1. Vevő vásárolt egy 160.000 forintos telefont a Hardveraprón. A hirdetésben szerepelt, hogy a telefonra még van pár hónap garancia és hogy a telefon egy apró alkatrésze, ami nélkül az gyakorlatilag 100%-osan használható, hibás*.
2. A vevő a készüléket megvette hétfőn, és másnap, kedd reggel már le is akarta garanciáztatni, ott viszont azt mondták neki, a készülék beázott, garancia nincs.
3. A vevő felhívta az eladót, aki azt mondta, visszaveszi a készüléket. A vevő aznap, tehát még kedden elutazott az eladóhoz mintegy 180 kilométerre, az eladó pedig a teljes vételárat visszafizette.
4. Happy end is lehetne az, hogy egy több mint 1 éves, de 0 értékeléses újonc visszaadjon 160.000 forintot egy 180 km-re élő vevőnek. Meglátásom szerint ez így már magában egy kisebbfajta csoda. Azonban a vevő szerint ő kérte az eladótól az útiköltsége megtérítését is (11.000 forint), aki ezt megtagadta.
5. Szerdán kora reggel ír a vevő egy jelentést, amiben leírja a fentieket.
6. Válaszomban megírtam, hogy még egy cég sem téríti meg ilyenkor a járulékos költségeket, csak a termék árát. És örüljön, ha azt megtérítette, valamint leírtam hogy hogyan tudja értékelni az üzletet.
7. A vevő erre óvodásan behisztizett (10+ halmozott írásjel, NAGYBETŰZÉS, szóhasználat, valamint nem akarja megérteni az értékelés külön leírt menetét csak beakad a lemeze, hogy az eladó nem engedi), hogy ő ki akarja tiltatni a másik felet az útiköltsége és a több órás idegeskedése miatt (!). Hosszas, meddő vita vette kezdetét, amiben a vevő nem akarta megérteni, hogy mekkora szerencséje volt azzal, hogy ezt a sok pénzt hiánytalanul visszakapta. Az útiköltségét se cég, se magánember soha nem fogja megtéríteni ilyen esetben és hogy más kitiltása nem kívánságműsor. Az eladó egyébként hirdetett korábban is mást is, ilyen drága terméket is, nem is egyszer, de sosem értékelték, gond nem volt vele eddig és ezt a mostanit is első szóra rendezte, nekünk még csak figyelmeztetni se kellett.
Kalandor
*A történet végkimenetele szempontjából mindegy, csak kiegészítésként idekívánkozik, hogy felnőtt ember nem veszi be, hogy "a klíma jó, csak fel kell tölteni gázzal" típusú hirdetéseket. Ha valami pici hiba van, akkor megcsináltatom, mert úgy többet ér, a "nincs kedvem vele a továbbiakban foglalkozni, ezért ennyi az ár" típusú kiírások pedig szinte ordítják, hogy madarat akar fogni. (Ilyen csábító mondat a hirdetésben egyébként nem szerepelt, csak hogy hibás, de garancia van)