2019. június 17., hétfő

Gyorskeresés

eMAG és a garanciaidő felezése...

Írta: | Kulcsszavak: emag . webshop . rendelés . garancia

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

2017.03.16.-án rendeltem egy A+ G3-Odin egeret az eMAG-tól. Akkor már volt egy ilyenem, az ára ellenére egészen jól bírta a strapát, gondoltam tartalékba elteszek egyet. Később viszont a tartalék került elő, mert az előzőnek a gombja kontaktos lett és visszaküldtem.

Az említett tartaléknak vett egér is feladta a harcot egy idő után, nem volt időm/kedvem foglalkozni vele így pár hónapot pihent a polcon, végül 2018.09.06.-án szántam rá magam, hogy érvényesítsem a garanciáját.

A weboldalon keresztül a megfelelő helyen nem tudtam elindítani a kérelmet, mivel a weboldalon a Termékgarancia menüpontban nem szerepelt az egér annak ellenére, hogy a letöltött garancialevélen 24 hónap szerepelt.

Felhívtam az ügyfélszolgálatot és elpanaszoltam a problémámat. Az ügyfélszolgálatos nemhogy a garanciával kapcsolatos dolgokat nem látta, de számára még csak a rendelés sem létezett, nem találta meg... Végül emailt írtam.

2018.09.18.-án jött a válasz, az egérre csak 12 hónap garancia van. Na mondom nem lehetek ennyire hülye, úgy emlékszem 2 év van rá. Letöltöttem a garancialevelet és megdöbbenve látom, hogy valóban csak 12 hónap szerepel rajta. Úgy éreztem valami nem ok, ennyire nem szoktam benézni a dolgokat. Megnyitottam a korábban letöltött garancialevelet és nézzenek oda, 24 hónap szerepelt azon. Sőt, Megvan még a 2018.04.04.-én letöltött is, azon ugyancsak 24 hónap van. Válaszoltam is, hogy két különböző garancialevél van, most akkor hogyan is történhetett ez?

2018.10.23.
Egy másik ügyfélszolgálatos elkérte a megrendelés számát emailben (nehezen hiszem el, hogy a cégen belül ezt ne tudták volna megnézni).

2018.12.08.
Írtam nekik, hogy hahó, válaszolni is kéne.

2019.01.04.
Megint írtam nekik: halihó

2019.01.15.
Megérkezett a válasz, a kollégái egyeztettek a beszállítóval és a termékre 12 hónap garancia tartozott a vásárlás időpontjában.
Igazából megírtam nekik ugyanazt, amit már szeptemberben megírtam, hogy akkor hogyan fordulhat elő, hogy az egyik garancialevélen X, a másikon Y hónap szerepel a garanciaidőnél?

Kíváncsi vagyok ezúttal milyen lassan érkezik meg a semmitmondó válasz.

Van arra tippem, elméletem hogy mi okozhatta az eltérő garanciaidőt, de csak remélni tudom, hogy nincs igazam, mert akkor azt elég súlyos hibának gondolnám.

Szinte biztos vagyok benne, hogy 24 hónap garanciával rendeltem meg a terméket 2017-ben. És egyébként nem arról a pár ezer forintról van szó amibe került, az pont nem érdekel.

Hozzászólások

(#1) icemad


icemad
(PH! kedvence)

Hát sok sikert hozzá. Az a baj, hogy itt már volt egy ehhez hasonló bejegyzés, az is törölve lett. Az emag eléggé nyomja itt a reklámait, hülyén jönne ki, ha pont az ő reklámjuk mellett jönne szembe egy ilyen blog. Szóval ez is törölve lesz nemsokára....

Az élet egy nagyon szar videojáték, de baromi jó a grafikája...

(#2) balajti válasza icemad (#1) üzenetére


balajti
(kvázi-tag)

Ha ez igaz ( hogy törlik), akkor az elég nagy g..iség, csak mert fizet az emag, hogy reklámozzák. Most ha valakinek negatív a tapasztalata (elég sokan vannak amúgy), akkor miért ne írhatná le? Értem én, hogy hülyén jön ki, na de ennyire letérdel a ph egy kis pénzért az emagnak :F

[ Szerkesztve ]

(#3) lev258


lev258
(PH! kedvence)

Mostanság inkább az Alza-t nyomatják az oldalon.
Visszatérve a témához. Nekem az már önmagában gyanús lenne, hogy egy pár ezer forintos egérre 2 év garit ígérnek (az első gondolatom az lenne, hogy elírták). Egyébként nagyon nem mindegy az se, hogy amit veszel az Emag-tól van vagy az egyik partnercégétől. Ha külső cég, akkor nem igazán az Emag hatásköre, legfeljebb sok negatív tapasztalat után megszakítják a kapcsolatot a céggel. Még ha az Emag is a tettes, nem hiszem, hogy ebből lehetne olyan fogyasztóvédelmi ügy, amiből profitálnál. Bár a megtévesztés felmerülhet, de azt hiszem a törvényekben valahol benne van az is, milyen tipikus garanciaidők vannak a termék értékétől függően. A tiédre szerintem soha senki nem adna 2 évet, így kártérítést sem kapnál, legfeljebb elmarasztalnák az Emag-ot a pontatlanság miatt.

