2019. július 16., kedd

Gyorskeresés

mobil ügyintézés

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ezt csak úgy kiírom magamból, mert jólesik.

5 évvel ezelőtt számhordozással eljöttem az egyik szolgáltatótól egy másikhoz. Ez már a második hordozásom volt akkor. Nem volt harag, egyszerűen ha tudomásomra jut jobb ajánlat, akkor váltok. Hűséget nem szoktam kötni.
Tavaly vittem volna vissza a számom egy kedvező flottás ajánlat miatt. Elutasítottak tartozás miatt.
Gondolkoztam és hamar meglett, hogy bár a számhordozáskor kaptam nullás igazolást (tartozással nem engednek el) utána még kiállíthattak egy számlát a tört hónapra.
Eszembe is jutott a vicces sztori: megpróbáltak levonni a számlámról csoportos beszedés keretében.. Én megpróbáltam belépni a webes felületükre megnézni mit próbálkozgatnak, ahonnan már ki voltam tiltva mivel nem voltam ügyfelük... Törvényeink szerint a számlából követelés akkor lesz, ha beáll a kézbesítési vélelem, így nem foglalkoztam vele többet. Ha nekik fontos, akkor kiküldik papíron ha már a szokott módon nem nézhetem meg mit akarnak. Számla nélkül meg elvből nem fizetek senkinek.

Szóval 1 évvel ezelőtt ezt végiggondoltam, és mivel erkölcsileg igazuk volt. Bár jogilag addigra régen elévült a "tartozás" befizettem a szerződött partnerüknél ezt a kb 2000 Ft-ot, és vártam a szerződésem jóváhagyását. Itt még mindig nem láttam az eredeti számlát...
Nem lettem ügyfél, mert feketelistán (?!!) maradtam. Nem foglalkoztam vele tovább, elragadott a VOIP.

2016 decemberében újra jött egy jó flottás ajánlat, mentem volna újra hozzájuk. Még mindig fekete listán, tartozás miatt. Személyesen az ügyintéző nem volt hajlandó (képes?) segíteni, hogy most akkor miről is van szó.
Javaslatára felhívtam az ügyfélszolgálatukat, ahol egy alternatív megközelítést alkalmaztam. A flottát megoldottam másképpen, itt már csak az elvi tisztaság hajtott. Soha nem tartoztam senkinek, nem velük fogom elkezdeni.
Szóval telefonon tisztáztuk, hogy tényleg arról van szó amire gondoltam, így megkértem őket, hogy levélben írják meg nekem, hogy pontosan mikor, és milyen módon próbáltak meg engem értesíteni erről az én nagy "tartozásomról".
A befizetésemről nem esett szó, mert ha annak a bizonylatát elővenném (ha megvan egyáltalán), akkor azt nem nekik mutogatnám, hanem a rendőrségnek a telefonbeszélgetés dátumával együtt egy feljelentés kíséretében ismeretlen tettes ellen csalás gyanújával.

A válaszuk persze borítékolható volt: nagy kegyesen "jóváírák" ezt a tartozást, így nincs akadálya, hogy ügyfelük legyek.
Az én olvasatomban: rájöttek, hogy tényleg meg sem próbálták kézbesíteni a számlájukat, és így tényleg nem is lehet tartozásom feléjük. És most tekintsünk el attól, hogy 1 évvel ezelőtt ezt be is fizettem már nekik...

Kicsit még mindig ideges vagyok:
1: nem kell az üres gesztusuk, nem ezt kértem. Már nem ügyfél akarok lenni, hanem egy papírt akarok, hogy soha nem is volt tartozásom, méghozzá a saját hibájukból. Bónusz ha felajánlják, hogy visszautalják a "kicsalt" pénzemet :) (nem kérném..)
2: letelt az 5 év, és a túl vagyunk az évfordulón. Mi a retkes bánatért kezelik még mindig a személyes adataimat? Tőlem nincs rá semmilyen felhatalmazásuk. Szerintem azt a szerződés felbontásakor visszavontam. A törvényi kötelezettségük meg már letelt... Amúgy is, az elmúlt 5 évben bizonyára volt változás az adatkezelési szabályzatukban, egyszerűen azt nem fogadhattam el semmiféle értelmezés szerint.
3: azaz semmilyen nyomát nem akarom látni az Ő rendszerükben, hogy ott valaha is ügyfél voltam. Majd ha újra lesz közöttünk szerződés, akkor a szerződéskötéstől a felbontás utáni 5 évig megint kezelhetik az adataimat.

