2019. augusztus 26., hétfő

Gyorskeresés

Resident Evil Revelations 2 Xbox 360 all DLC Teszt

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bevezető:

Kételyekkel és aggodalommal vártam a teljes kiegészítő sorozatot, de nehezen vettem rá magam a kipróbálására. Félelmeim bebizonyosodtak? Jó játékot kaptam? Sikerül egy Resident Evil 6 rajongónak kielégíteni az igényeit, akit nem érdekel annyira a horror csak a lövöldözés? Mindent a maga idejében. Kanyarodjunk vissza, hogy ismerkedtem meg a Resident Evil-el. Első konzolommal együtt kaptam ajándékba az 5-ik részt (xbox 360), ez hatalmas előrelépés volt számomra grafika, és látvány terén is. Sokáig próbáltam a játékra rávenni magam, de én nem szeretem a horror elemeket, így addig húztam-halasztottam, még sikerült felfedezni, hogy kétszemélyes játékmód is van benne, így tökéletes alkalom volt egy közös programra barátnőmmel. Szerencsére az érdeklődési körünk azonos ilyen téren, így nem fenyegetett az a veszély, hogy az egyikőnknek tetszeni fog, még a másik csak kényszerből játszik. Be vallom tetszett a játék, mert izgalmas volt, fordulatos és volt benne akció, így gondolom ez se volt már igazi Resident Evil folytatás, de nekünk nagyon elnyerte a tetszésünket, ezek után alig vártuk a 6-ik rész megjelenését, mely olyan szintre emelte a szórakoztatást, akciót, látványt, játékélményt, ami hosszú hónapokra remek kikapcsolódást, elfoglaltságot jelentett, és nem utolsó sorban még mindig Co-op-os játékmenetel kecsegtetett a program. Ennyi kis kitérő után rátérhetek a címbe szereplő játékra, melyet nagy várakozás és türelmetlenség előzött meg, főleg, hogy az előzetesek és játékbemutatók alapján, egy esetlen, unalmas gagyi erőltetett játéknak tituláltam, így hamar tovaszállt lelkesedésem. Valahogy a sors még is azt akarta (és a kettős játékmód), hogy kipróbáljam, így termsézetesen vártam, még minden kiegészítővel együtt jelenik meg. A tesztírást legalább 300 játékóra előzte meg, így sikerült minden részbe betekintést nyerni. Tehát a jellemzésen kívül bemutatom majd a karaktereket és az ellenfeleket/pálya menti zombikat és egyéb szörnyeket. A sok hanta helyett, most már akkor jöjjön is a mélyvíz.

Sztorimód:

Első állomásnak az epizódokra darabolt sztorimódot mutatnám be, mely az epizódokon belül is 2 részre van szedve. Valamint kapunk két mellék küldetést is, de ne rohanjunk ennyire előre. A fejezeteket felváltva irányítjuk, első felében két lányt, Claire Redfield (a fegyver hordozó és kezelő) és Moira Burton az elemlámpával világító hölgy, akinek lesz még egy feszítővasa és itt véget is ért a repertoárja. Rögtön jöjjön is kép a két hölgyről.

Claire Redfield:

Moira Burton:

A sztori másik felében pedig egy idősebb embert Barry Burton-t (Moira apját) és egy minden szörnyet a fal mögött is látó Natalia Korda nevű kis lány lesz. Képek róluk.

Barry Burton:

Natalia Korda:

