2024. március 28., csütörtök

Horgászat - bevált csalik

A Tegnapi nap folyamán nézzük, melyek azok a csalik amik engem kimentettek egy eseménytelen naptól, vagy épp csak beváltak.

Nos a csali kiválasztása csak egy jó lépés a sikeres horgászat felé, nagy jelentőségű, de önmagában nem sokat ér. A megfelelő etetőanyag és helyismeret vagy helyválasztás legalább annyira fontos egy sikeres horgászatnál, mint a megfelelően kiválasztott csali. Most pár csalit sorolok fel, amik számomra beváltak

Élő:

A hideg vízben a horgászok és az én észrevételem alapján is jobban működik az élőcsali. Nem csak amiatt hogy mozog, hanem a hideg vízben óvatosan kapó ponty hamarabb felhörpinti, mint egy nagyobb pelletet. Ilyen időszakban nem csak csaliként, d önállóan is alkalmazható etetés céljából. Távolabbi etetésnél segítségünkre lehet a csonti ragasztó, melynek alkalmazásával gombócokat képezhetünk az élő anyagból, mely vízbe éréskor bont. ( már ha nem ragasztottunk túl erősre)

Csonti

- Ez a sokak számára undorító kukacot szinte az összes békés hal szereti, nem is igazán jut olyan eszembe mikor ne fogtam volna vele valamilyen halat, még ha csak keszeget is vagy küszt. De számos ponty, amur, kárász "vesztét" okozta már, akik gyanútlanul felvették a csonti "csokrot".

A csontin belül 3 színt különböztetünk meg:fehér, piros (pinki), sárga

A csonti csokrot tömbféleképp lehet csábítóbbá tenni, a fehér mellé tűzhetünk pirosat vagy épp sárgát vagy
épp a 3 szín keverékét. Elég hihetetlennek hangzik, de a halak képesek megkülönböztetni őket, van olyan hely, ahol fehér színűvel több halat lehet fogni, mint pirossal vagy épp piros - fehér keverékkel.

Trágyagiliszta:

Több faj létezik belőle, én leggyakrabban a trágya gilisztát használom, elég egyedi aromája van, könnyen megkülönböztethető a többi fajtól főként csíkos hátáról és sárgás beltartalmáról. A csontihoz hasonlóan szinte az összes békés hal fogható vele, viszont törpeharcsás vízben a csonti jobb alternatívát kínálhat a törpeharcsák kikerülésére.

Nem élő csalik:

Kukorica:

Szerintem máig a legelterjedtebb halcsali békés halra, hozzáteszem nem alaptalanul. Bár a csontit fogósságra élé helyezném, de az apró halak kikerülésére jó alternatíva a csonti helyett. Manapság rengeteg fajtájú, méretű és ízesítésűt lehet kapni.

Számomra a következők váltak be az évek során:

Cukk Pálinkás (Saját lével) (kicsit megtuningolva házi pálinkával)

Carp Expert Elite Vaniliás ( Pácolt, lé nélküli)

Ezeket több dolog miatt szeretem. Kisebb és egyenletesebb méretű szemek vannk benne, mint a cukkban. Erős aromája van, és a konzerv kapható műanyag lezárható tetővel, ezáltal kibontás után is hosszabb ideig tárolhatjuk, a nélkül hogy megpenészedne. Viszont ez a lezárható konzerves közel 800ft.

Carp Expert Elite Mézes

Ugyan az jellemzi, mint a vaníliásat.

Beváltak a különböző erjesztett és főzött kukoricák is, amit észrevettünk, hogy minél kevesebb bennük a tartósítószer, annál jobban kedvelik a halak.

Pelletek:

Olcsóbb:

Buki mix (mézes)

Egy olcsóbb pellet főként etetésre való, viszont szilikongyűrűvel horogcsaliként is sokszor bizonyított a helyi tavakban, egyik ismerősöm ennek a csalinak köszönheti tavalyi legnagyobb halát egy 6kg-os amurt.

Carp Zoom Bloody halibut

Halolajos, véres por dippel ellátott pellet.

Carp Zoom strawberry halibut

Halolajos, epres por dippel ellátott pellet.Sok reménytelennek hitt helyzetből segített halhoz.

folyt köv...

(#1) Recon666

Várom az esetleges tapasztalatokat... :R

(#2) mexicanraven

mexicanraven
aktív tag

Nekem édesapám tanította gyerekkoromban, hogy a kenyér beléből alakítsunk ki golyókat és azokat forgassuk meg törött paprikában. Laikus vagyok, lehet gyerekes módszer, de az eddig nyaranta összejött horgászataimon mindig fogtam vele 1-2 pontyot! :))

when the sun shines, we'll shine together

(#3) hoffman_

hoffman_
nagyúr

csonti, pinki, pelle, elite mézes, de rég hallottam ezeket a szavakat :D köszönöm a felelevenítést uram :)

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#4) Jofi81

Jofi81
őstag

Carp Zoom Bloody Halibut nekem is nagyon bevált, ezzel fogtam a legnagyobb halaimat. :)

(#5) Recon666 válasza mexicanraven (#2) üzenetére

Közösségépítő

Jó is az, régen csatornákon sokat használtuk nagybátyámmal. Modern kori őse a horogpaszta, ami szintén nagyon fogós, sajnos még nem próbáltam, de mindenképp ki akarom. :)

hoffman_: Nincs mit! :)

Jofi81: Engem is kihúzott pár helyzetből, hiába ~400ft egy tasakkal, mégis jó cucc. :)

(#6) pucz

pucz
senior tag

Én házilag csináltam aromás kukoricát. Jó megdagadva, jó erjedten nagyon jó. Nekem a tavalyi horgászatom fénypontja. Bárhol bírtam vele fogni, és ami jó, hogy picikét azért szortírozza a halakat.

De olyat soha többet nem bírtam csinálni. Hiába, az csak jött magától, de meg is látszott. A random dolgok mindig jobbak, mintha eltervelem. :DDD

Nekem ezek az ízes cumók nem nagyon jöttek be. Illetve bejöttek, csak nem mindenhol. Most valami anti törpés cucc / etető kéne, mert errefelé igen sok van.

(#7) Recon666 válasza pucz (#6) üzenetére

Közösségépítő

Haldorádó Vad szilva megoldás lehet törpés vízre. Haliszt alapút ne használj az vonza őket int a mágnes! :)

(#8) pucz válasza Recon666 (#7) üzenetére

pucz
senior tag

Kipróbálom majd, köszönöm. De már idén megállt a tudomány. Max ha hidegebbek lesznek, szétnézek a környéken, mit kínál a Tisza, Tisza 2, esetleg holt-ág.