Régen írtam már ide, pedig mindig tervezem. Van jópár kütyüm (némelyik saját fejlesztés) amit szívesen bemutatnék részletesen, de valahogy sosincs időm rá, hogy ilyen átfogó dolgok leírásának, és igényes megszerkesztésének kezdjek.
A hetekben viszont volt egy olyan igazi homlokoncsapós történetem, ami kellően rövid, hogy leírjam, és talán egyszer valakinek egy Google keresés közben segítséget is nyújthat.
Történt ugyanis, hogy az asszony Lacettijén még a tél elején volt valami baki, amit egy kiment biztosíték okozott. Tegyünk bele a pótból, meg is néztem a piktogramot, aszongya az egyikre: "Back up". Hejj itt a tartalék, az értéke is jó, probléma megoldva! Aztán ha eszembe jut amikor épp olyan helyen járok, veszek másik tartalékot.
Beköszöntöttek a sötét késődélutánok, és a sötét reggelek, valami nagyon furcsa volt. Nem láttam semmit tolatás közben... Mennek azok a tolató lámpák? Persze hogy nem. Első alkalommal ki is akartam őket cserélni, de már szétszedés előtt láttam, hogy az izzóknak nincs baja. Csúcs szuper, biztos akkor a váltókapcsoló. Azzal meg megvárjuk a jó időt.
Most, amikor nemrégiben a tavasz első jeleit kezdte mutatni, pont hazamentünk vidékre, jóapámmal nekiálltunk bütykölni. A kapcsoló nem tűnt rossznak, de akkor mi lehet?
(Tudni kell, hogy a hatchback Lacettiknek van egy olyan szériahibájuk, hogy a csomagtértetőnél eltörik az ablakspriccoló csöve. Emiatt a mosófolyadékot mind a kasztniba vereti a pumpa, rá a kábelkorbácsokra. Ennek az eredménye ha hiszitek, ha nem: Az autó gyújtása kulcs nélkül(!) bekapcsol, de csak ha az ajtók be vannak csukva. Sokan mások is belefutottak a problémába. Kivetted a kulcsot, és nem állt le az autó, de ha kinyitottad az ajtót, akkor leállt. Amint visszacsuktad, visszagyulladtak a műszerek, és ették az akksit, amíg tudták. Ezzel tavaly nyáron nekünk is volt szerencsénk megismerkedni, gondolhatjátok, meddig tartott mire kiderítettük, hogy emiatt van.)
Arra gondoltunk, valami elkorrodált a kábeleknél. Kibontottunk mindent, pontról pontra ellenőriztük a kapcsolatokat, de semmi. Végignéztük az összes biztosítékot, és mind jó volt. Már-már arra készültünk, hogy újrakábelezzük a váltókapcsolóig a lámpákat, amikor elgondolkodtam, hogy nem e rosszul van matricázva a biztik magyarázó ábrája. Jobban megnéztem, és az a "Back up" amit korábban felhasználtam, meg volt jelölve 10A-re. Dobjunk má' be ide egy 10 amperest... És minden jó lett.
Rövid keresés után persze kiderült, hogy nem elírás miatt volt külön a Back up (és nem backup) ez ugyanis hátrálást jelent. Shieeet... Elég sokat használom az angolt, szakmai nyelvként is az elektronikában, de ezzel eddig még nem találkoztam. 3-4 óra babrálás és fejvakarás viszont örökre az eszembe véste a jelentését.
Remélem ez a pár sor megnevettetett, vagy adott valami új infót, ha már elolvastad