2022. július 6., szerda

Gyorskeresés

Használtautó kálvária...

Írta: | Kulcsszavak: autó . volkswagen . passat

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mert én ilyen vagyok...új cuccokat nem mindenből engedhetek meg magamnak (pl. plazma TV-t igen, azzal is megszívtam! :P ), a használt holmik felkutatása, megvásárlása, használhatóvá tétele pedig számomra egyféle kálvária. Minden stáció fontos, van amelyik fájdalmas, van amelyik vígaszt nyújt, de mindegyik tanulságos...

I. stáció:

Hét éve használtam már egy Opel Vectrát, amit annó kényszerből vettem (az új munkahelyemhez szükség volt rá, alapból a bejárás miatt, de a munkám is megköveteli, hogy állandóan "menetkész" legyek és hipp-hopp ott teremjek az ország bármelyik zugában ha kell! :U ).
A kényszer pedig ritkán szül jó/ideális megoldásokat: miután körvonalaztam az igényeimet (benzin, automata, min. 2000ccm), megvettem a majdnem legolcsóbbat és kipofoztam.
Ha szigorúan veszem a születési dátumát (95.12), akkor már tavaly nagykorú lett, el kellett engedni hát a kezét, élje nélkülem az életét!
No meg: tavaly már kétszer annyit költöttem rá (nem számolva a kötelező kiadásokat, úgymint üzemanyag, biztosítás, sarc, stb.) mint amennyi a használtpiaci értéke volt! :O
Mennie kellett tehát...

II. stáció:

Mivel most nem volt akkora a kényszer (gondoltam én! ;] ), kényelmesen átgondoltam a dolgot. Munkahelyem még mindig ua., de minimálisra csökkentek a kiszállások, így most már a munkába járás dominál, ami így összességében évi max. 20.000km futásteljesítményt jelent. A dízel tehát továbbra sem létszükséglet, pláne annak fényében, hogy az én pénztárcámhoz illő olajkályhák már megették az üzemanyaguk javát...az esetleges javítások egy turbós dízel esetén pedig komolyabb kiadást jelentenek, mint egy szívó benzines motornál.
Mindenképpen előrébb szerettem volna lépni, mind életkor, mind menetteljesítmények, mind pedig presztizs terén... :B Ez utóbbi talán jobban magyarázatra szorul, mint a többi: egyrészt vagyok annyira lojális a cégemhez, hogy sem az ügyfeleknél, sem a beszállítóknál nem akarom égetni magamat és a munkaadómat egy csotrogánnyal, másrészt a honi autózási viszonyok erősen hajaznak a balkániakra! Bevalljuk vagy sem: itthon is az erősebb kutya él nemi életet. :U
Mivel a bejáratott szervizem erősen VAG orientált és jómagam is csodálattal adózom a német mérnöki teljesítményeknek és precizitásnak, hamar eldőlt, hogy ezen a vonalon kell keresgélnem.
Az új feltételek tehát: automata, 15 évnél nem idősebb benzines Audi/VW/Skoda, 100kW-nál nagyobb teljesítménnyel. Jó lenne, ha kívül sötét, belül pedig világos lenne...és ha még bőr is, az se baj! :DDD

III. stáció:

Ezt a stációt nevezhetnék a hasznaltauto.hu oldallal való fekvésnek, kelésnek! :O
Paraméterezgetés, keresgetés éjjel-nappal, figyelések beállítása, stb. Közben rákészülés a típusokra: használt autó tesztek, népítéletek bújása, típushibák feltérképezése. :K
Mivel nem vagyok egy Krőzus, és eddig bejött a metódus, most is az árlista aljáról indultam. Kizártam a töröttnek hirdetett példányokat és azokat is, amelyeknél nem tüntették fel ugyan, de már a fényképről lehetett sejteni, hogy átestek némi plasztikai műtéten. Persze ez se mindig jön/jött be, de erről később! ;]
Azok az autók is kiestek, ahol már a hirdetésben jelezték a motor vagy az automata váltó valamilyen hibáját... :(

Rövidesen még jobban leszűkült a választék:
Skoda: Octavia 1.8T, Superb 2.8V6
VW: Passat 1.8T, 2.3VR5, 2.8V6
Audi: A6 1.8T, 2.4V6, 2.8V6, 2.7T

