Sziasztok!
Megosztom az elmúlt 2 hetemben történt szenvedésemet, az elejétől a végéig.
Páran olvasástok a főzött rom segédletet, pontosan 2931 megtekintésnél jár most, szóval nem volt hiába megírnom Köszönöm a figyelmeteket, remélem segíthettem, de az érdem csak részben az enyém. Nekem sokat segítettek a linkelt oldalak és még többet a PH Sensation topikjának törzstagjai, ezúton is köszönet nekik.
Elkalandoztam.
2 hete, március 11-én kiszedtem a Sensation-ből a SIM kártyámat és átraktam egy másik telefonba. 2 óra múlva raknám vissza a SIM kártyát, de már a Sensation meg sem mukkan. Nem tölt, nem reagál adatkábelre és másik aksival sem kel életre.
Kakukk, meghalt az alaplap. Gondoltam fasza, főzött rom miatt nem lesz gáz.
Március 13-án bevittem a T-be leadni a szervizbe. Azért vittem a T-be, mivel szükségem volt egy cseretelefonra (nem is nekem, de ez egy másik story). Nem hazudok, kb 40 percet vártam, hogy sorra kerüljek, ebből 15 perc úgy telt el, hogy a szervizes forma nem is dolgozott, mármint nem volt a helyén.
Sorra kerültem, szervizes figura normális volt, látszódott, hogy az a tipikus leszarom a fejedet fajta, szóval egy átlagos, semmilyen ügyfélszolga volt. (itt szeretném megjegyezni, hogy a T-Mobile ügyfélszolgálatis emberkéivel mindig meg voltam elégedve, igaz néha 1-2 butucska van, de normálisan beszélnek az emberrel. Ők az ügyfélszolgálatis emberkék, az ilyenek, mint ez a szervizes T-s, ez az ügyfélszolga)
Szóval leadtam a készüléket és vártam. Nézegettem az E-Care honlapján a Track 'n Trace-ben, hátha van valami hír.
Március 20-án ez fogadott az IMEI szám beütése után:
"A készülék adatai:
Jelenlegi állapot: Elkészült, elvihető
Munkaszám: xyz123
Gyártó: HTC
Bejövő IMEI: 12345
Kimenő IMEI: 12345
Beérkezés dátuma: 2012.03.19.
Javítás dátuma: 2012.03.20.
Kiszállítás dátuma: 2012.03.20.
Bejövő hiba jellemzése: 2008;Tápellátás hiba. Nem kapcsol be a készülék
Javítási megjegyzések: illetéktelen szoftveres beavatkozás miatt, garancia megvonva
"
Nah mondom fasza. Egy szaros táp halt be, ezért nem töltött. Jött az idegeskedés, hogy pont velem fordul elő, pont egy 130e ft-os telefonnál, megszívtam, szánalmasnak véltem az egész rendszert, hogy S-Off miatt bukik a garancia és hogy majd tuti ráfogják arra, hogy a főzött rom miatt halt be a tápegység.
Az idegeskedésem másik forrása az volt, hogy vajon mennyit kell fizetnem ezért a műveletért, mivel a garanciám ugrott. 10-20-30e ft-ot? Passzoltam, bele sem mertem gondolni. Nyugtattam magam, hogy biztos nem szedik ki a kicserélt tápot, hanem benne hagyják (mivel nem kapcsolt be a telefon, előtte gondolom tápot cseréltek, bekapcsolták és utána látták meg HBoot-ban). Nyugtattam tovább magam, hogy ezek biztos nem szeretnek dolgozni, már úgysem szedik ki. Felhívtak volna, hogy kérem-e ennyi, meg annyi pénzért a javítást vagy kérem-e vissza a drága téglámat. Nem sokáig bírtam ezt az idegeskedést és a bizonytalanságot.
Másnap, március 21-én egész nap hívtam a hivatalos HTC márkaszervizt, az E-Care-t. Néha ki sem csengett, egyből foglalt volt, de többször beszéltem már a "géppel" és nyomtam a 3-as gombot, ahol 20 mp-n keresztül kicsengett (vagy nem) és kinyomott a rendszer. Ezt eljátszottam ezen a napon kb 50-szer. Fősulinál a Hallgatói Információs Irodát is majdnem ennyiszer kellett hívni, hogy tudjak beszélni egy nagyon elfoglalt emberrel, de ott legalább sikerrel jártam. Hát az E-Care-nál ez nem történt meg.
