2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Fő a tájékoztatás, avagy A NEM TÁJÉKOZTATÁS a 21-ik században!

Írta: | Kulcsszavak: volánbusz . tájékoztatás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Időpont: 18 óra 50 perc, péntek, késő délután.
Helyszín: Népliget - buszpályaudvar.
Következő történt velem, állok a megfelelő buszállásban és várom, hogy beálljon a busz. 18:50-kor sikeresen be is állt. Felszállok és közlöm a sofőrrel.
- „Dunaharszti, vasútállomásig” kérnék egy teljes árú jegyet.
Erre a sofőr:
- A pénztárnál, vagy jegy automatánál. (közben nagy sunyin az arcomba mosolyog, amiből nem egyebet lehet kiolvasni, hogy megszívtad köcsög)
Csak pislogok értetlenül és kérdezek:
- Egy jegyet kérnék Dunaharasztiig.
Erre az sofőr:
- Nem adhatok jegyet, csak automata, vagy pénztár.
Erre Én, mint értelmiségi fasz, aki nem nézi az oszlopokat, merek vissza kérdezni (az oszlop szó döntő szócska lesz a jövőben):
- Most ez komoly? Idáig csak a buszon adtak jegyet, kivételt képezet az, hogyha fél órával hamarabb meg nem vetted az indulás előtt.
Válasz:
- Ott a tájékoztató (közbe az egyik oszlopra bólint a fejével), automata vagy pénztár (megint a sunyi mosoly, miközben arra gondol, hogy „megszívtad köcsög”).
Erre elöntötte a vér az agyamat. Gyors leszállás, futás a legalsó szintre, mert hát a földszinten egyáltalán nincs pénztár, nehogy gyorsabban meg tudja venni a jó ember azt a fránya jegyet…
Beállok a sorba és várom, hogy sorra kerüljek. Közbe órára nézek (18:54), mert hát 19:00-kór annak ellenére, hogy elmentem jegyet venni, ott fog hagyni a busz a pályaudvaron (mert a busz nem vár), hogyha 00-ra vissza nem érek.
Végre sorra kerültem, kérem a jegyet, gyors órára pillantás (18:56), hogy van-e értelme már kikérni.
Kérdem a pénztáros nőcikét (miután bepötyögte a célállomást és elkezdi nyomtatni a gép A Szent jegyet):
- Mióta nem lehet jegyet venni a buszon?
Flegma válasz:
- Vasárnap óta. (miközben a szemembe sem néz, unott, sablonosan egyszerű válasz)
Visszakérdezek:
- Ezt nekem honnét kellett volna tudnom?
Válasz:
- Ki van függesztve egy pár oszlopra. (sablon válasz, megint az a sunyi mosoly)
A mosolytól megint elszállt az agyvizem és megjegyeztem a szemébe nézve:
- Fasz ki van a Volánnal, is mint a BKV-val.
Gyors futás vissza a buszhoz, nehogy elinduljon egy, két perccel hamarabb a sofőr. Sosem lehet tudni alapon. 18:58-ra vissza is értem. Nyújtom a jegyet, eltépi nagy büszkén, lassan, mosolyogva.
Elfoglalom az egyik üres széket, és el kezdek agyalni, hogy a 21-ik században, hogy lehetséges az, hogy sem a TV-ben, sem a Rádióban, sem egy Újságban, Sőt még az Internetes portáljukon sem írják ki a változást. Megértem azt is, hogy a médiát kihagyják, mert nem kötelességük tájékoztatni a jó embert, hisz Ők a szolgáltatók és bármit megtehetnek Következmény nélkül. De azt nem, hogy a www.volan.hu oldalra mi a fenéért nem szúrtak be egy sort, hogy „2007-07-01-től csak a Pénztárnál lehet jegyet venni, a Buszokon NEM!”
Mert!!!
Mi van akkor, hogyha késik a jó ember és az indulás előtti ötödik percben ér oda a buszhoz. Nagy a tömeg (mert szokott ilyen is lenni, nem egyszer, hanem sokszor, nagyon sokszor), indulás előtt egy perccel utolsónak felszállsz, kéred a jegyet és elküld a sofőr a pénztárhoz jegyet vásárolni. Ekkor szívod meg mert bő öt perc, futással együtt, az hogy – elfutsz a pénztárhoz - sorba állsz – kérsz egy jegyet - nyomtatja - fizetsz - és visszafutsz. És ez idő alatt a busz elindult, épp amire Te a megfelelő buszállásba visszaérsz, a buszsofőr akkor fordul ki a Népligetből.
Kérdem Én:
- Ez így fer?
Szerintem:
- NEM!!!
ÉS miért nem?
A véleményem szerint röviden és tömören azért NEM mert:
- Mert a Volán is kezd Elkurvulni (NEM KICSIT, NAGYON), mint a BKV.

