2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Mechwarior Online grafikai beállitás trükkök.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nos, akkor vágjunk is bele a lecsóba. Nem lesz csili-vili a blog, néhol szájbarágós lesz, és később is belerakom az új ötleteim.

Nos, van, akinek erőműve van otthon. Az letölti a játékot, mindent maximumra tesz és játszik simán.
Meg vagyunk mi, akik szidjuk a PGI-t, hogy melyik patch után éppen lassabban megy a játék vagy lehet C.W – zni, mert nem akad...

Alapok:

Kb. azt mindenki tudja, hogy min25fps kell a folyamatos mozgáshoz.

Nos, ezt kicsit bővítsük ki. Van a monitoroknak is egy bizonyos késleltetési ideje ezt nevezzük "frame time" -nak.

Vannak a "gamer" monitorok... ezek a drágák (csili-vili) és rá van írva hogy 1-10ms Latency (Késleltetés)
Vannak a "normál” monitorok... ezek a mezei LCD-k /Led kijelzős cuccok, amiket Tesco/ Computer bolt miegyéb vödörrel árulnak méret/ár függvényében, átlag Laptopban is kb. ez a szint van ezek átlag 16,6 ms Latency (késleltetés) rendelkeznek.

1-10ms... szuper gyors.. Pl. Counter Strike vagy egyéb menj és lősz játékokkal, miegyébbel, azzal tudsz reflex fejeseket lőni
10-30ms. elég gyors monitor, ezzel szép folyamatos játékot lehet elérni, csodát nem kell várni, de bosszantó, kockázást, akadozást ki lehet lőni.

Késleltetés az, hogy a video kártya kiküldi, a képkockát a monitornak az meg szépen kirajzolja.

Gamer monitor az 60-200hz es frekvenciában mozog.
Átlag monitor kb. 60hz, amit tud.

Emberi nyelvre lefordítva egy 60hz monitor 60fps-t tud kirajzolni.
Ez azért is fontos nekünk, hogy minél jobban ez szinkronban menjen, mert biztos mindenki találkozott már olyannal hogy 30-59 fps közt megy a játék még is úgymond megakad a kép... lásd, épp megrakétáznak, fél környék felrobban körülötted és nem tudsz frankón fedezékbe manőverezni/vagy épp valami light mech bemászik az arcodba, lő, mint állat és az istennek sem bírod eltalálni a lábát.
Ilyen esetben sokat dob, ha legalább látod, mit kellene tenni mintha, teleportálgatna a pálya vagy a light előtted.

Kis matek:
Ha a videokártya 60fps-el viszi a játékot és egy átlag monitorunk van, akkor az ideális 16,6ms késleltetéssel megy a monitor és szép folyamatos mozgást kapunk.
Ha a videokártya 30fps-el viszi a játékot és egy átlag monitorunk van, akkor már lassú 33,2ms késleltetéssel megy a monitor és szép folyamatos diavetítést kapunk.

F9 es funkció billentyűvel ugye fps-t ping-et ki lehet íratni, de mint mutattam ez kevés, ahhoz hogy belőjük a gépet. Tévhit hogy az amcsi server a magas ping miatt lag-ol. De erről később. Ökölszabály hogy 180-as ping alatt jónak kell lenni

Tesztprogram:
Msi Afterburner : lap alján zip formátumban letölthető.
Ez tulajdonképp egy videokártya állítgató program lenne, de egy szuper monitorozó része is van, aminek iszonyat nagy hasznát lehet venni, minden új játék kedvező beállításához.
Letölt még egy "Rivatunert" is ez kell a képernyőn való megjelenítéshez, más szerepe számunkra nincs.
Beállítás:
Ha letöltöttük és feltelepítettük, elindítottuk kb. ez a kép fogad.

Mindenkinek kicsit más. Bal oldalt szépen kiírja kinek milyen grafikai kártya lapul a gépében, annak a technikai paramétereit, jobb oldalt meg szép grafikonok, éppen mi hogyan dolgozik. Itt lehet tuningolni (gyári paraméterek felett működtetni a grafikus részt) de egyelőre hagyjuk, később, esetleg ha van rá igény, akkor kifejtem.
Ami nekünk lényeg a kis "settings" gomb közép tájt alul. Kattints rá.