Az is hamar kiderült, hogy egy Skodát nem engedhetek meg magamnak, de egy Audit vagy Volkswagent igen! Érdekes a piac! :C
Miután kihullott a Skoda, önhatalmúlag kiejtettem az 1.8 turbókat. :U Tudom hogy kiváló konstrukció, de parázom a (használt) turbótól, és ahogy böngésztem a speckókat, a 150 paci a Passat vagy az A6 bódéját éppen hogy el tudja rángatni azzal a dinamizmussal, amit megcéloztam. Márpedig egy motor ne szenvedjen, ha nem fontos! :DDD
A 2.7 biturbó részben a turbó és a (városi) fogyasztás miatt esett ki, részben pedig azért, mert önmérsékletet tanúsítottam. Magyarországon, pláne nekem, felesleges az a teljesítmény. :U
Kirostáltam azokat az autókat is, amelyeket szemmel láthatóan a HMCS tulajok szarrá tuningoltak, alakítottak. A 17-18"-as felnik különösképpen kizáró okot jelentettek, mivel egyrészt ezekre azért húzósabbak a nem noname gumik, másrészt az amúgy is kényes soklengőkaros futóműveket igen hamar taccsra teszik! :(

IV. stáció:

Elkezdtem a jelöltek szemrevételezését...természetesen a közelemben lévő példányokkal kezdtem, aztán sajnos egyre táguló köröket kellett leírnom lakhelyem körül! :(
Ekkor szembesültem azzal, ami miatt ez a bejegyzés született, és ami mélységesen felháborított: az ócska hazudozás, átverés, lehúzás, stb. ami ma a magyar használt autó piacot jellemzi, az egyszerűen elképesztő!!! :O

Órákat lehetne mesélni, de tényleg csak szemezgetni fogok belőle:

A6-os Audi: képen jó kiállású, friss műszakival hirdetve. Nagy nehezen összehozom a személyes találkozót...majdnem. Én már az egyeztetett helyszínen vagyok, a tulaj erre közli, hogy az autót X autószervízben tekinthetem meg, mert a fékkel valami gubanc adódott, és nem mert vele eljönni a találkozóra. Sebaj, elcsavarodtam a szervizbe! Szerencsére a főnök segítőkész volt: elmondta, az autót pár napja hozták be...förtelem. Úgy néz ki, egy-két évet valahol a szabadban állhatott, mindene berohadva (naná hogy nem csak a fékek! ;] ). Fogalma nincs, ki és hogyan tolhatta át a műszakin! :F
Megnéztem: kívül-belül lelakva, motortér hiányos, mindene lóg, belső szétszakadva, összes fabetét felhólyagosodva, elrepedve, stb. A tulajnak jeleztem, hogy köszi, de ebből nem kérek! Óvatosan rákérdeztem a képeken látható és a valós állapot közti égbekiáltó különbségekre, mire kibökte: a képek még akkor készültek, amikor ő vette az autót! :W
Vazz...hogy erre én miért nem gondolok? :F És később beleszaladtam ebbe máshol is...egyszerűen nem áll rá az agyam erre! :O

Passat: tökéletes műszaki állapotban, nincs lelakva, gyerek nem kente tele csokival, stb.
Találkozó este, sötétben (tudom hogy nem szabad, de hát nem lehet mindig minden tökéletes). Beülve azonnal hiányzó, törött, karcos kezelőszervek, kapcsolók, fogantyúk fogadnak. Motortérben legalább egy, de inkább kettő frontális ütközés nyomai láthatók, jól-rosszul javítva. Tulaj természetesen semmiről nem tud.
Szélvédő repedt (hirdetésben nem írta, fényképen nem látszott), nem tudja mitől. Az üveg gyártási idejéből látszik, hogy közvetlenül azelőtt cserélték, mielőtt ő megvette. Tehát ha nála "magától" tört el, akkor az előző crash miatt feszül a karosszéria, vagy pedig már ő is tett vele vmi olyasmit, amitől eltörhetett. :(
Beszélgetés során elejti, hogy az utóbbi időben "mintha olajfoltok jelentek volna meg" az autó alatt...nem tudja miből folyik az olaj, de "biztosan nem vészes". :DD

