2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl - VÉGIGJÁTSZÁS - II.rész

Írta: | Kulcsszavak: s.t.a.l.k.e.r. . végigjátszás . leírás . bemutató . stalker

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

The Dark Valley
A Dark Valley-ba vezető út igencsak macerás, mivel eddig sosem látott/tapasztalt radioaktív sugárzás fogad majd minket. Az imént kapott stalkerruha segít némileg a sugarak, és egyéb hatások elnyelésében, de mindenképp ajánlott olyan artifact viselése, ami szintén támogatóan hat; no meg a játék során rengeteg helyről beszerezhető sugárfertőzés-gyógyító-izéről
Dark Valley hemzseg egyébként az értékes artifactektől, hála a magas sugárzásnak. Ezeket érdemes összeszedegetni mind, mert viszonylag kis súlyúak, viszont annál nagyobb az értékük – kereskedni velük ideális. Ráadásul, ha párhúzamosan mellékküldetéseket csinálunk, lehet, hogy valamelyikben pont arra az artira lesz szükség, amit épp megtalálunk most.
Kelet felé haladva, figyeljük a PDA-t is! -, megtaláljuk a labor bejáratát (Lab entrance), és itt találunk egy jó kis aknavetőt is, némi tölténnyel a nagy épület harmadik emeleti egyik szobájában. Délre innen vehetünk egy 800 rubeles puskát az egyik stalkertől, de akár meg is ölhetjük, és miénk a cucc; viszont ekkor a haverjai is betámadnak azon nyomban.
Amint Dark Valleyba érünk, kezdődik egy kis misszió, amit akár el is felejthetünk, ám a teljes végigjátszás érdekében nyomjuk le ezt is.

Kövessük Bullet-et Ambush irányába
Amikor először belépünk Dark Walleybe, látjuk, amint egy duty katona lefegyverez egy banditát. Egy egész csapat bandit túszul ejtett egyet a duty-sok közül, váltságdíjat remélvén, de ha mi közbelépünk, és kiszabadítjuk a srácot, kőkemény jutalom ütheti markunkat.
Ahogy elértük az ambush-pontot, és várakozunk az útkereszteződésben Bulletre, mögöttünk található egy kis építmény. A katonahaverja lesz az első, aki belép lőtávolságra, erre ügyeljünk; kettő bandita fogja követni rövidesen. Várjuk meg, amíg Bullet tüzelni kezd, és akkor szedjük le a banditokat. Utána dumáljunk Bullet-tel, aki megajándékoz minket egy PSO-1 távcsővel, amit fel is rakhatunk a fegyverünkre, ha épp olyat (is) tartunk magunknál.
Miután befejeztük ezt a küldetést is, beszéljünk Bullet haverjával, hogy több infot szerezhessünk arról a gyárról, ahol Borov fellelhető. Ha alaposan kifaggatjuk, és kérdezősködünk, kapunk tőle egy “Free the Dutyer from Bandit prison/Szabadítsuk ki a szolgálatos katonát a börtönből” missziót.

Találjuk meg a dokumentumokat / Szabadítsuk ki a szolgálatost
Mindkét küldetés teljesíthető egy időben. Miután beértünk, nézzünk egy kicsit körül a térképen. Jó sok stash-jelölő pontot láthatunk, és a legtöbbjükben hasznosítható cuccokat lelünk, érdemes foglalkozni velük. Persze a legemlítésre méltóbb dolgot nem ládában, rejtekben, hanem a zóna keleti felében található épület legfelső emeletén találjuk meg, egy RPG-7u rakétavető személyében. Itt is vigyázat, banditák tömkelege fog lövöldözni ránk, ha közelítünk!