Visszakanyarodva az elemzéshez, a játékmenetét tekintve, közelharcra nincs lehetőségünk, csak egy késsel hadonászhatunk, mely sebzési erőssége alacsony. Van lehetőségünk lopakodásra és ha nem vesznek észre kivégzésre, valamint van fegyverünk és célzás közben is tölthetünk vagy lőhetünk. A játék atmoszférája, szabadság érzete, zenéje horrorisztikus, félelmetes. A hangefektek a zombiknak és szörnyekek is félelmetes. 4 nehézségi fokozat van, melyet az előzők végigvitelével oldhatunk fel. Chapterenként 2-2,5 óra játékidőt tartogat a program, mely teljes csomagba elég szép játékidőt biztosít, és nem válik unalmassá, monotonná. A lányok sztorimódjában a ládákat tudjuk felfeszíteni Moira pájszerével, lőszer és fegyver tuningot remélve. A szabadság érzés és a bejárható területek hatalmasak és borzasztó 1-1 helyszín, ami annyira nagy, hogy egyszerűen az ember forgatja a kamerát, mert nem tudja mikor jöhet egy félelmetes ellenfél bármerről. Vannak házak, ahova betérhetünk lőszereket keresni, bombák alapanyagait kutatni (melyeket kombinálhatunk), élettöltőket keresni vagy rubinokat, esetleg feljegyzéseket, leírásokat, esetleg használható térképet a páylarészhez. Fegyverünket a különböző kihelyezett pontokon tuningolhatjuk. Chapterek végén összesíti a játék az XP-ket és ezekből tuningolhatjuk karaktereink rengeteg képességeit 3 szintig. Ilyen a fegyver kezelhetőség, töltési sebesség, magánál hordható lőszer mennyiség, táska méret és még rengeteg sok egyéb képesség. Rengeteg helyszínen megfordulunk és sokszor ijjesztenek és hoznak olyan félelem sokkba, hogy elképesztő. Karaktereinknél 4 fegyver lehet, valamint a táskájuk méretétől függően 8-12 tárgy, melyekhez a fegyvertöltények is bele tartoznak. A célzó rendszer kiváló, az ellenfelek inteligenciája eléggé magas rétű és változatosak, mindegyiknek más az erőssége amivel borsot tör az orrunk alá, de majd ezeket részletezem, az ellenfelek bemutatásánál. A két mellékszálból az egyik túlélős a másik lopakodós, melyek a fő szálnál rövidebbek, de nem rosszabbak semmivel. Ennyit szántam volna a sztori bemutatására, mert nem szeretném el spoilerezni, meg lelőni a dolgokat. Nézze meg mindenki, mert én pozitívan csalódtam a játékban, és örülök, hogy rászántam magam. De nem a sztorivonal a játék fő erőssége, amiért már több mint 300 játék óránál járok, hanem a Raid Mode, de mindent a maga idejében, most még pár beépített extrát veséznék ki. Ilyenek az XP-ből vásárolható kosztümök a karakterekre, videók és képek, design-ek, karakter vázlatokra is költhetőek. Itt nem áll meg a játék, mert még klasszikus horror stílusú effektet is vásárolhatunk, melytől fekete-fehérbe élvezhetjük a kalandot. Ha végig vittük a sztorimódot minden nehézségen, de még mindig szeretnénk kihívást, van még 2 játékmód, ugyan ezen sztorikra kihegyezve, egyik ilyen a Countdown Mode. Plusz kiegészítő az, hogy időre megy a játék, ha elér a 0-ra a felső részere kihelyezett számláló, és még nem fejeztük be a küldetést automatikusan véget ér a móka. De minden megölt ellenség után is kapunk időjutalmat, de még a pályán is van elrejtve 1-2 időtöltő. Ezek után még mindig nem ért véget a küldetés, mert van egy úgynevezett Invisible Enemy Mode, ahol plusz kiegészítés az alaphoz képest, hogy láthatatlan ellenfelekkel találkozunk, amit személy szerint nagyon utáltam, sőt kifejezetten örültem volna ha kimarad a játékból, de borzongáshoz tökéletes. Ha megvásároltunk mindent és végig vittük a sztorimódot, ideje áttérni egy nagyon jól összerakott játékmódra a Raid Mod-ra, mely szinte teljesen visszaadja a 6-ban megszeretett élményeket, mindezt több száz küldetésen keresztül, rengeteg extrával, funkcióval, karakterekkel. De mielőtt belevágnék eme finomságokba, bemutatnám a játékban található ellenfeleket és egy rövid leírást is készítenék hozzájuk, mert megérdemlik, mivel mindegyik a maga módján egy rohadék..

Szörnyek:
Afficted:

Éles morgások és visítások előzik meg, mielőtt kirobban valamelyik sarokból és elkezd írdatlan tempóval felénk rohanni, melyet egy felugrással és a kezében lévő csővel a pofánkba csapással fejez be. Alap ellenség, tehát a legsűrűbben előfordulók között kell kezelni. Likvidálása egyszerű, de olyan pályán mozog, hogy elég nehéz eltalálni, így jó pár alkalommal behatol az intimszféránkba ez a gusztustalan jószág.

Alex Wesker Uoroboros:

A 4-es epizód főellensége, de a Raid Mode részlegen is találkozunk vele. A mellkasán lévő narancssárgás púpot kell lőni. Fürgén mozog és még el is tud bújni, ránk mért csapása pedig az életünk 70%-át elveszi. Szerencsére nem sok alkalmunk lesz vele harcolni, így nem sok borsot fog az orrunk alá törni.

Dhurlga:

Raid Mode elég sűrűn látott ellenfele, de a sztorimódban egy főellenség. A "lába között" lévő narancssárga dudort kell lőni, melyet elég intenzíven és kitartóan véd. Mozgása lomha, de néha kap egy jelet és mint ha ágyúból lötték volna ki, iramodik meg felénk. Nem ajánlatos a közelében lenni, mert az egyik támadásával csak földre küld, melyet még túlélünk, de a "kivégzéses" mozdulata minden esetben a biztos halál számunkra, melyből menekülni se tudunk.