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#4) raczger válasza lev258 (#3) üzenetére


raczger
(őstag)

Előtte is ugyanilyen egerem volt, arra is 2 év garancia volt, azt sikerült is régebben garanciáztatnom. Időközben valamikor csökkentették a termék garanciáját 12 hónapra, kérdés, hogy mikor.
Ez nem partnercégtől van, ezt közvetlen az emag árulja és küldi.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#5) lev258 válasza raczger (#4) üzenetére


lev258
(PH! kedvence)

Még egy kiegészítés. Lehet olyan is, hogy maga a gyártó ad több garanciát, ezt viszont a kereskedőnek nem kötelező intéznie, csupán a rájuk vonatkozó jogszabály szerinti időtartam alatt. Ha erről van szó, akkor megint csak nem segít rajtad az Emag-gal szemben.
Szóval nem igazán látom azt, hogy neked károd keletkezett az ügyben (törvény szempontjából), inkább csak a jóhiszeműséged sérült. Őszintén megvallom, nekem eddig szerencsére pozitív tapasztalataim voltak az Emag-gal, de pl. volt egy komoly ügyem az egyik magyar céggel (3 betűs), amelyet meg sokan dicsérnek az oldalon.

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#6) Ceree válasza raczger (#4) üzenetére


Ceree
(senior tag)

Mi ugyanigy jartunk, csak egy draga kavefozovel:
- amikor vettem a honlapon 3 ev gari volt feltuntetve
- megjott a termek, azon is 3 ev volt a gyarto altal promozva.

Kb. 20 honappal a vasarlas utan meghibasodott, akkor lattam, hogy az emag rendszereben mar csak 2 van ra, es ez utolagosan az en digitalis papirjaimon is modosult. Ezt igazolando amugy a lementett korabbi doksikon es a web archive-on is latszik a korabbi adat. Ez is emag altal forgalmazott termek.

Nem ertem hogy irhatja le valaki, hogy nem karosultal meg, hiszen egy megkotott fogyasztoi szerzodes felteteleit valtoztatjak meg utolag, egyoldaluan, ami nemhogy nem korrekt, hanem jogserto is. Nekem szerencsem van, a termek nem ment tonkre azota, igy leketyegett a 3. ev gond nelkul, de fel voltam keszulve ugyanerre a csatara. Ugy latszik altalanos a problema naluk. Sok sikert!

Másolat_eredetije

(#7) Armagedown


Armagedown
(őstag)

Sokan így jártak, tanulni kell belőle és nem szabad többet onnan vásárolni.
Erről egy vicc jutott az eszembe.

“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”

(#8) avman válasza lev258 (#5) üzenetére


avman
(PH! addikt)

igazából ez azért nem annyira egyértelmű, attól függ kivel és milyen formában jött létre a fogyasztói szerződés.
ha a vásárláskor úgy tájékoztatták, hogy 2 év, akkor igen, megkárosították, hogy visszamenőlegesen és egyoldalúan módosították, hiszen a vásárlás egyik szempontja szokott lenne a jótállás. simán el lehet állni fogyasztóként és visszaküldeni a terméket, visszakapni a pénzt. elvileg. de persze ezt pár ezer ft-ért senki nem csinálja végig.
ha az szerepelt rajta, hogy 1év + x év gyártói, utóbbi esetben a gyártóhoz lehet fordulni a maradék érvényesítéséért.
plusz az emag esetében aztán végképp nem világos, hogy mennyire közvetítő vagy eladó fél épp.
én nem vennék tőlük/rajtuk keresztül semmi komolyabbat.

[ Szerkesztve ]

Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.

(#9) lev258 válasza avman (#8) üzenetére


lev258
(PH! kedvence)

Amit te írsz, az se annyira egyszerű. Az elállás alapvetően a kézhezvételtől számítva 2 hétig érvényes, illetve egyoldalúan előnyben lesz a vásárló az első fél évben mindennemű felmerülő problémával. Utána már, de még a jótállás alatt, már egyenlőbbek a két fél közti viszonyok ellentétek esetén. Itt tényleg jó lenne tisztázni, hogy a cég pontosan milyen minőségben ígérte az adott időre vonatkozó garanciát (saját nevében vagy mint közvetítő fél). Másrészt az, hogy a panasz másfél évvel a vásárlás után jött, tovább gyengíti a vásárló fél pozícióját.

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#10) raczger válasza Ceree (#6) üzenetére


raczger
(őstag)

Ezek szerint nem teljesen egyedi eset. Ki tudja még hány vásárlónál történhetett ugyanez, akik nem is vették észre. Azért ez elég aggasztó, hogy egy ekkora cég esetében megtörténhet.

(#9) lev258: Jelen esetben az emag vállalt a termékre 24 hónap jótállást (a garancialevélen szerepel).

(#8) avman: Volt már velük dolgom garanciális ügyintézés kapcsán, most először van velük problémám.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.