2019. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Öreglány nem "vénlány" - avagy egy japán remek története - Honda cbr 600F1

Írta: | Kulcsszavak: honda . cbr . 600 . f1

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Körül belül 5 évvel ezelőtt alkalmam nyílt arra, hogy hódoljak nagyon régi vágyamnak, több lovat egy seggel megülni :) Elhatároztam, hogy veszek "motrot", ahogy egy kedves barátom mondta. Elkezdtem bújni a hirdetéseket és találtam egy akkor csodásnak tűnő darabot - Aprilia af1 Replika

A 125 ccm-es kis szörny majd 30 paci erejével bírt és a power szelepnek hála, igazi seggrakéta volt, Tapolcáig mentem érte, akkor még Pesten éltem. Akkor ültem először motoron, egy barátom segítségével hoztam el, izgalmas utunk volt, szakadó esőben zúztunk haza. Imádtam a motort, az örömöm egészen 3hétig tartott, a motor becsokizott... Igazi hobbimotor lett, hétköznap szereltük, hétvégén mentem vele :D Ha ment iszonyatosan ment, 85kilóm alatt 170-et hasított. Elvittem egy ügyeskezű szerelőhöz, rendbe rakta, nagy örömmel nekivágtam a hazaútnak, de nem jutottam vele 1km-nél tovább, besült a henger.. Legszívesebben árokba döntöttem volna, és felgyújtottam volna ;] Nem tettem, ellenben megszületett az elhatározás, soha többet olasz motort... Vissza a szerelőhöz, és elcseréltem egy Honda CBR 600 F1-re. Ráültem, csodálatos és egyben félelmetes érzés volt, 91 paci ereje a 198kg-os motortestbe zárva, sor 4es hengerenkénti befecskendezéses blokk, igazi vízhűtés (az apriliánál ugyan szintén vízhűtés volt, de az annyira kicsi volt, hogy sokszor sz@rt sem ért, szóval alacsony fordulatszám). Megszerettem. Volt egy apró hiba a dologban, a motornak nem volt forgalmija, sem rendszáma :D Ez persze nem gátolt abban, hogy használjam, igaz jogsim sem volt hozzá :D Elvégre benzinnel megy, mondják az okosok. Egy évi motorozgatás után úgy döntöttem jó lenne komolyabban venni a dolgot, hát bizniszeltem egy ugyanilyen gépet, csak rendszámmal, rendezett papírokkal. Jogsim ekkor sem volt, de már jelentkeztem a tanfolyamra, elmúltam 25éves. Viszont a "motrot" el kellett juttatnom haza, ami akkor már nem Pest volt. Elindultam Pesttől Siófokra, M7-es autópálya elején Rs Octavia levillogott.. Gondolat gondolatot követett, mire úgy döntöttem nem versenyzek velük, hisz a gumi kopott, a motrot nem ismerem igazán, veszélyes lett volna, és nagyobb sz@rba kavartam volna magam ha úgy kapnak el... Ráadásul az adásvételin elkúrtuk a dátumot, egy hónappal korábbi dátumot írtunk véletlen rá, illetve forgalmi lejárt... Nos nagy nehezen kimagyaráztam magam, 70ezer, és 1 év eltiltás.. Azóta eltelt kis idő, megvan a jogsim és dúl a love :D

