2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Forza Horizon 2: Fast and Furious, avagy mit kapunk ingyen? (X-Box 360)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az önálló játék után, ami hatalmasat bukott, a filmcég végre szakértőkhöz fordult (Turn10), akik a nem rég megjelent Horizon 2 kiegészítőjeként, de teljesen önálló játéknak jelentette meg március 27-én, melyhez hozzájuthatunk április 10-ig, és teljesen ingyen. Platformok melyekre megjelent: X-Box 360, X-Box One. Na de mit is kapunk ingyen? Nos X-Box 360-ra egy jobban összerakott, átgondoltabb játékot, mint amit a FH2 képében kaptunk, de ne rohanjunk ennyire előre, szépen sorjába vegyük a dolgokat.

A Játék:

A játék elindításakor, már láthatjuk, hogy ez végül is a Horizon 2, csak az intrót cserélték le a Halálos Iram film 5,6,7 részének trailer variációival. A legelső versenyünk az az alapjátékből származó, Lamborghinivel repesztünk a célig, ha beértünk utána kapjuk a küldetéseket TAj-tól. Persze autót is kapunk másikat, nem is akármilyet, hanem Dom legendás 900 lóerős Charger-ét, ami félelmetes hangon muzsikál, és a belső tértől a kompresszorig gyönyörűen le van modellezve a kocsi.

Általában az autók viselkedése és a vezetés közelebb van már a minőséghez, mint a Horizon 2-é. Persze a város és minden az alapjátéké, csak le van zárva az általunk használható útszakasz, így ha túlmegyünk visszadob a pályára, még a forgalom okosan visszafordul, ha elérkezik a végponthoz. A megszerzett Charger-rel már egyből a "10 másodperces" Supra ellen kell gyorsulni, és először a játékban megjelent a Nitro mint funkció, és eléggé jól meg lett csinálva, de 1-2 versenyen kívül többször nem adja be.

Kamera nézetekből is a megszokott Forza mennyiséget/minőséget kapjuk, és nem meglepő módon a belső tér is annyira szépen meg lett csinálva, hogy egy tapsot érdemelnek a fejlesztők. Időjárásunk nincs, de van éjszakák-nappalok váltakozása, és az esték is szépek, felhősek csillagosak. Továbbá nincs tuning és finomhangolási lehetőség se, pénzt se kapunk semmiért, minden versenyért egy autót kapunk fizettség ként. A kunsztokért,driftért kapjuk a pontokat (XP), de ezeknek semmi jelentősége, mert még csak szinteket se lépünk velük. Gondolom benne maradt a számláló a FH2-ből. Zene terén újjulás történt, mert a film muzsikái vannak belecsempészve a játékba, melyet a rádió bekapcsolásával hallgathatjuk utazásaink során, de ha csak az autók hangja/dübörgő hangja érdekel, akkor egy elegáns mozdulattal kikapcsolható, még a menübe se kell belépni érte. Törést is sikerült a játékba rakni, bár a legdrágább autókon csak minimális horpadások figyelhetőek meg, de az "átlagos" autók rendesen horpadnak, törnek, alkatrészeket reptetnek. Akár versenybe vagyunk, akár bóklászunk az Y gomb használatával bármikor visszatekerhetjük az eseményeket, akár 6-7 alkalommal is egymás után. Nem sok verseny van, de azok olyan változatosak, hogy szinte megszokni sincs időnk őket. Ilyen akár a repülő elleni verseny (ez egy katarzisztikus élmény, mert kavarja a port, remeg a képernyő, nagyon szépen össze van tákolva), gyorsulás, kör verseny, Hill Climb, időlimites tábla összetörés, felállított sebesség határ elérése, adott szakasz teljesítése az autó sértetlenségére ügyelve. Van 3 eldugott küldetés, melyet nekünk kell felkutatnunk, és ezek is változatosak, de ennyire nem lőném le a dolgokat. Vannak elrejtve sebességmérő kamerák (11db), valamint 20 villám jellel elrejtett tábla, melyet össze kell törni. A pálya mérete, egy része a Horizon 2-nek, kb 30%-a, de ennyi elég is egy kis veretéshez. A pálya rombolhatósága kimerül pár villanyoszlop, egy-két szék felborításában, minden más esetben olyan hanggal pukkanva állunk meg mint egy puskagolyó. Felfedezendő útszakasz 134 darab, és ezt is számolja a program, mint a Horizon-nál általába megszokhattuk. Ha új kocsit szerzünk, ingyen visszavitethetjük magunkat a garázshoz, minden más esetben nekünk kell pontról-pontra közlekedni. Ha elfogytak a versenyek, de még kicsit szeretnénk ellenfelek ellen kocsikázni, bármikor kihívhatjuk a szabadon cikázó autókat kószálás közben. Bár a játék sebesség érzete messze áll a Motorsport 4-hez képest, de nem mondanám élvezhetetlennek. Emlékszek a Forza Horizon 2 tesztnél mennyire lehúztam a játékot, de itt mintha a Turn10 nyúlt volna a programhoz, és nem az alvállalkozó tróger banda. Mert érződik az autók tulajdonságán, irányíthatóságán, viselkedésén, hogy ez bizony a legjobbra törekedő csapat kezének nyoma. Ennyit szerettem volna írni a játékról, de mielőtt rátérnék az összegzésre, leírnám a megszerezhető Achieventeket, és a sorrendbe megkapható autókat, persze ezeket képekkel illusztrálva.

