2022. december 2., péntek

Gyorskeresés

Adobe Reader 11 telepítése, frissítése Group Policy-n keresztül

Írta: | Kulcsszavak: adobe . reader . 11 . gpo . group . policy . windows . server . 2012

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hogyan állítsuk be az Adobe Reader telepítését Group Policy-n keresztül a tartományi gépekre?

Probléma:
Adobe Reader-re gyakorlatilag mindenhol szükség van. Miként tudnánk megvalósítani azt, hogy a tartományi gépeinkre automatikusan települjön a program, továbbá a frissítéseket is teríteni tudjuk?

Megoldás:
1. Csináljunk egy mappát, ami a tartományi felhasználók számára olvasható, hálózaton megosztott mappa, a példa kedvéért legyen az \\SDOMAIN\shared\programs\AdobeReader. Adjunk olvasási jogot a mappára az Everyone felhasználónak. Ezen belül pakolhatjuk a különböző programokhoz szükséges fájlokat, amiket csoportházirenden keresztül szeretnénk telepíteni.

2. Töltsük le majd telepítsük az Adobe Customization Wizard-ot, abban a verzióban, amire a telepíteni kívánt Adobe Readerhez szükséges. Én nem nagyon kedvelem az új DC kiadást, így az egész műveletet az Adobe reader 11-es verziójával fogom végigvenni. ezért jelen esetben az Adobe Customization Wizard XI-re van szükségünk.

3. Keressük meg az Adobe Reader 11 telepítőjét offline installer formában. Ha magyar nyelven szeretnénk használni, akkor az alábbi linkre lesz szükségünk. Egyébként ezen a linken gyakorlatilag minden fontos fájl megtalálható, amire szükségünk lesz. Ha ledöglik az FTP szerver, vagy felhasználónevet és jelszót kér próbáljuk az alábbi linket: KATT

4. Csomagoljuk ki a letöltött .exe állományt, mondjuk a 7-Zip programmal. Nyissunk egy cmd-t, navigáljunk a kicsomagolt állomány gyökér mappájába, és adjuk ki az alábbi parancsot: msiexec.exe /a AcroRead.msi
Adjunk meg egy elérést, ahova kicsomagolja a telepítőkészletet, valamint a kicsomagolt állományok mellett hozzunk létre egy Setup.ini üres állományt.

5. Nyissuk meg a feltelepített Customization Wizard-ot, és végezzünk el pár beállítást a kicsomagolt telepítőkészleten. Kattintsunk a File - Open Package menüre, és válasszuk ki a kicsomagolt telepítőkészlet gyökerében található AcroRead.msi állományt. Itt több beállítást eszközölhetünk, én az alábbiakat állítom be, szerintem egyértelműek, hogy mire valók:

Personalization Options - Eula Option - Suppress display…
Installation Options - Default viewer… - Make Reader the default PDF viewer
Installation Options - Run Installation - Silently (no interface)
Installation Options - If reboot required… - Suppress reboot
Shortcuts - Desktop - Adobe Reader XI - Remove
Online Services and Features - Online Features - Disable product updates
Online Services and Features - Online Features - In Adobe Reader, disable Help > Purchase Adobe Acrobat
Online Services and Features - Online Features - Disable Help > Digital Editions
Online Services and Features - Online Features - Disable Product Improvement Program
Online Services and Features - Adobe Online Services... - Disable all Adobe online services based ...

Miután kész minden beállítás Transform - Generate Transform, tegyük a kicsomagolt telepítőkészlet mellé, a neve legyen sajat_beallitasok. Lépjünk ki a programból, de már ne mentsük az AcroRead.msi beállításait.

6. Az egész mappát, amin eddig dolgoztunk másoljuk fel a végleges helyére, amit létrehoztunk az elején. Nyissuk meg a szerveren a Group Policy Manager-t. Kattintsunk a Group Policy Objects fülön jobb gombbal New - AdobeReaderInstallUpdate. Majd ezen Edit - Computer Configuration - Policies - Administrative Template… - Windows Component - Windows Installer - Always install with elevated priviliges - Enabled - Apply.
Majd újra Computer Configuration - Policies - Software Settings - Software installation - New - Package -Kiválasztani az AcroRead.msi fájlt a hálózati megosztásról(!) - Open - Advanced - Modifications fül - Add -kiválasztani a sajat_bealltasok.mst-t - Open. Deployment fül - Deployment Options - Uninstall this application… - Pipa - OK

7. Linkeljük hozzá a Group Policy Manager-ben a kívánt csoporthoz a házirendet.

Hogyan állítsuk be az Adobe Reader frissítését Group Policy-n keresztül a tartományi gépekre?

