2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Motorháztető zár probléma (és lemerült az akku)

Írta: | Kulcsszavak: Ford . motorháztető zár . Ford focus . fresh 1.4

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szóval a következő a helyzet. Én most nem járulok hozzá a személyautómmal a CO2 kibocsátáshoz, ugyanis, nem indul, nem tudok kiállni sem a garázsból.
1. Lemerült az akkumulátor. Ezt könnyen tudnám orvosolni, viszont most jön a második gond...
2. A motorháztető zár nem nyílik.

2004-es Ford Focus Fresh 1.4, benzines. Elöl a Ford márkajelzés elfordítható és mögötte található a zár. Elvileg egyszer balra fordítom a kulcsot a zárban, kipattan kicsit a tető, megfogom, aztán jobbra fordítom a kulcsot és nyílik. Kétszer már sikerült is nyitnom. Harmadszorra annyit produkált, hogy 90 fok helyett kb. csak 60 fokig fordul el balra a kulcs, nem kattan semmi.

Állítóalag valami műanyag szerencsétlenség van a zárszerkezetben, ami elmozdulhat, eltörhet. Valaki, valami ötlet? Később jó lenne azért megmozdítanom a szekeret, ha már sajátom, és nemrég vettem.

Hozzászólások

(#1) Samus


Samus
addikt

Javaslom a Facebook felkeresését, és Fordos csoport meglátogatását. Valószínűleg gyorsabban kapsz választ.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#2) balajti válasza Samus (#1) üzenetére


balajti
tag

Vegyél BMW-t, abban a csomagtartóban van az akksi. :D

Bocs, nem válasz akart lenni

[ Szerkesztve ]

(#3) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nem ismerem a fordokat ezért csak találgatok: a környezetvédelmi tálcát levéve nem lehet a zárat alulról kipattintani?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#4) tescodr


tescodr
tag

En egy kis wd40 el megkinalnam a zarat hatha rendesen is ki nyílik. Ha nem erdemes lenne Facebook csoportnal érdeklődni

(#5) JoeYi


JoeYi
őstag

esetleg nyomd vagy húzd a motorháztetőt miközben fordítod a kulcsot

(#6) twollah1976


twollah1976
őstag

Flexszeld ki a motorhaztetot zarnal es utana a bontoban vegyel uj tetot.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#7) DeFranco


DeFranco
nagyúr

típusbetegség tud lenni, elment a zárad, vannak rá neten howto-k hogy ha szerencséd van hogyan csűrd-csavard-tekerd hogy még egyszer kinyíljon de annak már reszeltek hosszú távon. fordfocus.hu-t túrd fel esetleg.

nekem is volt ilyen, amikor már végképp nem nyílt, megpróbálták lefúrni, beletört a szár, aztán alulról megbontották a lökös mögötti műanyag elemet és egy fűrészlappal felnyúlva elvágták az amúgy spiáker zárrudazatot és így már bármivel nyílt a zár. előtte azért voltak jelei hogy nem fog nyílni, egyre nehezebben járt de addig húztam amíg teljesen be nem állt.

eztán zárcsere, zárlamellák kulcsra hangolása, nem olcsó mutatvány de megcsinálható. arra vigyázz hogy a kedvesuram nehogy addig okoskodjon amíg letörni neked a hűtőmaszkot ésvagy a zárhidat aztán bontózhatsz azt is. alulról hozzáférhető a rúd csak szívás bontani meg reszelni, inkább törik, az egyszerűbb és úgy is te fizeted.

nekem 9k volt a nyitás 24k a csere.

[ Szerkesztve ]

(#8) Tikakukac válasza DeFranco (#7) üzenetére


Tikakukac
titán

Na igen. Ez Opel gyújtáskapcsolós sztorival van meg nekem is meg sokan másoknak. Maga a javítás nem téma és nem sok idő.
De a régi szar kiszedése. Anyám. Ha nincs rá semmilyen megoldás sehonnan elérni a részt, az roncsolás lesz. Mint üvegnél is: keresni kell a legolcsóbb és legkönnyebben bontóból szerezhető részt és azt szétqrni.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#9) DeFranco válasza Tikakukac (#8) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ez azért megoldható úgy hogy az amúgy is cserélendő zárszetten kívül más ne menjen el csak ugye bélabá nem szereti szétverni a kezit a szűk helyen nyiszinyiszireszelve szóval rácsűr egyet a négyes lapossal és hát nézze megadta magát a 15 éves műanyag nahát. keressen bontót ingyen felrakom.

ha még egyszer ki tudja imádkozni a motorháztetőt akkor zárat egyből ki kell kapni és akkor megúszható egy cserével (meg egy kulcsa hangolással, az is szép baleset amikor 8k-s mérnökórában pakolgatja neked a lamellát a sanyi másfél óráig :D... de legalább nem kell két kulcsot hordani)

[ Szerkesztve ]

(#10) Tikakukac válasza DeFranco (#9) üzenetére


Tikakukac
titán

Akkor van gond, ha a nem bélabá a legközelebbi megyéből tud csak jönni és a bontós alkatrész árának négyszerese a benzin.
True stroy, nekünk így volt. Annyi mák esett bele a rendszerbe, hogy az udvaron tört be a zár, így legalább kényelmesen lehetett anyázni és agyalni, nem kellett tréler. 1-2 patent meg egy kormányoszlop borítás lett kuka. 3k volt a teljes költség plusz az új zár. Itt is a kiesett idő a legrosszabb meg az ideg.
Nyilván ha hetes bömbivel történik ugyanez, az pár nullával csúnyább lett volna.

Fater elhagyta a 2 kulcsból az egyiket a családi cirkálóhoz. Majd miután betört a gyújtáskapcsoló és nehezen kijött bontózott bele egy másikat, de úgy, hogy a gyári kulcsos darabját áttették a bontósba, mert valami hiteles izé volt és vitte volna a bank. (Ugye? Agyrém. De hát aki okos, az okos.)
Ezután király volt minden. Volt egy kocsid, aminek az ajtóhoz és csomihoz gyári zár tartozott, gyújtáshoz nem. Ez klasszikus mélytorkos. Bármi van a távkapccsal nem tudsz bejutni.

Erre jött a sok matek, hogy mit éri meg jobban. Majd lett az a változat, hogy vettem diagnosztika koppintást, rendeltem immo chipet, vettem egy teljes zárszettet bontóból 2 kulccsal, mindent feltanítottam és összetanítottam, majd kicseréltem mind a 3 zárat, miután lamellákra szedtem, kipucoltam, újrazsíroztam az egészet.
Megérte? Meg, a gyári kulcs árának a harmadába került az egész hadművelet, eszközzel, mindennel. Viszont ha valaki teheti, időben szedje szét a típushibás cuccokat és cserélgesse-kenegesse, mert oltári szopásba bír futni egy ilyen kör.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.