Achievementek:
Nos itt van részletesen leírva: Megszerezhető "G" pontok.

Kocsik megszerzésének sorrendje:
1. 1970 Dodge Charger R/T Fast & Furious Edition

2. 1998 Toyota Supra Fast & Furious Edition

3. 2013 Jeep Wrangler Unlimited Fast & Furious Edition

4. 2012 Nissan GT-R Fast & Furious Edition

5. 2013 McLaren P1

6. 2010 Bugatti Veyron SS

7.1970 Plymouth Cuda Fast & Furious Edition

8. 2015 Dodge Charger R/T Fast & Furious Edition

9. 2015 Dodge Challenger R/T

10. 2014 Maserati Ghibli S Fast & Furious Edition

11. 1970 Plymouth Road Runner Fast & Furious Edition

Összegzés:

Aki szereti a Need For Speed stílusú, szabad koborlással egybekötött játékot, annak ez lesz a tökéletes társ, mert egyeduralkodó a konzolon ebben az árkategóriában, főleg ha azt nézzük, hogy április 10-ig teljesen ingyenesen beszerezhető, utána 10 dollár. Összes játékidő 7-8 óra környékére tehető, mely megegyezik a 8-12 ezer forintos NFS-ek játékidejével, és minden téren felveszi a kesztyűt ellene. Jó játék, de korántsem tökéletes, de "szar" alapanyagból dolgozott, mivel amire épül az egy értékelhetetlen konstrukció, de itt próbáltak kihozni mindent amit tudtak. A játék eléggé buzdít arra, hogy vegyük meg a FH2-t is ha ez tetszett, de ez egy hatalmas marketing, mivel az a játék egy értékelhetetlen egyveleg. Jöjjenek a pontok.

Pozitívum:
- Törés
- Javított fizika
- Ár
- Kihívások/Versenyek
- Nitro
- Nappal/Éjjel váltakozása
- Belső nézet

Negatívum:
- Kocka házak
- Sebesség érzet
- Hangeffektek
- Finomhangolás hiánya
- Tuning hiánya
- Alacsony forgalom
- Játékidő
- Pálya interaktivitása

Grafika: 7/10
Játszhatóság: 7/10
Autók száma: 5/10
Irányíthatóság: 8/10
Tartalom: 5/10
Játékidő: 5/10
Sandbox minőség: 5/10
Szabadság érzet: 5/10
Autók hangja: 6/10
Nehézség/kihívás: 7/10
Összesítve: 6/10

