2019. március 23., szombat

Gyorskeresés

Távmunka

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Becsapós a cím, mert arra szokták használni, amikor otthon nyomkodom a gombokat, és valahol a távolban keletkezik a dolog. Négy évig dolgoztam Miskolcon, de nem csak Miskolcon. Imádtam a vidéki munkákat, főleg ha 70 km-t kellett utazni, mert ezzel eltelt néhány óra az aznapi munkából. Mivel nem volt gyakori az ilyen kiszállás, nem vezettük be azt a másoktól hallott szokást, hogy reggel hétkor a munkaterületen kell lenni, délután négykor pedig elkezdünk összepakolni. Na még mit nem! Hétkor telephely, délután négykor kapuzárás ugyanott. Közben meg ami belefér. Két óra utazás, egy óra ebéd, nyolc óra munkabér. Nem csoda, hogy szerettük. Sárospatak, Poroszló, Egerszólát, Bélapátfalva, Borsodnádasd, de még Ózd se volt közel. Néha ugyan indultunk kicsit korábban, este meg késtünk, de nem ez volt a jellemző. Az említett települések közül néhány a Bükk nyugati oldalán található, Miskolc pedig a keletre nyíló Szinva-völgyben húzódik. Ebből következik, hogy körbe kell kerülni a hegységet. Egyszer ugyan rávettem a kollégákat, hogy vágjunk át a közepén, de többször nem vállalták be. Pedig nagyon szép út volt. A sofőr ugyan nem nagyon leskelődhetett, mert az egyenes útszakaszt kereste...na, de mindhiába.

Van néhány település az országban, melynek neve összenőtt az ott készült termékkel, mint pl. kesztölci tapéta, salgótarjáni öblösüveggyár, Kisvárdai Szeszipai Vállalat, egri bor, bélapátfalvi cement, herendi porcelán, debreceni pároskolbász....na, meg a borsodnádasdi lemezgyár. Tehát nem volt idegen a név, amikor Borsodnádasdra kellett munkára felvonulni. Soha semmi dolgom nem volt az ott készült lemezzel, csak éppen így rögzült bennem a település neve. Hajdanán autóztam is keresztül rajta Ózdról hazafelé, de olyan falu, mint amiből 12 egy tucat. Még a gyárnak a nyomát se láttam, mert ahhoz Balaton felé kellett volna mennem. (Nem a tó, hanem a hevesi falu)
Pistával beültünk a Transporterbe, hogy felmérjük a munkát. A főnök soha nem ült be a munkásautóba, ő külön jött személykocsival. Kérésének megfelelően megálltunk a falu szélén, hogy bevárjuk. Szerintem megtaláltuk volna az építkezést, ha elmondja merre keressük, de nem ez volt a gyakorlat. Elég lett volna, ha ketten elmegyünk az ő kocsijával, nem is tudom Pista minek kellett. Talán csak azért, hogy a mérőszalagon fogja a nullát. Egy-másfél méter közötti ablakkönyöklőt kellett mérni, de rengeteget. Ehhez elég a kétméteres szalag, egy ember megoldja. A hosszú kövek a három tűzfal tetejére kellettek, oda Pista nem szívesen mászott fel a 140 kilójával. Na mindegy, legalább nem egyedül utaztam, volt kinek beszélgetni.
A főnök bemutatott bennünket az építésvezetőnek, mert ő nem tervezte, hogy a
továbbiakban ilyen messzire eljön velünk. Ha megjelenünk legközelebb, tudjon róla az öreg, kik vagyunk, és mit akarunk. Késő ősz volt már, reggelente deres volt a fű, éppen ezért furcsállottuk, hogy az építésvezető (akit azért neveztem öregnek, mert egész biztosan nyugdíjas korú volt már) szandálban és egy szál atlétában járkált az építési területen. Barátságosan, segítőkészen viszonyult hozzánk, de hát ez a célravezető hozzáállás. Nem is csesztünk még el semmit, amiért neheztelhetne ránk.

