2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Egy kellemes meglepetés. (Frissítve)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Lap alján frissítés, mert mégse olyan egyszerű, mint annak tűnt!

Manapság már nem tudok meglepődni azon, hogy, ha rendelek valamit, akkor 4-5-6 napot esetenként még ennél is több időt kell várni arra, hogy a rendelt termék megérkezzen hozzám. Pont egy kedves barátom is így van rendelt termékére már egy jó ideje azt írja a nyomkövető, hogy szállítás alatt, aztán a cucc meg valahol lebeg az éterbe, de semmiképp sem érkezett még meg. Bosszantó ugyanakkor valahol még meg is tudom érteni. Az utóbbi nem gyengén húzós időszakban az online rendelések száma csak növekedett, a kapacitás gondolom ehhez mérten biztos nem lett emelve, nyilván ez azzal jár, hogy a szállítási idők is növekedtek, növekednek. Főleg egy-egy nagyobb webárúháznál semmi meglepő nincs ebben. Régebben én is, ha pl. eMAG-ról rendeltem, 2-3 nap volt mire ideért - abban az esetben, ha eMAG által forgalmazott termékről volt szó -, most legutóbb? 1.5 hét volt mire megkaptam amit akartam. Sosem kell életmentő dolog, azt inkább személyesen intézem el, lehetőségeimhez mérten itt vidéken, de bosszantó, hogy ismételjem magam.

Ezért volt meglepő a jelen történet, ami egy üde színfolt volt a napjaink szituációi között.
Történetesen most jutottam el oda - SAJNOSnagyonsokfelkiáltójel -, hogy a feleségemnek ajándékot vegyek a 2. házassági évfordulónkra. Az októberi hónap elég húzós volt pénzügyileg, így a jeles alkalomra már nem volt keret, és nem is gondolkoztam időben. Mit van mit tenni, pótlásképp most találtam ki valamit. Tudni illik, ilyen alkalmakra nem szeretek klisés dolgokat venni. Inkább egyedit, maradandót. Persze a legkisebb apróságoknak is örül, de négyszáz négyzetméter ruha, tengernyi smink, parfüm, ékszer mellett nekem nem adná ki annyira, hogy bemegyek egy ruha üzletbe és leemelek mondjuk egy szép kabátot, vagy egy méretben passzoló cipőt, és... Tessék életem, boldog évfordulót. Tehát, kerestem valami egyedi cuccokat gyártó oldalt, meg is lett a tökéletes ajándék. Leadtam a rendelést.

Egyedi gravírozott, tükör. Egyedi szöveggel, látványtervet kértem, hogy biztosra menjek, díszdoboz ÉS expressz szállítás. Barátok közt is, jövőhét elejét, közepét saccoltam. Az az átlag.

November 3, Szerda, 14:56: Megtörténik a rendelés leadása.
November 3, Szerda, 14:57: Szállítási idő változás! Várható szállítás: november 5. Péntek.

No itt nyeltem egy nagyot, hogy hát gyerekek, ez minden csak tartható nem - megjegyezném, egy előítéletes suttyó vagyok és jár az, hogy csúnyán nézzen rám mindenki -, főleg a látványterv miatt aggódtam. Gondoltam megkapom ma délelőtt, azt majd délután valaki ráles, hogy ja, a hülyegyereknek megfelel, gyártsuk le. Ezzel a tudattal feküdtem le este, majd ma reggel mikor felkeltem 5 órakkor, rálestem kis naívan az e-mailemre, nyilván, hajnalban nem volt ott semmi. A 2. kávémat szürcsölgetve azonban 6 óra 15 perckor pittyeget a tablet a hátam mögött, vele egyetemben a telefon is előttem az asztalon.

Kaptam, egy valódi kézzel írott e-mailt, rendelésszám megadva tárgynak, következő szöveggel:

"Kedves XY!

Küldöm a kért látványtervet! Várom mielőbbi válaszod!"

Majdnem kávés lett a monitor előttem, de azonnal válaszoltam, mert kellett kicsit változtatni, 6:18-ra elküldtem a választ, 6:22-kor megérkezett a módosított látványterv, még abban a percben írtam is, hogy tökéletes lesz úgy, köszönöm.

Aztán már kezdtem derűlátó lenni, hogy lehet tényleg megérkezik a cuccli holnapi napon, volt is okom rá.

November 4, Csütörtök, 9:53: Rendelés legyártva.
November 4, Csütörtök, 9:54: Számla
November 4, Csütörtök, 10:50: Megrendelése csomagolva.
November 4, Csütörtök, 11:51: Csomagja átadva a futárszolgálatnak.

Az pedig már központi depóba - vagyis afelé tart -, holnapi kiszállítás megadva. Tökéletes, feleségpajti éjszakára megy, még előtte pont megtudom lepni ezzel a kis aprósággal.

Van még remény, nyilván ez több dologra is szétosztható. Ha egy kisebb webshopról beszélünk, valószínűleg nem érkezik hozzájuk napi szinten több ezer megrendelés, az ország minden pontjáról. Kis webshop lévén, és egyedi dolgokat gyártva az sem kizárható, hogy pozitív visszajelzés az, ha egy rendelést hamar és jól teljesítenek. Ez látszódhat az értékeléseknél, vagy szájról szájra terjedve, hogy "Jajj innen rendeltem múltkor egyedi ékszert, ajánlom neked is, nagyon gyorsak és szépen dolgoznak.". Meg persze, ott van az azonnali bevétel, még, ha utánvételesen is veszem az adott dolgot.
Nem is célom összehasonlítani egy ilyen apró webárúházat egy nagy árúházlánccal. Azonban mindenképp jóleső azt látni, hogy vannak még bőven ilyen üzemeltetők, akiknek fontos a gyorsaság és pontosság. Nem pedig ülnek a megrendeléseinken napokig, hetekig, hisz úgyis van bőven bevétel, az én vagy más egy - 100 - negatív tapasztalata, értékelése nem sokat dob lefele. Mint egy légy a szélvédőn.
Innen már csak a GLS-en múlik az egész, bár NEKEM még nem volt velük negatív tapasztalatom. Pedig olvasom, hogy másnak meg bőven.