Kicsit erősebb, mint közepes. Aki csak ki akar kapcsolódni, és elütni azt a 2 napot, ameddig megérkezik a moziba a film, azoknak jó kikapcsolódást fog nyújtani. Persze mivel exclusive játék, csak az X-Box tulajdonosok tudják élvezni. Láttam bemutatót a One-s verzióról is, na az büntet. Köszönöm, hogy elolvastad a tesztem, ha tetszett nézd meg az előzőt is:

[link]

Hozzászólások

(#1) tDr1v3r


tDr1v3r
veterán

Hatalmasat bukott? Te úgy őszintén miről beszélsz?

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#2) rdt89 válasza tDr1v3r (#1) üzenetére


rdt89
addikt

Nem a Horizon 2-re értettem, hanem a Fast and Furious önálló játékára.

(#3) oriic válasza tDr1v3r (#1) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Kicsit érdekes a megfogalmazás, de a film játékadaptációjáról beszél.

"Nitro mint funkció, és eléggé jól meg lett csinálva, de 1-2 versenyen kívül többször nem adja be."

Emlékeim szerint minden versenyen van nitró. Egyébként a háttérsztori szerint mi szállítjuk le a kocsikat, amikkel majd a filmben találkozunk.

Akik pedig az acsizásra mennek, jelentem kb 20 percnyi bénázással( az 50k-s acsi sokadjára jött össze) másfél óra alatt kiezrezhető. :) Mindezt ingyen. :)

Live-Die-Respawn

(#4) rdt89 válasza oriic (#3) üzenetére


rdt89
addikt

Nekem csak a 2 gyorsulásos szakaszon adta be, máskor nem engedte használni/tölteni se töltötte és nem is jelezte, hogy lenne.

(#5) CJ4567


CJ4567
veterán

Ha a 20 táblát összetöröd akkor egy Lamborghini Huracánt kapsz. Nem nem dátum miatt írom hanem tényleg igaz.
Szerintem nagyon rövid volt a játék, de nem rossz.

Orchialos: Oneon minden Versenyen van és tovább tart, 360-on 2 versenyben van ott is gyorsan kifogy

[ Szerkesztve ]

No Sana No Life

(#6) rdt89 válasza CJ4567 (#5) üzenetére


rdt89
addikt

Köszi az infókat, sajnos még 1 tábla maradt a 20-ból és nem találom. :) Tényleg rövid volt, de attól még szép gesztus volt a film előtt a Turn10 és a WB összefogása és ingyenes játéka. :)

(#7) oriic válasza CJ4567 (#5) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Nabazze. :D Ilyen különbség van a két verzió között? :D Szép...

Live-Die-Respawn

(#8) CJ4567 válasza oriic (#7) üzenetére


CJ4567
veterán

Még mindig jobb mint az alapváltozat, már a 360-on is megvannak a dokkok, csak nem teljesen olyan mint a One-on, és pár verseny eltér, Bucket Listek eltérnek néhol, itt egy jó videó ami összehasonlítja a kettőt. Az autók erejében nem vagyok biztos, van ami eltér, van ami ugyanaz, legalább is besorolás alapján. Igen eltérnek, pl. Mclaren P1 Oneon S2 998, 360-on S2 902, Veryon S2 998, S1 867.

[ Szerkesztve ]

No Sana No Life

(#9) rdt89 válasza CJ4567 (#8) üzenetére


rdt89
addikt

Na igen, azért látszik melyik generáció fejlesztésre feküdtek is jobban rá. De jó volt végignézni a videót. Kíváncsian várom milyen lesz az a Forza Motorsport, ami annyira a végletekig kihasználja a konzolt, mint a 4 a 360-at :)

(#10) oriic válasza CJ4567 (#8) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Hm, nem semmi. MOndjuk legalább kiadták oda is, holott hivatalosan azt mondták, hogy nem jön több DLC X360-ra.

Live-Die-Respawn

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.