2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

The-West - Erődharcos kérdezz-felelek alapfokon

Írta: | Kulcsszavak: The-West . erődharc . erőd . kézikönyv

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Elsősorban azoknak ajánlom ezt az írást, akik most ismerkednek a The-West erődharcaival. Azért a gyakorlottabbaknak is érdemes átfutnia, hátha találnak valami új információt.

Milyen képességekre gyúrjak erődharcos karakternél?
Támadásnál az irányítás, kitartás, célzás és kitérés, védésnél az irányítás, rejtőzés, célzás, kitérés számít. Minden esetben nagyjából egyenlő mértékben veszi őket figyelembe a rendszer, szóval akkor jársz a legjobban, ha az erődös ruhádat figyelembe véve mindegyiket egyformán növeled. Azért nem kell túlzásba vinni a dolgot, annyira nagyon nem befolyásolja a pontozás az erődös teljesítményt. Sokkal fontosabb a gyakorlat!

Milyen erődös felszerelést használjak?
Azt, amelyiket a westcalc.info vagy más számoló dob ki a felszerelésedből. Bónuszaik miatt a szettes tárgyal egészen jók. Az úrit és a mexikóit kombinálva – amiket egyébként is érdemes begyűjteni – már elég jó szerkónk lehet, továbbá védésben az indián darabjai sem rosszak. Fontos, hogy mindig az éppen elérhető legjobb erődös fegyvered legyen! Ha olyan a ruhád, hogy az ÉP-det emeli, akkor figyelj rá, hogy a harc előtt maximumra tudd tölteni. A sok ÉP és jó fegyver legalább annyit (ha nem többet) használ harcban, mint a kimondottan erődre pontozás.

Mi történik, amikor beállok egy erődharcba?
Miután odagyalogoltál az erődhöz, a parancsnokod utasítását követve kezdőhelyet foglalsz el magadnak. Ne állj rá már benn lévő emberre! Meg kell majd adnod egy mozgási irányt is. Ezt a karaktered akkor is követni fogja, ha nem veszel részt aktívan a csatában (offline leszel). Gyakran a harcra hívó levélben azt is megírják, hogy az offok (offline játékosok) hova jelöljenek. Ha aktívan részt veszel, akkor mindegy hova jelölsz a csatába álláskor. Úgyis valamilyen csatornán majd mondják, mit kell tenned, merre kell mozognod.

Mire figyeljek csata előtt?
Mindenképpen próbálj meg fellépni a harc irányítására használt chatre. Ennek a címét többnyire megkapod az erődharcra hívó üzenetben, vagy az erődharc The-West chatjén. Azért fontos a chatre fellépni, mert itt osztják a csatához elengedhetetlen rangokat. Aki nem kap rangot, nem biztos, hogy bekerül a harcba. Harc előtt fontos, hogy ellenőrizd, a megfelelő ruha és fegyver van-e rajtad!

Mi történik a csata kezdetekor?
Ekkor már nem csak a saját csapattársaidat, hanem az ellenséget is látod. A harc körökre osztott, az első 5 percig tart. Figyelve az irányító utasításaira oda mozogsz, ahová mondják. Elsőre nem biztos, hogy világos lesz az irányító utasítása, de nagyon ajánlott (sőt kötelező) követni.

Mi történik az egyes körökben?
Minden körben először a védők lőnek, aztán a védők mozognak, aztán a támadók lőnek és a támadók mozognak.

Hogyan tudok mozogni?
Úgy, hogy először a saját (sárgával jelölt) karakteredre klikklesz (egyet). Ekkor megjelenik rajta egy fekete négyzet. Ha tovább húzod az egeret, akkor egy fekete nyíl rajzolódik ki. Azzal határozod meg, hogy hova szeretnél mozdulni az adott körben. Úgy tudod véglegesíteni a megadott mozgást, hogy újra klikkelsz egyet. Ekkor a fekete nyíl vörösre vált.


Mozgás kijelölés közben (balra) és véglegesítve (jobbra)

Egy körben legfeljebb egy szektornyit tudsz lépni. Ez lehet egy kis kocka, de akár több is. A szektorok a nagyobb, több „kockát” (mezőt) befoglaló, vastag vonallal keretezett területek. A kicsi négyzethálósak a mezők. Ez a két fogalom fontos, mert az irányító hivatkozni fog rájuk. Olyan utasításokkal, hogy: „Egy szektort jobbra!”, „Fal alatt egy mezőt hagyjatok üresen!”


Több mező alkot egy szektort

Mozgáskor figyelembe kell venni, hogy a többiek is mozognak! Ha egy olyan szektort, amiben 6 mező van 7-en megjelölnek, akkor az egyik nem fog tudni belépni. Ugyanis egy mezőn egyszerre csak egy játékos állhat. Erre falakra/tornyokra fel/lelépésnél kell nagyon figyelni!

Szintén nagyon fontos, hogy egy szektorban egyszerre nem tartózkodhat védő és támadó is. Vagy csak az egyik, vagy csak a másik csapat emberét engedi be. Mindig azt, aki korábban lépne oda, tehát rendszerint a védőt. Ez a fal melletti területek (jellemzően tornyok alatt), blokkolására jól használható.

Kire fogok lőni?
Két tényező határozza meg azt, hogy kire fogsz lőni. Az első, hogy látod-e, a második, hogy milyen messze áll tőled. Minden körben arra fog lőni, akit látsz, és a legközelebb áll hozzád. Ez elég egyszerű. Az alábbi ábrán a támadó (vörös) a torony tetején álló (kék) védőre lő, és nem arra (sárgára) aki a torony alatt áll.