Executioner Majini:

Egy hatalmas óriás "halál" design-re hajazó mészáros, aki egy még magánál is nagyobb fejsze/bárd kombót húz, amivel kijelenthetem nem érdemes közelharcba keveredni. Érdemes távcsövessel simogatni testét. Mozgása lomha, de ha úgy érzi a közeledben van és elkezdi lóbálni azt a kis szépséget a kezében, a lendület begyorsítja. Elég sok golyót igényel, mire belátja, hogy ennyi volt. Ritkán jelenik meg, de akkor stílusosan.

Giant Whip Spider:

Egy skorpióra hasonlító "felszerelés" a zombik részére. Miért írtam a felszerelést? Mert kapcsolatot tud létesíteni a zombikkal, melyet mi egy rózsaszín fonalnak látunk, ezáltal felerősíti őket, és extra tulajdonságokkal látja el. De ezek mellett támadni is tud, és marha jól el tud bújni. Mocsok egy jószág, de ha először őt trancsírozzuk szét, a többi ellenféllel is könnyebb dolgunk lesz. A leírásból is kitűnhet, hogy elég sűrűn találkozunk majd vele.

Glasp:

Az egyik általam legjobban utált létforma. Ez a sunyi dög láthatatlanul oson, és ha a közeledbe ér, a biztos halál vár karakterünkre. Szerencsére, minél közelebb ér az intim szféránkhoz, a képernyő annál jobban vibrál, ilyenkor tudni lehet, hogy közeledik, csak azt nem, hogy merről. Ha nem sikerül időn belül a kispadra ültetni, akkor bizony lepetézik a karakterünkbe, ezáltal vége a játéknak. Én kifejezetten rühellem ezt a férget, és rengeteg töltény árába kerül, ha nem jó fele lövöldözünk, mire elküldjük a francba, jelen esetbe a halálba. Sajnos igen sokszor jelenik meg.

Hunter:

Engem egy gyík-majom muntáns kombóra emlékeztet. Fürge, gyors és szemét. Elég szívós dög és szerencsére sűrűn a pálya alkotó részét képzi. Itt a szerencse szó szarkasztikus hangvételt sugallt volna. Szépen a pofánkba tud karmolni, ha közel engedjük magunkhoz. Nagyot ugrik és csoportba jön.

Ironhead:

Egy buzogány/tőr kombinációs, néha gyorsan közlekedő rohadék. Közel engedjük magunkhoz, olyan pillanatok alatt a földre utasít a "kis" kézi eszközével, hogy csak pukkanunk. Na ő már sűrűn megjelenő ellenfél, és telhetetlen, mert nem éri be a teste kevés lőszerrel, de cserébe hamar le tud minket nullázni életerő terén.

Mutant Pedro:

Sztorimódban egyik segítőnkből átalakult Lyukfúrós szörnyeteg. Mozgása gyors, de szerencsére 3-4 másodpercre meg szokott állni pihenni, ekkor lehet üríteni testére a tárat. Főellenség a sztori részlegen, pálya ellenség a Raid Mode-ba. Sokszor feltünik, és akkor odacsap. Likvidálni nehéz, nem adja be hamar a derekát a golyózápornak.

Napad:

Egy kemény burokkal rendelkező Gorillához hasonlító mozgással rendelkező pálya ellenség. Ha megjelenik célszerű rá is figyelmet fordítani, mert ha elkezdi csapkodni a mellkasát, akkor bizony pillanatok alatt felénk fog rohanni és fellök minket. Nem egyszerű kinyírni, és elég sok muníciót igényel. Sokszor fogunk vele találkozni, mert imád hátráltatni minket.

Neil Fisher Uoroboros:

A 3.-ik epizód főellensége, és a Raid Mode 4 pálya ellensége. Robosztus, gyors, és erős ellenfél. Van egy karja, ami ha távolabb vagyunk is értünk tud nyúlni, és rengeteg töltényt igényel a térdre kényszerítése.

Orthrus:

Egy négylábú mutáns kutya/disznó vagy akármi. Érdekes pályán közelít meg minket, és ha messziről nem tudjuk kilőni, nagyon sok borsot tör az orrunk alá ha közel jön, mert akkor mégfürgébb és ugrál össze-vissza, meg nekünk is. Rengetegszer fogunk vele találkozni, így bőven van időnk megjegyezni a mocskos kis képét.

Rasklapanje:

Ez a gyönyörűség egy undorító ellenfél. Darabokra esik, mint egy leprás ha sortűz alá kerül és a kezétől a felső testéig minden külön minket támad, még a lába is. Elég sokszor fog beleköpni a levesünkbe, és biztos, hogy 1-2 pofont beszerzünk tőle, mire sikerül mellékvágányra tenni.

