2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Nagy vasak, avagy egy kis körültekintő a terepkamionokról.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Én személy szerint nagy rajongója vagyok ezeknek a gépeknek, a történet ugy kezdődött, hogy egy olyan cégnél dolgoztam ahhol több terepre való kamion volt.
Nézzünk egy párat:

Gaz66 (4x4):

A gaz 66, amihez szerencsém volt, egy szovjet gép, Magyarországon is hadrendben állt régebben a honvédség szolgálatában. Nagyon jó vas, szint nincs leheleten előtte, már ha terepről van szó, nem egy árkon mentünk át vele, ami 2 méternél mélyebb volt.

Video.

adatok:

Design (ilyenje is van? :D :

Cab-forward design, 2 seats cab + 21 passengers in back.
Payload: 4,410 lb (2,000 kg) plus the same weight trailer
Suspension: Solid axles with leaf springs

Engine:

Type- V8 gasoline (carburetor) OHV engine
Displacement- 4,254 cc (Bore 3.62", stroke 3.15")
Compression Ratio- 6.7:1
Output- 115 hp (86 kW) @ 3,200 rpm
Torque- 166 ft·lbf (225 N·m) @ 2,300 rpm. 4x2 gears
Max. speed- 56-59 mph (speed governed)

Videó

Mercedes Unimog U3000 (4x4):

Szintén szerencsém volt hozzá, nagyon pöpec gép, nagyon erős is, óriása hasmagassága és terepszöge van, hála a rövid orrának.

Adatok

Videó.
Videó 2

Ural 375 (6x6):

Sajnos ehez nem volt szerencsém, szovjet gyártmány, Mo-n ujabb típusa a honvédségnél használatban van.

Videó.

Adatok:

* The Ural-375D has the same equipment as the GAZ-66 and ZIL-131.
* Hood design, 3 seats cab.
* Payload: 9,920 lb (plus trailer: 22,050 lb)
* full weight: (off road - 11,020 lb),
* loading height: 4'7.9".
* Suspension: solid axles, leaf springs, rear wheels at balance-cart.
* Engine: 180 horsepower (130 kW) ZIL-375YA V8 gasoline(carburetor) pushrod engine.
* gearbox: 5x2 steps ,
* max. speed 47 mph (76 km/h).
* Brakes: drums, with pneumatic control.
* Stopping distance from 20 mph (32 km/h) - 36'.
* Measures: LxWxH = 24 ft 1 inx8'10"x8'9.5", wheel base 13'9.4". Track 6 ft 7 in (2.01 m)
* Maneuverability: turning circle 69',
* Ground Clearance: 15.7", overcome ford: 4 ft 11 in (1.50 m) Curb weight: 18,520 lb (8,400 kg).
* Tires: 14-20", pressure 0.3-2 p.s.i. (controlled).
* Fuel tank: 79+16 gal. Fuel economy: 4.9 mpg (at 19-25 mph), 2.94 mpg (city cy

Zil 131(6x6):

Szovjet gép, régebben a magyar katonaságnál is elfordul, de azóta le lettek selejtezve.
A ZIL-157 felváltására 1966 decemberétől gyártják, fülkéje emlékeztet a közúti forgalomból magyarországon is ismert ZIL-ekére. Az 1964-től gyártott ZIL-133 6*4 kerékképletű jármű bázisára épült. Vezetőfülkéje háromszemélyes. Csörlős, nyergesvontató, konténer-felépítményes, és speciális felépítményű változatait is gyártották...

Videó.

Adatok:

* Cab Design: Forward Engine
* Seating Capacity (cab): 3
* Payload: 5000 kg plus trailer 5000 kg (on road), or 3,500 kg plus trailer 4000 kg off road.
* Suspension: solid axles with leaf springs.
* Engine: V8 gasoline (carburetor)
* Displacement: 5,969 cc (bore 3.94", stroke 3.74")
* Compression Ratio: 6.5:1.
* Top speed: 80 km/h
* Brakes: drums, with pneumatic control.
* Stopping distance (at 35 km/h): 40 ft (12 m)
* Length: 23 ft 1 in (7.04 m)
* Width: 8 ft 2 in (2.49 m)
* Height: 8 ft 2 in (2.49 m) (cab)/ 9 ft 9 in (2.97 m) (transport body)
* Wheel base: 10 ft 10 in (3.30 m)+4 ft 7 in (1.40 m)
* Track front/rear: 6 ft (1.83 m)/5 ft 11 in (1.80 m)
* Tire measures: 12.00x20
* Maneuverability: turning circle 33'5.6", approach angle 36 deg., departure angle 40 deg., max. ascent angle 31 deg (with 3,750 kg (8,267 lb) load)., ground clearance 13 in (330 mm), overcome ford 4 ft 7 in (1.40 m)
* Curb weight: 6700 kg
* Tires: 305R20
* Tire Pressure: 7.1-60 p.s.i.(controlled).
* Fuel tanks: 2x45 gal.
* Fuel economy: 3.6 mpg-US (65 L/100 km; 4.3 mpg-imp) (city), 150 to 200 liters/100 km (cross-country).
* Price $7,300 to $8,300 USD
* transmission: 5 m, 2-speed transfer case

Tatra 813 (6x6, 8x8):

A Tatra Csehszlovák gyártmány, a Truck Trial főszereplői, igazi erőgépek.

videó.