Ennek akkor is így kellene lennie, ha nem "írják jóvá a tartozásom". Helló ember, NEM LEHETNÉK BENNE A NYILVÁNTARTÁSODBAN.

Beszélgettem emberekkel, van aki tízen éve feketelistás a telekomnál... WTF? Soha nem kap semmilyen megkeresést, egyszerűen nem szerződnek vele, egy ősöreg tartozás miatt.

Szóval ha valaki pro a személyes adatok védelmének témájában, az nyugodtan ossza meg velem mit látok rosszul.

Persze tudom, a saját egészségem érdekében ezt itt el kellene engedni. Végeredményben, csak meg kell tartanom ezt a levelet, hogy ha legközelebb megint szerződni akarnék velük, és kiderülne, hogy még mindig feketelistás vagyok akkor legyen mire hivatkozni. (azt már bizonyították, hogy szart sem ér az ügyviteli rendszerük, a legrosszabbra kell felkészülni)

Hozzászólások

(#1) Krugszvele


Krugszvele
(fanatikus tag)

Barátian javaslom, hogy tiltsd le a kommentelést, mert iszonyú bicskanyitogató bejegyzést lett, aztán tudod erre gyűlik a vérszagú troll :D

(#2) Mister_X


Mister_X
(PH! nagyúr)

Telekomnál dolgozom, nem a behajtási osztályon, de fél füllel én is hallom, amikor az ügyfél rendelését visszautasítjuk... de itt nem "egy elmaradt számla" a dolog tétje, hanem súlyosabb pénzek (90.000Ft már azért szebb, de volt 6 számjegyű is). Ezt veszteségként le van írva.

De próbáld megközelíteni a másik oldalról: miért lenne a szolgáltató köteles veled újra szerződést kötni, amikor tartoztál feléjük? Felmondtad a szerződést, véletlen/direkt maradt tartozásod (üzleti ügyfeleknél utóbbi inkább), letelt az öt év és tiszta lapot vársz? Behajtani ugyan nem hajthatják be rajtad, de nem is kötelesek új szerződést kötni.

Valamilyen úton-módon viszont nyilván kell tartani a dolgokat: feltételezem, hogy az adatkezelésben is vannak aprbetűs része, nem lehet/nem akarnak kitörölni ilyen jellegű adatokat (tartozol vagy sem), de valószínűleg kevesebb lényegi adat is van tárolva.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake." --- A warezt tiltja a bushido.

(#3) Sethdobaloah válasza Mister_X (#2) üzenetére


Sethdobaloah
(senior tag)
LOGOUT blog

Nem várok semmit, csak amire a törvény kötelezi Őket. Nincs joga kezelni az adataimat a törvényi kereteken túl.
De a bejegyzésben szerepelt: kifizettem azt a rohadt tartozást, és még ez is kevés volt. Itt szakadt el a cérna.
Arról ne is beszéljünk, hogy egyébként szolgáltatási kötelezettségük van. Szóval igen, letelt az 5 év(+ évforduló), és ha maguktól nem akartak addig behajtani, akkor coki van, tiszta lap.

És volt lehetőségük éveken át jelezni, hogy akarnak tőlem valamit de nem tették. Tudod miért? Mert a belső szabályzatuk 2011-ben még az volt, hogy szarnak bele az 5000 Ft-nál kisebb tartozásokba. 20 Ft-ba se került volna kiküldeniük egy számlalevelet legalább egyszer, és akkor még 2011-ben tudtam volna fizetni.
De ennyit sem ért nekik...

