2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Búcsú a Peugeot 306-tól, egy másik szépségért...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szeretett első autóm és szerelmem a Peugeot 306. Sose akartam lecserélni, gombokba került a szerelés, megbízható volt, elnyűhetetlen, rozsdamentes és annyira fapados, hogy a legnagyobb extra a centrálzárba ki is merült és a fényszóró magasságállításban. Még is annyira közvetlen és igénytelen, hogy bármikor csak beleül az ember, kulcs elfordít és már megy is. Télen kiolvad pillanatok alatt mint egy mirelit pizza, a legnagyobb hidegbe is 4-5 perc és már okádja az utastérbe a meleget. Sose akartam megválni tőle. Tudom szar, tudom francia, de kinek melyik ország márkája vált be. A családban a 406-os 18 évig teljesített szolgálatot probléma mentesen, a 106-os 8ik éve van meg és sose panaszkodott, a 306 6.5 éve tűri a hideg indítás/padlógáz kombinációt szó nélkül. Év elején elérkezett a családba, hogy apa lecserélte a 406-ot egy 308-ra. Rengeteg autót nézegetett (váltani akart a Peugeot-ról) de ár/érték arányban és tetszésben ez állt hozzá a legközelebb. Aztán véletlen rábukkantam 2 hónapja egy hirdetésre Peugeot 206 GTI 1 gazdás 129ezer km-rel a lakhelyemtől 3km-re. Nem akartam kocsit cserélni, de érdekelt nagyon! Mindig is vonzottak a zsebrakéták a túlmotorizáltságukkal. A véletlen műve volt, hogy észrevettem/megláttam a hirdetést. Elmentünk megnézni és már a család új tagjaként tért velünk haza. A 306-os még megvan, igazából annyira nincs ára, hogy nagyon gondolkodom, hogy megtartom 2ik autónak, mert 100 ezer forintért csak elpazarolnék egy ennyire megbízható és még szerelhető autót. Valamint az első autó mindig is az ember szívéhez közeli marad, mert hát ő volt akin megtanultuk a vezetés minden fortélyát és ő szenvedte el sokszor a béna kezdő jogosítványunk által keletkezett "plezúrokat". A na figyeld, hogy megy és nézd csak mennyinél tilt dolgok se épp a hosszú élet titkai, de kibírta végig szenvedte, gondolom már menne nyugdíjba meg-meg pihenne. Nehéz elengedni a kezét és igazából nem is nagyon akarom, mert még mindig élvezet vezetni. De ugyanakkor hazudnék ha azt mondanám, hogy a 206-al felér. Biztos, hogy a 206 megbízhatóságba nem fog felérni a 306-osal, de általában egy új szerelem kialakulásánál sose az anyagi és megbízhatósági dolgok a szempontok, hanem hagy elvakítani a szenvedély.

Az új vasról:
Szinte full extra a kocsi, tényleg nagyon meg van kímélve, a 100kw és 190nm ha kell oda teszi magát. Fogyasztása 9.5 litert simán eléri (a 306 max 8 liter volt ha tapostam, a szemét kiléptem, de óvatosba 6 liternél megállt az étvágya). 1050kg-ot a 2.0-ás motor szét cibálja. Eddig nem bántam meg a hirtelen vételt, mert kényelmes, sportos, stabil, lehet vele haladni, az előzés se igényel visszaváltást. Azért az 5 sebesség kevés neki, mert már 90-nél 2500at forog. Egyenlőre még a rózsaszín ködfátyol beszél belőlem, majd 1-2 év távlatából visszaolvasom ezt a blogot és kielemzem magamban, hogy vajon így gondolom-e még, mert a 306 a mai napig szívemnek kedves gépkocsi és valószínűleg a sok közös emlék miatt már életem végéig az is marad...

Bocsánat a Használtautós képért, de ezek vannak csak nappali fénynél:
]

306-os:
[ L:/dl/upc/2018-11/24/364492_dnl7umpl1isrccus_1.jpg]

A régi 3-as oroszlán csapat (majd az új csapatról is jön közös kép):

Hozzászólások

(#1) AxBattler


AxBattler
félisten

Grats hozzá, jó kis modell mind a kettő! Jöhetnek a képek! :C

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#2) rdt89 válasza AxBattler (#1) üzenetére


rdt89
addikt

Köszönöm szépen! :R

Este akkor töltök fel róluk 1-2 fotót :)

(#3) haris válasza rdt89 (#2) üzenetére


haris
őstag

Nálunk már este van... :B
Na jöhetnek a képek! ;)

Grat az újhoz! Az én első kocsim is itt áll a ház előtt (Ford Mondeo MK1).
Pont így voltam vele mint te, eladni nem éri meg ára nincs, a kötelezője szinte nulla (B10 nagyon rég óta), de amikor a családbann kell valakinek egy vas, mert a sajátja (a megfelelő aláhúzandó):
- összetört
- szervízben van
- elvitte az asszzony
- stb

...akkor csak kulc elfordít és megy.

