2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Peugeot 306(om) az utált Francia, de miért?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bevezető:

Még mielőtt bárki csettintene, hogy szidásról lesz szó, annak nem ez bejegyzés lesz értékrendjének megfelelő, ezért írom ezt le már az elején, hogy ne raboljam az idejét a cikkemmel. Rengeteg emberrel ellentétben én minden más autónál jobban szeretem a Peugeot-ot. Az én oroszlánom 1993 legelején rongyolt le a futószalagról, a legelső gyártottak között foglalt biztos helyet, mert 1-2 alkatrészen még a dombornyomott 1992-es évjárat szerepel. A 21 éves Amerikában is "nagykorú" gépjármű, még mindig tökéletesen rendben van, de ezt majd külön menüpontban írnám le. Bevezetésnek szerintem ennyi elég, részletesen kitérek mindenre, képekkel illusztrálva. 1-2 kép csak a hirtelen megörökítem elvben készült, így előre is elnézést a gyenge minőségért, de készült 1-2 kiemelkedő minőség is. Akiket érdekel a románc azoknak jó szórakozást kívánok hozzá.

Vásárlás:
2011 február 14-én találtunk egymásra (valentin napkor) és szerelem volt első látásra. Rengeteg autót nézegettem, és valamiért a "majdnem" autót előző nap nem sikerült megvenni, erre a napra jutott volna a papír munka, de telefonált apukám, hogy van bent az udvaron egy öregebb, de jobb autó (Renault Clio 1997-es év végi 1.2-es lett volna az említett autó). Nehezen vettem rá magam, elvégre 1993-as kocsi, mondhatni őskövület, de annyira erősködött, hogy végül is elmentem megnézni (a mai napig szegényebb lennék ezzel az autóval ha kihagytam volna). A színe, a kiállása, a hangja sport dobbal, a belseje, a formája minden meseszép volt, próba kör után nem volt kérdés, hogy a 190 ezer forintot nem sajnálva megvettem (Galaxy S5 többe kerül!) az első gépkocsimat, mely a mai napig meg van. Ott hagytam a kocsit, mert apukám szerelő udvarában árulták, így helyben megoldották az eredetiség vizsgát, átírást és minden egyéb dolgot, mely ilyenkor szükséges, de annyira remegtem az izgalomtól, hogy addig magyaráztam, még megígérték, hogy elintézik még a mai nap és vihetem haza. Délután 3kor kaptam a telefont minden kész mehetek a kocsiért (2 hónapos jogosítványom volt ekkor), és már rohantam is. Nagy hó volt, a kocsin lévő téli gumik 25%-osak, de nagy gázzal sikerült elindulni vele, még ha kapart is végig. Szeretem a ritka színnel ellátott autókat, ezért is lopta be magát egyből a szívembe. Technikai adatok:
Motor: 1360ccm
Teljesítmény: 55kw/75le
Ajtók száma: 5
Maximális forgató nyomaték: 111nm/5500

Extrák:
- Grafit, Metál szín
- Elektromos fényszóró magasság állítás
- Központi zár
Nincs más, ez még a régimódi, szerelhető, kevés hibafaktorú Euro 2-es motoros, elnyűhetetlen csoda.

Átalakítások/szervízelések/költségek:

Kezdeném a szervízelésekkel.
A több mint 3 éves pálya futása alatt nálam, váltót és féket kellett cserélni (még mindegyik a gyári volt!), és ezek tavalyi pályafutásom eredményei. Nem titkolom élvezem tiltásig pörgetni, majd ott váltani, így ezek a plusz költségek alapból bele voltak kalkulálva. A váltó 10 ezer forint volt kuplunggal együtt, mert az is lenyalódott, a 4 fék 20 ezer szerelési költséggel együtt, azaz összesen 30 ezerből megúsztam a szenvedélyemet. Már lassan 1 éve ezeknek a kiadásoknak, de a hév még mindig nem esett visszább, így sűrűbben is kapja az átvizsgálásokat, de még minden alkatrész 80% felett van (kivéve a két hátsó teleszkópot, de erre még kitérek). Rugalmas, dinamikus kis autó, bár mennyire is nehezen hihető el. Fogyasztása előtt fejet emelek, pláne ilyen hatásfok mellett (8-8.5l). Igen a záró jeles érték sok, de vajon tényleg annak számít, ha az ember 3 ezres fordulat alatt nem nagyon közlekedik? Szerintem elfogadható kompromisszum. A teleszkópokra vissza térve, azok is még a gyárban aláhelyezett lengés csillapítók. Sajnos a két hátsó elsírta magát (olaj kifolyt) így azok cserélésre fognak szorulni, még az idén de ez 20 ezer forintos tétel, szereléssel együtt. Sok? Szerintem nem. Műszaki vizsgákon semmibe se tudnak bele kötni, mindenhol remekel, és ezt nem nagy képűségből írom, mert egy filléres kocsiról beszélünk, hanem büszkeségből, amit érzek ilyenkor, mert 10 emberből 9 köp egy nagyot, ha Francia autót lát, a többiek meg értékelik a kényelmet (ez tudom beképzelt volt, de poénnak szántam). Gyenge pont az elektronika a Francia autóknál? Nem tudom, mert nekem egy kezemen megszámolható az összes elektronika a kocsiban. A család gépállománya is eléggé egyoldalú: Peugeot 106, 306, 406, melyek mind a véletlennek köszönhetőek, mert eredetileg senkinek se Peugeot-ja lett volna. Szóval elmondhatjuk itt nem mi találtunk a kocsira, hanem ők ránk!
Folytatásban az átépítésről/fejlesztésről írnék. Nem sokat költöttem rá, még is szebbé/egyedibbé sikerült tennem. Első körben az optikai hibák javítására adtam a fejemet (az előző tulaj a küszöbnél emelte a kocsit, mely volt olyan pofátlan és beszakadt), mely kasztnizással helyre hozható volt. A beszakadt küszöb kellemetlen probléma volt, melyet nem kezeltem elég hamar, mivel össze vártam a többi alkatrészt az autóhoz, melynek hála kicsit többel kötöttem be a fejemet, de ne rohanjunk ennyire előre. Nos elkezdtem nézegetni a neten, mert a kocsi alá akartam ritka felnit, egy hátsó légterelőt, króm vissza pillantó tükröt, és króm mini antennát a tetőre, szép kézifék burkolatot, bőr váltószoknyát piros hímzéssel, amit króm keret ölel körbe, fém váltó gombbal. A hátsó szárnyért a bontóba kellett kimennem, és ide adták 4 ezer forintért, de nekem kellett levakarnom, ami az ablakra volt ráragasztva. Több órás kínlódás után sértetlenül leszedtük a kicsikét. Megérkeztek a várva várt alkatrészek is közben, adtam is a kocsit a kasztnisnak, mely ment utána a festőhöz (ezek voltak vétel után 1 évvel, igen nem siettem el). Felkerült a kocsira a Guntmann peremes 15"-os limitált Peugeot felni(4x108-as lyukosztással, mely barátnőbe is ritka, nem, hogy felnibe), ki lett kasztnizva a lyuk, melyet sokáig hagytam nyitva, fel folyt rajta a sóslé és a jobb sárvédőmet felnyomta rajta keresztül a "rohadj meg" szindróma. Így venni kellett új sárvédőt is, a végén mindennek leírom külön az árát, darabonként. Vettem új sárvédőt, de már az 1993-as modellhez se gyártottak olyat, hogy nincs benne az oldal index, mint nálam, így vettem még hozzá átlátszó villogókat is, mely tovább emelte a kinézetét a kocsinak. A festővel a kocsi fél oldalát telibe kértem, mivel a lakk és a festék megpattogzott/visszamattult. 21 éves autó és nem rohad, mert a szidott Franciák régóta használják a galvanizálási réteget, mely ameddig nem sérül, nem engedi oxidálódni a fémet és így nincs rohadás. A hülyeségem és telhetetlenségem miatt áldozódott be csak a jobb sárvédő is, mert sokáig húztam a dolgokat. Festéssel, átalakításokkal 2 hét alatt teljesen kész lett a kocsi, már álmatlan éjszakáim voltak, annyira látni akartam a kicsikét. Elérkezett a nagy nap, és mikor megláttam elállt a lélegzetem (nem kell egy hatalmas átalakításra gondolni, csak az a jól eső érzés az embernek, hogy a kevés pénzéből tud annyit szánni a kocsijára, hogy saját szájízének megfelelően alakítsa át). Még a kocsi oda volt az átalakításon, ráleltem egy 205 GTi kormányra, mely alap követelmény, hogy a kocsi része lett, valamint egy light-os ültető rugó szettre előre. Összeállt a kocsi teljesen, évek óta így használom és még mindig megdobogtatja a szívem ugyan úgy, mint a legelején. Persze vétel óta már több mint 40 ezer kilóméter bele került, de még mindig szerelem az az érzés mi közöttünk dúl. Még a kép galéria előtt, a költségek amiket ígértem.