Írtam hát egy e-mailt nekik 21-én, amire a mai napig nem kaptam választ.
Teljesen normális hangvételben írtam, nem volt bicskanyitogató a stílusom, sőt.
Az e-mail az alábbit tartalmazta:
Tisztelt Címzett!
Múlthéten beadtam a telefonomat a T-Pontba és Önökhöz szállították javításra, mert nem kapcsolt be. Oldalukon láttam, hogy kész a készülék, viszont a garanciát megvonták a szoftver miatt.
Az lenne a kérdésem, hogy a tápcsere költsége terhel-e engem valamilyen költséggel vagy az garanciában javított és ezután nincs már többé garanciám?
Teljesen mértékben elfogadom, hogy megvonták a garanciát a módosított szoftver miatt, csupán az lenne a kérdésem, hogy emiatt romolhatott el a táp? A készülék hibátlanul működött, átraktam 2 órára a SIM kártyámat egy másik telefonba, utána pedig már a Sensation be sem kapcsolt.
IMEI: 12345
Üdvözlettel:
blabla
Ezt írtam, de nem kaptam választ. Szerintem botrányos ez a hozzáállás. Nem lehet elérni őket telefonon, e-mailben nem válaszolnak. Csak a személyes megkeresés játszik? Vegyem a fáradtságot és a drága benzint és menjek el hozzájuk, ahol kapok egy 5 szavas választ? Gondoltam, hogy ezért találták fel a telefont és az e-mailt. De úgy látszik, hogy csak én gondoltam így.
Másnap, 22-én még próbáltam kb 30-szor hívni őket. Nem sikerült. Harmadnap már csak 10-szer hívtam őket, ezután letettem erről a tervemről és szívből gyűlöltem ezt a márkaszervizt.
Március 23-án felhívtam a T-Mobile-t, ahova beadtam a készüléket, hogy miújság, kész van-e, mehetek-e érte. Elhadarta a csaj, hogy majd ha megjön a készülék, a rendszer automatikusan küldi az SMS-t, várjak türelemmel. Aztán lerakta és elköszöntem a süket telefontól
20-án a márkaszervizből, ami a X. kerületben található elküldték a T-hez, ami a 14. kerületben van. Gondoltam, hogy 3 nap alatt csak oda ér és megkérdezem hétvége előtt. Hát nem jártam sikerrel.
Ma, 26-án megint felhívtam a T-t, hogy mizumizutelányénfiústb. Az első nő nem tudta, odaadta a flegma szervizest. Mondtam, hogy mit szeretnék, stb. Undorral válaszolgatott, elkérte az adatokat. Megadtam, mondta, hogy igen, elkészült, lehet jönni érte. Kérdezem tőle, hogy mennyi pénzt vigyek, mert láttam, hogy megvonták a garanciát. Mondta, hogy semennyit, megcsinálták és 0 ft.
Bekocsikáztam a T-hez, sorszám és 2 perc alatt sorra kerültem, de nem a szervizeshez, hanem egy hölgy ügyfélszolgálatishoz. Adom a papírokat, közbe mondom, hogy garancia nuku, stb. Nem nagyon érdekelte a mondanivalóm, robot módjára csomagolta ki a nejlonból a készüléket.
Itt álljunk meg egy szóra. Nagy nejon, 3-4 félbehajtott A4-es papír. Szedi ki a telefont, és azt hittem hülyét kapok. Odaadtam a tokot, hogy ebbe rakják be, ne karcolódjon a makulátlan készülék. A nejlonzacsiban a telefon 4 darabban volt. A készülék kijelzőjén volt az aksi, a hátlap része pedig fordítva, leszedve a telefon hátulján. A tok meg mellette. Meg is jegyeztem, hogy milyen szépen becsomagolták. A csajszi mondta, hogy hát ezek a szervizesek ilyenek, nem érdeklik.
Leszarom, itt a 4 hónapos telefonom, bekapcsolom.
Aha, nem működött, nem kapcsolt be. Ugyan úgy, mint amikor leadtam. WTF? Megcsinálták és kiszedték a kicserélt tápot? Hát ezek nagy gcik. Gondoltam magamban.