Hazafelé bementünk érdeklődni a hódoscsépányi tüzépre, mert legalább sódert ne Miskolcról vigyünk. Ezt csak azért említem meg, mert itt felejtettem el valamit, ami kb 15 km után derült ki. A sajópüspöki templomnál még fék nélkül mentem bele a derékszögű kanyarba, de a Sajó hídjánál fékezni volt szándékomban. Alig volt fékhatás. Arra már korábban felfigyeltem, hogy meglepően jó a fűtés, de álmomban se gondoltam volna, hogy be van húzva a kézifék. Na, ezzel most nem tudok többet tenni, minthogy végre kiengedem. Úgy vezessek, hogy ne nagyon kelljen fékeznem egy darabig! Aztán majd visszahűl a fékdob, s remélhetőleg nem lesz semmi gond. Kértem Pistát, hogy a brigád előtt ne nagyon reklámozza az esetet, de aztán magam mondtam el, a legközelebbi hasonló esetkor. Akkor Gergővel voltam Kazincbarcikán, és sürgős WC-fuvar közben beesett a kuplung pedál. Vagyis kuplung nélkül kellett hazamenni, de közben az újkazinci Schellnél még tankolni is ajánlatos volt. Innét indultam el nagy gázzal, behúzott kézifékkel, s már Lyukóbányánál vettem észre, hogy be van húzva a kézifék. A kollégák ezután szinte soha nem felejtettek el figyelmeztetni.

Borsodnádasdon két napig csak zsaluztunk. Utálom a munkának ezt a részét, bár annyi jó van benne, hogy bármikor félbe lehet hagyni, ha esik az eső, vagy ha este lett. A nyers munkánál más a helyzet. Abba ha belekezdtünk, estére be kell simítani készre, különben bonthatjuk vissza. Hatan vonultunk fel a munkára...bár nem kizárt, hogy heten, mert én saját kocsival mentem. Nem azért mert nem fértem a csapatszállítóban, hanem éjszakai fuvarra készültem. Le is léptem fél négykor, amiért Gergő – aki akkor még kisfőnök volt – beárult. Mellesleg teljesen értelmetlenül és feleslegesen. Talán rossz szándékból tette, mert nagyon elege volt már, hogy nem követem a szakmai...szakmaiatlan ötleteit. Ami általában nem is az ő ötlete volt, hanem a főnök mondta neki telefonba, ő pedig soha nem bírálta felül. A három tűzfal műkövezése volt aznapra tervezve. Kettesével el is osztotta a főnökünk a csapatot. Gergő egy alkalmi szakival, én Zolival, aki nem volt ugyan olyan súlyban mint Pista, de verte legalább a 130-at. Csak az állvány alsó szintjéig volt hajlandó felmászni, ahonnét talán a teljes hossz negyedét érte el. Mit tehettem? Rádolgoztam, de háromra készen voltunk. Gergőék ekkor még simogattak, de mivel a harmadik tűzfalnál Pista egyáltalán nem ment fel az állványra, Feri lemaradt. Neki kellett volna segíteni, ha odaférünk. Fél ötre lett kész úgy, hogy egy ember dolgozott a többi pedig várt rá. Na, ezért kellett volna még nekem is ottmaradni.

Este 11-kor kellett volna leszállni a londoni gépnek amihez mentem, de késett. Kétszer mentem be a terminálhoz, de az utasom még nem érkezett meg. Bent nem terveztem várakozni, mert elég vastagon számolják a parkolást. A repülőgép múzeum közelében találtam várakozásra alkalmas helyet. Ez ingyen van, nincs is messze. Mégse Vecsés. Egy óra körül jött meg a gép. Azt már nem tudom, hogy hazafelé a nullásra miképp sikerült feljutnom, hiszen a 4-5 ilyen fuvar alatt minden lehetséges irányt kipróbáltam. Világosban könnyű, mert látom, merre vezetnek az utak. Ecsertől Monorig mindenhol jártam, egyszer még az ellenkező irányba is sikerült feljutnom.
Nem sokat aludtam ezen az éjszakán.