Revenant:

Egy furcsa szerzet akit nem lehet ám csak ész nélkül lőni. A narancssárga dudor el van rejtve a bőre alatt, nekünk kell kitalálni, hogy ez a rész a lábak, kezek, vagy fej valamelyikénél van. Sztori résznél a kis lány látja, ezt a helyet. Lassan közeledik, de amint felfedjük a titák megindul, mint a Forma 1-es kocsi, és alig lehet ilyenkor már kilőni a gyenge pontját. Utálatos ellenfél, de még mindig Glasp az akit a legjobban rühellek. Előfordulási gyakorisága sűrű és van mikor párban vannak.

Rotten(ék):

Ezek az átlagos zombik. A pályák alap alkotóelemei. Rengetegszer fogunk velük találkozni, és nem a képességei fogják megnehezíteni életünket, hanem a lőszer mennyiség és a belőlük egyszerre érkező létszám.

Scagdead:

A "pina" fejű, takony testű, fűrész kezű valami. Szerencsére ritkán jelenik meg és a szívóssága valamint a gyorsasága és mérete is átlagon felüli. Ha elkap akkor kivégez minket, mely fogásából nincs kiút, így nagyon jó érzés tud lenni, mikor a zombikkal egyszerre küldi be ellenünk a gép, mégpedig ez a szépség egyedül nem fog jönni.

Sploder:

A két lábon járó bomba. Ha a közeledbe ér felrobban és az arcodba taknyol. Ha elkezded sortűz alá helyezni, kezd dagadni megfele és ha nem sikerül kiiktatni időbe, belerobban az arcodba, mert persze természetes módon ha érzi a véget elkezd támadója irányába rohanni teljes erővel. Előfordulása elég sűrűnek mondható.

Takony dobáló névtelen rohadék:

Napokig kerestem ezt a szörnyet, de sehol nem találtam semmit róla, ezért is rekedtem meg kicsit a teszt írásával. Sűrűn fogunk vele találkozni, és a fején lévő dudort kell kilőni, közben pedig dobál valami trutyival, mely meseszépen be taknyolja a képünket, így 5-6 másodpercig semmit nem látunk, az ellenség meg özönlik. A második legjobban utált szörny. Mivel semmi leírást/nevet nem találtam ezért rendkívül találékonyan, a sorból nem kilógva neveztem el.

Vulcan Blubber:

Egy nagy termetű, mézesbödönt hóna alatt tartó fürge mocsok. Mikor elkezdi püfölni a hóna alatt lévő "köcsögöt" , nem sokkal utána várhatjuk, hogy tűzgömböt mér ki nekünk kilóra. Ez még csak egyik rossz tulajdonsága, a másik a fürgesége, mert ha futni kezd, nincs az a karakter akit ne borítana fel ez a szemtelen fráter. Közepes szintű az előfordulása, és rengeteg töltényért könyörög mire azt mondja viszlát, de szerencsére nem tér vissza.

Látható, hogy nem kevés féle gusztustalansággal fogunk találkozni, de ezek mellett, még vannak esetek, mikor az elhalálozott ellenfél szétdobál cafatokat magából, ami az ellenfél szintjével megegyező, és ha a közelébe megyünk felrobban. Magyarul, egy zombi taposóakna.

Raid Mod:

A játék lelke, egy igazi túlélő kampány, Co-op-os móka (lehet egyedül is játszani). Minden pályán meg kell ölni adott számú ellenséget, ennyit mondana rá az ember ha gyorsan kéne összefoglalni, de szerencsére ez nagyon jól van megkomponálva. A főmenübe kiválaszthatjuk ezt a játékmódot:

Ha elindítottuk, egy kis erődbe kerülünk, egy fura lénnyel, ahol egy próbababához sétálva választhatunk karaktert. Mielőtt megmutatnám az összes választható karaktert, képekkel illusztrálva körbevezetnék mindenkit a kis erődben, és a benne található lehetőségeket megmutatnám, persze képekben. A képeket a Logout tárhelyére töltöttem fel, hogy rá lehessen nagyítani a leírások miatt. Nem egy Photosop minőség, de a lényeg kivehető belőle.

Minden karakter 100-as szintig fejleszthető, mely a pályák teljesítése után XP-ből fejlődik. A fegyverek is karaktereinkhez igazodnak. Mindent lehet fejleszteni, de először a megígért karakterek képekkel szemléltetve. Mindegyiket használhatjuk a Raid Mode-hoz, de persze az összes kioldásához végig kell vinni a 4 epizódot, valamint egyéb küldetések várnak ránk mindenkiért., de megéri.

