2019. június 19., szerda

Gyorskeresés

Shadowplay vs. OBS NVENC vs. OBS QSV!!! Nézzük, mit tudnak sebességben!

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

A coffee lake-s procitopikban felmerült egy érdekes téma, miszerint miért IGP-ről streamelek, és miért nem a Shadowplayt használom erre a célre, mert az a leggyorsabb, a dedikált dekódernek köszönhetően!
Mivel én már végigjártam az utat, nagyjából tudtam a választ a kérdésre, ellenben tény és való, hogy tesztekkel nem támasztottam alá. Szerény személyem inkább csak PUBG-zem, ott nézegettem, állítgattam, mi mit tud.
Jelen írásom nem a minőségre tér ki, mert ott azért tudjuk nagyjából a sorrendet ( röviden a legszebb az X264 <- NVENC=Shadowplay <- QSV a sorrend ), hanem a játék alatti teljesítmény befolyásolására.

Nézzük hát, mire jutottam!

Tesztkonfig :
- MSI Z370-A Pro
- 8600K 5200MHz
- 16GB 3000MHz C15
- 960 PRO 512GB
- MSI GTX980Ti Gaming 6G 1400/7600MHz

Két játék alatt mértem le a teljesítményt, CSGO és Siege. PubG alatt nem volt sajnos 1 mentésem se, és nem is volt most kedvem azzal szórakozni, elég volt ezt megcsinálni :R :R
Az OBS-ben minden a lehető legjobb képminőségre volt állítva, nem trükköztünk holmi performance móddal...

Nézzük hát!

CS GO 1080P, minden max!!!

Stream nélkül

Shadowplay Twitch stream 720p@60fps 10Mbps

OBS NVENC Twitch stream 720p@60fps 10Mbps

QSV Twitch stream 720p@60fps 10Mbps

Meglepi! :DDD
Bizony, látható, megbukott itt az állítás, miszerint a shadowplay a legkisebb erőforrásigényű. Mert nem :)
Az intel Quicksync része nagyon sokat fejlődött az utóbbi 2 generációban, szinte észre sem vehető, hogy közben a gép streamel...

Akkor ezek után nézzük meg a SIEGE-t, ott mi a helyzet, azért az jobban megizzassza a gépet!
Siege 1080P, MAX kivéve Textúra ( Very High ) és AA ( FXAA )

Stream nélkül

Shadowplay Twitch stream 720p@60fps 10Mbps

OBS NVENC Twitch stream 720p@60fps 10Mbps

QSV Twitch stream 720p@60fps 10Mbps

Nem is tudom mit mondhatnék. A különbség kb ugyanannyi, mint CSGO alatt. Úgy érzem ezen kis rögtönzött teszttel meggyőződhettünk arról, hogy a Shadowplay bizony nem csodaszer, van tőle jobb, gyorsabb, legalábbis 8.gen esetében!

A régebbi generációs inteleknél lehet más a helyzet, de sajnos csak ez a gépem van itthon, így letesztelni nem tudom. :R

Hozzászólások

(#1) schawo


schawo
(Jómunkásember)

Ez érdekes :)

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#2) quailstorm


quailstorm
(PH! félisten)

Még 2nd gen Intelnél is megéri ezt csinálni. Asphalt 8 "királya" az 50k követős Gameloft szerződéses Hector Munoz így csinálja évek óta. Így megengedheti azt a luxust, hogy mai napig egy fostos laposon tolja, GT520+QuickSync kombóval.

Pusztán az, hogy külön "dedikált" hardver van, már sokat segít.
Részemről én OBS+nvenc-et használok, mert ezt röhögve bírja (750Ti), komolyabb meg most nem kell, szóval IGP letiltva. Szerintem én az nVidia cuccosba 1-2 driver erejéig léptem be csak, azóta nem érdekel, totál felesleges számomra, a shadowplay miatt regeltem anno, de mint a teszted mutatja abszolút van alternatíva.

***tessék figyelembe venni, hogy 2nd gen Intel mellé max asztali gépben tehető modern nVidia, ott lehet már jobb lenne az nvenc, de korai nvenc ellen, vagy főleg CPU h264 ellen, mert Fermiben nincs is nvenc, ott abszolút nyertes még a korai QuickSync is.

[ Szerkesztve ]

(#3) ReFleXx


ReFleXx
(PH! addikt)

valahol lathato minta VOD ? kivancsi lennek a QSV-s kepminosegre.

