2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

2010-2011-2012

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

2010 január:
95: 314,9Ft/liter
autópálya egy napra: 1170.-

2011 január:
95: 359,9Ft/liter
autópálya egy napra: 1650.-

2012 január:
95: 416,9Ft/liter
autópálya egy napra: 2975.-

Hozzászólások

(#1) danih


danih
addikt

2006: A benzinár átlépi a 300 Ft-ot. Szíjjártó Úr a népnyúzó kormány felelősségét latolgatja, azonnali jövedéki adócsökkentést sürget.
2012: A benzinár átlépi a 450 Ft-ot. Szíjjártó Úr csendben mosolyog, miközben a riporterek a Miniszterelnököt arról kérdezik, mennyire érzi magát felelősnek a kialakult szituációban.

Hsz-em szárazon két történést említ, mindenféle politikai töltet nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#2) plömplöm válasza danih (#1) üzenetére


plömplöm
őstag

ez nem politika, ezek tények :K :
Budapest, 2008. július 2.: [link]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3) Dany007


Dany007
veterán

Ezekkel az a legnagyobb probléma, hogy a fogyasztást csökkentik.
Viszont a szállítmányozó cégek már nem igazán tudják a fogyasztásukat tovább csökkenteni (takarékosabb útvonalak, kevesebb üresjárat), ezért a többletköltség szépen megjelenik minden terméken amit szállítanak.
Ezáltal minden szállított termék drágul. Ezáltal a kedves vásárló fizetésének kisebb lesz a vásárlóereje. Magyarul ugyanazért a pénzért kevesebb terméket tud vásárolni.
És ez senkinek se jó. Se a kereskedőknek (legyen az multi vagy kisvállalkozás), sem a vásárlónak. 'Igen így kell gazdaságot élénkíteni' :U

Több nyugati országban a válság ellenére is első helyen szerepel a vásárlóerő növelés, de legalább szinten tartása még a megszorítások ellenében is (lásd Olasz o., Anglia).
Bezzeg nálunk szarnak az egészre. Egyre többet és többet vesznek ki az emberek zsebéből.
Közben világosan látszik - ha már itt tartunk - a benzin esetében is, hogy a kereslet jelentősen (több %-kal) visszaesett az elmúlt 2-3 évben.
Másik példa a BKV jegyárak emelésének kérdésében egy politikus vagy közgazdász? - nem emlékszem - megjegyezte, hogy a dolog fordítva is elsülhet. Hiszen ha tovább emelik az árakat, akkor egyre több ember fog más utazási módot választani - pl biciklit vagy autót(!) - és így nem hogy bevételnövekedést nem fog elérni a cég a megemelt jegyárakból, hanem pont, hogy bevételcsökkenést fog eredményezni.

És amíg itthon ezen a mentalitáson nem változtatnak, addig az ég világon semmi sem fog javulni.

(#4) D1Rect


D1Rect
félisten

A topik zárja önmagát. 3, 2, 1... ;]

(#5) plömplöm válasza Dany007 (#3) üzenetére


plömplöm
őstag

én konkrétan azon gondolkoztam el, hogy mikor fognak megjelenni az autópályákon a rendszámtalan autók. mintha a rendőrök el lennének tűnve a közutakról, mint a közvilágítás...

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#6) huntermati válasza D1Rect (#4) üzenetére


huntermati
tag

Trololololo

(#7) Eastman


Eastman
őstag

2013 január:
95: -
autópálya egy napra: -

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#8) Dany007 válasza plömplöm (#5) üzenetére


Dany007
veterán

Nem hiszem, hogy olyan gyakorivá válna az a jelenség.
Én inkább arra számítók, hogy a kerülőutak forgalma fog sokszorosára nőni. Mivel sokan vannak, akik csak egyszer-egyszer mennek fel pestre. Mondjuk vásárolni, szórakozni, rokonokhoz stb... Nekik nem fogja megérni ez a brutális autópályadíj. Ezért inkább a kisebb utakon fogják megközelíteni Pestet. Ezáltal jóval több baleset lesz.

Mi pl Veszprémből mindig az M7-esen mentünk Pestre. 4 napos matricával. Olyan 1500-2000 Ft körül volt ha jólemlékszem (3 éve nem voltam). Most ez hozzáadva a cirka 6k-s benzinárhoz még elmegy kategória.
Na de most már a benzin ár önmagában is lenne ~ 8.000 forint + 3000 forintos heti jegy már kicsit durva árat képez összesen. Csak azért, hogy felmenjek Pestre meg vissza.

(#9) anjani182 válasza danih (#1) üzenetére


anjani182
őstag

2009-ben még bőven 300 alatt volt a nafta, emlékszem amikor vettem a kocsim még 265-ért tankoltam... :))

Forever and ever, let's make this last forever.

(#10) plömplöm válasza anjani182 (#9) üzenetére


plömplöm
őstag

én direkt nem a mélyponto(ka)t vettem figyelembe, hanem konkrétan azokkal a tankolásokkal számoltam, amik ilyenkor a január elején esedékes vidékre menésünkkor voltak aktuálisok.

Dany007: nem tudom. ha nincs kontroll, akkor hamar el tudnak szabadulni az emberek. márpedig a kezdeti lelkesedésen kívül nem történt semmi az első rendszámok hiányából sem, ugyanúgy látom a rendszámtalan autókat mindenfelé, és innen csak egy lépés a hátsó leszerelése is, aztán tanakodhatnak, hogy kié volt a szürke gékkoccsi ott azon a képen...

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.