Belopakodás a bázisra
Ha továbbmegyünk északra tehát, a banditák bázisa egyben a második kulcs lelőhelye is. Ugyebár, mint feljebb olvashattuk, kettő kulcs fogja nyitni a titokzatos laboratóriumot, így hát keressük meg a nyugati oldalon lévő csatorna-alagútat, amely a föld alá vezet. Találjuk meg, és menjünk be, aztán balra kanyarodjunk egyet, ki a vízből.
Szerezzük meg Borov-tól a kulcsot
Borov egy bandita, és nyilvánvalóan nem fogja kezünkbe adni a kulcsot. Hm, ki gondolta volna...?
Induljunk neki talán. Kezdetnek átverekedjük magunkat egy rakás katonán, aztán elindulunk a déli rész felé, mert arrafelé találjuk őt állítólag. Figyeljük a PDA –t, sokat fog segíteni most is, bár egy darabig úgy fogjuk érezni, hogy az épületen kívül nyomul. Pedig nem. Becsapós...
Ha elérjük a lépcsőházat a kegyetlen irtás után, nyert ügyünk van: el is indulhatunk lefelé, és egyben meg is kereshetjük azt a duty-s katonát, akit fogvatartanak a csúnya benditek. Szükség lehet a villany felkapcsolására, ezt tegyük is meg, fegyvert ragad, és innentől kezdve tud magán segíteni a harcokban. Reméljük.
Visszatérve Borovhoz: ez az arc mélyen az épületben leledzik, kicsit komplikált rábukkanni, de sikerülni fog mindenkinek, miután a rakat katonán átküzdöttük magunkat. Ha megtaláltuk, nyírjuk ki, és vegyük el tőle a kulcsot.

El a bázisról/Be a laboratóriumba
Nem szükséges azon az útvonalon kimenekülnünk, amit a térkép mutat, bármelyik másik irány tökéletesen megfelelő. Például tökéletesen jó a lezárt összekötőfolyosó, egyből kivezet, ráadásul a sugárszennyezett területek is kikerülhetőek vele. Menjünk dél felé, hogy megtaláljuk a labor bejáratát, ez egy másik épületcsoportban található. Menjünk be a főbejáraton, menjünk az épület bal része felé, aztán – ki gondolta volna? – lőjünk szitává minden banditet. A bejárat egy hermetikusan lezárt helység ajtaja lesz, jobbra a helyszíntől, egy kis lépcső vezet le az alagsorba, itt menjünk le. Nyissuk ki...

X18
Mindkét kulccsal a birtokunkban, alászállhatunk a titkos laboratóriumba, az épületek alá. Mi is a teendő? Ja igen, találjunk még több dokumentumot a csaposunknak. A kis telhetetlen... Na mindegy, ha ez kell neki, meg a kellően frappáns játékmenethez, ám legyen...
Ahogy leérünk a lépcsőn, találunk hirtelen egy ajtót, kis kombinációs zárral (gyk keypad). Marha klassz, meg kell találnunk az ajtó kódját.
Hát akkor keressük meg! Közben figyeljünk a lebegő ládákra, bár nem túl sokat ártanak. Jó sok más cuccost is beszerezhetünk a környező szobákban, például a fémszekrényekben monolith-ruhát, illetve egy másik helyszínen AKM 74/2-est is, beépített gránátvetővel. Apropó, gránátok: a “V” lenyomásával lehet lődözni vele (alapbeállítás), viszont itt ilyen lőszert nem találunk, de majd később tartsuk észben.
Amúgy nem túl hangos ez a helyszín (pl. Katonáktól), viszont annál több anomáliába botlunk, pillanatonként. Lángok, mindenféle nyalánkság. Szuper! De sebaj, átvészeljük, mentünk, mint jókisfiú, és már át is jutottunk abba a helységbe, ahol egy munkás (jómunkásember) fekszik a földön, halott kivitelben. Vegyük el a PDA-ját, amelyben megtaláljuk – tök véletlenül – a minket érdeklő ajtó kódját, ami nem más, mint: 1243.

Lefelé a lépcsőkön
Menjünk vissza, és nyissuk az ajtót. Ahogy leérünk, újfent találkozunk lebegő dobozokkal, meg mindenféle felénk repülő tárgyakkal, de megintcsak nem kell aggódni, hiszen minimális a sebzésük. Az elektromos anomáliák kicsit keményebbek, de kicselezhetőek.
Ha követjük a zöld célkeresztet a térképen, eljutunk a második bezárt ajtóhoz, aztán az is kiderül, hogy valami kegyetlen monster leledzhet a túloldalon. Nem baj, kinyitjuk ezt is. Irány még lejjebb, labirintus rulez!, majd öljük meg az óriás mutánst. A legegyszerűbb, ha a fejére célzunk, így pár lövéssel a másvilágra küldhető. Ezek után találjunk rá a halott tudósra vörös szkafanderben, és máris a miénk a második ajtónyitó kód – 9524. Tudósunk jól fel volt fegyverkezve, így tegyük el az IL86-asát is, de találhatunk a közelben rakétalövő szerkezetet is.
Zsebünkben a legújabb kóddal, vágtázzunk vissza a zárt ajtóhoz, és nyissuk ki. Hm, hol van a fenevad? Ez az, hogy sehol, illetve mégis, mert a hangját hallhatjuk keményen.
Ne érdekeljen minket semmi, induljunk el, és menjünk be a kontrollszobába, fel a lépcsőn, és a vezérlőpultról tegyük zsebre az iratokat.

