2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

L:), egy cég Észak-Koreából

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy picit mérges lettem. Mert azt gondoltam, hogy igazam van és ennek valahogy érvényt tudok szerezni. Talán tudnék is, 2-3 év pereskedéssel. De ez már a történet vége.

Az eleje jól indult, Optimus 3d telefon, papíron brutálisan erős, tele újdonságokkal és érdekességekkel. Vettem egyet idén februárban. Pár nap múlva kezdték jelezni az ismerőseim, hogy kerestek, nem hívtam vissza őket. Telefon semmit sem jelzett ebből, frissítem a legújabb, 2011 novemberi szoftvert. Hiba marad. T-nél érdeklődök, ott is frissítenek, mást nem tudnak tenni. Hiba marad.

Áprilisban írok L:)-nek, részletezem a hibajelenséget, továbbküldenek a szakszervizbe. Azt tanácsolják, hogy cseréljek SIM kártyát, az okozza a hibát. Megtettem, hiba maradt. Persze közben telefonálgattam, érdeklődtem, T-Mobile szervizben, L:) márkaszervizben, L:) ügyfélszolgálatokon. Sosem hallottak még arról a tényről, aminek a felhasználók már nevet is adtak, 'Ghost Call' és a google-be bepötyögve az 'Optimus 3d ghost call' szavakat 2,2 millió találatot dob ki. Állításuk szerint én voltam az első és utolsó, akinél valaha ez megjelent. Legjobb tudomásom szerint soha hivatalosan nem ismerték el a hibát a 21a szoftverben.

De folyamatosan hitegetik az embereket új, ICS alapú verzióval, már közel 1 éve, mindig eltolva annak a megjelenését, miközben a legutolsó kínai tabletgyártó is 2 hét alatt kifejleszt a párezer forintos eszközére egy frissítést, addig L:) közel egy évig (2011 november-2012 szeptember) hagyja, hogy a kedves tulajdonosok hibásan használják a 100000 forintos csúcskészüléküket. Igaz, más, fejlettebb országokban kijöttek májusban a javítással, nálunk csak augusztus végén, és csak úgy, hogy hosszas levelezgetés után, a még teszt alatt lévő verziót nekem feltették volna a telefonomra, ha elviszem hozzájuk a központba. Még október elejére sem jutott el ez a márkaszervizbe, vagy töltötték fel online. Jó munkásemberek lehetnek az ottani szoftverfejlesztők, több milliós havi fizetésért nem javítanak egy hibát, mely következtében a telefon alapfunkciója sem használható elvárhatóan. Miközben a tulajok nagy része azokat a továbbjavított szoftvereket használja (esetleges garanciavesztés és egyéb rizikók mellett), amiket az XDA-n készítenek 15 éves emberkék a szabadidejükben. Szóval FixY manager sajnálja, felajánlja a kártalanítást, ha küldök erről levelet. Küldtem, válaszra sem méltatták.

Kicsit elszomorodtam, nem korrekt, hogy valaki 7 hónapon keresztül hibásan használ egy készüléket (mások tovább), miközben hitegetik, hülyének nézik, csupa sajnálkozás közepette. Írtam egy levelet a Fogyasztóvédelemnek, hatáskör hiányára hivatkozva elutasították, továbbküldtem a Békéltető Testülethez, adatokat, dokumentációkat, kérdőíveket mellékelve, tárgyalási napot kitűztek október végére. L:)-től nem jött senki, levelet küldtek, melyben ügyvédjük elismeri a hibát és kész a nagyvonalú egyezségre, mely a következő: ingyen és bérmentve feltelepítik a garanciális telefonomra a jó, 21e nevű, augusztus végén megjelent szoftvert, ha elviszem hozzájuk. A Békéltető Testület (mely egyébként független, jogászokból álló szervezet, mindenféle hatáskör nélkül) döntését nem fogadják el (a T sem, arra hivatkozva, hogy csak szóban jeleztem nekik a hibát, szervízlapra nem lett feljegyezve), pereljek, ha akarok. Mondjuk a T sem az ügyfélbarát cégek szűk táborát bővíti, 2 éve másik telefonom cirka 5 hónapot volt folyamatosan szervizben pár napos megszakításokkal, miután nem lehetett javítani és cserélni, felajánlották, hogy levásárolhatom egy amortizációval csökkentett áron. Korrekt.

Szóval éljenek az észak-koreai fogyasztói jogok, cégek, akik csak azt tartják fontosnak, hogy eladják a termékeiket, felelősséget nem vállalnak már értük, nem hogy támogatást nyújtsanak a tulajdonosoknak, vagy hogy a vásárlói elégedettséget helyreállítsák. Ez így iskolapélda is termék-managereknek.. Hibás árucikk esetén tagadj, vagy dugd a fejedet homokba minden csatornán, hitegesd a vevőket a frissítéssel, amíg tudod, elnyújtva, míg lankad az érdeklődés, azon keveseket, akik bíznak a fogyasztóvédelemben és próbálnának érvényt szerezni a jogaiknak, bízd a magyar törvényekre, pereljenek, ha akarnak, magánemberként úgysem fognak.

Miért nem marad a L:) a mikrók gyártásánál? Arra nem kell szoftver! Azt mindenki meg tudja csinálni, hogy összevásárol egy csomó jó hardvert, gyúr belőle egy telefont, csak hát a szoftver alatta kritikán aluli. A cég, mely logója alapján is az arcodba röhög. Lie is Good. Számomra azt jelenti a tudatos vásárlói magatartás, hogy tapasztalatok alapján hozom meg a döntéseimet, és egyes piaci részvevőket végképp kizárok ezekből.

Csak utószóként jegyezném meg, persze pontos adatok híján, hogy (talán ennek a inkorrekt piaci magatartásnak is köszönhetően) egyes statisztikák szerint a L:) (okos)telefon részesedése az elmúlt években a globális piacon a harmadára csökkent, olyan gyártók, mint a ZTE, vagy a Huawei, amik 4 éve még egy dzsunkán működtek a Jangce partján, lényegesen több telefont értékesítenek. Más statisztikák szerint az L:) telefonrészlegének nyeresége nő. Talán a kettő összevág, az említett fogyasztóellenes módszerekkel rövid távon lehet működni, de hosszú távon borítékolható a bukás. Elég megnézni a hazai reakciókat a mobilarena fórumán, de a külföldi csalódott tulajdonosok is hasonló állásponton vannak.

Hozzászólások

(#1) Thunderzolee

Hát ez érdekes írás lett, nem ismerem különösebben a készülékeiket, de mindenesetre jó volt elolvasni. Kár, h ezt csak így megtehetik ezek a cégek.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.