Borsodnádasdon folytatódott az építkezés, mint kiderült lesz még három tűzfal, csak ez még nem volt felfalazva, amikor mi kezdtünk. A sok ablakpárkány kényelmes munka volt, ezeket Pista is felérte a talajszintről. Építettek viszont a főbejárat elé egy árkádot, ami akkor még csak egy különálló fal volt, fagerendákkal az épülethez kötve. Magunknak állványoztunk. Elég izgalmas munka volt. Már légtornász szempontból nézve.
A napi közlekedésnek volt még egy megmosolyogtató része. Az alkalmi sofőrünk – aki napközben segédmunkásként szöszmötölt - reggelente nem jött be Miskolcra, hanem Péteren vettük fel. Néhányszor megvette nekünk rendelés alapján a lángost. Ha én vittem a kocsit, átadtam neki, de Gergő soha. Ha úgy sikerült, hazafelé se. Az öreget bosszantotta, de éppen ez volt a cél. Aztán meg mi bosszankodtunk, mert fél háromkor már a kocsiban ült, nehogy ne ő vezessen.
Hidegek voltak már ekkor, nem egészen sikerült olyan keményre simítanunk a műkövünket, ahogy szerettük volna. Csiszoláskor bizony az élekbe bele kellett javítani. Aztán elkészült, levonultunk. Az átadás, a számlázás már minket nem érint, mentünk a következő munkára. Egyebek közt Egerszólátra is. Itt lábazatburkolás volt a feladat, két és fél napig tartott. Nem is említettem volna meg, csak azért tettem mégis, mert Borsodnádasdra vissza kellett menni a cseréptetőt lemosni, s azt egybecsaptuk a szóláti kizsaluzással. Szép kirándulás volt. Gergő vezetett, de én navigáltam. Neki ismerős úton sem ártott egy navigátor, nem még idegen tájakon.

Az épület előtti vízcsapot már ekkorra megszüntették, ezért vinnünk kellett annyi slagot amennyit csak tudtunk, és a közösségi házból vezettük a tetőmosáshoz a vizet. Vittünk nagynyomású mosót, az eredmény nem lett rossz, de megszenvedtem vele. Mármint én, mert Gergő nem nagyon igyekezett a tetőre. Kárpótlásul én beszélhettem a túlméretes, de határozottan csinos hölggyel, aki kinyitotta nekem a mosdót.
Nem nagyon húzhattuk az időt, mert félő volt, hogy belefagy a víz a csőbe. A kezem annyira fázott odafönn, hogy kapaszkodni alig tudtam vele. A tető két végén kellett mosni, de én mehettem fel mindkét oldalon. Megdumáltam magamban, hogy most megmutattam a fiatalnak, hogy az öreget még nem kell leírni, mert át is ugrom, ha arról van szó, nem elég, hogy körbefutom. Az meg se fordult a fejemben, hogy majd elszégyenli magát. Nem olyan családból származik.

Végeztünk, mehetünk Szólátra! Három útvonalból választhattunk. Balatonon, Egeren keresztül már jártunk, most mehetünk a Tarna völgye felé. „Jártál már Pétervásárán?” Szerintem azt se tudta, hogy létezik ilyen város. Arra mentünk. Persze mindenhol én se jártam még, nem tudtam, hogy Tarnaszentmária és Egerszólát között gyakorlatilag nincs út. Valamikor volt, a nyomát megtaláltuk, de megszenvedtük azt a szakaszt. Ennyi belefért az egész napos fizetett kirándulásba.

Hozzászólások

(#1) Tutu7030


Tutu7030
(PH! kedvence)

Ez a kézifék már csak ilyen ravasz találmány. Nem te voltál az első, és nem is az utolsó áldozata. :)

LG Optimus G E975 v20 -> LG G4 H815 V29a-EUR-XX -> Huawei Mate 9(MHA-L29)

(#2) potyautas válasza Tutu7030 (#1) üzenetére


potyautas
(lelkes újonc)
LOGOUT blog

Régebben nem használtam, csak sebességben hagytam. Egyszer aztán hallom, hogy kerepel valami a hátam mögött. Megfordulok a temető közepén, kezemben a sírkeret hosszú oldalával. Mögöttem 40 méterrel elindult a Barkas.

(#3) Tutu7030 válasza potyautas (#2) üzenetére


Tutu7030
(PH! kedvence)

Izgalmas lehetett. :D

LG Optimus G E975 v20 -> LG G4 H815 V29a-EUR-XX -> Huawei Mate 9(MHA-L29)

(#4) potyautas


potyautas
(lelkes újonc)
LOGOUT blog

Következő posztomban témát váltottam. Fantasztikus...mondom fantasztikus ;) Már fel is raktam.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.