2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Asus szerviz tapasztalatok

Írta: | Kulcsszavak: asus . szerviz . garancia . laptop . notebook

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ezen irományom nem is tudom miért nem írtam még meg, úgy érzem így utólag, hogy nem árt azért megörökíteni. Véleményt nem mondok, vagy legalábbis próbálok, csak a tényekre hagyatkoznék

2011 január első pár hetében vettem egy nagyon csodálatos Asus laptopot, K52je típusra hallgatót pontosan. Az asztalimtól megváltam előtte mivel sokat utazgatok, sokat költöztem is, így ez sokkal praktikusabb volt. Szimpatikus kis gép, legalábbis annak hittem elsőre. Megvettem, használtam, örültem, kiszagoltam az újszagot belőle, aztán egyszer csak furán kezdett viselkedni a masina.

Random kifagyott, de olyan mértékben, hogy semmire nem reagált, force shutdown volt az egyetlen megoldás ilyenkor, vagy a várakozás. Utóbbi eset folyománaként kb 3 perc után a gép helyreállt, és ment tovább. Ezt a problémát leszámítva semmi baja nem volt, mondom biztos win probléma. Újraraktam, továbbra is fennál. Azt mondanom sem kell, hogy nem az első három napon belül vettem észre mindezt...

Január 19: bevittem a szervizbe, átvették, vártam. Vártam és vártam, kiderült, hogy ilyen problémával még nem találkoztak.
Január 26: hollandokkal értekeztek, alaplapi hiba (ezt ők nem mondták, akkor még én sem tudtam), alkatrészre várnak. Taps taps.
Február 4: alaplap még beugrott egy pár napos kávézásra valahol fél úton, Bécsben sörözik, tudom is én, egyelőre nem jött meg az alaplap. Mindeközben a munkámhoz minden hétvégén kellett volna számítógép, hogy megírjam a jelentéseket, stb, mindegy, megoldottam kölcsöngéppel. Ezalatt természetesen semmilyen cseregép, vagy bármi, dögöljek meg. Nem baj, ott a Zokostelefon, azon tudok kommunikálni a világgal, híreket olvasni.
Február 9: "30 nap elteltével sem feltétlanül jár vissza a pénz automatikusan." , de ha harminc napon belül nem tudják megoldani a problémát akkor visszakapom a pénzt. Látom az alagút végén a fényt, legalábbis azt hiszem...
Február 17: Mail az Asustól, hogy vigyek be mindent (kábel, töltő, papírok, stb), kárpótolnak. Na ja...
A kártérítési folyamat max 1 hónap. Végül is nem vártam idáig, ráérünk no.

Március 7: Levásárlási lehetőség a kiskernél, bementem, kaptam egy másikat, a változatosság kedvéért szintén hibásat. Visszavittem okosan 3 napon belül, de a nagykernek be kell még előtte vizsgálni (csere előtt), hogy tényleg hibás-e, és nem csak én akarok szemétkedni velük (mert épp ahhoz van kedvem ugye). A szakavatott kollegák nem találtak semmilyen hibát, gépet visszakaptam, bekapcs, kb 10 perc után fagyás. Köszi, puszi. Kiskert hívom, azt mondták, hogy oké, írnak egy papírt, miszerint a szerviz intézzen egy cserét.
Mellesleg kiderült, hogy ez egy szériahiba, a K52j szériánál az alaplapok nagy többsége hibás, valamilyen vincseszter kezelési probléma. Köszönjük Emese, mondanom sem kell, hogy a szerviz ezt nem ismeri el, hiába a sok netes fórum , stb.

Közben a ph!órumon is gyűlnek bajtársak, hasonló cipőben botorkálva, próbálok segíteni nekik, bár még az én ügyem sem oldódott meg.

Március 16: A nemzetközi helyzet egyre fokozódik. A fórumon már forradalmat hirdetek, lejáratókampányon gondolkozom. Forr a dalom, de ez nem forradalom. Írok egy mailt a drága jó barátoméknak, Anuséknak, hogy vagy kérek egy másik típusú gépet, vagy a pénzem vissza, de ha még egy szériahibásat adnak akkor *random fenyegetés perelésről, vagy akármi*.

Április 12: Nem bírtam volna idegekkel még egyszer a szívást, magamnál tartottam a gépet, elviseltem a fagyásokat, ha kell munkához meg mindenhez, akkor kell. Ezen a napon viszont bevittem a szervizbe, megmutattam a logifleban hogy mi a probléma, elmeséltem a történetet A-tól Z-ig, és amennyire csak lehetett verbálisan csapkodtam az asztalt. Még aznap bevizsgálják, megígérik, de tényleg na, és most már tuti van hozzá igazán tutkó jó alaplap.