Kiadások:
- GTI kormány 4ezer forint
- Guntmann felni: 40 ezer forint (16 hosszított csavarral és 2db 195/50-es 15" 75%-os Goodyear gumikkal)
- 2db nyári gumi 10 ezer forint (95%-os Goodyear 195/50 15")
- Jobb oldali sárvédő 6 ezer forint (zsír új, Francia országból)
- Fehér oldal index pár 1 ezer forint
- Bőr váltó szoknya piros varrattal 1500 forint
- Króm sebváltó gomb, krómkeret a váltó körül 1 ezer forint
- Grafit/kék kék fém kézifék burkolat 1 ezer forint
- Króm visszapillantó pár 7 ezer forint (átalakító konzollal)
- Króm antenna 500 forint
- Ültető rugó pár előre 5 ezer forint
- Kasztnizás 5 ezer forint
- Hátsó szárny 4 ezer forint
- első ajtó légterelő pár 7 ezer forint
- Festés 35 ezer forint
- Ragasztók, rücsi egyéb költségek 4 ezer forint
- Gyárilag módosított Computer 10 ezer forint (90le-s)

Hozzátenném a szereléshez, és átalakításokhoz, hogy apukám autószerelő, így rengeteg alkatrész és költség az árból is kitűnve látszik, hogy nevetségesen alacsony, de mivel sokáig Francia autószerelő volt, így szerencsémre van/volt neki tartalékba sok alkatrész, és ha kell intézni is tud olcsón, arról nem beszélve, hogy az egyik bontó még ismeretség nélkül is fillérekért löki az ember után az összes alkatrészt, mint a motor, váltó, mert van nekik 10-12db 1.4-es 306-osuk.

Röviden ennyit raktam bele, ez tuninggal, teljesítmény növeléssel, helyre állítással együtt 142 ezer forintot kóstált, de egy felni és jó gumik vételét nem lehet kihagyni, szóval összességében nem sokba került egy minden téren történő kis tuning. Festésnél a küszöböt feketére kértem, mivel a lököst elöl-hátul is fekete alsó szegély díszíti és sokat dob a színre fújt első-hátsó lökhárító. Olcsó plusz javítás a műanyag fekete díszítő elemek mattá válásának felpofozása, egy lakk és egy kis fekete festék használatával. Valamint kicsit több mint 1 éve kapott előre két légterelőt is az ajtókra, így esős időben, se kell teljesen felhúznom az ablakot, ezáltal megelőzve, a bepárásodást. Nem csak optikai, de hasznos funkciója is volt. Sok volt a rizsa, így még mielőtt kitérnék a használatra, hétköznapokra, meg mindenre, pár képet becsatolnék.

