2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

ÜZLETELÉSI FELTÉTELEK -pootyx-

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ezt az oldalt azért hozom létre, mert bár itt általában véve egy jól működő, hozzáértő gárda van és ideális esetben ilyen írásra nem is lenne szükség. Azonban már túl sokszor jártam pórul internetes vásárlással, és eddig csak használt termék esetében. Ezért úgy gondoltam, a legjobb, ha az elvárásaimat és a saját magammal szemben megkövetelt pontokat összeszedem és leírom. Így a legtisztább, így lehet rá hivatkozni, ez az üzlet.

Összefoglalva:

1. pont:

Az eladó és a vevő szerepe minden adás-vételnél eltér. Amennyiben én vagyok az fogyasztó (továbbiakban "vásárló") annyiban a jelen dokumentum azon szakaszai engem köteleznek. Ha pedig, mint forgalmazó (továbbiakban, mint "eladó") abban az esetben a dokumentum azon részei köteleznek engem. A dokumentum, mint szerződés kölcsönösen elfogadott az adás-vétel megkötése előtt, az aláírás nélkül is érvényes, és ezt mind a két fél elfogadja. Amennyiben valamely félnek problémája adódik, az adás-vétel megkötése előtt köteles azt jelezni. Jelen dokumentum nem helyettesíti az adás-vételi szerződést, csupán egy kölcsönös megállapodás írásba foglalása.

2. pont:

Az eladó vállalja, hogy a terméke garantáltan, 100%-ig megfelel az általa leírtaknak, a képek a termék valódi állapotát ábrázolják, nem fedik el esetleges hibáit. A terméknek nincsenek rejtett hibái és esetleges meglévő hibáiról maradéktalanul tájékoztatott. Új terméknek tekinthető az az árucikk, amely nincs eredeti csomagolásából felbontva. Amely fel van bontva, azt nem tekinthető újnak, csupán használtnak.

3. pont:

Amennyiben a 2.pont nem teljesül, és ezt a vásárló a vásárlástól számított 3 munkanapon belül jelzi az eladónak abban az esetben az köteles visszavásárolni. Amennyiben a termék személyes átvétele nem megoldható a posta költsége az eladót terheli. Ez a pont csak abban az esetben érvényes, ha a termék valóban nem felel meg a leírásnak. Amennyiben a vásárló meggondolja magát, illetve eláll a vásárlás szándékától, de a termék maradéktalanul megfelel a leírásnak, és a vételár kifizetése megtörtént, az eladó nem köteles azt visszafizetni. (a dokumentum innentől mindenki egyéni belátására bízza, hogy a vételár visszafizetése megtörténik-e)

4. pont:

Amennyiben a személyes átvétel nem megoldható csak a postázás, a szállítás díjának megállapítása az eladó jogosultsága. Azonban az eladó felelőssége az is, hogy olyan módon csomagolja be és olyan módon küldje el, hogy a termék ne sérüljön meg. Az vevő átvállalhatja a felelősségét a csomagnak, ám ez nem mentesíti az eladót a 2.pontban leírtaknak, csupán abban az esetben, ha bizonyíthatóan a kézbesítés alatt keletkezett kár.

5. pont:

A vevő vállalja, hogy a vételárat a megbeszéltek szerint kifizeti. Amennyiben utánvétellel kéri és a kézbesítés alatt eláll a vásárlás szándékától, köteles a postaköltséget megtéríteni az eladónak. Ellenkező esetben az eladó negatív értékelést adhat. (természetesen ez sem kötelező)

6.pont:

Sikeres adás-vétel esetén a vevő és az eladó megtiszteli egymást azzal, hogy "piros pontot" adnak egymásnak az alábbi fórumba. ((Kivel érdemes üzletelni topic (piros pont) ) éppen aktuális fórumába)

7. pont:

Az előre utalást a PROHARDVER, illetve a HARDVERAPRÓ szigorúan ellenzi. Azonban egyes esetekben mégis ehhez folyamodunk egy-egy adás-vétel esetében. Amennyiben a vételár átutalása után az eladó nem érhető el, nem jelentkezik, a termék nem érkezik meg a vállalt szállítási időn belül és semmilyen módon nem adja az eladó a vevő tudomására, hogy ez mért történik, a vevő feljelentéssel érhet a kerületi rendőrkapitányságon. Az internetes bűnözés ezen ága lassan ki fog halni, hiszen a primitív bűnözők agyi kapacitását egy idő múlva már felül fogják múlni a biztonságtechnikai eszközök, ám ez nem ma fog megtörténni. Ezért fokozottan ügyeljünk arra, hogy kiben bízunk meg. Szükség esetén én bármilyen módon igazolom személyiségemet, természetesen a józan ész határain belül.