BMW E46 320 (nem indoklom! :P): tökéletes külső-belső állapotban, kizárólag gyári alkatrészekkel javítva, nem minden áron eladó, stb. Tulaj már egy ideje letette, céges autóval jár, ritkán van otthon, nehéz a tali.
Fényképről sikerül beazonosítanom az autó tartózkodási helyét, szerencsém van, tényleg ott áll, napfényben körbe tudom járni, a tulaj tudta nélkül! ;]
Két első sárvédő és a motorháztető: három szín. Mind a négy sárvédő hólyagos. Első ajtók nem záródnak rendesen, felső sarkuk szinte beleér a tetőívbe. Bal oldali ablakok és a szélvédő már cserélve, a szélvédő jól láthatóan ferdén beszerelve! :Y

BMW E46 320 (ismét :P ): a szokásos hirdetés...TÖKÉLETES!!! :DDD
Az autó eleje porrá törve. Lámpák tartókonzolai és a tűzfalig szinte minden műanyag tartóelem ocsmány módon össze-vissza forrasztgatva. Takaróelemek mind hiányzanak, szigetelőszalag, gányolás mindenhol. Bal eleje összegyűrve, a vezetőoldali ajtó a tükörháromszögnél felgyűrődve, a hüvelykujjamat bele tudom dugni a résbe! :(((
(Otthon ismét kinagyítottam a fényképeket: NEM LÁTSZOTTAK A SÉRÜLÉSEK!!!)
Utastér kopott, karcos, műszerfalon CHECK ENGINE pilács szépen vírít!
Végül megtudom: forgalomból ideiglenesen kivonva! Jelzem: a hirdetéseket MMKK érvényes magyar okmányokkal rendelkező szűkítéssel nézem!

V. stáció:

Megvan a kényszer: a Vectra megmakkant! Öt éve új hűtőt tettem bele, de most elrepedt és összepisálta magát menet közben. :(
Mint kiderült, egy korábbi szerelés során a hőgombát rosszul tekerték bele, és/vagy nem belevalóval próbálkoztak, és a foglalat körül elrepedt a műanyag. Szerencsére még üzemmeleg sem volt a motor amikor történt, no meg alig folyt el belőle víz, így nem lett hengerfejes.
De már nem terveztem a javítását, pátyolgatását...így hát amint készen lett, meghirdetettem. Másnap el is vitték, azóta már melósokat cipel szegény és betonkeverőt húz valahol a nagy magyar pusztában! :(

VI. stáció:

Keresés értelemszerűen felgyorsul, prioritások változnak! :((( A külső kezd másodlagos lenni, fő az üzembiztonság...az erőátvitel, a futómű, a fékek legyenek a lehető legjobb állapotban!

A6-os Audi: tökéletes mint mindig. ;]
Sikerül a szervizbe szerveznem a találkozót. Gyanús: a tulaj csigatempóban közelíti meg a találkahelyet...feltűnő módon kerülgeti a porszemeket az úton, tartózkodik a gyorsítás-lassítás manőverektől! ;]
Az autó egyébként az összes megtekintett járgány közül a legközelebb állt a szívemhez: gyönyörű középkék metál, vaj bőr belső, összes létező extra, napelemes napfénytető, összkerékhajtás, szintszabályzós hátsó futómű, mindent villany mozgat, stb. Állítólag követségi autó volt azelőtt! :R
Elsőre látszik: bal oldala és hátulja törött. Tulaj tagad! :N
A marhája!!! Az üvegek gyártási ideje újabb, mint ahogy a tulajdonába került az autó! :W
Már csak azért is végignéztük a taligát. Gyorsításra EPC, lassításra ABS hibalámpa! :C
Rendszer olajnyomás hibát jelez: már kapja is elő a kesztyűtartóból az alkatrészt! Csak ezt kell beletenni, 'oszt jó lesz! :U
Futóműben az összes létező szilent eltűnt, légrugó azalatt leeresztett (most volt cserélve százezrekért! ;]) , amíg felemeltük az emelővel, nem tudtuk kihúzni alóla a csápost, mert ráfeküdt! :DDD
Az autón a létező legolcsóbb kínai papucsok, lengyel olajszűrő, kínai Xenon izzók (nem is mindig működnek), stb.
Konklúzió: megvette, és azóta egy fillért nem költött rá...egyszerűen nem az ő pénztárcájának megfelelő
autó volt, sajnos. Tönkre is ment... :(

A6-os Audi: képen csodálatos, hirdetés biztató. Telefonban árnyalódik a kép, egy ideje áll az autó, a papa elhunyt, nem vezeti senki.
Messze van (két és fél óra vonatozás :O), de elmegyek. Tulaj barátságos, segítőkész.
De! A képek természetesen megint jóval régebbiek! :P Azóta belehajtottak még egy kicsit, beltér már szakadtabb, külső már horpadtabb. Alapjárat rettenet, EPC lámpa, jobb oldali katalizátor darabjait ezer hangya hordja éppen széjjel.