Albert Wesker:

Alex Wesker:

Barry Burton:

Chris Redfield:

Cipher:

Claire Redfield:

Evgeny:

Gabe:

Gina Foley:

Hunk:

Jill Valentine:

Leon Kennedy:

Moira Burton:

Nataila Korda:
[

Neil Fisher:

Pedro:

Mivel bőven van még karakter szám, így még bőven van a tesztből. Sajnos blogbejegyzésnél nem lehet tördelni oldalakra a dolgokat, de az egér görgője reméljük nem fog kikopni, mire a végére érünk mindennek. Most a karakterválasztót venném gorcső alá. Adhatunk fegyvereket karaktereinknek, melyeket szintüktől függően tehetünk be, tehát nem lesz minden rész üres. Maximum 4 fegyvert tehetünk magunkhoz, de ezeket se már az első szinttől, mindenkinél bizonyos szinttől oldodnak ki a szabad helyek fokozatosan. Képpel szemléltetve átláthatóbb lesz, íme:

Következő részlegünk a Skill menü, ahol betehetjük a különleges képességeket, illetve bombákat, páncélöklöt, és ezek is fejleszthetőek megadott szintig. Aktív és Passzív Skillek lesznek jelen, szintén elért szintünktől függ az elhelyezhető mennyiség. Aktívból 4-et, passzívból 6-ot helyezhetünk el. Az aktívakat harc közben az RB megnyomásával előugró menüből használhatunk, még a passzív, felszerelés a harcosokhoz, plusz képességek, és ezek karakterenként változatosan vannak elosztva. Kicsit zavarosnak tűnhet, de képpel tisztázom ezt a zűrzavart:

Játék közben tudunk gesztusokat társítani karaktereinkhez, melyekből van testmozdulat és hangalapú is, melyeket szintén a játék közben alkalmazhatunk társunk felé. Itt az Y-on gombot kell hosszan nyomni, és azon belül a hozzá tartozó gombot.

Ugyanitt választjuk ki még az irányítani kívánt karaktert.

Ha mindennel meg vagyunk, a fegyvereket és tuningokat elhelyeztük, válasszuk is ki a pályát, ahol harcolni akarunk. Összesen 206 küldetés vár ránk, ami nem kevés idő, főleg ha minden karaktert ki akarunk maximalizálni, és minden pályát 5 medálosra teljesíteni.

Minden pálya szintekre van osztva, és megadja melyik a legnagyobb szint mellyel még megadja az összes csillagot, ha telejsítjük a pályát, de ha magasabb szinten megyünk, akkor már csak 3-at ad. Az 5 medál alapkövetelménye:
- Pálya által felállított szintkövetelmény felett ne legyen karakterünk
- Minden pálya ellenséget nyírjunk ki
- Ne használjuk az élet töltőt
- Egy jár alapból, ha végig vittük
- Egy meg a többi 4-ért jár, így kész az 5

Még hátra vannak az extra felszerelések, fegyverek bemutatása a végszó előtt, így aki már elfáradt pihenjen kicsit, mert még korántsem értünk a dolgok végére. Nézzük is meg rögtön, milyen ellenfél nullázó gépezeteket ad a program a kezünkbe.

Mindig magunknál tartható fegyverek:
- Combat Knife:

- Crowbar:

- Flashlight:

- Katana:

Kézifegyverek:
- Colt M1911:

- Handgun P10:

- G18:

- Makarol Pistol:

- Samurai Edge:

- Triple Shot:

Gépfegyverek:
- AK-74:

- KAC SR-47:

- M1A1:

- MP-AF:

- Roger MP9:

- Shotgun-ok:
- Hydra:

- Merkel Model 147SL:

- TOZ-194:

Távcsöves fegyverek:
- Anti Materiel Rifle (a brutális kevés golyós mészárgép):

- Dragunov SVD:

- Mosin Nagant M1891/30:

- Muramasa:

Magnum-ok:
- 329PD:

- Anaconda:

- Magnum 2005M:

- Pale Rider:

- Python:

- RPG:
- RPG-7:

Nos mint a képekből is látható, bőven lesznek felszereléseink a minőségi henteléshez, és az ellenfelek térdre kényszerítéséhez, de még mindig ne lélegezzen fel senki, mert a bemutatás és a teszt koránt sem ért véget. Ha már a fegyvereknél járunk, akkor megírhatom, hogy olyan tuningokkal egészíthetjük ki kicsikénket, melyek a fegyverhez rendelhető slotok számától függ (3-6), mint az egy tárba betölthető legtöbb lőszer növelése, tüzes,jeges, elektromos golyók, fegyver erő növelő és még rengeteg egyéb extra, de én csak ezeket szoktam használni. Még a tuningokat is tuningolhatjuk, tehát növelhetjük a szintjüket egészen 10-ig, ezt a piros ládánál lévő szegmensnél tehetjük meg, ahol összekombinálhatjuk az azonos szintű dolgokat, magasabb szintet kapva ezzel. Még mindig lehet extra képességekre szert tenni, a fegyverek képességeit 20-as szintig növelhetjük, ezt csoportba foglalva és passzív képességhez betéve. Na de jöjjenek is a képességek bemutatása képekkel, leírásokkal.