8. pont:

Jelen dokumentum nem hivatalos, hiszen ez csak egy papírra vetett kézfogás. Ám az interneten utóbbi nem lehetséges, ezért véleményem szerint szükség van ilyenre. Akit ez elrettent az adás-vételtől az valószínűleg jobb is ha nem velem próbálkozik. Aki egy normális terméket szeretne eladni normális keretek között az pedig garantáltan egyetért a leírtakkal. Természetesen egyéni megállapodás alapján a dokumentum bármely pontja módosítható. Amennyiben az egyik félnek kifogása van az adás-vétel megtörténtéig megteheti annak megemlítését.

Mi a jótállás?
A jótállás fogalmát a polgári törvénykönyv 248. §-a határozza meg. A jótállás lényege: annak időtartama alatt a kötelezett garantálja, hogy a szerződést hibátlanul teljesíti, vagyis hogy az érintett termék kifogástalanul fog működni. (Emiatt szokták a jótállást a mindennapokban garanciának is nevezni. A két kifejezés tartalma azonos.) Abban az esetben tehát, ha a fogyasztó jótállással kapcsolatos jogát kívánja igénybe venni, mindenekelőtt azt kell kideríteni, hogy hibás teljesítés történt-e vagy sem.

Mikor beszélünk hibás teljesítésről?
A hibás teljesítés fogalmát ugyancsak a polgári törvénykönyv határozza meg a 305. §-ban. Eszerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Ide tartozik a szolgáltatott dolog hibás összeszerelése is, még akkor is, ha azt a vásárló végezte, de a probléma a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Ezektől a rendelkezésektől a fogyasztói szerződésben eltérni a fogyasztó hátrányára nem lehet, ha ez mégis megtörténne, akkor az ilyen kikötés semmis. A kötelezettet a hibás teljesítésért a kellékszavatosság kötelezettsége terheli.

Kit terhel a bizonyítási kényszer?
A jótállás legfontosabb szabálya a törvény értelmében, hogy a kötelezett csak akkor mentesül a hibás teljesítésért való felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, vagyis a fogyasztó szakszerűtlen magatartása idézte elő a hibát. Ez rendkívül fontos előny a fogyasztó számára, a hiba okának bizonyítása ugyanis általában – néhány nyilvánvaló esettől eltekintve – rendkívül nehéz, esetenként nem is lehetséges. Ez a teher azonban a kötelezettre hárul ,és ha nem tud bizonyítani, helyt kell állnia a hibás teljesítésért, a jótállás teljes időtartama alatt.

Hogyan kell igazolni a jótállási jogosultságot?
A törvény szerint a forgalmazónak a fogyasztói szerződés keretében nyilatkoznia kell a jótállásról. Ennek a nyilatkozatnak tartalmaznia kell a jótállás kötelezettjének nevét, címét, a jótállás tartalmát, időtartamát, területi hatályát és a belőle eredő jogok érvényesítésének módját, valamint utalást arra, hogy a jótállás a fogyasztónak a törvényből adódó jogait nem érinti. A 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet a kötelező jótállás körébe bevont termékeknél kötelezi a forgalmazót, hogy a fogyasztó részére a fogyasztási cikkel együtt, külön kérés nélkül, jótállási jegyet adjon át, amely magyar nyelven íródott, közérthető és egyértelmű. A jótállási jegyen az alábbi adatoknak kell szerepelniük:
a forgalmazó nevének és címének,
a fogyasztási cikk megnevezésének, típusának, gyártási számának, azonosításra alkalmas részei meghatározásának (ahol ez alkalmazható),
a gyártó és importáló nevének és címének (ez utóbbit természetesen csak a külföldről származó cikkeknél),
a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogoknak, beleértve azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit is,
a vásárlás vagy az üzembe helyezés időpontjának.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállási jogot tehát ilyen esetben is lehet érvényesíteni, a vásárlás tényét és időpontját azonban természetesen ekkor is igazolni kell, hiszen a jótállás csak a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított meghatározott időn belül érvényesíthető. Erre a célra a vásárláskor átvett nyugta, blokk, számla alkalmas, ezeket tehát fontos megőrizni, annál is inkább, mivel a jótállás megszűnte után érvényesíthető szavatossági jognak csak ezek birtokában lehet érvényt szerezni.
A szöveg innen származik.

Kérlek ha elolvasod hagyj egy kommentet, hiszen én csak megpróbáltam a gondolataimat összeszedni, de biztos vagyok benne, hogy maradéktalanul nem sikerült. Ezért nagyon hálás lennék, ha segítenél kiegészíteni, kijavítani. Építő jellegű negatív kritikáért is hálás vagyok, de kérlek ügyelj a kulturált megfogalmazásra.

Köszönöm, hogy elolvastad, sikeres üzleteket kívánok. :R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.