VII. stáció:

Elkeseredés. Kapkodás. Telefonálás ezerrel. Most már dörzsöltebb vagyok: fotók most készültek? Műszerfalon hibalámpa világít? És ha megyek vele egy kicsit? ;] És ha számítógépre tennénk? ;]

Még inkább elkeseredés! NEKEM AUTÓ KELL!!! RÖGTÖN!!! MOST AZONNAL!!!

Passat: hirdetés biztató, telefonban a tulaj szintén. Ár a kínálat alján és alkuképes. :U
Vasárnap reggel is dolgozik, munkahelyén megnézhetem. Amerikai kivitel, se a színe (szürke), se a beltere (fekete bőr) nem az, amit terveztem, de már nem válogat(hat)ok...
Mutogatja: nem érzi a seggét, lekoccolta először baloldalt, aztán jobboldalt...nem javította, inkább vett bele tolatóradart. :N
Amikor elromlott, javítgatta, mert minden nap ezzel kellett munkába jönnie...hihető.
Állítása szerint amióta nála van, jó párszor lambda szonda hibát jelzett a kompi, de miután a szerelője kiütötte, hónapokig nem jött elő...mivel a műszakin átment (zöldkártyán is), nem javíttatta meg. Most nem jelez, de számítsak rá. Évekig ugyanott parkolt vele az udvaron, nap mindig ugyanonnan sütötte, utasoldalnak nem tett jót: ajtókárpit göndörödik itt-ott, fabetét megrepedt. Viszont a parkolóhelyen semmilyen foltot nem láttam...biztató! :K
Bal első sárvédő cserélve, de a motortér hibátlan. Vezetni is jó volt...
Gond/fura (gyanús?): egyetlen kulcs van hozzá, vigyázzak rá...neki a Volkswagennél sokat mondtak egy új kulcsra, nem ruházott be. :(
Summa summárum: alkudtam, megegyeztünk, megvettem. :U

VIII. stáció:

Hazafelé minden happy! Szervizzel időpontot egyeztettem, amíg ők nem nézték meg, nem is használtam.
Átvizsgálás eredménye: alapvetően rendben van, látszik hogy próbálták életben tartani, gányolás nincs.
Hátsó féktárcsák és betétek: kuka!
Első felső négy lengőkar: kuka!
Első fékcsövek: kuka!
Nosza javítsuk! Megtörtént! Megbeszéltük a következő kört is: teljes vezérlés csere, olajcsere, meg ami még felbukkan!
Amíg az anyagot összeszedik hozzá, meg szabad időpont is kerül, használjam, teszteljem.
Így tettem: naná hogy a második napon CHECK ENGINE! :C
A vezérműszíj és hozadékainak cseréje közben azért kiderült egy s más: a vízpumpát mindannyian teljesen eredeti, gyári darabnak ismertük el/fel! Sajnos egy 11 éves, minimum 190.000km-t futott autóról beszélünk. :( Kívül-belül rozsdás, szivárgó, kézzel már el sem fordítható állapotban volt. Természetesen
a görgők is mentek a kukába, de a bordásszíj és környéke is full selejt volt. Mondjuk ezeket jóérzésű
vásárló azonnal cseréli alapból, szóval nagy meglepetést nem okozott! :U
Viszont a CHECK ENGINE kicsit szopatós. Nem lambda szonda hiba, hanem a másodlagos levegőztető rendszer (jelentsen ez bármit is! :DDD) környéke bibis. Repedt vákumcsövek, villanymotor, relé, solenoid, stb. keresése folyamatban! :K
Szintén elindult a kulcs pótlása, megvan az időpont a következő leállásra, ahol az előbb említett hiba felderítése mellett megtörténik az automata váltó olajának cseréje is (szűrő és olajhűtő tisztítással egybekötve).
Hamarost vennem kell rá négy jóféle nyári papucsot, mert ugyan jó állapotú, de téli gumával kaptam...és hát a fizika törvényeit nehéz meghazudtolni: ahol a Vectrával csendben bekanyarodtam, ott a jóval nehezebb
Passat már megcsikorgatja a puha téli gumikat! Márpedig én kerülöm a feltűnést...a biztonságról pedig már ne is beszéljünk! ;)

Mivel most kiköltekeztem magam, a fenekén található két horpadás kijavítására egy picit várnia kell szegény autócskának! Az lesz majd a IX. stáció...remélem.