Balatonföldváron van egy Honda szalon, és egy nagyon ügyes kezű honda speciálpista. A motor kapott vadonatúj metzeller papucsokat, új légszűrőt, félbetéteket, láncszettet, aksit, és friss műszaki. Ez nem volt egyszerű menet, mivel bünti volt, illetve lejárt forgalmival elkaptak, KPM-es vizsga kellett. Viszont nagyon pozitív élményem volt a Kaposvári állomáson. Egy ismerősömtől kaptam egy számot, felhívtam, elmondtam mi a helyzet, minden rendben van a géppel, egy a bibi, sportdob van rajta - a válasz: "baszok én a sportdobra, legyen rendben a motor, és vizsgázhat :C Utánfutóra felpakoltuk a kicsikét, irány Kaposvár, ott felhívtam a számot, bementem, és az úr, akivel beszéltem, az intézmény igazgatója volt, elkérte a vizsga összegét, és mindent elintézett nekem, bevittem a műhelybe, átnézték, és megkaptam a plecsnit :D Nagyon korrekt volt és ezúttal köszönet a kaposvári KPM igazgatójának, hogy ismeretlenül ilyen segítőkész volt! (nem protekció volt!!!) Egy nyarat végigszáguldoztam vele. Van egy "motoros bandánk" egy balatoni baráti társaság, a "Majdnem goj motorosok" :DD Pár éves korunk óta ismerjük egymást, nagyon jó barátok vagyunk, sajnos ritkán jöttünk össze. Volt a csapatban egy suzuki sv 650 s, 1000s, és egy honda és egy honda cx500... A 2004es 650es sv-t kenterbe verte az kis fekete sárkányom. Jah, fontos info, a motort 1989-ben gyártották, szóval 22éves a kicsike!!! Akkor nyáron még akadt némi problémám a töltéssel, átnéztük és sajnos meghalt a feszültségszabályzó. Körtelefon az összes bontónak, sehol semmi, azonban Pesten találtam egy bontót, azt mondta a muki, van 2 húsosládányi feszszabályzójuk, válogassak :D Úgy is tettem, azonban Honda, csak egy 1000es cbr-é volt, 88-as... Úgy gondoltam, ha az enyém 20év után meghalt, az sem bírhat sokat, és tovább kutattam. Találtam egy 2007-es sv donort, minden stimmelt, csak a csatik voltak mások, megvettem, átforrasztottuk, és mondtuk neki "mukodj" és szót fogadott :D
Ment is nyár végéig, mint a meszes, aztán épp Balatonmáriára mentem volna találkozni a "Majdnem goj motorosokkal", tankolás, elindulok, és valami veszettül elkezdett csattogni, de olyan hangja volt, hogy a szívem összeszorult bele (mielőtt megvádolnátok, 4000km után oljcserét csináltam az fent írt után, szóval akkor épp friss gyári cbr olaj kente dugattyúkat)...
Sajnos nem volt rá pénzem, hogy megjavíttassam, úgyhogy eltettem télire, és ideiglenesen kivonattam a forgalomból. Áprilisban sikerült némi kis tőkét összeszednem, elvittem szerelőhöz, átnézte, először vezérlést cserélt benne, de nem orvosolta sajnos a hibát (vagyis nem csak az volt a gond). Az előző tulajok nem vigyáztak rá úgy, ahogy megérdemelte volna, szívátültetés vált szükségessé - főtengely és hajtókar csere. Szerencsém volt, Polgárdiban a bontóban egy szinte tökéletes állapotú, azonos típusú főtengely, összes hajtókarral szerelve, 50ezerért.. Kérdeztem érdemes e rákölteni még ennyit, mivel nem fiatal. A válasz egyértelmű igen volt, azt mondta, hogy ez a gép, ha vigyázok rá még azokat is túléli, amit a szalonból ma kihoznak :Y :C Nemhiába, a kis japók tudták anno, hogy mit csinálnak. Zsolti összerakta a gépet, nagyon korrekt áron, 25ezerért, ami potom összeg a munka nagyságához képest. A motor újra száguldott, hihetetlen érzés volt 10hónap elvonás után. Én kis naív azt hittem ezután csak bebattyogok az okmányirodába és visszahelyeztetem a forgalomba (2010 november 11-én vonatam ki a forgalomból, és november végén netrisken újrakötöttem a biztosítást, melynek éves díja a számítás szerint 19,000 Ft lett, de mivel ideiglenesen ki van vonva, majd a forgalomba helyezéskor küldenek egy csekket és befizetem a részarányos díjat). Nah hát a kedves hölgy az okmányirodában azzal fogadott, hogy csak érvényes biztosítással helyeztethetem forgalomba (pedig fizettem 3500Ft-ot azrt hogy az automatikus lejárat előtt visszahelyezzék). A biztosító viszont csak akkor ad csekket, ha küldöm a papírt a forgalombahelyezésről... Nah ott eldurrant az agyam, és úgy látszik ezt a hölgy is észrevette, és alig 3óra alatt megkaptam a papírt... Sajnos ezzel nem lett vége, még aznap kapok egy levelet a biztosítótól, hogy megszüntették a szerződésemet díjnemfizetés miatt (2010. december01-től 31-ig) :W Ekkor kaptam agyf@aszt, ha én novemberben kivonattam a forgalomból a motoromat, és ennek a papírjait novemberben elfaxoltam, illetve ajánlott tértivevényesen elküldtem, illetve ezt megismételtem januárban, februárban és márciusban 2szer, azaz ötször küldözgettem nekik az iratokat, és képtelenek voltak azt feldolgozni, vicc.... Hosszas telefonálgatás után megegyeztem a hölggyel, hogy ha küldenek egy csekket arról a bizonyos decemberi számláról kifizetem, és érvényesítik a novemberben megkötött szerződésemet (igen feladtam, belefáradtam a kib@szott ALLIANZ kib@szott bürokráciájba - elnézést a használt kifejezésekért, de visszafogtam magam).. Csekket azóta sem kaptam, a motor száguld és én élvezem, csak ez a rohadt köd ne lenne :D