Következőkor nem egy plakát lesz kiragasztva, hanem egy kis sárga post-it oszt arra fognak hivatkozni… mert rajta van kisbetűkkel, hogy miféle változás történt…
Röviden A nagy böszme monopol vállalatok b*asznak az utasokra/emberekre, mert nincs ellenfelük a piacon. Sajnos. Így nincs más választása az embernek, igénybe kell venni ennek ellenére is a szolgáltatásukat. Annak ellenére, hogy elégedetlenek vagyunk vele. Ezt Ők is tudják. Mi is tudjuk. Csak Ők hasznot húznak belőle, természetesen a mi kárunkra.

Hozzászólások

(#1) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Tökéletesen egyetértek. Vegyünk 20k-ért egy rossz Ladát és hajtsunk bele az első volán járatba! :DDD

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#2) adalbert1


adalbert1
veterán

Gondolom egyszerűen költségtakarékossági okokból nem reklámozták jobban, de akkor is a honlapjukon feltüntetni nem került volna semmibe...
Szerencsére van választási lehetőségem, ezért inkább vonattal szoktam menni (az út nagyobb részén szerencsére IC-vel), de azért a mávval is tele van már a tököm.

(#3) ollie


ollie
MODERÁTOR

Ez tényleg röhej! Azért én hálás vagyok, hogy legalább tőled megtudtam ezt a változást. És ajánlom, hogy a szotridat mindenképpen küldd el a Homárnak!

***

(#4) Jégkokó


Jégkokó
veterán

Hát pedig nem uj dolog ez, hogy a végállomáson lehet csak jegyet venni, az etelén már több mint 2.5 éve van ugyan ez a rendszer, de pl érden is ez van már egy ideje.

A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.

(#5) stangli válasza ollie (#3) üzenetére


stangli
senior tag

a tegnapi nap folyamán oda is elküldtem :)

(#6) juliabrilke


juliabrilke
addikt

Érdekes, hogy ebben az országban már lassan mindent meg lehet csinálni. :(((

Az érdekes még, hogy erre még rájátszanak sok helyen az ottani alkalmazottak. Meg téged néznek hülyének, hogy miért nem tudod... ,,I,,

(#7) stangli válasza Jégkokó (#4) üzenetére


stangli
senior tag

A Népligetben nem így volt. Idáig. A buszon adtak jegyet, mert a Pénztártól elhajtottak, hogy CSAK indulás előtt fél órával lehet jegyet váltani, 10percel indulás előtt NEM lehet... és ehhez KŐkeményen tartották is magukat ez idáig :((

(#8) EQMontoya válasza adalbert1 (#2) üzenetére


EQMontoya
veterán

máv se sokkal jobb, utóbbi 3 alkalomból 3x késett az ic-m 15 percnél többet... vicces.

Same rules apply!

(#9) Nimrod


Nimrod
addikt

Fene se érti ezt a Volánt, de én is utálom már őket. A helyi jegypénztárban úgy kezelnek mint egy kalap sz@rt. Egyedül vagyok, picit sietős, pénztáros kényelmesen pöffeszkedik, látja, hogy állok és várok de inkább a tévé felé néz, illedelmesen kopogok az ablakon erre még ő van felháborodva. Azóta inkább a másik végállomáson veszem a jegyem még akkor is, ha kis kitérő. Van ez még tovább is. Reggeli várakozás a megszokott buszra, ami nem jön. Egy másik ''ügyfél'' (végsősoron az) mobilt ragad, hívja a Volánt, hol a busz, kimaradt? Hogy kivették? És erről miért nem értesítettek senkit? Magában morgolódva átfut a hévhez, hátha azt még eléri.
Másik öröm az ''új'' csodás német buszok. Ablakot nyitni nem lehet, vagy ha igen akkor semmit sem ér, az űlés nemegyszer a kezedben marad, az egész busz egy mozgó üvegház, télen vetkőzöl, nyáron meg fürdesz a saját levedben, ha a klíma működik akkor talán túléled az utat is.
A csatlakozásról már végképp nem kéne beszélni. Mindenki szídja a bkv-t. Kényelmesen és gyorsan tudok vele közlekedni még hétvégén is, de nekik is van egy körzetük, amin túl már nem visz. Marad a Volán, vagy a taxi. Ezen öröm úgy mutatkozik meg, hogy amikor a bkv-járatok menetrend szerint, pontosan odaérnek, addigra már integethetsz is a távozó busznak, következő fél óra, óra múlva. Lehet, hogy a taxi jobb lenne... :W

(#10) Drótszamár


Drótszamár
őstag

Árpádhídon asszem 2001 óta van ez a rendszer...

Még talán 2003 vagy 2004 környékén simán megcsinálta a volán, hogy néhány Budapest-Piliscsaba járat útvonalát megváltoztatta. Sehol semmi kiírás. Még a buszon is a régi tábla szerepelt, viszont Pilisvörösvár helyett Solymár - Szentiván útvonalon ment. Uh szép nagy szetnségelések közepette gyalogoltam (többed magammal) egy órát haza a szomszéd faluból.

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.