Nálam így szépen minden ki van pipálva. Ha kiveszed "Start with windows" a pipát akkor nem indul el magától, hanem csak ha kézzel elindítod az asztalról...
Következő fül, ami nekünk kell az a "Monitoring"

Középső kis ablakban (ilyen kis csík) keressük ki az alábbiakat:

Framerate
Frametime
Cpu usage
Cpu clock
Cpu temperature
Gpu temperature
Gpu usage
Memory usage
Core clock
Memory clock

Ezt egérrel ilyen fogd és vidd, alapon szépen sorba lehet rendezni.
Ha teszel elé pipát (odakattintasz) akkor monitorozni fogja a program
"Show in On-Scren Display” is be kell minden sornál pipálni, hogy szépen ki is rakja a képernyőre.
Ha ez megvan, akkor "ok" gomb bezárhatjuk a beállításokat, majd ikonba le kell csukni... szépen leül a jobb sarokba, ahonnét utána elő lehet varázsolni, ha állítgatni, akarunk.
Ha elindítsuk az mwo-t vagy egyéb 3d-s programot (játék /miegyéb) ezt kell látnunk a képernyő bel felső sarkában.

Mit is látunk?

Első sor: D3D11 59FPS 17,3ms

Tehát DX11 módban megy a játék 59fps és 17,3ms a frame time (a monitor késleltetése)
Ez mindenkinek kicsit más + ingadozik is kicsit, az fps (rossz esetben nagyon) függvényében a frame time (monitor késleltetése is)

Második sor: CPU 19% 1703Mhz 34C

Ez a processzor terhelés / órajel / hőfok.

Ez persze mindenkinek más lesz az érték. A Windows, ha nem játszol, visszaveszi az órajelet, mint pl. az autó, ha állsz vagy tötyögsz a városban, akkor kis fordulaton jár a motor.
Teljesítmény:
A játék már itt el van .... (siiip) mivel a processzor terhelés nem fog soha 70 fölé menni, így olyan 60-65 az átlag, amit látsz... ilyen frankón van optimizálva, szóval a csomó teljesítményt nem tudsz kihasználni
Órajel:
Minden processzor más és más, röviden: ezen felül tudnak olyat, hogy terhelés függvényében változik a sebesség + ha az ideális (egyéb beállítás miegyéb) akkor még azon felül is megy.
Nekünk majd az számít, hogy játék közben lássuk, hogy beáll egy sebességre és nem mozdul.
Hőfok:
Hasonló, mint játék. :D Annyi a különbség hogy a processzornak is van egy maximum hőfoka, ha ezt eléri, akkor drasztikusan visszaveszi az órajelét / alapjáratra kapcsol, hogy tudjon hűlni... ha ez nem jön neki össze, akkor lekapcsolja a gépet.
Ideális ezt 90C alatt tartani (Nekem 80 a lélektani határ: D) ha nem akarunk kellemetlen meglepetéseket.

Harmadik sor: GPU 32C 26% 135mhz

Ez a videokártya hőfok / terhelés / órajel.

Ez általánosságban ugyan úgy működik, mint a processzor, nem írom le még egyszer, ami a különbség, hogy a videokártyát teljesen (100%) ki tudja használni az mwo, (ha el nem ... Izé „frissítenek valamelyik patch/hot fix el)

Negyedik sor: MEM 333MB 334mhz

A Videokártyának van saját külön memóriája, amit ráépítenek.. biztos mindenki látott már olyan hogy pl. „valami” gyártó „valami” típus 2G RAM.
Itt a program azt mutatja, hogy a játék épp mennyit használ belőle aktuálisan és épp a memória milyen sebességen megy (ezt is variálja nekünk, hogy jó legyen.

Röviden (hosszan) ennyi, hogy megpróbáljuk beállítani a játékot az ideális értékekre illetve, megtaláljuk azt, hogy épp mi fekteteti 2 vállra szerencsétlen gépet, mi meg miért leszünk idegbajosak, hogy nem megy jól a game.