Galéria:

Az említett kormány:

A sebváltó és kézifék:

Teljes renoválás után I:

Teljes renoválás után II:

Felni orientált kép:

Kirándulás közbeni véletlen kép:

Kitakarítva a belseje is:

A következő képsorokat pedig egy munkatársamnak köszönhetem, akinek a fényképezés a hobbija, és van egy blogja Facebookon, mely itt nézhető meg, nem csak kocsik vannak, hanem rengeteg meseszép és igényes természet képek is! Horvath's photo

Egy éjszakai Photosoppolt kép:

Az előző kép, átalakítás nélkül:

Másik éjszakai Photosoppolt kép:

Ez pedig az átalakítás nélküli:

Vezetés/sebesség/stabilitás/egyéb:

A hazai utak koronázatlan királya. Egy kátyút se vesz fel, élvezet vele autózni, olyan mintha tökéletesek lennének az utak (pedig egy nagy rakás ...). Stabilitása figyelemre méltó, nem nagyon kellett még aggódnom a komolyabb kanyarokban sem a borulástól, pedig volt már nem 1-2 alkalom, hogy ívesebb kanyart 110 és felette lévő tartományban hajtottam végre, de nem sodródott, nem emelkedett el, valószínűleg a torziónak köszönhetem ezt a szintű stabilitást. 190-es óra van benne, és ha hiszitek ha nem még a mai napig is le akasztja. Hihetetlen? Számomra is, de attól még így van. A 100-as sprint 8-9 másodperc alatt jön össze neki (ebbe beletartozik, hogy kapott egy-két okosítót, mint pl a komplett kipufogó rendszer átalakítás, hengerenkénti leömlő, Computer chiptuning, 1-2 könnyítés itt-ott a motortérben). Elmondhatom, hogy több mint 40 ezer kilómétert tettem a kocsiba, a majdnem 5 éves kapcsolatunk óta, és minden egyes métert élveztem. OFF: Egy sztori, hasonló 306-ról csak hengerenkénti injektoros. Mentünk Horváthországi kirándulásra, mi a 406-al ismerősék a 306 1.4-el és 185-el repesztve mögöttük maradtunk lefele (apukám nem akarta tovább hajtani a kocsit, mert közben felébredt anyukám, és mint mindenki tudja ilyenkor be szokott kapcsolódni a gyorsan hajtasz sziréna), de több ismerősöm 1.4-es pugja is viszi a 180-190-et, így nem egyedi esetről van szó. On: Nincs szervó, légzsák, abs, menetstabilizátor, esp, automata váltó, csak a jó öreg út és kocsi valamint a sofőr közötti közvetlen kapcsolat. Semmi elektronika, rásegítő nem szab határt az élvezetnek. Központi injektoros, tehát nem sokkal bonyolultabb, mint a karburátor, aminek jobban örülnék, mert akkor se Computer se tiltás, ami szintén lehet rossz lenne, mert az is tilt (karburátor), de csak egyszer.Műszerfala számomra a régi cápa BMW elejét adja vissza. Télen a legnagyobb hidegben is pöccre indul, és bár hidegen is egyből csutkát kap, ami nem egészséges neki nem panaszkodik (most még). Télen az egyik legjobb tulajdonsága, hogy akár milyen hidegen is indítom be, 5 perc alatt kellemes hőmérsékletet képez az utastérben, és körbe leolvad a jég róla (igen szabad ég alatt alszik, mert a fűtött garázs a 406-é). Váltója is egy külön élmény, mert sok Peugeot-é olyan bizonytalan, ez határozott, feszes, és be kell rakni a sebességbe. Üzemanyag tartállyal se szerénykedtek, egy 60 literes teknőt gurítottak alá, melyet megtankolva elkezdődhet a kirándulás, akár Debrecen-Sopron oda-vissza is (összesen 885 km) kijön belőle. 1020 kilója sokaknak hihetetlen, ha a méretét nézzük, de lehet azért, mert ebbe még anyag van. Rögtön egy sztori, véletlen nekimentem a falnak, és a rajta lévő fém díszlécet letaroltam vele. Alig mertem megnézni a károkat annyira össze szorult a szívem, hogy az én kis szerelmem meg sérült, de hál a jó égnek, egy karcolása se lett. Másik sztori, mikor kifordult elém egy 'Wir leben autos", és a vonóhorogba belecsúszott a kocsim eleje, de a rendszám táblán kívül ismét nem történt más kár a kocsiban, csak mikor felnyitottam a motorháztetőt láttam, hogy a hűtő kiugrott a kapocsból, amit egy elegáns K.rva anyáddal kipréselt fogaim közötti mondogatás közben vissza pattintottam. 2001-ben jött be az országba a kocsi, ezért a belsején látszódott is a törődés és a keveset használtság, mivel 2011-ben a hátsó űlésen még volt a gyári fóliából. Elektromos ablak se került be a felszereltségbe, így minden csak is a fizika törvényein múlik. Mellékelek 1 videót is, melyben 60-130-ig való pörgetés látható, amiért rázkódik a kép eszméletlenül egyik oka, hogy a telefon a számba volt a szemem az úton kezem a kormányon a másik a váltón és nem ment az összehangolás, valamint az út olyan kátyús volt, hogy nem engedtem tovább. Így a nagyon remegő kameráért előre is bocsánat, öreg videó de tanulságos, hogy a régi vasból is hozható ki egy dinamikus kocsi.