A vörös támadó a kék védőre fog lőni, mert az van hoozzá közelebb

Ha eltalálom az ellenfelet, mekkorát sebzek majd rajta?
Kisorsol egy sebzési értéket a rendszer az erődös fegyvered minimális és maximális sebzése között. Egy 1-400 között sebző fegyverrel lehet 1-et is találni meg 400-at is. Egy 250-300 között sebzővel viszont a minimum 250, a maximum 300. Minden esetben célszerű a legnagyobb átlagos sebzésű fegyvert megvenni. Ezt úgy tudod kiszámolni, hogy:

(minimális sebzés + maximális sebzés) / 2

Az 1-400-as fegyvernél ez (400+1)/2 = 200,5
A 250-300-as fegyvernél ez (250+300)/2 = 275

Mire figyeljek legjobban erődharc közben?
Az irányító utasításaira. Neki van átlátása arról, hogy éppen mit csinál a teljes sereg. Lehet, hogy elsőre az utasításai furának, rád nézve akár öngyilkosságnak is tűnhetnek, de mindig tartsd szem előtt, hogy ez egy csapatjáték! Az utasítások betartása legfőképpen tornyokra/falakra fel-, illetve lelépéskor fontos. Ilyenkor társaink életébe kerülhet, ha nem hagyunk nekik helyet. Ezt a részét az erődharcnak csak gyakorlással lehet jól elsajátítani. Nagyon tanácsos elolvasni (és megemészteni) a haladó kérdezz-felelek erődös mozgással kapcsolatos részét!

Mi ez a külső chat, hogyan használhatom?
Ez egy különálló chat (IRC) felület, ahol az erődharccal kapcsolatos dolgokat megbeszéljük, és itt folyik az irányítás is. A magyar The-West szervereken rendszerint a Mibbit chatet használjuk. Rendszerint harcra hívó üzenetben megkapod majd enne a chatnak a címét is. Vagy egy link formájában, amit csak meg kell nyitnod a böngésződdel:

http://mibbit.com/?channel=%23Rokcvedes&server=irc.mibbit.net
http://02.chat.mibbit.com/#1337_FS

Vagy szerver és szoba formában:

Szerver: 02.chat.mibbit.com, szoba duhongo

Az utóbbi esetben a szerver címét kell bemásolni a böngészőnek, és valami ilyesmi jelenik meg:

Itt a Nick részre a The-West karaktered nevét, a Channel részre a szoba nevét add meg és GO. Ha közvetlen linket kaptál (lásd fenti két példa), akkor a Channel részt nem kell kitölteni.

Hogyan tudom a párbajban gyenge erődös karakteremet biztonságban tartani a párbajosoktól?
Sajnos, bevett technika, hogy erődharc előtt az erőd közelében tartózkodó karaktereket megtámadják. Ez ellen úgy lehet védekezni, ha befekszel az erőd kaszárnyájába vagy egy közeli város hoteljébe. Úgyis sanszos, hogy erődös ruhában tölteni kell az ÉP-det.

A másik lehetőség, hogy egy kalandban kapott ellenféllel (NPC) kiütteted magad. Ilyenkor ugyanúgy 48 óráig nem tudnak támadni, mintha egy másik játékos ütött volna ki. A legerősebb olyan NPC-k, akik 48 órára ki tudnak csapni, és nem kell hozzájuk állandóan odagyalogolni valami távoli helyszínre, a szellemváros kaland végén vannak. Persze, náluk is le kell venni legalább a fegyvert, de akár az egész ruhát is. Célszerű szintlépés vagy lefekvés előtt kiüttetni a karakterünket, mert akkor visszatölt, mire újra játszani akarsz vele.

Hogyan működik a manőver?
Lényegében az erődharc gyakorlásáról van szó. Ugyanolyan csata fut le, csak egyszerűbb a jelentkezés, és az elszenvedett sérülést nem számolja be a rendszer. Nem fog csökkenni az ÉP-d, de tapasztalatot sem kapsz. További jó hír, hogy oda sem kell kutyagolni a manőveres erődhöz, az éppen végzett munkád sem szakítod meg, energiába sem kerül. Rossz hír viszont, hogy a manőveren az éppen aktuális ÉP-del veszel rész. A részvételhez elég a The-West felület „Erőd áttekintése” részén a „Manőver” fület választani. Itt megjelennek az aktuális manőverek, a nekünk tetszőre kell bejelentkezni. Egy idő után a manőver szervezője leindítja majd a gyakorlást. Itt a kezdőhely elfoglalása ugyanúgy zajlik, mint az éles harcokban, de csak egy perc van rá, szóval sietni kell.

Lehet, hogy a manőver vezetőjétől kapsz majd utasítást, hogy hova állj és merre mozogj, de az is lehet, hogy simán egy harcot folytattok majd le. A pontos információkat a külső vagy a manőver chatjén kapod majd. Megeshet, hogy a manővert újraindítják. Ekkor elég bezárnod a manőverhez tartozó ablakot, és újra bejelentkezned a manőverre az „Eőrd áttekintése” részen. Olyan kéréssel is fordulhatnak hozzád, hogy erődfegyver nélkül harcolj. Ez összetettebb variációk tesztelésénél hasznos, hogy ne sebed annyira az ellenfeleidet. Ne aggódj, ilyenkor mindenki mást is fegyverletételre érnek.

Vissza a kézikönyvhöz

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.