Menekülés!
Mindenütt tűz, tűz, tűz, de sebaj, ki az ajtón sebtibe’! Aha, ahogyan azt csak szeretnénk, semmi ilyesmi, az ajtó közben bezárult, és lángol is ráadásul.
Akkor hogyan tovább? Sokan itt akadnak el, jajveszékelnek, vinnyognak, szirénáznak, pedig – nincs ok aggodalomra.
Egy áttetsző, gömbvillámhoz hasonlító (bár nem láttam még gömbvillámot) energiagömb a felelős mindenért, a tűzcsóvákért, és a bezárt ajtó miatt is. Nos, álljunk rajta bosszút: jól irányzott célzásokkal pumpáljuk tele golyóval, miközben követjük egyfolytában. Arra persze vigyázzunk, hogy ne sebezzen le nagyon, célszerű, ha közben mentünk és vadul medipackezünk egyfolytában. Nagy nehezen egyszercsak felrobban, a tüzek kialszanak, az ajtó kinyílik, nekünk pedig szabad az út.

Menekülés Dark Valley-ből
...vagy csak azt hisszük! Újfent azok a drága jó banditák, plusz katonák, ráadásul upgrade-elt Obokan puskákkal, hajrá, ez kell! Az egyik legkeményebb harc, véleményem szerint, először itt ötlött fel bennem, hogy befejezem az egészet. De aztán mégsem Közben Sidorovich haverunk is bejelentkezik, miszerint megszállták a banditabázist a katonák, úgyhogy bajos a roncstelep fele menni; viszont van egy másik út, ahol nagyon óvatosan kell mozognunk. Hm. Próba.
Amúgy nem kell aggódni, ha nem akarunk velük szembeszállni, akkor el is iszkolhatunk előlük, ki a főkapun, ami nagyjából szemben van az épület kijáratával.
Egyetlen út vezet el innen, beugorhatunk Sidorovichoz is felvenni néhány határidős mellékküldetést némi rubelért cserébe.
Vissza a csaposhoz
Persze nem fontos Sidorovich-hoz elmenni, egyszerűen mehetünk egyből csaposunkhoz, keresztül a roncstelepen. Bőkezű jutalmat kapunk, tízezer RU a dokumentumokért. Nem rossz. Sőt, annyira megkedvel minket közben, hogy kioszt lazán egy újabb küldetést, ezennel az X16 laborba. Ezazzzzz! Hm, marhára kellett, tényleg. Na, de ha sztalkerezünk, akkor legyen benne sok minden!
Eközben felvehetünk a bárban punnyadó fickóktól is különböző küldetéseket, a főszálra természetesen most sincs befolyással egyik sem.
Vegyük az irányt északnyugatra, miután kiléptünk a bár területéről, és célozzuk be Wild Territory-t. Ezen a vonalon, mint tapasztaljuk majd, rengeteg a sniperes mesterlövész az nyugatra lévő épületekben. Mi is nyugodtan lesniperezhetjük őket megfelelő feleszerelés birtokában, nem lesz nehéz feladat. Itt, az egyik épület melletti létránál találhatunk egy katonát, akitől beszerezhetünk egy TRs301-es puskát, ami igencsak erőteljes darab, főleg, ha kifogy belőle idő előtt a lőszer... Ha leszedünk egy mesterlövészt, a puskáikról szerezhetünk könnyen a sajátunkra megfelelő távcsövet.

Wild Territory
Ahogy átvágunk Wild Territory középső részén, egy csapat zsoldosba botlunk, ahogy egy lelőtt katonai helikopter körül zizegnek. A feladatunk az, hogy megöljük a katonákat, illetve Kruglov tudóst bevédjük. Ő az egyike a környékbeli fellelhető kevés tudósnak. A zsoldosok az új TRs301-es fegyverekkel vannak felszerelve, így ha kilövünk egyet-kettőt, tudunk szerezni könnyen lőszert a sajátunkba.
A játéknak nem lesz vége, ha esetleg Kruglov meghal, viszont ha életben marad, szép zsíros jutalomban részesülünk. Szaladjunk a hadszíntér északi része felé, az elektromos anomáliák mellett, amíg el nem érjük Kruglov pozícióját a térképen. Elég erősek leszünk ahhoz, hogy ezt a csapást is visszaverjük, úgyhogy kezdhetjük is a fejlövéseket osztogatni, majd a hullák töltényeit szedegessük össze, mielőtt Kruglov-val beszélgetni kezdenénk.