Adatok.

Most pedig jöjjenek a vadállatok!

BAT M (lánctalp)

Szovjet gyártmányú (mentesító jármű), lánctalpas jármű, elakadt tankok mentésére használtak, valamint a árokásóval is rendelkezett. Magyar honvédségnek is volt-van.
Az egyik honlap szerint: "A BAT-M egy, a T34-es harckocsi alapjaira épített hatalmas, tolólapos "szörnyeteg". Felhasználását tekintve gyakorlatilag egy "buldózer". Tolólapja 5 méterre nyitható, az alvázra egy teherautó fülkét szereltek fel. Gyakorlatilag bármit eltol, ami az útjába kerül."
Szóval ne kerüljetek az útjába. :D

Videó.

Fotók.

Adatok? :F

KRAZ 255B (6x6):

Szovjet gyártmány, nagy teherbírás jellemzi.
"A KRAZ Hagyományos felépítésű teherautó, a szovjet hadsereg és a Varsói Szerződés országainak legnagyobb, hatkerék hajtású teherautója. Alváza U-hossztartókból, és öt kereszttartóból felépített létraváz. Elől a motor, mögötte a favázas, lemezborításos, 1+2 személyes fülke található. Rakfelülete fémszerkezetű, a végfala nyitható, a leszerelhető oldalfalak lenyitható üléseket tartalmaznak. A mellső felfüggesztésbe teleszkópos lengéscsillapítót, a hátsó, lengőkaros felfüggesztésbe hat darab lengőkart építettek. Kormányzása szervóberendezéssel történik. Osztóműve tartalmazza a felezőt, a tengelyközi differenciálművet, és a csörlő kihajtását is. A sebességváltónak egyedül az első fokozata nem szinkronizált. KrAZ-255-PMP néven pontonszállító, KrAZ-255-TMM néven hídvető, és más, speciális változatait is gyártották."

Videó.

Adatok.

MAZ 535 és 537 (8x8):

Szovjet gyártmányú gép, a Magyar katonaságnál jelenleg is üzemel, harckocsi szállító jármű valamint rakétszállító.
A gép 21,6 tonna és 2DB Zil motor teljesít szolgálatot benne, ami külön hajtja a 4-4 kereket oldalanként. Teljesítménye az 535-ek 375 lóerő, az 537 pedig 525 lőerős.

Videó.

Adatok.

Maz 543 (8x8, 16x16):

Szovjet gyártmány, nagy hatótávolságú rakéták és konténerek hordozására is használták. Motorja 38.990 köbcentis és 525 lőerős, de sok változat készült belőle. Késöbb neve MAZ-7310 változtatták, és evvel a névvel került gyártásra.

Video.

Adatok.

Zil 135 (8x8):

Szovjet katonai jármű a motorja 2 X Ural-375 V-8 6.9 literes 2x180Le. Az első és a hátsó kerekei kormányozhatóak.

Video.

Adatok.

Egyenlőre ennyi, (lenne még sok :D ) remélem jó hétvégi olvasmány volt.

Hozzászólások

(#1) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Jó volt, köszi. :)

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#2) Recon666 válasza Vakegérke (#1) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Nincs mit, örülök, hogy tetszett. :)

(#3) Akos96


Akos96
senior tag

Szép vasak, nekem a kedvencem az Oshkosh (mindig Okfosh-nak jegyzem meg) HETS, bár ez inkább csak tankszállításra alkalmas.
[link]

"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."

(#4) Recon666 válasza Akos96 (#3) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Jó vas ez is. :R

(#5) albert8


albert8
addikt

Azta kuwa :Y
jó kis járgányok :D
az utolsó videón majdnem elsűllyedt :DDD
Ezekkel át lehetne menni egy 4 méter vastag vasbeton falon is ;]

Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/

(#6) vans?


vans?
őstag

:C Es te melyikkel jarsz meloba bro'? :D

hábm bábm

(#7) Recon666 válasza albert8 (#5) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Ezeknek nem nagyon van akadály.

Vans: Jó lenne akármelyik ezek közül, de csak, ha ingyen tankolhatok :D

[ Szerkesztve ]

(#8) Vakegérke válasza Recon666 (#7) üzenetére


Vakegérke
veterán

Ha megnyerem a lottó ötöst, szavadon foglak. Veszek neked egyet, a tankolásra ne legyen gondod.
Ám a karbantartás, útvonal engedély, minden egyéb költség a tiéd.
Megegyeztünk? ;)

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#9) Recon666 válasza Vakegérke (#8) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Akkor egy Unimogot vegyél, arra nem kell útvonalengedély. :D

(#10) Zolaash


Zolaash
aktív tag

A sorozáson azt mondta a tiszt, hogy MAZ-t fogok vezetni. Egy volt a laktanyában, az sem működött. Egyszer megjavították, és elvitték. Többé nem láttam. Végül egy GAZ-66-ot nyertem meg. A kormány a lábaim közt, a 8 hengerből talán ha 5 ment... Nyílegyenes sík úton nem bírta el a 4-et... :(
A kedvencem a dízel Kraz volt... :K

Rip and tear

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.