Április 27: A történet vége. Továbbra sem volt lap a géphez, oktalankodtak, mondanom sem kell, hogy én nyugodtabb lettem percről percre, napról napra. Írtam az asusnak egy mailt (mivel a szerviz, az anyacég meg mindenki külön címen van ugye), hogy vagy kapok új gépet ami nem ilyen szériájú, vagy még aznap megyek a fogyasztóvédelemhez, és akkor az ő közbenjárásukkal oldódik meg az egész. Én ráérek, végül is negyed éve nincs értelmes gépem, még egyszer ennyit kibírok alapon.
Másnap jött a mail (hű de gyorsan, mily meglepő), hogy természetesen nem kell végigvárnom a szervizelést, bármilyen gépet választhatok a kiskerből. Taps taps, hívom kiskert, akik közlik, hogy az előző laptopért járó pénzt még nem kapták meg, nekem pedig biztos, hogy nem adnak puszira még egy gépet. Szerencsétlenek telefonálgatnak, semmi.
Elviekben egy kódot kellett volna kapniuk, amivel igényelhetik a nagykertől az összeget. Üvöltözés, kiskeresek sajnálják, én is őket, ők is engem, de ez van. Két helyről üvöltözünk az Asussal, ők telefonban miközben velem beszélnek, én mailben.
Végül kiderült, hogy én megkaptam a kódot (ami a kiskernek jár ... wtf? ), elmondtam a kiskernek, telefonálgatás, kaphatok új gépet. Bármilyet. Könnyek a szemben, elhoztam egy Acer 5742G gépet, plusz az ár fennmaradásából még kértem bele egy 2gbos ramot.

Nem mondom azt, hogy az Asus szar, mert nem az. Azt mondom csak, hogy az anyacég hozzáállása volt felháborító szerintem, hogy ilyet mertek tenni. A kisker ugye nem tehet semmiről, ők adtak gépet, ők megtettek amit tudtak, ők is szívtak eleget. A szerviz szintén nem nagyon tehet bármiről is, mivel ők is tették a dolgukat ahogy tudom, nem ők tehetnek arról, hogy szériahibás valami.
A vicc mellesleg az, hogy a "fejesek" nem ismerték el a szériahiba létezését, de a szerviz (HRP) mondta nekem, hogy több ilyen problémával is jött be ilyen típusú gép. Érdekes. Biztos én szövöm az összeesküvés elméletet, de ha külföldi fórumok tele voltak ezzel, a ph-n is volt jó pár emberke ilyen problémával, plusz a szerviz is azt mondja ... no akkor lehet, hogy azért tényleg szériahibával állunk szemben.
Szerintem egy ekkora cég ezt nem engedhetné meg magának, aztán biztos én vagyok a naiv.

Sok következtetést nem tudok levonni, maximum tanácsot adni.
Futárral csak akkor szabad bevitetni szervizre a gépet, ha nem Bp-i vagy (én szerencsére akkor az voltam), mert az még plusz idő. Azon kívül ha sok a maszatolás, akkor nem fenyegetőzni kell, kultúremberek vagyunk, csak megmondani, hogy ez nektek nagyon fontos, és vagy adjanak cseregépet, vagy pénzvissza vagy akármi.
Ami még fontosabb, hogy 3 napon belül hajtsátok ki a gép lelkét, mert akkor kaptok újat is, ha bármi baja van.
Jogilag amúgy 15 napon belül törekedniük kell arra, hogy elkészüljön a javítás, de 30 napra tolhatják ki különféle indokokkal. Utána mindenképp vagy új gépet kell kapnotok, vagy a pénzetek.

Sok sikert mindenkinek vásárláshoz, ne féljetek az Asustól, jó dolgokat gyárt amennyire én tudom, simán csak olvassatok utána mielőtt vesztek bármit és legyetek szemfülesek!

Hozzászólások

(#1) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Hova vitted be? Mi a szerviz neve?

(#2) spanyoll válasza Kolondrum (#1) üzenetére


spanyoll
addikt

Üdv!

A HRP-sekhez, személyesen.

"Super perfundo on the early eve of your day."

(#3) Kolondrum válasza spanyoll (#2) üzenetére


Kolondrum
félisten

Értem! :R A cordonba is van asus részleg úgy rémlik. Azok is érdekesek. Abban az épületben minden az.

(#4) Traxx


Traxx
őstag

Ismerősömnek van Asus X53 szériás laptopja. Neki is volt baja vele, konkrétan az volt a jelenség, hogy bekapcsolta, vagy ha alvásba, hibernálásba küldte a gépet, jött a kékhalál. Újraindítva nem volt probléma...

Kiderült, hogy az Asmedia USB3 driver okozza a gondot, amely valahogy összeakadt a win 7 egyik komponensével. És ez a probléma fennállt régebbi és teljesen új driverrel is, teljesen friss telepítést követően is. Egy dolog vezetett eredményre: nem telepített fel legutóbb drivert, és maradt az USB2 használat...olyan eszköze nincs, ami a hármas sebességét kihasználná, tehát annyira nem nagy érvágás. Csak nem kicsit bosszantó... :U

"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)

(#5) spanyoll válasza Traxx (#4) üzenetére


spanyoll
addikt

No jó, de ha az ember kiad több tízezret, sőt több százezret esetleg egy gépért, akkor szerintem azért a pénzért elvárható, hogy a gép magától is tökéletesen működjön, ne a gépbeszúrt fémfogpiszkálóba vezetett áram miatt induljon el (példa csak :D ).
A barátod miért nem vitte szervizbe amúgy?

"Super perfundo on the early eve of your day."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.