Újabb bejegyzést kap eme kis fekete gyöngyszem, aminek még mindig nem tudom mi legyen a neve. Eddig felmerült a fekete gyöngy /de ez már foglalt/, Black Penis /ez morbid/, Fekete Villám /ő is foglalt film által/, így egyenlőre szépítgetem, és közben a megfelelő névre várok, hogy megtaláljam. Már 7 ezer megtett boldog kilométerrel a hátunk mögött járunk és mint minden autót szerető ember én is próbálom szépítgetni, és optimalizálni a kis gépjárművet. Nem új autó és bármennyire is vigyázott rá az előző gazdája problémák és megjavítandó dolgok mindig is lesznek rajta, amit próbálok mindig a leghatékonyabban megoldani.
- Nemrég vágtam bele a kormánykapcsoló komplett cseréjébe, mert a szokásos kontakthiba előjött, sajnos az évek során annyira egybe"ragadt" a szerkezet, hogy nem sikerült szétszedni, így a komplett szerkezet cserélendő. Vadonatúj 60-100 ezer forint között van, mivel ez a mindennel felszerelt, mindent oda belegyömöszölt szerkezet, így maradtam megfelelő használt, de garanciás verziónál 25 ezer forintért sikerült rátalálni, ő kerül beszerelésre, hétfőn érkezik.
- A gyári hátsódobot megette az idő és a kondenzvíz vasfoga, így kapott egy sportdobot, kifejezetten ehhez a kocsihoz készítették és a megszokott sportdobokhoz képest 15 centit még beletoldottak, hogy ne üvöltsön. Így esztétikailag is szép és csak elegánsan hangos lett tőle az autó.
- Mivel az autó 2002-es így gondoltam a katalizátort átnézetem, mert eléggé csörgő hang szűrődött be a kocsba azon tájt, és sokan típusfüggetlenül jártak már úgy, hogy a katalizátor megadta magát. Sajnos itt se történt másként, beleégett, keresztbe volt fordulva, nem volt megfelelő áramlás ezért fulladozott a kocsi alapjáraton és ingadozott a teljesítmény. Amint a csere megtörtént hihetetlen többlet erő keletkezett, és a kiáramlás is sokkal intenzívebb lett, ez pedig előhozta a sportdob hangosabb és "Subarusabb" stílusát. Még így se elviselhetetlenül hangos 130-nál se az autópályán, de azért már távolabb kerültünk a gyári rendszer hangerejétől.
- Elérkezett a tavasz és ilyenkor többször mossa az ember a kocsit és bizony-bizony előkerültek a mások által okozott plezúrok, így apának köszönhetően van egy jégkárosult hibajavításra specializálódott ismerőse, aki ezeket a kisebb benyomódásokat szinte láthatatlanul el tudja tüntetni.
- Tavasztól már szinte egy köpésre van a nyár, így a klíma tisztítás és működésének átellenőrzése is elengedhetetlen lesz az elkövetkezendő 2 hónapban.
- További nem kötelező és nem is működést befolyásoló fejlesztés lesz a sportlégszűrő. Igazából a gyári helyére betehető vékonyabb rétegűről van itt szó, nem pedig a kivezetett rendszerről. Valamint még egy húzott hengerenkénti leömlőt kap az autó és teljesen kész van. Optikai tuningot semmilyen formában nem tervezek rá, maximum egy hasznos Satuna-s légterelőt az esős időkre való tekintettel.
- Május-június környékén pedig egy teljes körű szervizt kap, igaz még nem esedékes, de szeretnék a dolgok elébe menni és mindent kicseréltetni rajta ami már nem a legoptimálisabb.
Egyenlőre ennyi történt a megvétel óta és az előző bejegyzést követően a kocsin. Inenntől kezdve már csak óvni, vigyázni kell rá, hogy ne kelljen sokszor javíttatni, karcmentesíteni a kis csodát. Ha teljesen kész van a kocsi akár még egy fotósorozatot is rakok fel róla.