Hozzászólások

(#1) vwpolopg


vwpolopg
(őstag)

Tetszett ez a rövid szösszenet:) A biztosítós rész meg mehet homárra:D

(#2) iSonic


iSonic
(PH! addikt)

most készülök én is egy CBR-600F-et venni.. remélem én is sok jó élménnyel gazdagodok vele :P

(#3) selenge válasza iSonic (#2) üzenetére


selenge
(tag)

a létező legjobb "tanuló" motor, még nekem is mutat újat, pedig pár éve már hajtom, de már lassan érzem, hogy "kicsi"... Ha egyszer lecserélem az csak Honda vagy Bmw lesz...

vwpoloog: köszönöm! :D Allianz már nem először szívatott meg, első autómat összetörték, főútra kanyarodott balra, én a főúton mentem neki alig lett baja, nekem meg rongyos az eleje, ő is allianznál volt, nem fizetett, mert irreálisan nagy az én károm a másikéhoz képest, ezért szerintük a baleset nem történt meg... de sajnos sokkal olcsóbbak a többinél...

SZIASZTOK, ÚJ VAGYOK ITT! HOGY VAGYTOK? - Nyomd meg a CapsLock-ot!! - HUUUUU, KÖSZI, MOST MÁR NEM KELL TARTANOM A SHIFTET! pelsoingatlan.5mp.eu

(#4) iSonic válasza selenge (#3) üzenetére


iSonic
(PH! addikt)

hát igen a japán motorok, főleg a Honda eléggé nagy hírnévnek és megbecsülésnek örvend :)

(#5) selenge válasza iSonic (#4) üzenetére


selenge
(tag)

mikori évjáratot vennél?

SZIASZTOK, ÚJ VAGYOK ITT! HOGY VAGYTOK? - Nyomd meg a CapsLock-ot!! - HUUUUU, KÖSZI, MOST MÁR NEM KELL TARTANOM A SHIFTET! pelsoingatlan.5mp.eu

(#6) iSonic válasza selenge (#5) üzenetére


iSonic
(PH! addikt)

2004-es vagy az előtti max 1998-as..

(#7) selenge válasza iSonic (#6) üzenetére


selenge
(tag)

ahh, az már nem az igazi :P persze szép gépek amúgy

SZIASZTOK, ÚJ VAGYOK ITT! HOGY VAGYTOK? - Nyomd meg a CapsLock-ot!! - HUUUUU, KÖSZI, MOST MÁR NEM KELL TARTANOM A SHIFTET! pelsoingatlan.5mp.eu

(#8) iSonic válasza selenge (#7) üzenetére


iSonic
(PH! addikt)

hát tudod még 20 évesen egy aggódó anyukával a hátad mögött, nem vehetsz akármilyen vasat..

(#9) h1n1_900


h1n1_900
(őstag)

Volt egy apró hiba a dologban, a motornak nem volt forgalmija, sem rendszáma Ez persze nem gátolt abban, hogy használjam, igaz jogsim sem volt hozzá

Erre inkább nem írok semmit, mert ban lenne a vége.

Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr

(#10) selenge válasza h1n1_900 (#9) üzenetére


selenge
(tag)

természetsen nem lopott motor volt, külföldről hozták, adásvételivel :) de alkoholt soesem ittam amikor vezettem :P (és nem is fogok!)

SZIASZTOK, ÚJ VAGYOK ITT! HOGY VAGYTOK? - Nyomd meg a CapsLock-ot!! - HUUUUU, KÖSZI, MOST MÁR NEM KELL TARTANOM A SHIFTET! pelsoingatlan.5mp.eu

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.