztam. És elszakadt a kuplungbowden. Szerencsére a szerelő tudott adni egy bontottat, amivel talán kihúzom az új megérkezéséig.

Holnap egy baromi hosszú túra lesz. Mivel a motor üzemképesnek tűnik, ha meg nem az, legfeljebb hazahúznak. :DD

Hozzászólások

(#1) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Szia! Nem kötekedés, csak meg szeretnélek kímélni minél több felesleges kiadástól:

- a gumifogantyú (ha ez az alu fék és kuplungkar burkolata amit feketében lehet kapni) nem ér egy fillért sem, hamar szerte foszlik.
- visszapillantóból kormány végi bedugósat, kormány végi bilincseset és kuplung- és fékkar konzolba tekerhető M8 meneteset vehetsz. Legelsővel elveszed az index felszerelésének lehetőségét, legutolsóval pedig mindkét menetnek célszerű hibátlannak lennie, a köztes megoldást pedig csak fémszárasban vedd, mert különben használhatatlanul lobog majd a rezgésektől.
- szívótorok papírtömítés és egyéb tömítések: miért? a szívótoroknál egy piros textilbakelit, vagy egy fekete hőálló műanyag szokott lenni. A többi tömítést tervezed cserélni? a gyengepontok a váltkar szimeringje, és a berúgó és váltókar közötti O-gyűrű ahol csöpöghet, illetve ha a két blokkfél közül csöpög, azt úgy sem otthon óhajtod majd megoldani.

Szerintem (persze, ha még nincs ezekből):
- onboard gyertyakulcs, gyertya, kondenzátor, megszakító
- Slime - ha nem tervezel kereket újrafűzni a közeljövőben, megelégedéssel használom évek óta több gépemben
- köztes üzemanyagszűrő a tank és a karbi közé Pláne, ha takarékra kapcsolsz, könnyen beszippant a tank alján lévő koszt, víznyomot, akármit, és akkor nincs mese, lehet takarítani az út szélén.

A féklámpa érdekes szerzet ezen a motoron. Addig nincs akkutöltés, amíg a féklámpa üzemel. Ha csak az izzó ment ki, nincs semmi baj, viszont amint hiányzik a töltőegység (kis sárga téglatest 4-5 vezetékkel a lámpamaszk alatt) nem is tudsz féklámpát csiholni. Ha ez a helyzet, csak szólj, és adj egy címet, van itthon annyi felesleges ilyen töltőm, hogy lassan kidobálnám őket.

A szerelő csinált olajcserét? A trafós gyújtás megbízható, de elvileg nem tudod eldugni a trafót sehova (és ezért látszik, sajnos én gyárifetisiszta vagyok...).

Használd egészséggel!

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#2) Steve_Brown válasza TheLázs (#1) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Köszönöm szépen!

Igazából egy komplett motorgenerált megtudnék ejteni itthon. Mert minden megvan hozzá. (Apum lakatos/gépészmérnök) A blokkfelek között szerencsére nem csöpög.
Olaj le lett cserélve a gyári könyvnek megfelelő olajra. De néha épp, hogy csöppen. (Értsd leállítás után 1 óra alatt csöppen 1-et)
A szívotoroknál most is van egy papírtömítés, nem a karbinál hanem a toroknál. És mivel picit szakadt gondoltam lecserélem, nem nagy tétel.

Ez a kuplungbowden idegesít.

Ha a berúgókarnál csöppen, nem gáz veszek oda szimeringet ;]

Csak azért kellett szerelőhöz vinni, mert ő amúgy is jobban betudja állítani. De a totál mechanikus dolgokhoz én és apum is értünk, apuméknak volt nem egy simsonja és még a szocializmusban párat nekik kellett felújítani.

Köszönöm a segítséget! Ha a töltőtekercsre lesz szükségem megkereslek :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.