Az energiatermelés esetünkben csak járulékos haszon a Duna vízlépcsőzésénél. Valójában azért kell megvalósítani a Duna magyar szakaszának vízlépcsőzését, mert - nem tudom, hogy hány év, mire ezt a "környezetvédők" felfogják - környezetvédelmileg a lehető legrosszabb állapot áll fönt azzal, hogy a Duna Bősig vízlépcsőzve van, a magyar szakaszon pedig nincsen. Egy folyót vagy végig vízlépcsőzünk vagy egyáltalán nem.. Elég irreális gondolat, hogy a németek, osztrákok, szlovákok a nekik áramot termelő, a Dunai hajózást lehetővé tevő, az árvízvédelmet és az öntözést segítő vízlépcsőket a mi kedvünkért majd egyszer elbontják.. addig is a fenti vízlépcsők hordalékmegfogó hatása és a magyar vízlépcsők hiánya miatt a magyar folyamszakaszon a Duna medre erodálódik, mélyül, a környék talajvízszintje éppen ezért esik, amit csak saját vízlépcsőink megépítésével állíthatunk helyre. A hajózás biztosítása nem csak nemzetközi kötelezettségünk, de saját gazdasági és környezetvédelmi érdekünk is (hány kamiont vált ki egy uszály..) Termelékeny, piacképes mezőgazdasághoz és a Homokhátság elsivatagosodásának megállításához, pedig szükségesek öntöző csatornák, aminek előfeltétele a szabályozott vízszintet biztosító vízlépcsők megépítése. Szóval idő kérdése, de a vízlépcsőket meg kell építeni és minél több időt vesztegetünk, a helyzet annál rosszabb lesz..