A játék gépigénye, ha mindent maximumom akarunk használni:
Kb. 3,5 4Ghz-s 4 magos processzor, 6-8GB RAM, Min 4GB Videokártya, minimum 100 ropi feletti árban, gyártó/típus meg ízlés/pénztárca kérdésében.

Ez a játék főképp processzor igényes, először is azt érdemes megnézni, hogy elég ezen a teljesítménye nekünk.

Ha nem vagy tisztában vele akkor tölsd le a cpu-z nevű progit ,ez szépen megmutatja hogy mi is lapul a gépben.

ugyan ez a videokártyáról gpu-z

Sajnos a tesztelés kicsit lassú, de nincs csodaszer (kivéve, ha bemész a 2 havi fizuddal a legközelebbi Computer boltba), így menjünk lépésről lépésre.

Első körben teszteljük le, hogy mi lehet a gond.

Ehhez a játékban az alább beállításokat javaslom.
Lépj be a játékba és menj egy pár kört.
Figyelj közben az értékekre
Van 60fps? Felmegy a késleltetés 30ms fölé?
Processzor terhelés felmegy e 60% fölé?
Ingadozik a processzor/ video kártya órajel a meccsek alatt? (mech lab/ kilépéskor változik az nem érdekes)
Hőfokok rendben vannak e? (ha magas a hőfok, akkor leesik az órajel)
A verzió: Tegyük fel hogy a processzor teljesítmény kevés... tegyük fel, hogy Steam alatt futtatod a játékot.
Ez a játék nem igényli, hogy Steam alól futtasd, ki tudod kapcsolni. Az is eszi az erőforrásokat.
Érdemes kikapcsolni még a felesleges dolgokat pl. a kedvenc kecskep&rnó seedelést is.
A C:\Program Fi les (x86)\Steam\steamapps\common\ mappában ki kell keresni az "MWO Portal.exe" file-ot és elindítani (kirakni parancsikonba, ha úgy kényelmes) és ugyan úgy elindul az mwo csak Steam nélkül.
Így már spóroltál egy kis szabad kapacitást, amit ha játék felhasználhat.
Egy kis buhera még a régi szép időkből:
Mint tudjuk ez a Játék a Cryengine motorját használja és Az NVIDIA gyártó szponzorálta akkoriban.
Meg is csinálték azt a trükköt, hogy a tengert, ha van a pályán, ha nem /ha látszik, ha nem akkor is megcsinálja.
Ennek az a lényege, hogy mesterségesen nagyobb a kártya terhelése és a konkurens AMD-s videokártyák még nagyobb teljesítményvesztéssel tudnak/tudtak dolgozni, mert a tengerhez felhasznált effektek sokkal jobban terhelik a nem Nvidia kártyákat.
Aljas húzás, de ez van. Nvidia támogatta a játékos és csók, pénz az pénz mármint nekik... mi meg vesszük az új kártyákat.
Ami még szívás, hogy a tenger mozgását előállító rutinok elég nagy terhelést adnak a processzornak is.
Kikapcsolni sajnos nem lehet, de elméletileg kicsit lehet a dolgod butítani, hogy ne hullámozzon olyan szépen így megint csak felszabadul a processzorból (nálam kb. 5-10%) erőforrás:
Elméletileg a "Piranha Games" könyvtárban ahol az Mwo van, ott lenni kellene egy user.cfg nevű file-nak.
Erre kattints jobb gomb/ majd szerkesztés
a végére szúrd ezt be.
r_WaterUpdateThread = 2
sys_TaskThread1_CPU = 0
sys_streaming_CPU = 2
sys_physics_CPU = 3
sys_TaskThread5_CPU = 3
sys_budget_soundCPU = 0
sys_budget_streamingthroughput = 20698112
sys_LocalMemoryGeometryStreamingSpeedLimit = 20213
sys_LocalMemoryTextureStreamingSpeedLimit = 20213
sys_streaming_max_bandwidth = 20213
Hirtelen ennyi, majd még később leírok 1-2 trükköt.
Nézzük meg akkor a játékot, ha minden oké, akkor jó