A gyorsulásos videó:

Ahogy a videóból is hallhatjátok, váltáskor se szoktam elengedni a kuplungot, szóval a kocsi igazi kiképzések sorát éli át, ha egyedül utazok vele, De mikor van velem valaki, akkor óvatos egyes, hirtelen 2-es, lágy 3-as laza 4-es és enyhe 5-ös. Amit szeretek az áttétben, hogy városban is fel tudom rakni 5-be, hisz már 50-él nem dadog, rángat hanem tökéletesen viszi a kasztnit. Ha ki van használva az 5 személyes ülőkapacitás, akkor a teljesítmény leesik 35%-al, de hát 1360 ccm-nél ez nem meglepő. Minden egyes padlógáznál, érzem ahogy az istálóból 1 ló kifekszik aludni és egyszer kifekszik az egész motor, a dugattyú kikukucskál a hengerfejnél, teret engedve szabadságvágyának. Akkor miért teszem ezt egy családi, városi kocsival? Mert élvezem és egy komplett motor váltóval együtt 40 ezer forint, valamint szinte a környéken minden bontóban van ebből a motorból 2-3 minimum, szóval van ellátás, olcsó a fenttartás és dinamikus közlekedéshez ideális, szerintem ennél több erő felesleges a közútra. Autópályás 130-as tempót is kényelmesen viszi, szóval még 10 évig minimum az életem szerves részét fogja képezni és remélem, hogy még az után is. Rosszat nem tudok írni rá, mert bármennyire is magas hatásfokon használom, nem hagyott még cserben és mindig hű társam volt a lassan 4 év alatt, az ára pedig mint egy felső kategóriás okos telefoné.

Összegzés:
Nos írásomból kiderült, hogy elvakított az autó puritánsága ellenére is. Van ennél újabb, jobb, gyorsabb, erősebb de számomra ez a tökéletes társ. Ha egyszer meggazdagodnék, nem kerülne eladásra, hanem még kapna maga mellé pár autót. Nekem nem Lamborghinik, Ferrarik az álmaim amikkel díszíteném a garázsomat ha tele lennék, hanem az alábbi gyöngyszemek lennének teljesen gyári állapotban a garázsban:
- 106 1.6 xsi
- 205 1.9 gti
- 205 t16
- 405 mi16
- 405 t16
- 406 Coupe 3.0 v6 1.generáció
- 406 Coupe 3.0 v6 2.generáció
- 504 Coupe
- 505 2.2
- 605 sv 3.0

Igen jól látszik, hogy nem vonzanak az új autók, többre becsülöm a régebbi, szerelhető gépeket. Persze bármikor beparkolhat a garázsba az összes klasszikus régi amerikai autó is, mert azok bármilyen autó klikkesedett embereknek meglágyítja a szívét, mert a V8 a pokolban is V8. Elvakultság ez vagy csak szimplán fanatizmus, nem tudni, de egy dolgot biztosan mondhatok, ha valaki kocsi vételre adja a fejét, ne eme írás alapján tegye, mert ez az én néző pontom, ami jó az egyiknek, az nem biztos, hogy megfelelő a másik embernek. Sokan vagyunk sok félék, és nem mindenkinek ugyan azok az értékrendjeit, de ez így is van jól. Peugeotosok élményeit, beszámolóit szívesen olvasom még ha off is!
Ennyit szerettem volna a tesztemben írni, és remélem nektek is tetszett, leszólni indoklással a kocsit nyugodtan lehet, szívesen elolvasom engem nem zavar, és legalább bővül a nézetem mások tapasztalatai által. Köszönöm szépen a figyelmet és bármilyen kommentet örömmel fogadok. Végezetül pedig egy kép a családi oroszlán farmról, és hiába 3 kocsi még se ütik meg az 1 milliót össz értékre, de bármilyen meglepő is a 106-os ér a legtöbbet piaci ár szerint.