IX. stáció:

Mint kiderült, a SAI (Secondary Air Injection) rendszer romokban! :D Csövek elöregedve, kilyukadva, a pumpa meg nem csinál semmit, de főleg nem pumpál! :(
Kell egy másik (ezt a házi feladatot kaptam a szerviztől, mert ők csak újat tudnak venni, az pedig 70e jó magyar fizetőeszköz...alsó hangon. De inkább drágább). Gondoltam, itt az ideje, hogy beleássam magam a bontók világába a VAG csoporton belül is...de hát ez siralmas kérem!
Van bontott pumpa, természetesen:
- nem tudni miből, nem tudni milyen korú...12.000
- 2002-es :Y autóból...15.000
Szóval maradt a már nekem bevált eBay! :( Volt egy-két rossz tapasztalatom is természetesen, de azért inkább pozitív a mérleg, belevágtam tehát. 5 perc alatt találtam elvileg új pumpát, gyári dobozában...szállítási költség nincs, alapáron 83 dodó, de én még kaptam 2 dolcsi engedményt! :DD Nincs 20k HUF. Ha megvámolják, "megáfáztatják" akkor se lesz 40k.

Automata váltó: a próba úton is éreztem, hogy vmi nem kerek...leginkább az elindulás volt bakkecskézős, de betudtam az érzékeny gázpedálnak, a viszonylag nagy nyomatéknak...no meg annak, hogy még nem szoktam hozzá az autóhoz. Persze ott motoszkált bennem a félsz, hogy vmi baja is lehet a váltónak, de gondoltam megvárom az olajcserét, mert az csodákat szokott tenni! :U
Hát tett! Sajnos kezd megrendülni a hitem az eddig szimpatikusnak tartott előző tulajban...kezdődött a vízpumpával, folytatódott a SAI gondokkal ("csak egy lambda szonda!"...no persze!), és most jött a váltó!
Nos, szinte kanállal kellett kiszedni azt a zselét, ami olaj címén a váltóban volt! :W
Szűrő borzalmas állapotban természetesen. Sikerült majdnem 6 lityit lecsapolni a váltóból (a ZF szerint 9.4l van benne, szóval az egyharmada sajnos bennmaradt), a lelki békém érdekében megfelezem a csereperiódust, így legközelebb már alig marad benne a régi trutyiból! :(
Az eredmény: vajpuhán indul első fokozatban is...a többiről ne is beszéljünk! :C

Bicskakulcs: leszerveztem az első kísérletet...minden érintettel előre közöltem, hogy amerikai az autó, még én is tudom, hogy nem 430MHz környékén megy benne a transzponder, hanem 315-ön...ennek ellenére a "szaki" mégis meglepődött és kudarcot vallott. :(
Második próbálkozás, másik hozzáértővel...:U
Találka megtörténik, előre szabadkozás: ritka az amcsi távirányító, nem tart itthon senki, neki van éppen kettő, de kicsi az esélye hogy működni fog!
Nem is működött! :(
A kulcsot szétszedve kiderült, "AM" kóddal ellátott távvezérlőt kell keresnem.
Ismét az eBay lesz a megoldás (remélem): az USA-ból szállítással együt 55 dodóért sikerült rendelni komplett bicskakulcsot, elvileg a megfelelő vezérlővel. Ez egy kicsit rizikós volt...benne volt a lehetőség, hogy nem működik, és akkor a nyakamon marad, nem tudom elpasszolni! :DDD
Végülis sikerült, de nem zökkenőmentesen! A távvezérlőt eltaláltam, a kulcsot megvágtuk, aztán nem sikerült az immoval összehozni! :(
Kiderült: a régi Magic I "chip" van benne, nekem meg Magic II kell. Szét kellett hát barmolni a szép új kulcsot és kicserélni benne az RFID tagot. De sikerült, így hát végre két kulcsom van...és ha véletlenül előkerülne vmelyik régi kulcs, már azzal sem lehet elindítani az autót! ;]