B.) Verzió: nézzük meg a video kártyát.
Ez sokkal egyszerűbb:
Amit javaslok... próbáljuk beállítani az értékeket, úgy hogy 80% terhelést adjunk átlagnak, a kártyának.
Így folyamatos lesz a kép és pici tartalék marad benne a közelharci /felrobbantom a pályát/ ömlik az lrm szituációknak.
Indítsuk el a játékot majd setting menü:
"Enable cockpit glass" vegyük ki a pipát, így kabrió verziónk lesz nem lesz előttünk egy koszos üveg
Video Settings:
System specification: Low (később megváltozik „Custom” menüpontra).
Screen Resolution: Itt tedd maximum értékre, amire lehet... az LCD tulajdonsága, ha nem akkor tré a képe a monitornak.
Window Mode: FullWindow (így ha lecsukod ikonba, akkor működik az elölnézet).
DIRECT X Version: DX11 (de megnézheted DX9 alatt is hogy hátha jobban fekszik a gépednek).
Motion Blur: OFF (ezt kikapcsolom, ez azt csinálja, hogy elmossa a képet, ha fordulsz, szerintem tré).
3D Vision: OFF (ez csak 3 d monitorhoz).
V-Sync: (maximum 60fps.. ez fontos paraméter később kifejtem).
Damage Glow: OFF (füstfelhő, amikor szétrakétázol valakit /vagy téged... nagyon gpu igényes opció).
Advanced Options
Low értékre tenni mindent, majd a legalsó "Anti Aliasing" funkciót OFF.
Így elméletileg beállítható a minimum grafika.

Érdemes így is kipróbálni a játékot.
Papír forma szerint így stabil 60-fpst és 16,6 körüli késleltetést kapsz, és akadozás mentes a játék.
Ha minden oké, akkor lehet szépen feljebb menni a szinteken és belőni úgy, hogy a 60/16,6 átlag meglegyen és kb. 80% terheléssel menjen a kari.

V-Sync...
Ez azt csinálja, hogy a videokártya, ha tudna is magasabb FPS-t készíteni, mint a monitor frekvenciája, akkor (buta kifejezés) eldobja a képkockát és készíti a következőt hátha azon változás van.
Mivel az átlag monitor 60 kockát tud mutatni így hiába tudna, a videokártya mondjuk 120-at, ha ezt vesszük alapul minden 2. képkockát megcsinálja, de nem tudja kiküldeni a monitorra, így elveszik.
Ha ezt így bekapcsoljuk, akkor nem dolgozik vele feleslegesen a gép, így spórolunk ismét a teljesítménnyel.
Ezt arról vesszük észre, hogy a monitorozó program szerint csökken a kihasználás, a fülünk meg jelzi, hogy a gépben nem pörög 1000-el a hűtés Én sem szeretek turbina mellett játszani.
Laptop, notebook meg ki is van centizve ez a dolog rendesen.
Mezei laptop nem is tud hosszú távon maximum processzor/grafikán járni, mert a hűtése nem bírja.
Ezek alá érdemes venni egy kiegészítő /minél nagyobb ventilátoros (1* vagy 2* 10-12CM) hűtőpadot.
Gamer Laptop/mezei asztali gép elméletileg bírja, ha van, rá igény leírom, hogyan kell kitesztelni

