2022. szeptember 28., szerda

Gyorskeresés

Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V - A szigor szülte

Írta: | Kulcsszavak: Suzuki . hybrid . 48v . mild . vitara . 1.4 . boosterjet

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tesztre érkezett a Vitara 48V-os hybrid generációja, ezzel kapott pár extrát is, amit természetesen megemlítek, viszont általánosságban a Vitara maradt az ami, vagyis egy mini SUV, nem is változott belül, kívül, csak a motorháztető alatt van az érdemi változás.

Az előző 1.4 Boosterjet motor teljes átalakuláson ment keresztül, átdolgozták a turbót, finomították a szoftvert a Mild hybrid hajtáshoz, ezzel az autó ereje megmaradt ( papíron kevesebb lóerőnk van ugyan), viszont a városi araszolásban spórolósabb lett az autó. A rendszer egy kis akkumulátorból él, ami az első ülés alatt bujkál, ez hivatott tárolni, majd leadni az összegyűjtött energiát gyorsításkor, motorindításkor. A motorfék igen erős, majdhogynem villany autós, ekkor tölt vissza az indító generátor ami a motornak is besegít a hosszbordás szíjon keresztül, ezzel mérsékelve az étvágyát az autónak.

Leszögezném, aki Toyota szintű Hybridre vágyik az nem ezt az autót keresi. A Vitara fogyasztása saját tapasztalatok alapján 3-4 deci benzint spórol elődjéhez mérten, ezzel nem a világot akarja megváltani, szimplán a szigorodó emissziós előírásokat nem tudja tartani máshogy a Suzuki sem, ahogy a többi gyártóra is igaz ez.

Kapott új lámpákat amik teljesen ledesek, kivéve az indexet, ez alapáron jár, ami viszont számomra érthetetlen a tolatólámpából kifelejtett led. Hiába ezzel várnunk kell még, de haladunk ebbe az irányba legalább. Az Ignisből már ismert vezetés támogató rendszereket is megkapta a Vitara, igaz picit fejlettebben, a sávelhagyás figyelmeztető képes a sávtartásra is, az M0 Kistarcsánál lévő kanyarját szép ívben bevette saját maga, persze rinyál, hogy fogjuk a kormányt hiszen nem önvezető gépről van szó (ennek örüljünk). A holttér figyelő rendszer, hátsó keresztirányú forgalom figyelő, és az ütközésmegelőző rendszer is jól teszi a dolgát.

Már csak az a kérdés merülhet fel mindenkiben, hogy mindez mennyibe kerül. Az alap, GL felszereltségű vitara ami azért nem fapad a digit klímával, led lámpákkal 5,14 millió forintról indul kedvezményesen, alap fehér színben. Ami biztos jobban fog fogyni, az a GL+ felszereltség amilyen a tesztalany is volt 5,51 millió forintról indul jelen pillanatban.

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.