Mondom a csajszinak, hogy nem kapcsol be, erre azt mondja, hogy ő nem ért hozzá, szól a flegma szervizesnek. Jön, mosolyog, mi a probléma. Mondom nem kapcsol be. Nézi a papírt, DE HÁT MÓDOSÍTOTT SZOFTVER volt rajta, persze, hogy nem kapcsol be, nem csinálják meg garanciában ekkor. De hát mondom, feltöltött kép volt az E-Care honlapján bekapcsolt állapotban. Hát persze, meglátták és kiszerelték, de ha gondolom borsos áron megcsinálják, ha visszaküldöm a készüléket - felelte a flegma szervizes. Mondom persze, megint 2 hétig bohóckodjanak a telefonommal.. Kérdeztem tőle, hogy szerinte mennyi az esélye, hogy a főzött rom miatt halt be a tápegység. Erre makogott össze vissza, hogy igen, valószínűleg attól, nem lehet, nem hiába van minden gyártónak gyári szoftvere, azt kell használni és kész! Mondtam, hogy szeretném független szervizzel átnézetni a telefont, mondjanak egy szakvéleményt, hogy a főzött rom miatt halt-e be a tápegység...
Erre ez a kcsg (nem tudok mást mondani rá, nem szoktam ilyen vulgáris szavakat használni, aki olvassa a sensation topikot, az tudja jól) elkezdett nyeríteni, meg fellengzősen beszélni és mutogatni a jobb oldalon lévő táblára, hogy lehet menni a fogyasztóvédelemhez, majd ők megmondják. Kiröhögtem, mondtam, hogy nem fogyasztani akarok, hanem garanciát érvényesíteni. Nekem szerviz kell, nem a fogyasztóvédelem. Erre morgott még valamit, aztán eloldalazott.
Asszonynak hála lenyugodtam, eljöttem és arra koncentráltam hazafele az autóban, hogy felrakom töltőre és jó lesz, bekapcsol. Lusták ezek, ha beraknak valamit, már nem szedik ki, mert még egyszer annyi idő.
Hazajöttem, felraktam töltőre és villogott a narancssárga led. Gondoltam, hogy győzelem Egyből próbáltam bekapcsolni, de nem sikerült. Csak villogott a led. Ilyet még nem produkált nálam, de most már azt is tudom, hogyha csutkára le van merülve, akkor villog a led. 5 perc után megszűnt a villogás és bekapcsolt. Beats Audio, ICS, gyááá. MEGY. FASZA
Szóval ez volt az én "történetem". Óvatosan, meg lehet vele szívni. 4 hónapja vettem a telefont azt hiszem 114.000 ft-ért a T-nél, 2 év hűséggel. A mai napon, hogy ugrott a garanciám kb 60.000 ft-ot ér a makulátlan Sensation-öm. Habár 2 év garival is kb 80e körül mozog használtan, szóval szépen zuhan ezeknek az ára. De hát műszaki cikk.
Még annyit megjegyezném, hogy még egy nagy gyökérség az E-Care-tól. Visszaküldenek egy telefont, úgy hogy nullára van merülve az aksi? Sok eszük van. Meg mi ez a csomagolás? Botrányos, szánalmas és egyben vicces is. Ez a márkaszerviz.
Sokat gondolkodtam az elmúlt 2 hétben az eladáson/cserélésen. Kaptam is ajánlatot, amin elgondolkodtam és szinte már el is fogadtam egy S2-vel kapcsolatban. De ahogy a kezembe vettem a telefont 2 hét után, egyből elszállt minden ilyenfajta gondolatom. Megtartom. Biztos, hogy nem adom fel még 1 évig. Főleg nem ennyi pénzért, amennyit most kapnék érte.
Most már csak reménykedhetek, hogy nem hagy cserbe, nem kell egy valag pénzt a javításra költeni. Ott van arra egy 15 éves BMW, viszi az eleget a pénzt a nyűgjeivel, nem kell még egy pénznyelő
Végezetül egy kép a "Jegyzőkönyv"-ről, nem kívánok senkinek sem ilyen papírt
További jó "romozgatást"! Csak óvatosan!
Üdvözlettel: Gábor
UPDATE:
Március 21-én írtam e-mailt az E-Care-nak (amit fentebb bemásoltam), amire április 2-án kaptam egy "semmilyen" választ:
"T. H. Gábor!
A készülék nem garanciális. A javításról árajánlatot tudunk adni, ha a készüléket behozza 2500Ft-ért."