Update1:november 5, 7:23: telefon pittyegésre ébredek, gondoltam GLS SMS-e, hogy mikor várható a kiszállítás. Tévedtem! A webshop küldött mail-t:

"Kedves Vásárlónk! Elnézést kérünk a kellemetlenségért. Sajnálatos módon a tegnapi csomagjaink a futárrszolgálat nem vitte el. Ezért azok a mai napon nem érkeznek meg. Leghamarabb a következő munkanapon szállítják ki. Kérjük jelezzék felénk, hogy így is kiküldjük e a csomagot. Természetesen az expresz szállítás költségét vissztérítjük, vagy levonjuk a számlából. Köszönjük a megértést és a türelmet.

Gondoltam, hogy túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, hogy én ezt ma kézhez kapom! :DD Habár indokolatlannak tartom, még a késés ellenére is az utolsó előtti mondatot... Vagy indokolt?!

A bejegyzés teljes mértékben szponzor mentes, viszont ajánlom figyelmetekbe a Ajándékbázis.hu oldalt. Remek ötleteik vannak, és meglepően gyorsak. Meg korrektek! Hétfőn kiegészítem ezt a bejegyzést a kész termék képével, amennyiben persze megérkezik. :D

Hozzászólások

(#1) Syl


Syl
nagyúr

Október 22-én, pénteken délután háromkor leadtam egy rendelést az Alzában és a közeli boxba kértem a kiszállítást.
Október 23-án, szombaton reggel 7.02-kor jött az SMS, hogy mehetek felvenni a csomagot.

Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.

(#2) RawrrSoul válasza Syl (#1) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Alzáról még nem rendeltem... Vagyis de, vagy 1.5 éve egy pulóvert. Már nem nagyon emlékszem, hogy érkezett meg. :) Biztos nem vártam rá hónapokig, az megmaradt volna. :DD

n o p e !

(#3) UnA válasza RawrrSoul (#2) üzenetére


UnA
Korrektor

Esetleg korábban kell máskor erre gondolni :)

(#4) RawrrSoul válasza UnA (#3) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Húzós hónap volt az előző, több szempontból is, de ez vica versa történt most... :) Na mondjuk nem az ajándékozás a lényeg, csak no, tudom, hogy a feleségpajti kis lelkének mindig jól esik egy kis tárgyi szeretetnyilvánítás, hát pont ezt a jeles alkalmat nem fogom kihagyni... :)

n o p e !

(#5) Blasius0704


Blasius0704
tag

Nagyon érne már egy amazon, illetve egy amazon prime lehetőség otthonra.

(#6) UnA válasza Blasius0704 (#5) üzenetére


UnA
Korrektor

Az Amazon Prime nálam mindig is a legrosszabb fogyasztói magatartást erősítő ötletek között van, amit sohasem szerettem: csak vedd meg, és azonnal a tiéd lehet!

(Eközben egy logisztikai remálom, és a benne dolgozók végletes kihasználása.)

(#7) #72042496 válasza Blasius0704 (#5) üzenetére


#72042496
törölt tag

Van, bő 4 éve Amazon Prime-mal rendeltem a Shield TV 2017-et, és már akkor sem számított ez újdonságnak.

[ Szerkesztve ]

(#8) icemad


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Nemrég kaptál egy f@sza kis búcsúajándékot. Csak tovább kellett volna adni az asszonykának, és problem solved. ;]

(#9) Hieronymus válasza UnA (#6) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...a legrosszabb fogyasztói magatartást erősítő ötletek között van, amit sohasem szerettem: csak vedd meg, és azonnal a tiéd lehet!..."

Izé

Ezt most nem értem.
A kereskedelem így működik. Bemész az élelmiszerboltba és amint kifizetted az megvásárolt árut azt csinálsz vele, amit te akarsz. Nem kell várnod, hogy hozzá juss. Bemész az elektronikai üzletbe. Kiválasztod, kifizeted és viszed magaddal vagy kiszállítják, ha kéred a készüléket.

A fogyasztói magatartást az antik szoci érában a Merkur autóimportőr és kereskedő vállat sikerrel építgette.
Megrendelted a Trabantot, kifizetted az előleget (fele ár). Röpke 10-12 év múlva, már mehettél is megrendelt autóért.
Gondolom ez nem erősítette a legrosszabb fogyasztói magatartást.
Annyira nem, hogy egy 3 éves autót, mert 3 év múlva lehetett szabadon eladni, jelentősen a vásárlási új ár felett lehetett eladni. Az élelmesebbek 3 éves ritmusban rendelték az autókat. Szépen kerestek az üzleten.
A fogyasztói magatartás biztosan jó volt.
Izé, mégsem.

Van egy személyes kérdésem. Az Ottotól kb egy éve rendeltem egy AVR erősítőt. Közel kilenc hónapot húzódott a termék leszállítása. Ez milyen formában javította a vásárlói magatartásomat?
Mentem volna én másik kereskedőhöz, csak minimum 100 euróval drágábban kellett volna a hosszadalmas várni a szállításra.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#10) RawrrSoul válasza icemad (#8) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Na azt nem! :DD

n o p e !

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.