Vezessük Kruglov-ot Yantarba
Kruglov megkér, hogy kísérjük Yantar-ba. Mi sem egyszerűbb ennél, gyerünk, menjünk. Arra azért ügyeljünk, hogy ne maradjunk le tőle nagyon, mert elvész a küldetés!
Mindeközben három összecsapásra számíthatunk, az első kettő még viszonylag kibírható; Kruglov fedezékben guggol, és a követőinkről magyaráz. Nyírjuk ki az összes zsoldost, amilyen gyorsan csak lehet. A harmadik csata Kruglov felüvöltésével indul, semmi gázos, tulajdonképp az ellenséges csapatok csak arra várnak, hogy felaprítsuk őket. Tegyük meg, majd keressük meg az aluljárót, amely tele van mindenféle anomáliákkal. Kruglov kitart amelett, hogy mi menjünk előre, hát menjünk. Előtte tárazzuk be a fegyvert, szükség lesz rá, mert eléggé szép számú zombie-stalker fog ránkrontani... Amint a végére érünk, megérkezik Kruglov is, és nekünk adja flash drive-ját, majd közli, hogy ez igen sokat ér majd a csaposnak, sőt, beígér egy tudós-szkafandert, ha beérünk Yantarba. Ha visszavisszük a flash drive-ot a csaposnak, 5000 RU üti markunkat.

Yantar
Menjünk le az útról Yantar irányába, aztán balra fordulva szembe találjuk magunkat a mocsárral. Ha elnézünk előre, egy bunker-szerű építményt látunk, úgyhogy nincs más hátra, átgázolunk a mocsáron, és behatolunk... Benn Kruglov, és Sakharov professzor megkonzultálják a szitut, mi pedig ne szégyenlősködjünk, és pofázzunk bele a mondókájukba – jutalmunk egy szkafander lesz, ami nagyszerűen lecsökkenti a sugárzást, bár a lövéseket semennyire nem védi ki. Na de sebaj, több, mint a semmi. Felvehetünk tőle is küldetéseket, válasszunk kedvünkre. Ahhoz, hogy a későbbiekben az X16-os mission jól sikerüljön, jóban kell lennünk a profokkal, hiszen az ő segítségükkel juthatunk psi-védőöltözethez, amely az ottani kreatúrák ellen fog majd sikeresen védelmezni.
Egyébként Yantar az egyetlen hely, ahol a mutánsokról letépett testrészeket eladhatjuk, tudományos célokra, jó árfolyamokon.

Kísérjük Kruglov-ot a Measurement Site-ra
Ez egy viszonylag egyszerű kísérgetős küldetés. Kruglov egy bunker melletti vízelvezető aknához megy, és belekezd a sugárzásmérésbe. Ne maradjunk le tőle, amíg végig nem érünk az alagúton, és a golyóálló ruházatunk mindenképp legyen rajtunk. Szükség lesz rá, mivel amikor elérjük az alagút végét, rengeteg mumus érkezik, akiket muszáj jobb belátásra bírnunk fegyverünk segítségével. Hirtelen iszonyatos psi-zaj támad, és a buszban térünk magunkhoz.
Miután végeztünk, Sakharov egy psi-fülhallgatót ajándékoz nekünk, ami megvéd majd az X16-ban fellépő iszonyatos rezgések ellen. Reméljük, sikerrel.
Keressük meg Vasiliev holttestét
Ahhoz, hogy rendben menjen minden az X16-os labor felderítésénél, szükség lesz Vasiliev dokumentumjaira. Ő egy tudós, aki a Ghost nevű stalker (Strelok egykori bajtársa) felkutatására indult az X-16ba, és sohasem tért vissza. Sakharov tudja, hol található a hullája, nyugatra a bunkertől, egy helikopter mellett felkszik. A környék tömve van zombie-kkal, úgyhogy kössük fel újfent a gatyát, és legyünk óvatosak.
Amikor megtaláljuk Vasiliev holttestét, hallani fogjuk az audiologját, amiben elmondja, hogyan ment le a laborba – meg is jelenik a térképünkön egy jelzés. El is indulhatunk akár, de előtte ajánlatos egy Chaser13-as puskát beszerezni Sakharov-tól zombie haverjaink ellen.