X. stáció:
Leírva "viszonylag" rövidnek hangzik, de a valóságban majd három hónapba telt, mire kialudt és úgy is maradt az az átkozott sárga kis motorblokk ikon a műszerfalon! :W
Az Ebay-en vett SAI pumpa ugyan hibátlan volt, de a beszerelés után a hiba továbbra is fennállt. :( Már füllel is hallható volt, hogy nem hallatszik semmi...indítás után és később is teljes kussban volt a pumpa...gyorsan kiderült, soha nem kap 12V-ot. A műhely ezzel már nem tudott semmit kezdeni, hiába gugliztunk hozzá kapcs. rajzot, bármit. A biztosítéktábla rendben volt, relé problémára gyanakodtunk, de nem találtuk a relét. El kellett zarándokolnom egy VAG specialista villanyászhoz, aki gatyába rázta...a pumpa szépen beindult, de továbbra is hibakódokat dobált. Újabb vákum problémák derültek ki. Csak úgy röpködtek ki-be a különböző csövek és szelepek. :O De a hibakódok csak jöttek-mentek...aztán egyszer csak már nem globálisan volt szar, hanem csak az egyik hengersorra korlátozódtak a hibák. Volt SAI gond, meg lambdaszonda is jelzett, a műhely pedig feladta a harcot.

Közjáték: már a vásárlás óta lehetett érezni a bemelegedett motortérben valami furcsa szagot, de aztán az egyik nap pikk-pakk kiderült mi okozza! Egyszercsak közölte velem a fedélzeti kompi, hogy szerinte nincs hűtővíz a rendszerben, ideje félreállnom mielőtt nagyobb baj lesz! :W Az a büdös az elfolyó hűtővíz elpárolgásakor keletkezett. Termosztátház...mint kiderült, állandó probléma, az okos amcsiknál kapható egy darab alu tömbből kimart örök darab, de baromi sokára ért volna ide, ezért most megint maradt a nyeklő-nyakló gyári lemez vacak. Talán majd legközelebb.

Itt egy kicsit én is feladtam, ezért jegeltem a dolgot...

Egy ideig szép óvatosba így közlekedtem a vassal, gyűjtöttem a tapasztalatot...meg a zsét, mert már láttam, hogy ennek az lesz a vége, hogy márkaszervizbe viszem az autót. :(

Aztán eljött a napja ennek is: betántorogtam a helyi VW szervizbe, és előadtam az összes sirámomat.
Megértő fülekre találtam, de csak nekem volt felhőtlen az örömöm! :P
Miután bevitték az autómat a rendszerbe, a következő derült ki: a valószínűleg Braziliában gyártott amerikai eredetű autóm, annak ellenére hogy 10 éve Magyarországon van, még mindig "amerikai gondozású", azaz a gyár szerint az USA-ban pocol. Ezért ha akarták volna sem tudták értesíteni az aktuális tulajt, hogy a modell forgalomba hozása óta több visszahívás is volt, amelynek keretében ingyen és bérmentve egy rakat kisebb-nagyobb javítást/módosítást KELL! végrehajtani az autón, ami segít megelőzni, hogy balesetet szenvedjen, uram bocsá' megdögöljön az autójában...
Az én esetemben a fontosabbak (zárójelben az intézkedés):
- gyári hibás féklámpa-kapcsoló (cserélték)
- kipufogó rosszul megtervezett hővédelme (plusz hővédő lemezeket kapott)
- üzemanyag-vezeték rossz tervezése (nem emléxem,tán hővédelem? )
- motortérben rosszul rögzített vezetékek/vákumcsövek (plusz rögzítőket kapott)

Az én krónikus problémám kapcsán a következő derült ki:
- a kérdéses oldalon masszívan kifújt a kipufogó a katalizátor után, a szitaszövet a nevéhez méltó módon olyan volt, mint a szita. ;] Ezt igazából én is hallottam, a műhely is hallotta, de nem foglalkoztak vele. Amikor felvetettem, hogy ez okozhat olyan áramlási gondokat, amire bejelezhet a katalizátor utáni lambdaszonda, azt a választ kaptam, hogy szerintük meg nem, mert ott kifele megy minden, vissza meg semmi...hát persze hogy nem így van. De hát van egy szint, ami után már az ember nem vitatkozik... :(
- szintén ezen az oldalon szar volt a kombi szelep...ami azért gáz, mert a másik oldalit kicserélte a kedvenc műhelyem, érthetetlen, hogy ezt miért nem? :F
- még mindig voltak repedt vákumcsövek...szintén érthetetlen.

