2024. április 17., szerda

Gyorskeresés

Emag garanciáztatás? Inkább ott ....

Írta: | Kulcsszavak: Emag garanciáztatás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A történetet megpróbálom röviden összefoglalni és a pontokat a végén személyes tapasztalatom alapján kiegészíteni.

Anno dacumál 2 évvel ezelőtt vásároltunk egy Philips 32PFT4132/12 készüléket születésnapi ajándékként jó apánknak. Minden szép és jó volt (képet, hangot adott, sajnos főzni, mosni takarítani viszont nem tudott), egészen tavaly év végéig.

2019.12.18.-án úgy gondolta a készülék, hogy eltávozik a nyomtatott áramkörök mezejére. Kaptam is a hívást, otthonról, hogy kezdeni kellene valamit a dologgal, mert így nincs szórakoztató központ. Én már elfelejtettem, de mint kiderült (onlány ellenőriztem a vásárlói felületen) anno vettünk rá +1 év kiterjesztett garanciát, így a feltételeket átolvasva kiderült, élhetünk a dologgal.

Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű szülés (főleg, hogy akkor adta be a kulcsot, amikor a fű sem nő), de csak végig visszük a dolgot, hiszen annyi "pozitív" visszajelzés van az ilyen cégekről a Tékozló Homár blogon.

Szintén onlány rendszerükön keresztül lehetett igényelni a garanciális ügyintézést, amit meg is tettem. Persze a rendszer olyan sz@r, hogy ha az ember nem írja fel a bejelentő számot, akkor azt sem tudod, hogy bejelentetted. Mert igen, e-mail nem érkezik a benyújtott kérvényről (XXI. sz)

2019.12.21.-én felkerestem a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy megkérdezzem, hogyan is fog működni a dolog. Hát a kollégák ellenőrzik majd (!), hogy garanciális-e a készülék (ne bazz, hogy nem tudnak egy egyszerű adatbázist kezelni), illetve küldenek futárt, valamikor. Ő látja egyébként is az eredeti megrendelési számból, hogy igen garanciálisa készülék, így nem kell aggódni hamarosan felveszik velem a kapcsolatot.

2020.01.03.-án (7. munkanap bejelentéstől számítva, amikor az Úr is megpihent állítólag), kaptam a mailt, hogy pozitív volt a nemi betegségekre a vizsgálat, így az ügyeletest hamarosan küldik a betegért. A beteget minden kérésnek megfelelően becsomagoltuk: eredeti dobozba, eredeti hungarocellel kibélelve, kábelek, távkapcsoló,műanyag talp stb. (eredeti levegőt, amivel érkezett, sajnos nem tudtuk mellékelni)

2020.01.06.-án futár elvitte, nyomkövetésük szerint másnap (01.07) a bontóba beérkezett (nem, nem a futár központba, hanem a célszervizbe)

Gondoltam, na csak sínen vagyunk mint József Attila, csak megleszünk gyorsan. Hát nem. Otthonról közben kaptam az ívet, hogy hívjam őket, mikor lesz már kész stb. stb mert a kölcsön készülék, nem hozza a megszokott minőséget (kisebb, régebbi LCD TV).

2020.01.13.-án potom olyan 1,5 órát töltöttem csak a kellemes muzikot hallgatva mire ügyintézővel kapcsolatba léptem. (nem, nem egyszerre, hanem 20 perces intervallumokban adagoltam a beat-et). A TV szervízbe bekerült (Romániában a bejegyzések szerint), de még nem álltak neki. Kicsit érdeklődve kérdeztem, hogyan lehet ez, hiszen a GLS szerint már 01.07.-én kiszállították, illetve én semmilyen levelet nem kaptam, hogy a szervíz átvette a készüléket. Sajnos erre nem tud választ adni. Felesleges lett volna pulóvert kötni az ügyintézővel, nem az ő hibája. A készülék beérkezett, reménykedtem a magasságos hatalmakban, hogy végre valami történni fog.

2020.01.20.-án ismételten érdeklődtem, hogy mi merre hány méter, mert azért ennyi idő alatt a kínai gyerekmunkások is összedobnak egy új TV-t. Mindjárt ellenőrzik. Ahham látják, hogy a szervízbe bekerült (Magyarországon! Hihetetlen a tv tud teleportálni!) neki is álltak, valamit románul fel is jegyeztek, még pedig azt, hogy alkatrészt rendeltek hozzá, javítani fogják (adták volna vissza pénzt inkább). Na mondom, akkor lassacskán csak célba érünk.