Ha tetszett a firkálmányom olvasd el az előzőt is: [link]

Hozzászólások

(#1) Szoszo94


Szoszo94
őstag

Jó írás, a kocsi is tetszetős, de nekem sajnos nem igazán lenne jó első autónak :N Ami nálam feltétel, az a pakolhatóság (tehát ferdehátúak nagyjából ki is estek), dinamikus motor és lehetőleg elektromos ablakok - a manuálisok szeretnek nagy zenénél rezegni, amit én ki nem állhattam a családi Fabia-ban sem, pedig imádtam azt a kocsit vezetni, vajpuha precíz váltó, 1.2-es létére pörgős kis háromhengeres motor, 170-et vitte végre és városon kívül 6 literből megállt a fogyasztása, még akkor is ha nem kímélte az ember :)

Amivel szemezek, az egy Citroen Xantia (felfüggesztése miatt, nagyon baba :K ) vagy egy Octavia 1.8T :)

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#2) Szoszo94


Szoszo94
őstag

Na meg persze az Alfa 156 lenne az igazi, kívül-belül gyönyörű, csak a felfüggesztését nem a magyar utakra tervezték...bár valószínűleg menne úgyis alá valami sportosabb. Na talán nyáron eljutok én is a kocsivásárlásig :)

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#3) rdt89 válasza Szoszo94 (#2) üzenetére


rdt89
addikt

Köszönöm a véleményedet. :) Nos 340 literes csomagtartó, így ha pakolni szeretnél bele akkor mély láda felejtős, ezt aláírom, mert volt benne, de nem használtam ki és a csomagtartó több mint felét kifoglalta. Igen hallottam, hogy az 1.2 3 hengeres kis fábiák is viszik a 170-et gond nélkül, Octavia van egy ismerősömnek még pedig valamilyen tuning cég verziós 300le-s és az mocskosul megy, csak a turbó ha elköszön a kocsitól 2-300 ezer sajnos. Szerencsére nem rezeg semmi az utastérben, mert annyira vastag és kemény műanyagból van minden, hogy még ököllel se nagyon lehet recsegésre bírni (sajnos tapasztalat be is dagadt a kezem), viszont a hátránya, hogy kemény a műszerfal, így ha nincs bt öv bekapcsolva és nagyobbat fékezel, eltöri lazán az orrot meg társait,karambolnál nem is merek belegondolni mit művelne az a műszerfal... :D Hát remélem megtalálod a kocsit amit keresel. Alfa nekem is nagyon tetszik, de költséges a szerelésük. 353-as Wartburgnak van egy brutális méretű csomagtartója még. :) Citroen Xantia az annyira le tud ülni autópálya üzemmódban, hogy épp csak, hogy alá lehet köpni. :) Vegyél egy kombi Passátot és abba befér a Jackhammer MTX . :)

(#4) Szoszo94 válasza rdt89 (#3) üzenetére


Szoszo94
őstag

Jaaajj, a légkalapács...mindig a Pimp my Ride (MTV) jut róla eszembe :D Ott követtek el ekkora brutalitásokat :)

Az Octavia amit szeretnék, az turbós benzines, és valóban nem olcsó a turbó cseréje. Viszont azzal a motorral már lehet haladni :K

Passat is játszana, bár a kombi már túl családias hozzám, sedanban elfogadnék egyet. Túl sok a lehetőség, majd úgyis az dönt, hogy mit fogok a legjobb ár/érték arányban épp kifogni. Az is lehet, hogy várok még pár évet, aztán a most milla körüli autókból szemezgetek majd, ha addigra jóárasodnak :)