Aktív képességek:
Ezek azon segítőeszközök, melyeket tudunk használni a harc során.
- Bewilder:

Ezzel a képességgel az ellenséget tudjuk összezavarni.
Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 12 másodperc
Újratöltődési idő: 30 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 12
Összes skill a 10-ik szinthez fejlesztéshez: 140

Coat of Armor:

A testünket megsebezhetetlen páncéllal vonhatjuk be, egy rövid időre.
Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 50 másodperc
Újratöltődési idő: 30 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: Végtelen
Összes skill a 10-ik szinthez fejlesztéshez: 138

- Decoy Bottle:

Ez egy olyan bomba, ami az ellenségeket vonza, így hátulról letámadhatjuk őket.
Maximumra fejleszthető szint: 20
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 10 másodperc
Újratöltődési idő: 0 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 8
Összes skill a 20-ik szinthez fejlesztéshez: 127

Drill Charge:

Egy lyukfúró eszköz, melyet harcra is használhatunk.
Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 15 másodperc
Újratöltődési idő: 75 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: Végtelen
Összes skill a 10-ik szinthez fejlesztéshez: 138

- Electric Bottle:

Elektromos bomba, ami egy kört alkotva, megadott időpontig mindenkit sokkol és sebez.
Maximumra fejleszthető szint: 20
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 6,5 másodperc
Újratöltődési idő: 0 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 12
Összes skill a 20-ik szinthez fejlesztéshez: 127

- Exploding Bottle:

Egy sima házikészítésű bomba.
Maximumra fejleszthető szint: 20
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 0 másodperc
Újratöltődési idő: 0 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 10
Összes skill a 20-ik szinthez fejlesztéshez: 127

- Firebomb:

Tüzes bomba, mely nagyon nagy hasznunkra tud lenni a küldetéseink során.
Maximumra fejleszthető szint: 20
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 10 másodperc
Újratöltődési idő: 0 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 12
Összes skill a 20-ik szinthez fejlesztéshez: 127

- Ground Pound:

A körülöttünk lévő ellenfeleket sebzi/likvidálja.
Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 0 másodperc
Újratöltődési idő: 30 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 12
Összes skill a 10-ik szinthez fejlesztéshez: 133

- Ice Bottle:

Fagyasztó, jeges bomba. Ez megdermeszti az ellenfelet, mozdulatlanná teszi megadott időre.
Maximumra fejleszthető szint: 20
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 0 másodperc
Újratöltődési idő: 0 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 12
Összes skill a 20-ik szinthez fejlesztéshez: 120

- Rocket Launcher:

Egy rpg, ami a legmelegebb helyzetekben jön csak igazán jól. A legpusztítóbb fegyverünk.
Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 0 másodperc
Újratöltődési idő: 30 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 3
Összes skill a 10-ik szinthez fejlesztéshez: 183

Shockwave:

Ez a képesség olyan mint a Dragon Ball-ban Son Goku erőfelszabadítása, csak itt tűz tör ki a testünkből, mely fejlesztéssel, a szintek emelkedésekor egyre nagyobb hatósugárba pusztít.

Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 7,6 méteres hatósugár
Újratöltődési idő: 12 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: Végtelen
Összes skill a 20-ik szinthez fejlesztéshez: 138

- Smokescreen Bottle:

Füstbomba, mely a láthatatlan ellenfelek kiszúrására szolgál.
Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 15 másodperc
Újratöltődési idő: 0 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: 10
Összes skill a 10-ik szinthez fejlesztéshez: 69

Stealth Cloak:

Láthatatlanná teszi az ellenségek elől karakterünket.
Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 13 másodperc
Újratöltődési idő: 45 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: Végtelen
Összes skill a 10-ik szinthez fejlesztéshez: 138

Taunt:

Két személyes játékmódba van igazán haszna. Magunk felé tudjuk terelni ezzel az ellenfeleket, így társunk hátba támadhatja őket.

Maximumra fejleszthető szint: 10
Legmagasabb szinten tartó hatás idő: 19,6 méteres hatósugár
Újratöltődési idő: 30 másodperc
Alkalmazhatóság száma, teljes szinten: Végtelen
Összes skill a 10-ik szinthez fejlesztéshez: 31

Passzív képességek:
Armor Up:

Állandóan jelen lévő képesség, mely csökkenti a ránk mért sérüléseket.
Maximum szint: 5
Összes skill a 5-ik szinthez: 84
Sebzés csökkentése maximum szinten: 30%

Assault rifle master:

Ezzel a töltési sebességet csökkenti és a magunknál tartható lőszerek mennyiségét növeli távcsöveshez.

Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 101
Legtöbb töltény maximum szinten: 590

Auto Evade:

Automatikusan elkerüli az ellenfél támadását vele karakterünk.
Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 141
Legmagasabb szinten használható időtartam aktiválás után: 120 másodperc
Alkalmazhatóságok száma: 1

Can't Catch Me:

Képesség kiegészítő, azokhoz a felszerelésekhez van, melyeknek egymás utáni alkalmazása között várnunk kell bizonyos időt. Ezeket csökkenti le.

Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 86
Lecsökkentési idő: 20 másodperc

Crouch Dodge:

Miközben támadást kapnánk, és karakterünket gugolásra sarkalljuk, nem érinti a támadás, de ez a sebezhetetlenség, csak a gugolás animáció időtartalmára érvényes, mely kivitelezése, szinte művészi reflexet igényel.

Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 56
Időtartam: 0,36 másodperc

Crouch Power:

Gugoló állasban való lövésnél emeli a támadóerőt.
Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 102
10-es szinten való támadóerő növelése: 130%

Evade Cancel:

Jó formán halhatatlanságot biztosít, így ha eltesznek lábalól aktiválódik ez a képesség, és visszahelyez minket az élők sorába, valamint a fegyverek tűzelő sebességét is növeli

Maximum szint: 1
Összes skill a 1-es szinthez: 15
Alkalmazhatóságok száma: Végtelen

Evade Extention:

A Dodge képességek hatóerejét/távolságát növeli.
Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 101
Maximum hatás: 210%

Extreme healing:

Lövés közben lehetővé teszi az élettöltést, így több dolgot enged csinálni egy időben.
Maximum szint: 1
Összes skill a 1-es szinthez: 10

Gesticulating:

A játéba helyezett gesztusokat tudjuk használni támadás ként is.
Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 138
Újratöltési idő maximális szinten: 1 másodperc

Grenade master:

A birtokunkba lévő bombák hatósugarát tudjuk növelni, ennek a képsségnek a fejlesztésével.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 140

Handgun master:

Ezzel a töltési sebességet és a magunkkal hozható lőszerek mennyiségét növelhetjük kézi fegyverhez.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 101
Legtöbb töltény maximum szinten: 295

Health up:

Életerőnk masszívságát, tartósságát tudjuk fejelszteni, növelni.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 83
Maximum szinten lévő életerő: 2000 pont

Herb storage:

Karaktereinknél lévő életerő töltők számát tudjuk növelni vele.
Maximum szint: 9
Összes skill a 9-ik szinthez: 112
Teljes szinten lévő élettöltők: alap mennyiség + 9 (12)

Hurler:

Bombák dobásának sebességét növeli ez a képesség.
Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 138

Land mines:

Egy nagyon hasznos képesség. A zombik által földön hagyott közelségre aktiválódó bombák érzékelőit deaktiválja, így sétálgathatunk közöttük, nem kell aggódni a robbanástól és a súlyos életerő vesztéstől.

Maximum szint: 1
Összes skill a 1-es szinthez: 8

Machine pistol master:

Ezzel a töltési sebességet és a magunkkal hozható lőszerek mennyiségét növelhetjük gépfegyverhez.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 101
Legtöbb töltény maximum szinten: 885

Magic Pixel:

Egy túlélő képesség. Olyan csapást kapunk amibe belehalna a karakterünk? Ez minimalizálja annyira a csapásokat, hogy túléljük, még ha az életünk 1%-ék is.

Maximum szint: 5
Összes skill a 5-ik szinthez: 52
Utántöltődési idő két használat között: 10 másodperc
Alkalmazási mennyiség: Végtelen

Magnum master:

Ezzel a töltési sebességet és a magunkkal hozható lőszerek mennyiségét növelhetjük magnumhoz.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 101
Legtöbb töltény maximum szinten: 44

Melee master:

Közelharci károkozást és a késsel való vágás sebességét tudjuk növelni vele.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 125
Erőnövelés / kés használati sebesség növelés: 150% / 220%

Powering Up:

A hozzá kirendelt gomb megnyomásával a fizikai támadási erőnket tudjuk megnövelni.
Maximum szint: 17
Összes skill a 17-ik szinthez: 114
Maximum szinten lévő erő növelés: 500%
Utántöltődési idő: 1 perc
Alkalmazhatóság száma: Végtelen

Quick heal:

Életerőnk regenerálási képességét növelhetjük vele.
Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 44
Legmagasabb szinten lévő regenerálódási ráta: 420%

Samurai Sword:

Kiegészítőként kapunk egy katana-t, mely remek közelharci fegyver, sőt a legjobb.
Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 138

Savor the Moment:

A késünk támadási erejét és mozgási sebességét tudjuk növelni.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 137
Maximális növelési sebesség: 200%

Scavenger:

Egy roppant hasznos felszerelés, mivel a legyőzött ellenfelek után legnagyobb eséllyel lőszert kapunk, ami ilyen zombi horda hentelésnél nagyon is jól tud jönni.

