2022. december 4., vasárnap

Gyorskeresés

Mit lehetne még tenni?! [Frissítve bejegyzés alján!]

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szerintetek mit lehetne még tenni, mondani az alább felsorolt esetek és dolgok alapján? Kifogytam az ötletekből.

Van nekem egy Vodafone - kábeles szolgáltatások ex-UPC - előfizetésem. Sok csatorna, 500 Mbit net, alap vezetékes telefon. Viszonylag stabilan működött az elejétől kezdve, igaz 4 éve mikor beköttettük akkor a net még csak 150 Mbit volt. Telt múlt az idő, átvette a Vodafone, nagyjából egy 3/4 éve fordult elő először, hogy az internet úgy elkezdte összeszékletelni magát. Vagyis nem egészen. Elvileg, a modem küldte stabilan a wifit is meg a kábeles naftát is minden irányba, viszont az eszközökön, látszólag volt internet - ott pilácsolt a wifi jel, gépen is mutatta, hogy van internet stb - viszont egy böngészőbe megnyitott weboldal, egy elindított online igényű játék sem töltött be, letöltések nem indultak el meg ilyenek. Nyilván az ember először itthon próbálja megoldani, hátha valami más gebasz van, én nem mutogatok egyből a szolgáltatóra. Viszont semmi se oldotta meg ezt a gondot, a hálózatom nem volt túlterhelve, mert akkor is hibázott, ha csak 1 eszköz volt netre kapcsolódva, meg akkor is, ha minden ami alapesetben szokott.

1270, 2x10 perc... 4 vagy 5 alkalommal. Még ez a jobbik eset ahogy más felhasználók jelzéseit olvasgattam. Nyilván egyből a fülembe duruzsolta az ügyfeles, náluk hiba nincs, és ő azt látja, hogy nálam is minden rendben. Hátdehátdehátde anya... nincs rendbe, nagyon nincs. Próbáltam újraindítani? Igen. Kábel csere? Megvolt. Wifit vissza állítottam alaphelyzetbe? Sose nyúltam hozzá. Reset megvolt? 4x is.... Csináltak akkor is - ez az első eset, hogy szarakodott a netem -, kényszerített frissítést, tisztogatott, simogatta... Semmi. 5. alkalommal az akkori ügyfélszolgálatos csinált egy olyat, hogy ipv4-re váltotta a modemem, ipv6-ról. Magic! Megszűnt minden probléma. Minden pöccre betöltött, stabil internet, ekkor már 500 megás volt a netem, minden letöltés jött szépen 50+ megával. Jóság volt.

Egészen 1 hónappal ezelőttig. Újra felütötte a fejét a fentebb leírt probléma. Nyilván elsőre mindent próbáltam újfent, de őszintén megmondom, hogy nem szoktam belekontárkodni a router cuccaiba, mai napig a gyári wifi jelszó meg ssid van - tudom, jó hülye vagyok -, nincs port nyitva semmi ilyen. Újraindítottam, reseteltem, kábeleket ellenőriztem, hálókártyákat, minden oké, csak az internet nem.

1270, 1x3 perc... Meg is lepődtem, hogy milyen gyorsan reagáltak. Elmondom a bajom, valamiért kiemeltem, hogy a régi, fehér Connect Box-om van.. Már a szavamba is vágott az ügyfeles, akkor küldünk technikust, kicseréli, szép-csili-vili új modemre... Yeyyy! Ez volt vasárnapi napon, jött a szerelő hétfőn. És látszólag ez meg is oldotta újfent a gondot... Múlthét keddig. Újra itt vagyok, net látszólag van, olykor van is, böngésző 1-2 perccekkel tölt be mindent, játékok nem indulnak el, mert szerintük nincs net. 1270, 2x5 perc... Fiatal srác, mondom a bajom, ez valami erőltetett frissítést - jajj, azé' mert más szavakat mondtok, ilyen mótvá' - csinált. Ismét, 2 napig pöpec volt. Pénteken ismét 1270, na ez volt a legdurvább, végig nyomkodtam a gombokat, gépi hang elhadarta a tudnivalókat, majd ahogy elhallgatott máris egy idősebb női hang "halló jónapot kívánok, xy vagyok! Miben segíthetek!". Bajomat elmondtam, természetesen náluk újfent semmi baj nem látszik, náluk Vodafone szinten semmi probléma. Látja új a modem, volt frissítés, reseteljem... Én mint a kisangyal megtettem, hölgyike még rendes is volt vagy 20 percig trécseltünk, hogy minden fajinul betöltsön, plusz-mínusz 5 perc tesztidőszak... Akkor természetesen jól működött minden, egészen estig amikor megint, minden ugyanott tartott, mint előtte.