Most néztem a linkelt képet, szerintem ez pont az az adás volt az MTV-n :D

[ Szerkesztve ]

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#5) rdt89 válasza Szoszo94 (#4) üzenetére


rdt89
addikt

Ebben az adásban voltak olyan betegek és 2db-ot tettek a kocsiba. :) 2 év múlva esni fognak a milliós kocsik 650-700 körülre, nem hülyeség várni vele. :) Én már nem bukok ezen a vénségen semmit :) Én is be akartam turbósítani a kocsit, de 1 millióba került volna, és ezt a csepp motort maximum 10 ezer km-en halálra gyalázta volna. Az viszont igaz, hogy a turbós kocsihoz és teljesítményéhez semmi se hasonlítható. :)

(#6) 426os


426os
őstag

Szép autó, grat hozzá. Mostanában nekem is elkezdték mozgatni a fantáziám a francia gépek. Nézegetem őket, népítéleteket olvasgatok és van egy pár, ami megtetszett. Nagyon szeretnék már én is saját kocsit, lehet a végén valami franciánál kötök ki, ha oda jutok. Ahogy látom árban néha olcsóbbak, mint a többi német/japán vetélytárs, megbízhatóságban viszont nem tűnnek rosszabbnak.

.

(#7) rdt89 válasza 426os (#6) üzenetére


rdt89
addikt

Köszönöm szépen. :) Valóban, a régebbiek még megbízhatóbbak sokkal. Nagyon jól sikerült konstrukciók, melyek fenttartásban, árban nagyon pofátlanul alacsonyak: 406, 306, 205 (ez már öreg így több a hibalehetőség),106, 405 (ez is öreg és több a hiba, de törődéssel elnyűhetetlen) ezekből is az 1.4, 1.6-os változatok, melyek Dinamikusak és igénytelenek. Az otthoni 1.6-os 406-ban 300 ezer km van amiből 220-at apám tett bele, és még a kötelező szervízen felül semmit nem kellett vele szarakodni (12 éve a család tagja a kocsi és nem akarja az istennek se lecserélni az öreg :D) Szóval sok sikert a vásárláshoz, rosszul nem fogsz járni velük, és hamar megszereted, mert kényelemben jóval a konkurencia előtt járnak! :)

(#8) 426os válasza rdt89 (#7) üzenetére


426os
őstag

Nem mostanában lesz ez a vásárlás, de azért köszi :)
Egyébként kicsit furcsa, meglepő, hogy a 406 már ilyen "idős" modell (lassan 20 évesek lesznek az első darabok, ha jól számolok). Nekem meg még mindig egy modern autóként él az emlékeimben, a Taxi sorozat miatt nagyon megmaradt. Aztán most, hogy újra elkezdem rájuk felfigyelni az utakon szomorúan tapasztalom, hogy valóban nem mai kocsik ezek, a formavilágukon is látszik, valahogy modernebbre emlékeztem. Nem mondom, hogy csúnyák, mert abszolút nem azok, csak kicsit megkopott a design.

.

(#9) rdt89 válasza 426os (#8) üzenetére


rdt89
addikt

Én, ezt, így nem mondanám. Az én szememnek még mindig egy alacsony építésű, áramvonalas, gyönyörű formákkal megáldott szépség. Az új autók, szögletesek, éles vágásokkal teli formaviláguk futurisztikusan hatnak. Mivel azt szokta meg a szem, így réginek hat a 406, de szerintem még mindig az egyik legszebb formával rendelkező személygépkocsi, és ha beleveszem, hogy a Coupe változata bekerült az örökfiatal GT-k ranglistájának a top 3-as helyezetébe és a Totalcaron is tesztben a legszebb GT-nek mondják, nem teljesen sütném rá az "öreg" szót. :) Az én autó az ami öreg kinézetre! :)

[ Szerkesztve ]

(#10) Szoszo94 válasza rdt89 (#9) üzenetére


Szoszo94
őstag

Ó, a 406, hétvégente mikor hazajárok, mindig ott áll egy abban az utcában, ahol végigsétálok. Fehér színű, nem bánnám, ha az enyém lenne :D

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.