Maximum szint: 10
Összes skill a 10-ik szinthez: 98
Maximáls szinten lévő esély: 40%

Shield:

Életregeneráló pajzs, ami sebzést érzékelve automatikusan aktiválódik, és a felszerelés szintjétől függően tölt az életünkön.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 134
Alkalmazások közötti kivárandó idő: 150 másodperc
Maximum szinten lévő élettöltés alkalmanként: 435pont (maximum életszinten 2000pont az életerőnk)

Shotgun master:

Ezzel a töltési sebességet és a magunkkal hozható lőszerek mennyiségét növelhetjük shotgun-hoz.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 101
Legtöbb töltény maximum szinten: 147

Sniper rifle master:

Ezzel a töltési sebességet és a magunkkal hozható lőszerek mennyiségét növelhetjük sniperhez.
Maximum szint: 20
Összes skill a 20-ik szinthez: 101
Legtöbb töltény maximum szinten: 118

Stuck on you:

Gránátainkat felszerelésként alkalmazza a zombikon, miután eldobtuk azt.
Maximum szint: 1
Összes skill a 1-es szinthez: 8

Befejezés:

Nos ennyi fért bele ebbe a szösszenetbe. Minden tőlem telhetőt és kutatási munkát megtettem, hogy teljes leírást adjak a játékról, képekkel illusztrálva. A horror rajongóknak képes kárpótlást adni a sztori móddal, de akik a Resident Evil 6 akció orgiáért rajongtak, nekik se kell csalódniuk, mert a remekül felépített Raid Mode egy igazi, hamisítatlan zombi írtó játék. Bár nekem hiányzik a közelharci rész, de ettől függetlenül, egy jó egyveleg lett. Amit kifelejtettem az az, hogy a zombiknak vannak képességei, pálya nehézségi szinttől függően. Ilyenek a tüzes, elektromos, jeges, vörös köddel felszereltek, amik halálukkor aktivólódnak, és ha a közelünkbe történik likvidálásuk, meg kapjuk ezen képességek kellemes hatását. Grafikailag azért vissza fogottabb az 5,6. résznél, de még az Operation Raccoon-ál is. Célzórendszere viszont pontos, és jól irányítható. Külön öröm a lopakodás funkció, mellyel a zombik mögé osonva nem kell párbajba keveredni, egyből kivégzi őket karakterünk. Ami még meglepő volt a játékban, az ellenfelek mérete is különböző, azonos fajon belül. Van közöttük óriás és törpe is egyaránt, ez függ az ellenfelek és karaktereink közötti szintkülönbségektől. Tehát ha nagyobb szintűek magasabbak, ha alacsonyabb szintűek kissebbek. Egy próbát mindenképpen megér ez a jól megkomponált játék.

- Pozitívumok:
- Raid Mode
- Rengeteg karakter
- Fegyver felhozatal
- Fegyver tuning
- Képességek / Skillek
- Játékélmény
- Szavatosság/Játékidő
- Nem fordul monoton, unalmas darálásba
- Ellenség felhozatal
- Kivégzés/osonás
- Hatalmas pályák (félelemkeltő, hogy bárhonnan jöhetnek zombik)
- Kétszemélyes játékélmény
- Brutális hangeffektek
- Tanulnak és alkalmazkodnak az ellenfelek (ez negatívum, de mivel ez a lényege, így taps jár érte)

Negatívumok:
- Grafika (de ilyen játékélményért cserébe megbocsátható)
- Töltési idők
- Közelharc hiánya (csak kés van, 1-2 karakter használhatja csak a katanát)
- Ugrás (csak ott van ahova a játéknál be van programozva)
- Védekezés (nem tudunk semmilyen támadást blokkolni, csak elugrani előle)
- Hanyatt fekve való lövöldözés / kúszás
- A létrán való felmászás elég körülményes
- A pályák interaktivitása nulla (még egy cserepet se lehet szétlőni)
- Ha meccs közben meghalunk, de folytatni szeretnénk onnan a pályát, a töltők igazi pénzbe kerülnek
- Rosszul kihasznált Co-op képernyő elosztás, a kijelző alul-felül 30-40%-ban kihasználatlan
- Fedezék rendszer hiánya

Grafika: 7/10
Játszhatóság: 10/10
Karakterek száma: 10/10
Irányíthatóság: 8/10
Tartalom: 10/10
Játékidő: 10/10
Sandbox minőség: 7/10
Szabadság érzet: 7/10
Hangeffektek: 9/10
Nehézség/kihívás: 10/10
Összesítve: 8,8/10

Kijelenthetjük, hogy a játék jobban sikerült, mint a marketingje. Nagyon tartalmas és sok kihívást igénylő játék, melyet fokoz a rengeteg irányítható, fejleszthető karakter. Elég hosszadalmas eljutni 100-as szintig a rendelkezésre álló harcosokkal, de minden perce élvezetes és szórakoztató. Mindenkinek aki kicsit is rajong a horror-ért vagy egy jót zúzni szeretne, ne szégyelje kipróbálni. Köszönöm mindenkinek aki elolvasta, és ha tetszett az irományom, előző bejegyzésemet is olvasd el:

[link]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.