2024. április 24., szerda

Horvátország - KRK sziget - Nyaralás

Írta: | Kulcsszavak: krk sziget . krk . horvátország . nyaralás . malinska . tengerpart

Idén úgy döntöttünk Horvátországba vesszük az irányt, azon belül is az Adriai-tenger második legnagyobb szigetére, a Krk szigetre megyünk nyaralni párocskámmal.

Az elhatározás után, megkezdődött az információ gyűjtés a környékről, a közlekedésről, a szállásokról.

Abban biztosak voltunk, hogy apartmanba megyünk és saját autóval. Segítségül kértünk egy utazási irodát, akik tavaly is segítettek. Hoztunk pár katalógust és pár nap alatt kiválasztottuk a számunkra megfelelőt. Épp idén épült, nagyon modern, mindennel felszerelt, szép környéken lévő házikót találtunk Malinskán. (ja nem, mikró nem volt :DDD De nekünk nem is kellett)
Viszonylag közel volt a tengerhez és a központhoz is. Pár száz méterre volt étterem, bolt, benzinkút.

Kiválasztottuk az időpontot: 2012.09.08 - 2012.09.15, lefoglaltuk, kifizettük.
Szeptemberben voltunk, mint az a dátum is mutatja, így az ár abszolút nem volt drága.

A lefoglalás után még volt kb. 2 hetünk. Ez alatt összeírtuk mit kell venni, mit szeretnénk főzni, hová megyünk majd kirándulni, mit szeretnénk majd megnézni, hol-merre fogunk fürödni. Az összeírt étel-italt megvettük (romlandókat utolsó nap).
Baleset-betegség-poggyász biztosításból az A*****z-t választottuk. Összesen került 6e Ft-ba a 8nap.

Eljött az utazás napja. Verőfényes napsütés, 34°C.
Nagyon szép időnk volt, az oda út 5 óra volt kényelmes tempóban. Magyarországon autópályán, vagy anélkül ugyan annyi idő lett volna, így az anélkülit választottuk, spórolva ezzel a hazai autópálya díjon.
1 óra sem telt el... "Álljunk meg pisilni" :DDD

Letenyénél mentünk át Horvátországba. A hazai oldalon a hölgy határozott volt és megfontolt. Mindent elkért amit csak lehet :D "Minden rendben mehetünk tovább, jó utat!" után így is tettünk, mentünk a horvát oldalhoz, ahol semmit nem kellett mutatni, csak köszöntünk egymásnak és hajthatunk tovább.

Érdekesség: A két oldalt egy híd kötötte össze, aminek pontosan a közepén volt egy piros vonal felfestve :DDD A határvonal...

Úton a horvát utakon többségben inkább autóúton mentünk 110-zel, mint 130-cal autópályán, de legalább egyenes volt. Volt jó néhány alagút és híd is, szépek voltak. :K

Magára a szigetre egy hatalmas hídon keresztül lehet bejutni. Két oldalt csodálatos a táj érdemes bámészkodni (de az utat is tessék figyelni :) )

A kép nem adja vissza, de tényleg szép volt...

Odaértünk az utazási irodába, elmondtam az érkezésünk szándékát, egyből adták a kulcsot (pedig 2 órával előbb mentünk) + mondta a kis hölgy, hogy a kolléganője majd oda vezet bennünket motorral.
Csak néztem, hogy mi a fene... de jó pofa dolognak tartom. Sok kacskaringós út volt, így egyből odataláltunk :)

Az ingatlanban nem csalódtunk, sőt, szebb volt mint a képeken. Igazából még a zsebkendőket amiket vittünk azt is haza hoztunk, minden volt... a gyertyán keresztül, a szúnyogriasztó spray, párologtató, mobil radiátor...stb.

Gyors birtokba is vettük az apartmant, berendezkedtünk (nem csak leszórtunk mindent :) ), és irány a part!

Kilátás a tengerre

Nagyon szép tiszta és pont jó hőmérsékletű víz fogadott, de tényleg nagyon tiszta volt. Olaszországhoz képest ...hűha.
A part apró kavicsos volt, befelé egyre nagyobb kavicsok, majd kövek, később sziklák, ilyenkor már bő 4-5 méteres volt a víz, majd még beljebb már homokos volt a tenger alja.

