2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Peugeot 206 GTI fejlesztési lista

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Újabb bejegyzést kap eme kis fekete gyöngyszem, aminek még mindig nem tudom mi legyen a neve. Eddig felmerült a fekete gyöngy /de ez már foglalt/, Black Penis /ez morbid/, Fekete Villám /ő is foglalt film által/, így egyenlőre szépítgetem, és közben a megfelelő névre várok, hogy megtaláljam. Már 7 ezer megtett boldog kilométerrel a hátunk mögött járunk és mint minden autót szerető ember én is próbálom szépítgetni, és optimalizálni a kis gépjárművet. Nem új autó és bármennyire is vigyázott rá az előző gazdája problémák és megjavítandó dolgok mindig is lesznek rajta, amit próbálok mindig a leghatékonyabban megoldani.

- Nemrég vágtam bele a kormánykapcsoló komplett cseréjébe, mert a szokásos kontakthiba előjött, sajnos az évek során annyira egybe"ragadt" a szerkezet, hogy nem sikerült szétszedni, így a komplett szerkezet cserélendő. Vadonatúj 60-100 ezer forint között van, mivel ez a mindennel felszerelt, mindent oda belegyömöszölt szerkezet, így maradtam megfelelő használt, de garanciás verziónál 25 ezer forintért sikerült rátalálni, ő kerül beszerelésre, hétfőn érkezik.

- A gyári hátsódobot megette az idő és a kondenzvíz vasfoga, így kapott egy sportdobot, kifejezetten ehhez a kocsihoz készítették és a megszokott sportdobokhoz képest 15 centit még beletoldottak, hogy ne üvöltsön. Így esztétikailag is szép és csak elegánsan hangos lett tőle az autó.

- Mivel az autó 2002-es így gondoltam a katalizátort átnézetem, mert eléggé csörgő hang szűrődött be a kocsba azon tájt, és sokan típusfüggetlenül jártak már úgy, hogy a katalizátor megadta magát. Sajnos itt se történt másként, beleégett, keresztbe volt fordulva, nem volt megfelelő áramlás ezért fulladozott a kocsi alapjáraton és ingadozott a teljesítmény. Amint a csere megtörtént hihetetlen többlet erő keletkezett, és a kiáramlás is sokkal intenzívebb lett, ez pedig előhozta a sportdob hangosabb és "Subarusabb" stílusát. Még így se elviselhetetlenül hangos 130-nál se az autópályán, de azért már távolabb kerültünk a gyári rendszer hangerejétől.

- Elérkezett a tavasz és ilyenkor többször mossa az ember a kocsit és bizony-bizony előkerültek a mások által okozott plezúrok, így apának köszönhetően van egy jégkárosult hibajavításra specializálódott ismerőse, aki ezeket a kisebb benyomódásokat szinte láthatatlanul el tudja tüntetni.

- Tavasztól már szinte egy köpésre van a nyár, így a klíma tisztítás és működésének átellenőrzése is elengedhetetlen lesz az elkövetkezendő 2 hónapban.

- További nem kötelező és nem is működést befolyásoló fejlesztés lesz a sportlégszűrő. Igazából a gyári helyére betehető vékonyabb rétegűről van itt szó, nem pedig a kivezetett rendszerről. Valamint még egy húzott hengerenkénti leömlőt kap az autó és teljesen kész van. Optikai tuningot semmilyen formában nem tervezek rá, maximum egy hasznos Satuna-s légterelőt az esős időkre való tekintettel.

- Május-június környékén pedig egy teljes körű szervizt kap, igaz még nem esedékes, de szeretnék a dolgok elébe menni és mindent kicseréltetni rajta ami már nem a legoptimálisabb.

Egyenlőre ennyi történt a megvétel óta és az előző bejegyzést követően a kocsin. Inenntől kezdve már csak óvni, vigyázni kell rá, hogy ne kelljen sokszor javíttatni, karcmentesíteni a kis csodát. Ha teljesen kész van a kocsi akár még egy fotósorozatot is rakok fel róla. :))

Hozzászólások

(#1) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

A klímát néha a téli szezonban is be kéne kapcsolni, mert ha hónapokig nem megy nem tesz jót a rendszernek.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#2) rdt89 válasza Victoryus (#1) üzenetére


rdt89
addikt

A kocsi 2-3 naponta beindításkor magától átállítja és bekapcsolja a klímát, így erre még csak figyelnem se kell, csak mindig visszakapcsolni ECO-ba, mert néha elég aljas ez az automatika :)

(#3) Victoryus válasza rdt89 (#2) üzenetére


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Ja, ha automata úgy könnyű :)

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#4) rdt89 válasza Victoryus (#3) üzenetére


rdt89
addikt

De néha elég idegesítő, hogy szabályozza magától. :D

(#5) N€T0X|N


N€T0X|N
őstag

Négyleömlő nettó pénzkidobás, ha teljesítményt is vársz tőle (ha valami gagyit veszel, akkor még meló is lesz vele), hacsak nincs gyárilag nagyon-nagyon elbaszott leömlője. Egy sportkatalizátorral jobban jártál volna, ha már úgyis cserélni kellett a gyárit, bár annak is inkább teljes rendszerben van értelme.

[ Szerkesztve ]

Sent from my keyBoard

(#6) rdt89 válasza N€T0X|N (#5) üzenetére


rdt89
addikt

Teljes rendszerbe lett cserélve sportkatalizátorra és a leömlő látványelem a szépen felizzó kis csavar :D

(#7) N€T0X|N válasza rdt89 (#6) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Ja, ezt nem írtad. :) Hozzá is lett progizva?

Sent from my keyBoard

(#8) rdt89 válasza N€T0X|N (#7) üzenetére


rdt89
addikt

Persze, minden módosítás után kapott egy optimalizációs programozást Rigotech-nél. :)

(#9) N€T0X|N válasza rdt89 (#8) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Uh, akkor az nem volt olcsó. De gondolom tuti lett. :C

Sent from my keyBoard

(#10) rdt89 válasza N€T0X|N (#9) üzenetére


rdt89
addikt

Mindennel együtt 180-200le körül van, durrog, tüzel csattog. A komplett rendszer és a chip 180 volt. Kicsit túl költekeztem, a 306ra egy évben nem költöttem 30nal többet sose. De itt befejeződtek a tuningok most már csak kárpit es kasztnielem rendben tartás renoválás lesz. :) De azt hiszem megérte a rá fordított összeget. A többlet erő és hang kárpótol mindenért :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.