2020.01.22.-én megkaptam a szervíz bejegyzést, miszerint nekiálltak az operációnak.

2020.01.28.-án megkaptam, hogy szállításra kész a tetem, hamarosan postázzák. Másnap meg is érkezett. Átnéztük (nem barmolták-e szét (nem),összeraktuk, működik. Emlékképpen meg kaptam egy minőségi "szervízlapot" email mellékletként:

De, hogy van-e öröm bódogság, volt-e tánc? Nem. Tartották a saját határidejüket? Nem. De csak kaptunk egy működő készüléket, nem? Igen.

Teszek/tettem panaszt? Felesleges. Sajnos nem írtam fel a perc, másodper, születési idő, farkam keresztmetszetének méreteiből készült számkombinációkat, így nagyon nincs mire hivatkozni, és elég volt, hogy visszakaptunk egy ki tudja mennyi ideig működő készüléket.

Ha tudtam volna, hogy ennyit fogunk sz0pni, akkor az első mondatra visszatérve: ...inkább rohadt volna meg ott és vettünk volna egy másik készüléket.

Tanulság: csak akkor végezz ilyet, ha saját termékedről van szó, rendelkezel rengeteg türelemmel, és a cég fizeti a telefonszámlát.

Hozzászólások

(#1) Öcsipók


Öcsipók
csendes tag

A helyes tanulság szerintem inkább az, hogy ne vásárolj külföldi boltban, csak mert 3 Ft-al olcsóbb, mint a sarki bolt. Vagy ha vásárolsz, akkor vállald az ezzel járó nyűgöket, és ne írogass blog bejegyzést. Valamit valamiért.

Gyönyörű ez az uniós, országhatárokon átívelő kereskedelmi szabadság, de ne tápláljunk hiú ábrándokat, hogy amire itthon jogilag 2 hete van egy szakszerviznek, az a vállalás működni fog akkor is, ha közben külföldre utaztatják a terméket. Persze fogyasztóvédelemhez fordulni lehet, de sokszor az embert ért hátrány nincs arányban a panaszkezelésre fordított idővel, így nem foglalkozik a panaszbejelentéssel senki.

Javaslom, támogasd "a sarki boltot" a külföldi műszaki multik és hangszerboltok helyett. A sarki közel van hozzád, bármikor bemehetsz tanácsért, gyors ügyintézésért, és még az is meglehet, hogy a nála otthagyott pénzmagod a Te munkáltatódnál/vállalkozásodnál költi majd el...

Üdv, Bálint +36 30 523 7383

(#2) Spet válasza Öcsipók (#1) üzenetére


Spet
addikt

Váó ez aztán az életbölcsesség!

Hány év alatt sikerült összehozni?

Hány százalékát is állítja elő itthoni sarki bolt a termékének, amit árul?

Most, hogy magába omlik a kereskedelem a világjárvány miatt, hogyan is fognak ezek a sarki boltosok is garanciáztatni, amikor nehezen fognak alkatrészt, vagy teljes értékű terméket beszerezni?

Az utolsó mondat meg abszolút nem értem, hogyan jött létre.

Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco

(#3) Ghoosty


Ghoosty
őstag

Egy karácsonyi, szilveszteri periódust is beleértve, kicsit több mint 1 hónap múlva már megérkezett a kijavított termék. (Ha az elszállítástól nézzük, akkor mindössze 3 hét.) Mindez különösebb kötekedés nélkül.
Persze, jó lenne, ha 1-2 héten belül mindig minden megoldódna, de egyáltalán nem érzem, hogy itt valami jogtalanság ért volna.
Az a helyzet, hogy ha panaszt is tettél volna bárhol, nem lenne semmi. A törvény úgy szól, hogy törekedni kell a 15 napos javításra. Igazából nem találtam meg a törvényi hivatkozást, hogy mikortól indul a 15 nap, de a lényeg benne, hogy csak törekedni kell rá. Ráadásul, ha alkatrészt kell rendelni, ez kitolható újabb 15 nappal.
Az egész történetben ami egyértelműen kifogásolható az az, hogy miért kell 1,5 órát ülni a telefonon, hogy beszélhess valakivel. De összességében ez a sztori inkább javított az Emag-ról bennem kialakult képen, mint rontotta.