A szervizben szerintem nagyon jó fejek voltak, gyorsan leszervezték az összes alkatrész beszerzését, és emberi idő alatt, teljesen emberi áron elvégezték a javításokat! Viszonylag hosszabb próbautat is szerveztek, közben monitoroztak, minden rendben volt!! :C
Fizettem...hazavittem...leparkoltam. Aztán jött a hétvége, pihentem...majd hétfőn dolgozni indultam!
Volna.
Mert az autót ki sem tudtam nyitni! :Y Minden látható előzmény nélkül elhalt az akku. :(((
Ebből is jóféle kalamajka kerekedett...gondoltam kinyitom a hagyományos módon, kulccsal...csakhogy nem találtam lyukat! :F Egyik kilincsben sem! :N A csomagtartót ugyan ki tudtam nyitni, de onnan nem jutottam tovább, mert a hátsó ülés támláját csak az utastérből lehet oldani. Végül a márkaszerviz segített ki, hoztak egy "bikát" és a hátsó lámpát szétbontva az irányjelző kábelén visszatáplálva sikerült feléleszteni az elektronikát. :R Aztán bebikázva az autót, ismét ellátogattam a szervizbe. Ahol kiderült, hogy egy "Made in U.S.A." 54Ah-ás akku lötyögött a szélvédőm előtt! :Y Úgy tippeltük, ezt még kint kaphatta, Floridában...szerintem a behajózás előtt a kereskedő úgy gondolta, a törött autóba túl jó a gyári 80 (vagy 85) Ah-ás gyári akksi, azok a balkáni népek akik majd kikalapálják, örülnek ha egyszer beindul, arra meg jó lesz az a kis szar is... :U
Tehát beruháztam egy új akkuba...és most ránézésre hibátlan a rendszer. Halkan purrog, megy, gyorsul...
És zabál...mint az állat... ;]
Talán még sosem volt ilyen szar a fogyasztás, mint most...10-15%-al magasabb, mint eddig. :DD
Most figyelek, elemzek, aztán megpróbálom megértetni valakivel (márkaszerviz, független műhely, akárki), hogy rendben van, hogy "benzines", "ótómata" meg "véhat", de az mégsem járja, hogy:
- sík úton, állandó tempónál felkapcsol a váltó, a fordulatszám szépen leesik, a fogyasztás meg marad :F
- sík úton, állandó tempónál, ötödikben, 50-60-as tempónál 10-12 liter a fogyi, aztán ha leveszem a lábamat a gázpedálról, pár másodperc után a gázra rálépve már 5-6 literrel is tudja folytatni :U

Tanulság: számomra nincs. Tervezhetek akárhogy, próbálhatok bármilyen körültekintő lenni, az élet így is, úgy is kibabrál velem/velünk! :DDD

Végső stáció:

11 hónapnyi szopás után egy figyelmetlen hölgy megoldotta a problémámat! :(

Gazdasági totálkár lett belőle a biztosító szerint...persze szerintem is, és akkor még finoman fogalmaztam! :W

Úgy döntöttem, nem tákolgatom tovább, átültem egy öregebb, de már az indulásnál is biztatóbb állapotú, mellesleg valamivel nagyobb presztízsű vasba!

A Passat sztorinak vége...örökre! :DDD

PS.:
Jelenleg az ilyen korú, motorizáltságú, felszereltségű autók még mindig drágábban vannak hirdetve a hasznaltauto.hu-n, mint amennyibe eddig az enyém került (átírással, mindennel együtt).
Per pillanat bizakodó vagyok... :U

A költségeimet itt vezettem: [link]

Hozzászólások

(#1) Simi87


Simi87
senior tag

#betegágyak
Sajnos itthon nem fogsz találni normális példányt egyik kiszemeltedből sem. :(
A váltójuk (ha már a triptronic-osokat nézed) alapból kukák. Az neked egy 3-4 kilós kiadás. Sajnos tapasztalat.

(#2) Rover623 válasza Simi87 (#1) üzenetére


Rover623
félisten

Szia!