...csak én vagyok helikopter?

(#4) Ftomm válasza Krugszvele (#1) üzenetére


Ftomm
(őstag)

Szerintem nincs ebben semmi bicskanyitogató!
A rendszerük pedig egyszerűen ultrafos, de legalább jó drága volt!

20 éve vagyok Telekomos, volt tv és internetünk is tőlük, eddig szerencsém volt a nagy T-vel, ha valami nyűgöm volt, akkor elég gyorsan és normálisan kezelték/orvosolták a problémát, csak az áraik miatt toltam arrébb a szekerünket már lassan 2 éve!
A mobilos előfizukat is tervezem már!

(#5) Sethdobaloah válasza Ftomm (#4) üzenetére


Sethdobaloah
(senior tag)
LOGOUT blog

Igyekeztem anonim írni, a telekom csak egy példa volt egy ismerősnél. Nincs összefüggésben az én esetemmel.
Mondjuk azt én sem értem mi a bicskanyitogató ebben.

...csak én vagyok helikopter?

(#6) SutPet


SutPet
(fanatikus tag)

Kalandom volt már nekem is ama csodálatos magentás céggel... elfelejtettem befizetni egy számlát, valahogy kimaradt. volt ez augusztusban. Az utána lévőket persze szépen fizettem be jóember módjára. December elején se szó se beszéd egyszer csak nincs a házban net,telefon,tv. Hívom őket hogy wtf, közlik a problémát és hogy ők kiküldtek nekem már 3 értesítőt is. Mondanom se kell egyet se kaptam meg, hál égnek gyorsan sikerült lezongorázni befizettem a számlát és visszakapcsolták a szolgáltatást. A meglepetés ezután jött, 4 napra rá egyszerre megérkezett a 3 felszólítás...Majd ezután még kifizettettek velem 5000Ft-ot visszakapcsolási díjnak.... a szolgáltatás minőségéről meg inkább nem is írok... váltanék tőlük de sajnos nincs mire...

God must love stupid people, he made so many of them.

(#7) Ftomm válasza Sethdobaloah (#5) üzenetére


Ftomm
(őstag)

Értem!
Amúgy nem csak őket lehetne szidni, bőven vannak bajok máshol is!

(#8) Csapoati


Csapoati
(PH! nagyúr)

Bámulatos, hogy egyesek mire érnek rá... Soha nagyobb gond ne legyen az életben!

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#9) nemlehet válasza SutPet (#6) üzenetére


nemlehet
(őstag)

A feladás dátuma nem derült ki a levélről? Vagy egy doboz bonbonnal felfegyverkezve nem kérdezted meg a postás kisasszonyt, hogy nézze már meg neked?

Mert velünk a telenor játszotta ezt, nem küldték ki a számlát 10-ből 7x csak már jóval lejárat után így mindig mehetett egy kis büntetőkamat. Anyám eleinte fizetgette mindig, de nekem eldurrant az agyam, a postától szereztem állásfoglalást, hogy a feladás ezen a napon történt, tértivevényes levélben feladtam nekik plusz egy dörgedelmes levelet, hogy kártéritési pert fogok indítani, illetve hogy milyen helyeken fogom a neten terjeszteni ezt a tolvajlást.

Válaszlevélben, emailben és telefonon is bocsánatot kértek és a büntetőkamatoknál jóval nagyobb jóváírást kaptunk. Szóval érdemes a tökeikre lépni.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#10) Stanlee válasza SutPet (#6) üzenetére


Stanlee
(senior tag)

Nekem a hitelezo bankom volt olyan nagyszeru, hogy ev kozben random valtoztatta a hitel kamatlabat, es az ebbol adodo torlesztoreszlet valtozast mindig kikuldte levelben. A levelen honap kozepi datum volt, de csak kovetkezo honap elejen kaptam meg, amikor mar befizettem a rossz torlesztot. Az ugyfelszolgalat azt javasolta, hogy fizessek minden honapban be tobbet, nehogy elmaradasba keruljek. Anyatokat.

newsroll.net

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.