~1m 20 cm

Az egyik strand a sok közül

Ajánlott cipő, vagy úszócipő, vagy bármi ilyen alkalmatosság, a kövek és egyéb a tengerben élő állatkák okozta sérülések elkerülése érdekében. :)
Hozzátenném, hogy mezítláb abszolút nem vészes az apró kavicson járkálás. Beljebb már kicsit neccesebb, néhol csúszósak a kövek és elvétve akadnak tengeri sünök is.

Mint az akváriumban :)

Mindenhol halak úszkáltak, nem voltak szívbajosak, teljes higgadtsággal úsztak a lábainknál. Beljebb voltak nagyobb, szebb példányok is. Ez volt az első ilyen halas élményem, úgy, hogy nekem kifejezetten tetszett. :K

Egyik nap átmentünk Njivicére. Mindössze 10 perc volt az oda út, ott is kipróbáltuk a vizet, ugyan olyan. :D Talán a kövek elhelyezkedésében volt eltérés, illetve lassabban mélyült a tenger. Halak szintúgy akadtak, beljebb már találtam kagylókat is a fenéken.

Kicsit ufós lett :DDD De a személyiség jogok ...

A búvárkodás nekem úszócipőben nem ment. Valahogy nem bírtam leúszni a fenékre benne. Így mikor keresgélni mentem cipő nélkül mentem, apró köves részt kibírtam, onnantól meg úsztam, nem volt probléma.

A tenger fenekén csak ott találtam kagylókat, ahol homokos volt. A köveken voltak ugyan feltapadt kagylók, de nem olyanokat kerestem.... :B tudjátok, szép, nagy, csicsás, színes, mindenféléket.

Rákot elvétve találtam, de azt is csak kijjebb, kövek takarásában, illetve csigaházakba rejtőzve.
Uborkák, egyéb növények itt is voltak.

Mivel fürödni mentünk és pihenni, így is tettünk az elkövetkezendő napokban. Persze voltunk városnézőben is: Megnéztük Krk óvárost, a várát, járkáltunk az utcákon és a kikötőjében. Szép látvány volt, ja és elnyaltunk egy fagyit, mint amúgy minden nap :D

Sajnos, a jónak vége szakadt szerdán. :((( Felhők gyűltek, jött az eső szele, aztán később az eső is.
Nem nagyon tudtunk kimozdulni, tartósnak tűnt. Az is lett...
Másnap is végig szakadt az eső, és fújt a szél. :(
Az időjárás jelentés alapján úgy volt, hogy péntekre jobb idő lesz. Ezért gondoltuk kibírjuk és megyünk megint le a partra fürdeni.
De sajna nem így lett. Az idő ugyan "szebb" lett, de hatalmas erősséggel fújt a szél, néha eleredt az eső is.
Úgy döntöttünk, délután haza jövünk. Láttunk egy két dolgot...

Útközben szimpatikusnak tűnt Zágrábban az "Arena Centar", benéztünk. Talán nem kellett volna :DDD Drága feleségem két táskát is talált magának....

A határon a horvát oldalon ismét simán átjöttünk, csak köszönéssel, de a magyaron... :DDD
10 rendőr, 2 határőr hölgy meg egy BOSS.
Hölgyike megnézte az okmányokat, mondja, hogy rendben, visszaadná, de egy nagy, és pocakos zöld ruhás idősebb és gondolom rangidősebb (korábban írtam: BOSS) elvette tőle. Ő is megvizslatta, minden szögből. Közelebb hajolt és megkérdezte, "Van valami mondani valójuk, elszámolni valójuk?"

-Néztem rá értetlenül, de rávágtam, hogy "Nincs!" Miért lenne, nem hozok be a csomagtartóban horvátokat, se egyéb törvénytelent. (persze ezt magamban mondtam)
-Erre, felnéz, majd felhajol az ablaktól és mondja, hogy: "Nézzünk azért be a csomagtartóba"
"Persze, miért ne..." feleltem. Kiszállok, hátra megyek, kinyitom megmutatom. Teli a csomagtartó táskával, cipővel... meg ami még szokott ilyenkor bent lenni, de semmi illegális. :)
Rákérdezett azért, hogy: "Minden a maguk személyes holmia?" "Persze, nyaralásból jövünk haza" feleltem.
"Alkohol, szeszes ital van önöknél?" A kajás rekeszből kiállt a borosüveg, gondoltam nem hazudok, mondtam neki, "persze, egy üveggel, de azt már félig megittuk".