A jövő idő (nem fogsz találni) nem indokolt...mint írtam, már megvettem! :DDD
A Tiptronic váltóval valóban lehetnek problémák, de ahogy utánajártam, főképp az első generációban voltak vele gondok (a 2001-es modellfrissítésig).
Az amerikai tulajok az alábbiakra panaszkodtak:
- hamar tönkremenő akku
- idő előtt elkopó hátsó fékek (bejött)
- váltó nem kapcsol elég finoman, főleg első fokozatba...tapasztalom
- nincs hova pakolni a csomagokat :Y Remélem nem a csomagtartóra gondoltak, mert az hatalmas! :DD

primus inter pares

(#3) Simi87 válasza Rover623 (#2) üzenetére


Simi87
senior tag

Milyen motor van benne?

(#4) Vladi


Vladi
nagyúr

Hogy lehet ennyi szutyok autót kifogni? :Y
Én is nézek egy ideje, láttam 4-5 kocsit, de egyik sem volt ennyre radikális állapotban. JÓ persze kb ilyen skoda fábia szinten néztem de na.

Egyébként 11 éves 190 K Km-t tett autónak nem sok bajának kéne lennie. Persze a valóság az, hogy az autósok itthon 99%-ban basznak a kocsira. Kb olajat se kap. :(

búcsúzzunk szépen Iván, ha hazaérsz egyszer neked is jobb lesz talán (Aurora 1989)

(#5) Rover623 válasza Simi87 (#3) üzenetére


Rover623
félisten

ATQ :B

#Vladi: ha a kínálat alját nézegeted (mármint egy kategórián belül az árat tekintve), akkor úgy látszik, manapság ezzel kell szembesülni. :U
Mint írtam, az eddigi ráfordításokkal is alatta vagyok a jelenlegi kínálat aljának...és van már annyi rálátásom, hogy tudjam/sejtsem: ha fél misivel veszek drágábban egy ilyen autót, arra nagy valószínűséggel ugyanannyit kellene költenem, mint erre! :O

[ Szerkesztve ]

primus inter pares

(#6) Vladi válasza Rover623 (#5) üzenetére


Vladi
nagyúr

Igen, ilyenkor így kell számolni. Például ha van 1 milliód, akkor 6-700 ért nézz autót. A többit úgyis ráköltöd. :D

búcsúzzunk szépen Iván, ha hazaérsz egyszer neked is jobb lesz talán (Aurora 1989)

(#7) Balage21


Balage21
tag

Sajnos hasonló tapasztalataim vannak nekem is. Körbejártam az országot autókeresés okán, és ha csak a fele igaz lett volna a hirdetésekben szereplő dolgoknak, akkor nagyon boldog ember lettem volna... Az emberek nagy többsége olyan autóval akar járni amit nem tud fent tartani. Amikor meg valami nagyobb probléma lesz a géppel azonnal el akarja adni hibátlannak hirdetve. Mindenki hazudik.

(#8) Rover623 válasza Balage21 (#7) üzenetére


Rover623
félisten

Az emberek nagy többsége olyan autóval akar járni amit nem tud fent tartani.

Nem vagyok egy nagy pénzügyi zseni, kellően pénzéhes sem, ezért aztán értelemszerűen vagyonos sem.
De talán éppen ezért, most is készítettem előzetes tervet. Egy évre előre szoktam tervezni, nagyjából minden jelentős bevételt és kiadást felsorolva, havi bontásban.
Az idei még a Vectra üzemeltetésével volt tervezve. Ehhez képest csináltam egy olyan variációt, amibe belekalkuláltam a régi autó eladásából származó bevételt, az új autó tervezett árát, az átírási költségeket, a vételár 30%-nak megfelelő első szervizköltséget, az új autó magasabb "súlyadóját", a magasabb fogyasztásból eredő többletköltségeket, az idei évre várható újabb olajcserét, stb.
Miután úgy láttam, belefér, akkor kezdtem érdemben új autót keresni! :B
Ennyit minden hülye megtehetne...szerintem. :U

primus inter pares

(#9) neduddki válasza Rover623 (#8) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

HatTE+ MERRE kovajogtal??? re lattalka oszt mi vna a nivadoval???:- )

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#10) Victoryus


Victoryus
addikt

No ezért hülye a TC-s becsületes nepper is. Mert 2 milláért vesz az ember egy új Logant/Sanderot, oszt csak 80le, de legalább faék egyszerű, megbízható, 2,8milláért meg fullos. Vagy 3,2 milla egy Hyundai I20, az is fullos, 5 év garanciával. Inkább legyen olcsó de jó, mint egy használt márkás fostalicska.

A facebook profilnak a valósággal való bármilyen hasonlósága csak véletlen egybeesés. --> Huawei band 6 aprón

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.