1. Kétféle Update szokott megjelenni az Adobe Readerhez. Az egyik a nagyobb szoftverfrissítés, a másik a kisebb biztonsági frissítést. Meg kell nézni pontosan, hogy melyik verziót mire lehet frissíteni. Például a 11.0.02 biztonsági frissítést csak a 11.0.01-ről lehet frissíteni. A nagyobb szoftverfrissítést, például 11.0.03-mat pedig a legutolsó főverzióról lehet frissíteni, ami a 11.0.00. Mindig olvassunk utána az Adobe oldalán, hogy miről mire lehet frissíteni. Írjuk be google-ba az aktuális verzió keresőszavát: Adobe Reader 11.0.02, és keressük ki az Adobe oldalán az Update információs oldalát.


11.0.02 biztonsági frissítés, az előző verzióról frissíthető


11.0.03 nagyobb frissítés, korábbi fő verzióról

Link esetleg segítségnek, ahol a különböző verziók össze vannak szedve.

2. Az első pont alapján másoljuk ki a szerverről a szükséges megelőző verzió kicsomagolt mappáját, amit a telepítés során a msiexec.exe /a AcroRead.msi parancs után kaptunk, azt amit a szerveren is tárolunk a megosztások mappában.

3. Szerezzük be az aktuális frissítéshez kapcsolódó .msp frissítő csomagot. Ehhez látogassunk el az alábbi webhelyre: ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/ . Itt nekünk az adott alverzió alatt található /misc könyvtárban található AdbeRdrUpd11001.msp frissítő fájlra lesz szükségünk, tegyük a megelőző verzió mappájába. A megelőző verzió mappájában megtalálható a company_beallitasok.mst, ez így jó, hagyjuk itt. Nyissunk egy parancssort, majd adjuk ki az alábbi parancsot: msiexec /p AdbeRdrUpd11001.msp /a AcroRead.msi, majd kattintsuk végig a Next-et. A kész mappát visszamásolhatjuk a szerverre a korábbi verzió mappája mellé.

4. Menjünk a Group Policy Management-be, Edit a már létező Group Policy-n, Computer Configuration - Policies - Software Settings - Software Installation - New Package - kiválasztani az új mappában lévő AcroRead.msi-t - Open - Advanced - OK - Modifications fül - Add - kiválasztani a company_bealltasok.mst-t - Open. Deployment fül - Deployment Options - Uninstall this application… - Pipa - OK. Eddig ugyan az, mintha telepítettük vola, most jön a lényeg. Upgrades fül - Add - Kiválasztani az előző verziót Uninstall the existing package,... móddal - OK - OK.

5. Kész is vagyunk. Indítsuk újra a kliens gépünket, és a következő bejelentkezés előtt települni fog a program legutolsó verziója és csak az. Van annyira intelligens a rendszer, hogy nem kezdi el a 11.0.0-át telepíteni, 11.0.01-et megtalálni, 11.0.0-át törölni, majd 11.0.01-et telepíteni, stb, stb. Megkeresi a legújabb verziót, és egyből azt telepíti. Igazából felesleges minden alverzióval foglalkozni, a biztonsági frissítéseken kívül mindegyik a fő verzióról frissül, csak a teljesség kedvéért vettem fel a teszt rendszerben az összes verziót.

5+1. Hasznos parancs, ezért jó ha ismerjük a következőt. Indítsunk egy Futtatás ablakot, majd írjuk be, hogy rsop.msc vagy parancssorba, hogy gpresult /r. A felbukkanó ablakban látni fogjuk, hogy milyen Csoportházirend aktiválódott a kliensünkre, milyen állapotban van, vagy esetleg mi a gond vele.

Hozzászólások

(#1) sanzi89


sanzi89
addikt

Bármilyen hibát találtok, jelezzétek. Köszi!

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#2) marositech válasza sanzi89 (#1) üzenetére


marositech
senior tag

Jó cikkeket írsz, engem is érint az okosságod! :C

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#3) sanzi89 válasza marositech (#2) üzenetére


sanzi89
addikt

Örülök, ha hasznos. ;)

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.