Szóval a régit megtartani nem ördögtől való, vagy legalábbis én megértem.

(#4) Chaser


Chaser
titán

nem eszik az kicsit sokat? nekem 1,9 vmelyik verziója volt, tdi v hdi már passz, 90le-s, városban volt 5-6 liter nyáron klímával, pályán alatta
kb ugyanez csak 5 ajtós kivitelben, gyárilag sportos légterelővel mint ezek is

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#5) rdt89 válasza haris (#3) üzenetére


rdt89
addikt

Köszönöm szépen én is így látom, hogy elfér nem kér olyan sokat enni.

+(#1) AxBattler:
Képek pótolva

(#4) Chaser
9.5 liter egy 2.0 benzines motortól dinamikus vezetéssel ennyi. Óvatosba 7.8-ra le tudnám verni, de akkor meg elvesztené a varázsát. :) A 306 volt, hogy 5.7-re is kijött vegyesbe. :)

(#6) Chaser válasza rdt89 (#5) üzenetére


Chaser
titán

jah hogy ő benzines, de tömege alig van, sztem sok amit eszik, de passz

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#7) rdt89 válasza Chaser (#6) üzenetére


rdt89
addikt

Ebbe dinamikus és sokszor 6-7 ezerig forgatás is van, itt a teljesítménynek ára van. :D

(#8) orion1025


orion1025
őstag

Mit vadásztam tavaly a Zasszonynak egy 306-oscsodát, de brutálisan lelakott példányok voltak akkoriban eladó sorban. Így maradt a másik opció, a hármas Golfi.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#9) rdt89 válasza orion1025 (#8) üzenetére


rdt89
addikt

Én is tavaly voltam megnézni egy tökéletes állapotú 306 Roland Garos 1.6 110le-s példányt, nagyon kevés km-rel. Helyben volt 2002-es és szinte full extra (hasznaltaut-on).Elmentem megnézni, de az az autó törve volt, a motorháztető nem volt lezárható, elemenként más színű volt a kasztni, és a motor se az volt amivel hirdették és az extrák fele se volt megtalálható, cserébe 590-et kértek el érte. Ahogy odaértünk a kocsihoz, fordultunk is vissza, hogy a 9 évvel öregebb autóm ehhez képest most jött ki a szalonból... Szóval igen ebbe igazat tudok adni neked. Én lehet, hogy nem kíméltem a kocsit, de ha szerelni kellett akkor mindenből a legjobb minőségűt kapta és csak is újat és ezt meg is hálálja a mai napig is!

[ Szerkesztve ]

(#10) orion1025 válasza rdt89 (#9) üzenetére


orion1025
őstag

Sosem értettem miért kell terelni egy hirdetésben. Attól még nem veszem meg, mert elmentem megnézni, de közben a fele nem igaz a leírtakból, meg még lehet egy keveset alkudni is... A Golfot úgy vettem meg, hogy az eladóval konzultáltam, ő mondta mi lesz cserés rajta, és nagy meglepetés nem ért igazából egy jobbos féltengely cserét leszámítva. Az már egy másik kérdés, hogy az autó árának háromszorosát ráköltöttem, hogy egy normális kocsi legyen belőle, de én így is terveztem, hogy ne évente kelljen mindig bohóckodni vele. Verseny szűrők, Bilstein gátlók, Eibach ültető rugók, Audi TT szilentek, verseny légszűrő, normális bizonylatos sportdob, nyitott kati, új gyári füstös index és ködlámpa szett, stb kismillió karosszéria elem és a komplett beltér ülésekkel, tetőkárpittal, miegymással. Tőlünk már csak a temetőbe megy, de saját magamnak kókányolást és szart nem rakok/rakatok bele, ezt helyesen teszed te is. Sokan mondják, hogy ilyen régi autóra ennyi pénzt költeni egy vétek, de a szerelem az szerelem, én a legutolsó gagyi kis holmim is szeretem a lehetőségekhez képest patika állapotban látni, még ha nem kevés anyagiakat is emészt fel.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.