(#4) RECSKA válasza quailstorm (#2) üzenetére


RECSKA
(PH! kedvence)

Na, akkor regebbieknel is jobb lehet a qsv hasznalata.

Igazabol azon a gepen nem jatszunk, amin streamelunk elvet a legjobb kovetni, de teny, hogy nem sokan engedhetik meg maguknak a dedikalt streamer pct, nekunk jo megoldas a qsv hasznalata.

Ha pl a jatek 50-60fpsel megy, akkor meg jonnek az nvenc melletti dropped frameek, mivel a gpunak annyi ereje nincs, hogy streameljen. Qsv-vel meg sosem dobtam el kepet.

ReFleXx : az a baj, hogy ez nagyon szerverfuggo. Streamelesnel en azt vettem eszre, hogy kb 10-15%-al nagyobb bitrate kell a qsvnek, es maris nem megkulonboztetheto.

Felvetelre pedig nagyjabol mind jo, mert ott ugyis 50-70Mbpsel rogzit nagyjabol mindenki...

Nem mentettem kepeket, de a neten sok kering, amin bevallom oszinten en sokszor eszre se veszem a kulonbseget. Annyi, hogy nalam a qsv picit kasasabb, emiatt kell neki egy pici tobblet bitrate es onnan kezdve mar nem eszreveheto. De inkabb netet adok neki, mint fpst :)

[ Szerkesztve ]

Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!

(#5) quailstorm válasza RECSKA (#4) üzenetére


quailstorm
(PH! félisten)

Szerintem csak azért jobb, mert IGP-nek csak ez a dolga, ahogy mondod a framedroppok sincenek.

Képminőséget mi nem nagyon nézzük, mert a YT tönkreteszi úgyis.

(#6) Tamás88


Tamás88
(őstag)

Shadowplay (illetve korábban az AMD-nél Relay) = Facebook
OBS = Twitch.

Bár az utóbbi videó rögzítésnél valami miatt a kép elcsúszott (a hang kb. 2 másodperccel előbb volt mint a kép).

(#7) janos666


janos666
(PH! nagyúr)

Kösz, most kíváncsiságból nekem is ki kell ezt próbálnom. :DD
Mondjuk 1000+1 dolog felboríthatja az elméletet az NVFBC/NVIFR megoldás (az extra hardware "képlopó" képesség an nVidia GPU-kban, amihez ma csak a ShadowPlay fér hozzá, semmi third-party cucc) eredendő előnyéről, és hogy maga a hardware encode már nem is számít ahhoz képest, de azért fura látni, hogy gyakorlatilag nem érvényesül a dolog.

(#8) huskydog17


huskydog17
(PH! addikt)

Ez tényleg meglepő eredmény, köszi a bejegyzést!

Én még nagyon régen próbáltam a 3. generációnál a QuickSync motort, de az botrányosan rosszul működött, itt konkrétan a Core i5 3470-ről beszélek, a mai napig azt használom, de természetesen nem QV motort. Amikor néhány éve kipróbáltam (VGA nélkül voltam), még a Half-Life 1-ben is (a GoldSource Engine eredeti) felvétel indításakor összeomlott a sebesség. Azóta kerülöm a használatát. Úgy tűnik tényleg rengeteget fejlődött, de ez el is várható 5 generációval később. :D

#3 ReFleXx: Teljesen lényegtele, mert akár Twitch-en, akár YT-on nézed, a nagy mértékű tömörítés és a H.264 miatt nincs különbség, mindegy milyen motorral stream-el az ember, a nézők úgysem veszik észre a különbséget.

[ Szerkesztve ]

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#9) quailstorm válasza huskydog17 (#8) üzenetére


quailstorm
(PH! félisten)

Hát nem is csodálom, hogy bebuktad. Ahhoz nincs elég sávszél meg teljesítmény, hogy azon játssz és kódolj is.
Azért egy mai OBS-sel és dedikált VGA mellett is kipróbálhatnád, hogy IGP-t csak felvételre, teljesen jól kéne működnie.

Azt az esetet, amiről beszélsz a logout poszt egyáltalán nem is tárgyalja.

[ Szerkesztve ]

(#10) huskydog17 válasza quailstorm (#9) üzenetére


huskydog17
(PH! addikt)

Nekem tökéletes a VCE motor is, amúgy meg nem használok OBS-t, sose használtam. Csak úgy tudnám használni enkódolásra a QS-et, hogy az IGP-re kötöm a monitort, de mivel van dVGA-n, így eszem ágában sincs ezt megtenni. :D

60fps gameplay videók: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.