Megköszönte szépen, megvárta még visszaülök az autóba, visszaadta a papírokat és mehettünk. :)

Épségben haza értünk, minden rendben volt. Bár hazafelé, volt pár marha az úton. Kamion aki nem tartja be a sebességhatárokat, aki előz pedig nem szabad, az előzésből korán jön vissza a sávba így fékezésre kényszerítve az előzött autót... aztán 130nál levillognak... pf. No mind egy. Ez legyen a legkevesebb.

Összességben nagyon élveztem, jó időnk volt amikor jó volt :) Sokat fürödtünk, napoztunk, szép színünk is lett. :B

Az időt leszámítva ajánlom mindenkinek KRK szigetet, azon belül Malinskát, Njivicét, Krk várost.
Említeném még Baskát. Azt mondták, szép hely, HOMOKOS parttal. Úgy volt, megyünk oda is, de pont akkor esett az eső és fújt a szél. Messzebb volt ~35km, így a rossz idő miatt az út elmaradt.

Árak:
Autópálya:
Határ-Zágráb szakasz 41 HRK (~1558Ft) +vissza is
Zágráb-Krk lehajtó 60 HRK (~2280Ft) +vissza is
Krk híd: 35 HRK (1x kellett kifizetni,csak befelé) (~1330Ft)

Élelmiszer:
100gr májkrém- 5,5 HRK (~209 Ft)
1,5 l tej- 7,99 HRK (~303Ft)
1l tej- 5,7 HRK (~216Ft)
Fél kiló kenyér- 4 HRK (~152Ft)
100gr chips- 5 HRK (~190Ft)
0,6kg paradicsom- 7,6 HRK (~288Ft)

Fagyi: 7 HRK / gombóc (~266Ft)
De a fagyiról tudni kell hogy nagyon finom, és egy gombóc majdnem 3-nak felel meg.

Benzin:
95-ös - 11,23 -11,28 HRK körül láttam. ez olyan 427.5 Ft körül van, INA kúton.
Diesel: 10,3 - 10-8 HRK. Olcsóbb mint a benzin, kb. 400Ft körül volt literje.

Fizetés:
Ez egy nagyon fontos kérdés. Sokat olvastam én is utána, így leírom az én tapasztalataimat:

Váltottunk kunát természetesen egy keveset (250HRK), azt a helyi vegyesboltban elköltöttük + fagyi. Euróval is fizethettünk volna, de rosszul számolják, és vissza adni kunában adnak, így azt hanyagoltuk.

Olyan helyeken, ahol volt kártyás fizetési lehetőség, feltétlen kártyáztunk. Középárfolyamon számolnak, (37.9Ft/1HRK) szinte.. nem szinte, biztosan így a legolcsóbb fizetni!
Ajánlom mindenkinek!

Köszi, hogy elolvastad a bejegyzésem! :)
:R

(#1) Jarod1

Jarod1
addikt

szép, krk hídról 1 kép
a nyáron a közelében voltunk

(#2) zoo8800

zoo8800
veterán

Hmm nem rossz. Mi pár hete jártuk be a horvát tengerpartot Rijekától Montenegróig. Ez mondjuk inkább kirándulás volt, mint nyaralás. :)
egy video

rip and tear, until it is done

(#3) lorcsi

lorcsi
veterán

Én idén voltam először horvátban: Ika
gyönyörű szép..

(#4) Reaper04 válasza Jarod1 (#1) üzenetére

Reaper04
aktív tag

Hű, én is gondoltam rá, hogy leállok oldalt és lekapom a hidat (ahogy Te is) csak valahogy nem vettem rá magam meg sokan voltak előttem is meg utánam is :D

zoo8800: Szép környék amit videóztál. :)
Én is vettem fel pár jelenetet, lehet én is feltöltök valamit.

lorcsi: Ezzel egyet értek. :K Nekem jobban tetszett Horvátország mint Olasz, igaz még rossz időnk is lett a végére, de a víz tisztasága, a táj feledteti a negatív élményeket.
Nagyon jól éreztem magam.
Jövőre szerintem Rab szigetre megyünk. Az homokos úgy tudom...