Pofáraesés a javából

Az elmúlt 2 évtizedben szemtanúi lehettünk sok változásnak a világon, annak nagyon sokféle dimenziójában: háborúk jöttek, mentek és vannak, korábbi óriási cégek zsugorodtak össze jelentősen, mások a semmiből nőttek a felhők fölé.

Elképzelhetőnek tartom. hogy a közeljövőben is látunk egy ilyet mindenki "kedvenc" videosharing oldala, a YouTube kapcsán.

A cég most már majd' 2 évtizede a Google berkein belül működik, alapítása után alig bő évvel a keresőóriás ajánlatot is tett rá. Azóta sok változás történt a platform életében, megjelentek a monetizációs lehetőségek (noha újabban ez már oda redukálódott, hogy a content creator elkészíti az anyagát, majd a YouTube ilyen-olyan okokra hivatkozva nem fizet), a live mód (ehhez chat is társulhat), eltüntették a dislike-ok számát (kiegészítővel visszarakható), bevezették a cenzúrát - és újabban kijelentették, hogy az adblock használata tiltott és mindenki vét a szabályok ellen, aki így megy fel az oldalra.

Bevallom őszintén, az elmúlt néhány évtizedben ekkora öngólt még nem láttam.

Az oldal sok felhasználója ugyanis nem is tudott arról, hogy a YouTube-on megjelenő reklámokat lehet blokkolni, de mivel az "adblock", mint kifejezés megjelent előttük, nekiálltak kutatni és adblockert telepíteni.
Mindezek mellett egy picit sikerült meglódítani az adblockerek fejlesztését is, mert néhány - pl. a uBlock Origin -, szinte azonnal reagált a tiltásra.

Így hát ahelyett, hogy még több pénzt harácsolna össze a Google, most elesik egy jó adag reklámbevételtől.

Well done, commander!

Még van hozzászólás! Tovább