(#4) sanzi89


sanzi89
addikt

Ez így - sajnos - teljesen rendben van. Nem egy sokkal rosszabb tapasztalatom van garanciális javítással kapcsolatban. Nem azt mondom, hogy feltétlen jó ami történt, de ez van...

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#5) DeFranco válasza Öcsipók (#1) üzenetére


DeFranco
nagyúr

"Javaslom, támogasd "a sarki boltot" a külföldi műszaki multik és hangszerboltok helyett. A sarki közel van hozzád, bármikor bemehetsz tanácsért, gyors ügyintézésért, és még az is meglehet, hogy a nála otthagyott pénzmagod a Te munkáltatódnál/vállalkozásodnál költi majd el..."

nálunk a sarkon kocsma van. még megfontolom a tanácsodat.

végül is tényleg bármikor bemehetek tanácsért, ha kérem, ha nem, gyors az ügyintézés, és ha ügyesen választok, 40%-ot kapásból visszaosztanak.

smart.

[ Szerkesztve ]

(#6) Jhonny06


Jhonny06
veterán

Lévén, hogy év végén történt a bejelentés, szerintem ez teljesen normális határidő. Nyilván a felhasználó szemszögéből soknak tűnik, mert addig nem tudod használni. Azt pedig te sem gondolod komolyan, hogy ha valamit beküldenek a szervizbe egy adott napon, akkor azt még aznap elkezdik javítani..

(#7) Lauda válasza DeFranco (#5) üzenetére


Lauda
félisten

Nálunk például van helyben samsung szerviz. Ha ott vásárolsz egy tv-t és meghibásodik, oda viheted be (vagy elhozza a szervizes), ott javítják és onnan hozhatod el (vagy kiviszi a szervizes). Tavaly bevittük ismerős technika tv-jét, belekent a villám. A beadástól számítva talán 4 nap volt mire elhozhattuk a tv-t, pedig az a tesconak valami gyártatott nyüvekje. A pali ennyi idő alatt szétszedte, megállapította a hibát, megrendelte a tápegységet, beszerelte, tesztelte. Szóval van ilyen is.

(#8) Spet válasza Ghoosty (#3) üzenetére


Spet
addikt

Hat igen, a legnagyobb problemam csak, hogy semmilyen kommunikaciot nem vegeznek a partner/vasarlo/felhasznalo fele, akinek igy sajat kontojara kell utana jarni a dolgoknak.

Az alkatresz meg szervizelesnek a sajat kiadott nyomtatvanyuk szerint 10 munkanapon belul kell lennie (a sajat maguk altal kiadott kiegeszitett garancialapon feltuntetett leiras alapjan). Ezen felul ugy nem tudjuk, hogy mire indult ujra a kiegeszito garancia: kicserelt (nem tudjuk melyik alkatreszre), vagy a teljes keszulekre.

Jhonny06: Ugyintezo ralat a dolgokra, azt is elmondta telefonon, hogy szervizre felvettek a keszuleket, de ugye errol, mint fentebb is irtam normal halando nem tudott semmi. Ugye engem is surgettek otthonrol, en meg probaltam a dolgokat porgetni, vagy informaciot kapni

[ Szerkesztve ]

Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco

(#9) sanzi89 válasza Spet (#8) üzenetére


sanzi89
addikt

A garancia - ha nem a törvényileg előírt időtartam alatt történt a garanciális javítás - nem biztos, hogy újraindul. Attól függ, hogy milyen rendelkezések vannak a meghosszabbított garanciális szerződés feltételeiben.

Pl. 3 éves gyári garanciás Dell notebook-ban mindig tönkrement a HDD. Persze, a gép közepén volt egy 7200-as WD Black, nem is csoda... Szóval cserélték másfél évesen, cserélték két és fél évesen, és kb. három és fél évesen tönkre ment megint. Hívtam a szervizt a javításra, visszautasították, mondván lejárt a garancia, a törvényi előírás 1 év, és csak arra az időszakra vonatkozik a garancia meghosszabbodás, az általuk egyénileg vállalt garanciára olyan feltételeket szabnak, amilyet akarnak, és így jártam.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#10) Lauda válasza sanzi89 (#9) üzenetére


Lauda
félisten

A merevlemezeknél egyébként is két féle út van garanciális hiba esetén. Az egyik, amikor vadiúj terméket küld a gyártó, akkor nulláról indul a garanciaidő. A másik eset, amikor refurbot küld a gyártó, akkor nem indul újra a garanciaidő.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.