2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Suzuki Jimny 1.5 - Az utolsó mohikán Európában

Írta: | Kulcsszavak: Suzuki . jimny . terepjáró . 4x4

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mire elért hozzám az autó, már be is jelentették, hogy Európában kivezetésre kerül. Szerencse vagy nem, de nem a kereslet hiánya miatt, hiszin majd egy évet kellett várni egy ilyen terepjáróra, hanem a szigorodó emissziós követelmények miatt.

Maga az autó amilyen egyszerű annyira imádnivaló, mintha egy mini G mercit kapna az ember, persze a lehető legolcsóbb formában. Mikor nálam volt az autó pont elcsíptük a hatalmas esőzést, de mondani sem kell ennek nem árt meg sem a hatalmas víz, sem a földút. Most sokan mondhatják, ezt egy Vitara is tudja, ami igaz is, de a Jimny az igazi terepen is otthon van, ahol a divat SUV már inkább kikívánkozik az aszfaltra.

Igazából terepszögről és hasonlókról nem ejtenék mélyebb konzultációt, inkább a vezetési élményét mondanám el röviden.
Szóval az ember egy szép délután gondol egy ragyogót, behuppan a Jimny hatalmas ajtaján, az autó beleng picit, lévén a létraváznak, elfordítja a kulcsot és már fel is bőg a láncos, 4 hengeres szívómotor. A maga 100 lóereje, rövid váltója, pláne a felezővel, repíti az autót, 80km/h felett igaz már szeret billegni a széltől és zajos lesz, de senkit nem izgat mikor leginkább az az érzése van, mintha a Honvédség gépkocsizója lenne a volán mögött. Alapból hátul hajt a a technika, persze ezen tudunk manuálisan változtatni, akár a Nivába, vagy a régebbi Jimnybe.

Belül minden kemény, rideg és kopogós, mégis nagyon jó az összhatás, ez nem a luxusról szól. Vezetés támogató rendszerből majdnem teljes a paletta, igaz tolatókamera nincs (mégis mihez, mögöttünk vége az autónak). Elöl kényelmesen elférni, hátul két kisebb felnőtt is elfér, igaz akkor a csomagtér nevetséges, mondhatni nincs. Véleményem szerint 2 személyre tervezték, de mégsem akarták kisteherautónak eladni, így lett 4 fős.

Fogyasztásról röviden elmondható, hogy klímával, városozva, kicsit terepezve 7-7,5 liter között alakul az étvágya, de többet lesz terepen vadászatra tartva, mint Budapest belvárosában taposva az aszfaltot. Nagyon sajnálom a Jimny-t, remek autó volt, de ezt már csak a Japánok fogják igazán szeretni, hisz ott marad a kínálatban is.

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.