Én szívesen elbeszélgetek velük napi szinten, már fejből tolom, hogy melyik menüpont mi, a zenéjüktől már rémálmaim vannak, de mivel próbálkozhatnék még, aminek az a vége, hogy én, mint elégedett ügyfél használom azt a szolgáltatást, amiért fizetek? :)

Fun fact: mire ezt a bejegyzést kiposztoltam 3x timeout-olt a lap, de ügyes voltam, ki CTRL + C-ztem az egész írást. ;]

Update: jelenleg annyi megoldotta a gondot, hogy a Vodás routert átállítottam modem üzemmódba, és rákötöttem egy TP-Link random itthon lévő routert ideiglenesen, hogy legyen WiFi. Így most kábelesen csorog szépen, stabilan, gyorsan az 500/20 Mbit, telefonokra, laptopra pedig 100 megával röpköd a vezetéknélküli jóság. Egyik hsz.-embe írtam is, hogy már rég terveztem ezt így átszerelni. :) Bár ez is csak félmegoldás, de legalább, működik. :)

Nem, nem jöhet szóba másik szolgáltató, sajnos itt a faluba ez az egy értelmes van, más nincs. :)

Hozzászólások

(#1) Lalikiraly


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog

Nálunk hasonló amikor volt, akkor kiderült, hogy az osszlopon kint van valami kis erősítő és az begebaszolt. De elég sokára cserélték ki. Biztos nem két forint, de nálunk inkább a TVt érintette. Most meg a telefon nem működik napok óta. Már igen únjuk. Legutóbb két hétig nem volt net, mire kiderült, hogy a router trafója szarakodott már. Én szerintem próbáld meg, hogy a wifi helyett vezetékkel kötöd a gépre. Ha nem akkor meg az a modem egy fosadék valszeg.

Egyébként igen, mióta a voda átvette, sokkal több a gond és mellette még drágult is. Plusz elérni őket, néha lehetetlen.

[ Szerkesztve ]

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö nem. Húsos fagyi vagyok.

(#2) RawrrSoul válasza Lalikiraly (#1) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Az a baj amire tudom kábellel adom a netet, ez egy asztali gépet jelent meg egy Xboxot. A laptopom ami WiFi-n kapja, meg a feleségem és az én telefonom... :F Bár tegnap aszondta a nőci, ha hibázik továbbra is - vagyis szerinte újra -, akkor kell kérni technikusi kiszállást, de hát tapasztalatom az, hogy az nem úgy megy, hogy csak kijönnek, esőtáncot kell mellé járnom, meg 2 fehér lovat feláldozni... :))

[ Szerkesztve ]

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#3) Lenry


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

levélírás, tértivevényes, ahol a fentieket ugyanígy leírod, pontos dátumokkal, ettől eddig volt szar, ekkor és ekkor hívtad az ügyfélszolgálatot erről és erről a telefonszámról.
megfogalmazod, hogy legyen kedvesek ezeket a jól láthatóan összefüggő és rendszeresen visszatérő hibákat rendesen kivizsgálni és megoldani.
üdvözlettel,
dátum, aláírás.

vagy ugyanez emailben.
a lényeg, hogy írj, mert annak nálad is van nyoma.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#4) RawrrSoul válasza Lenry (#3) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Levél írás már volt, még az elején - ezt kihagytam a bejegyzésből -, e-mail formájában.. Megköszönték a bejelentést, majd 1 héttel később kaptam mailt, hogy lezárták a hibabejelentésem, mert mondván, kivizsgálták hiba nincs... :) Most is írhatnék mailt, adhatnék fel levelet, a probléma csak az, hogy minden egyes bejelentést én ugyan nem jegyeztem fel, max az utolsó kettőre tudok hivatkozni, nem az összesre, tény, ez nem az ő hibájuk, hanem az enyém. Csak vagyok olyan kis naív, hogy nem írkáltam fel dátumra, időpontra pontosan a hívásokat, mert hittem én, a mondat elején említett indoknál fogva, hogy hívom őket, megoldják... Happy end. :DD

[ Szerkesztve ]

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#5) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Részvét.
Kolléga falujába is bevásárolta magát az UPC 10 évre.
Pont ennyivel vannak le is maradva sebességben.

iPhone 13 PM. Na ez majdnem akkora hiba mint a Lumia 950 volt M7 után. Csak ezt nem baxom földhöz naponta 5x. ///A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#6) Csorbi


Csorbi
őstag

Milyen DNS beállítás van? Cseréld le valami publikusra, pl 8.8.8.8, 8.8.4.4, 1.1.1.1, 1.0.0.1., stb.
Utána KÁBELEN (!) menjen parancssorból egy folyamatos ping -t kapcsolóval egy bármilyen címre vagy IP-re a neten. Pl. ping www.index.hu -t , vagy ping 8.8.8.8 -t , legalább 10-15 percig, Ctrl+C -vel tudod megszakítani, utána látod mekkora %-os a csomagvesztés, ha van. Ezeket szépen le lehet dokumentálni utána képernyőmentésekkel.

(#7) RawrrSoul válasza Csorbi (#6) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Elég régóta a 8.8.8.8/8.8.4.4 kombó van, ennek az állítgatása sem vált be sem most, sem máskor, bár a pingelésre ránézek, mert magam is kíváncsi vagyok mennyire szar a szar... :)

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#8) szabonagyur


szabonagyur
félisten

IP V6 nem állt vissza az új modemmel? Nekem amikor cserélték külön meg kellett kérni.

(#9) RawrrSoul válasza szabonagyur (#8) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Nem, továbbra is ipv4 van, kérdeztem is, hogy nem-e lehet ez a probléma - őszintén megmondom ezeket annyira én nem vágom, csak most kezdem magam jobban beleásni, hogy folyton toszakodik valami a nettel -, természetesen "áááááhhhh az tuti nem".. :)

@Csorbi: 5 percnyi ping ment index.hu-ra, 70%-os veszteséggel zárt.... :))

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#10) Csorbi válasza RawrrSoul (#9) üzenetére


Csorbi
őstag

Az a 70% elég gyalázatos. :Y Modem jelszintek milyenek? Vodás topicba írtál már?
szerk: tele van a topic hasonlókkal, országos jelenségnek tűnik.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.