(folytatjuk)

Hozzászólások

(#1) caprine


caprine
aktív tag

X18 Itt ahol az egyik szekrényben megtaláltad a gránátvetős AK74-et ott az egyikben a felső polcon alig észrevehetően volt 2 gránát is nekem, bár sok esetben a gép véletlenszerüen generálja ezeket. Ezt remekül lehet használni az égő szellemnél aki becsukja az ajtót mögöttünk. Én rögtön kiélesitett gránátvetővel léptem be a helységbe, ráfordultam a lépcsőre és mikor megjelent tűz. 1 lővés és nyugi van.
Yantra: a mocsár a mobil kutatóközpont mögött van nem előtte. Ezt a mutáns donorvevő dolgot nem is tudta, gyűtögettem egy ideig de senkinek sem kellett.

Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)

(#2) SLYM


SLYM
veterán

X18-ban vagyok. írtad, hogy 1243 az első ajtó kódja. én ezt meg is találtam, mármint a csókát akinél volt a PDA és a benne a kód. első ajtón simán át is jutok, de a 2.-on nem. ott ahol először találkozok a lebegő dolgokkal és a villámként vikázó szörnyekkel. ez az amikor a szörny dörömböl az ajtón. na ott nekem nem műxik az 1243-as kód, sem a másik, amit ugye még nem is lehet megtalálni. visszamentem régebbi mentésről is, de semmi. hihetetlen. esetleg alami ötlet?

(#3) B.B.1


B.B.1
újonc

Hello miután megölöm BOROV-ot nincs nála semien kód vagy kulcs amivel a második ajtót ki tudnám nyitni ahol a dühöngő szörny van. Mitöl van ez ? Hibás a játék ?Mit lehet ijenkor csinálni mert enélkül nem tudom tovább vinni a játékot.Segits légyszives!

(#4) B.B.1


B.B.1
újonc

hhfrthsrthththxfthgf

(#5) B.B.1


B.B.1
újonc

SEGITSEN MÁR valaki

[Szerkesztve]

(#6) Gorath válasza B.B.1 (#3) üzenetére


Gorath
tag

Pont ezzel szívtam ma én is. Ez bizony bug. Nem jelenik meg a tudós hullája, akinél a kód van. Nekem az segített, hogy visszatöltöttem az utolsó auto-mentést, ami a pálya elejére tett vissza (szóval pár perc veszteség csak). Ekkor már megjelent a hulla és ment minden ahogy kell. Remélem segítettem.

''Ezt az sms-t küldd el annak, akit szeretsz, akit kedvelsz, akit gyűlölsz és akivel le akarsz feküdni, aztán gondolkodj, hogy te miért kaptad...''

(#7) B.B.1 válasza Gorath (#6) üzenetére


B.B.1
újonc

HELLO Gorath azt mondod hogy a kódot nem is Borov-tól hanem a szobában egy tudósnak kell lennie akitől el lehet venni a kódot?

(#8) B.B.1 válasza Gorath (#6) üzenetére


B.B.1
újonc

KÖSZI SZÉPEN

(#9) Madárpók


Madárpók
aktív tag

Üdv!
Egy kicsit elakadtam annál a résznél, ahol Kurglovot kell megvédeni. Elindulunk Kurglovval, aztán egy helyen kurglov megáll, és elkezdenek jönni a zsoldosok. Na ennél a pontnál minden igyekezetem ellenére mindig meghal Kurglov, hiába próbálok élő pajzsként funkcionlálni, előbb-utóbb mindig szitává válik Kurglov, ráadásul rájöttem,hogy Kurglov egy hülye. Ugyanis történt,hogy lelőtték, gondoltam megnézem mi van nálla: flashdrive, lőszer, gránát, medikit és kötszer. Most kérdem én, mi a ****nak cipelt magával medikitet, kötszert és gránátot,ha ezek közül egyiket sem használta amikor kellett?

(#10) gömbvillám


gömbvillám
csendes tag

csákány!
Serpenyő azt mondta, h csak az a nagy dög mutó lesz a föld alattg. Én találkoztam pár geci snorkkal és az a kib...ott gránátvetős AKM 74/2-es se használt sok mindenet. Szóval kinyírtak. Találkoztatok még más mutókkal????

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.