RAM:
Ezt úgy kell elképzelni, mintha ha a memóriánkat, néznék, mit tudunk épp fejben tartani.
Windows ezt úgy oldja meg, hogy ami nem fér, el a ram-ban azt kiírja a merevlemezre... ez normál nyelven, ha nem tudom fejben tartani, akkor leírom papírra, és ha kell, visszaolvasom.
Win10 kb. 2gb RAM, amit megeszik a működéséhez. Ehhez mondjuk +1 böngésző, amin nézünk egy kecskevideót, hogy ne unatkozzunk, amíg lesz meccs + TS. és már túl is szaladtunk bőven a 3gb-n.. érdemes megnézni, hogy pár lappal már xGB Ram, amit eszik egy böngésző.
Itt már a Windows swapp-óll (kiírja, amit lehet a memóriából a merevlemezre) rendesen, ha 4gb RAM van a gépedben, hogy a játékot is tudja futtatni.
Ha meg épp ír-olvas a gép, akkor addig áll és szépen akadozik neked a játék neked (főképp, ha hagyományos merevlemezed van).. SSD már gyorsabb, de ott is érezhető...
Ezért ajánlott a 6GB ... viszont szerintem pakolj bele 8-at... árban kicsi a különbség, abból sose elég.
Lehet az mwo5 is szeretni fogja.

VRAM:
Ez a videokártyád saját memóriája (rá van építve a kártyára, kivétel integrált, de ezt a megoldást ne erőltessük), ezt használja a képkockák előállításához.
Van egy apu/gpu (kinek hogy tetszik, ahogy nevezi a chip-et) (ez, ami megcsinálja a képet) és van a vram, amiben dolgozik... mint a processzor+ram kombináció.
Tehet a gpu +ram kombinációja mondja, meg hogy milyen szintű grafikád lehet és a processzor+ram kombináció felelős a játék futtatásáért.
Most „Full HD” felbontást veszek alapul, ha ennél kisebb felbontáson játszol (mazochizmus) akkor minél kisseb felbontás=annál kevesebb vram használat, vagy 4k-ban (jó neked, irigyellek) akkor nagy felbontás (több ram.
1GB=(1024MB) Vram, ez a Low beállításokig elég.
Hallottatok már olyat hogy textura. ez kb. annyit jelent, mint egy kép ... aztán a különböző grafikai effektekkel kicicomázom.
Élő példa a Facebook video chat, van egy képed és arra tehetsz nyuszi füleket miegyéb.
Ez pc szinten azt jelenti, hogy kb. 500-600mb a textura +pár effekt és kb. meg is telik a Vram.
Itt is, ha ez megtelik a vram úgymond swapp-ól neki a Windows, de az már megint lassabb lesz rendesen és előjönnek az utált akadozások.
2GB Médium, High szint, itt a kérdés, hogy mennyire erős a gpu az effektekhez.
4GB Veri-High szint: itt textúrákra kell neki 3-3,5gb ram +effektek.

Egyelőre ennyi.
Ha van, benne hiba szóljatok, javítom /ha kéritek, bővítem, ami nem érthető vagy hiányos.

Hozzászólások

(#1) Met


Met
nagyúr

Ha van benne hiba szóljatok javitom
Van...sok helyesírási.
Moncsi? :U

Túl sok időt fordítottál a blog írására ahhoz hogy ilyen amatőr dolgok miatt legyen komolytalan az egész.
Építő jellegű kritika volt. ;)

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#2) ricsi99 válasza Met (#1) üzenetére


ricsi99
addikt

Ha van kedved kijavítgatni, semmi gond ,sosem volt erősségem a formázás.Kb 1 óra alatt gyorsba legépeltem csak (Talán mentségem kissé a lustaság+ angol bill+ már sokat is felejtek mit hogyan kell írni. ) ,van még pár tippem amihez keresgélek embereket tesztelni ,hogy náluk is dob e valamit ,mert az hogy nálam érzésre igen arra nem adok ,csak amit mással kiprobáltatok és véleményezi)

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#3) Redneck


Redneck
veterán

Szépen, hülyebiztosra összefoglaltad de van benne pár homlokráncolós baromság. Például:
"Min 4GB Videokártya, minimum 100 ropi feletti árban, gyártó/típus meg ízlés/pénztárca kérdésében."

Met:
Na igen. :U

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#4) ricsi99 válasza Redneck (#3) üzenetére


ricsi99
addikt

Miért? Ez az árkategória kizárja a 128bites csodákat. Ötleteket /tippeket várok persze ,hogy ki mit javasol...
Mit találtál még ami szerinted "homlokráncolós baromság"?

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.