2010 január:
95: 314,9Ft/liter
autópálya egy napra: 1170.-
2011 január:
95: 359,9Ft/liter
autópálya egy napra: 1650.-
2012 január:
95: 416,9Ft/liter
autópálya egy napra: 2975.-
[ ÚJ BEJEGYZÉS ]
2010 január:
95: 314,9Ft/liter
autópálya egy napra: 1170.-
2011 január:
95: 359,9Ft/liter
autópálya egy napra: 1650.-
2012 január:
95: 416,9Ft/liter
autópálya egy napra: 2975.-
2006: A benzinár átlépi a 300 Ft-ot. Szíjjártó Úr a népnyúzó kormány felelősségét latolgatja, azonnali jövedéki adócsökkentést sürget.
2012: A benzinár átlépi a 450 Ft-ot. Szíjjártó Úr csendben mosolyog, miközben a riporterek a Miniszterelnököt arról kérdezik, mennyire érzi magát felelősnek a kialakult szituációban.
Hsz-em szárazon két történést említ, mindenféle politikai töltet nélkül.
[ Szerkesztve ]
ez nem politika, ezek tények :
Budapest, 2008. július 2.: [link]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Ezekkel az a legnagyobb probléma, hogy a fogyasztást csökkentik.
Viszont a szállítmányozó cégek már nem igazán tudják a fogyasztásukat tovább csökkenteni (takarékosabb útvonalak, kevesebb üresjárat), ezért a többletköltség szépen megjelenik minden terméken amit szállítanak.
Ezáltal minden szállított termék drágul. Ezáltal a kedves vásárló fizetésének kisebb lesz a vásárlóereje. Magyarul ugyanazért a pénzért kevesebb terméket tud vásárolni.
És ez senkinek se jó. Se a kereskedőknek (legyen az multi vagy kisvállalkozás), sem a vásárlónak. 'Igen így kell gazdaságot élénkíteni'
Több nyugati országban a válság ellenére is első helyen szerepel a vásárlóerő növelés, de legalább szinten tartása még a megszorítások ellenében is (lásd Olasz o., Anglia).
Bezzeg nálunk szarnak az egészre. Egyre többet és többet vesznek ki az emberek zsebéből.
Közben világosan látszik - ha már itt tartunk - a benzin esetében is, hogy a kereslet jelentősen (több %-kal) visszaesett az elmúlt 2-3 évben.
Másik példa a BKV jegyárak emelésének kérdésében egy politikus vagy közgazdász? - nem emlékszem - megjegyezte, hogy a dolog fordítva is elsülhet. Hiszen ha tovább emelik az árakat, akkor egyre több ember fog más utazási módot választani - pl biciklit vagy autót(!) - és így nem hogy bevételnövekedést nem fog elérni a cég a megemelt jegyárakból, hanem pont, hogy bevételcsökkenést fog eredményezni.
És amíg itthon ezen a mentalitáson nem változtatnak, addig az ég világon semmi sem fog javulni.
én konkrétan azon gondolkoztam el, hogy mikor fognak megjelenni az autópályákon a rendszámtalan autók. mintha a rendőrök el lennének tűnve a közutakról, mint a közvilágítás...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Trololololo
2013 január:
95: -
autópálya egy napra: -
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
Nem hiszem, hogy olyan gyakorivá válna az a jelenség.
Én inkább arra számítók, hogy a kerülőutak forgalma fog sokszorosára nőni. Mivel sokan vannak, akik csak egyszer-egyszer mennek fel pestre. Mondjuk vásárolni, szórakozni, rokonokhoz stb... Nekik nem fogja megérni ez a brutális autópályadíj. Ezért inkább a kisebb utakon fogják megközelíteni Pestet. Ezáltal jóval több baleset lesz.
Mi pl Veszprémből mindig az M7-esen mentünk Pestre. 4 napos matricával. Olyan 1500-2000 Ft körül volt ha jólemlékszem (3 éve nem voltam). Most ez hozzáadva a cirka 6k-s benzinárhoz még elmegy kategória.
Na de most már a benzin ár önmagában is lenne ~ 8.000 forint + 3000 forintos heti jegy már kicsit durva árat képez összesen. Csak azért, hogy felmenjek Pestre meg vissza.
2009-ben még bőven 300 alatt volt a nafta, emlékszem amikor vettem a kocsim még 265-ért tankoltam...
Forever and ever, let's make this last forever.
én direkt nem a mélyponto(ka)t vettem figyelembe, hanem konkrétan azokkal a tankolásokkal számoltam, amik ilyenkor a január elején esedékes vidékre menésünkkor voltak aktuálisok.
Dany007: nem tudom. ha nincs kontroll, akkor hamar el tudnak szabadulni az emberek. márpedig a kezdeti lelkesedésen kívül nem történt semmi az első rendszámok hiányából sem, ugyanúgy látom a rendszámtalan autókat mindenfelé, és innen csak egy lépés a hátsó leszerelése is, aztán tanakodhatnak, hogy kié volt a szürke gékkoccsi ott azon a képen...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
A Nitro sorozatban több, vásárlásra ajánlott notebookot is láttunk már, most az egyik legújabb modellt próbáltuk ki.
Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
A Google-nek megvan a terve, hogyan cseréli le a sütiket, de a brit adatvédelmi hatóság szerint többet kell tennie a cégnek a fogyasztók magánszférájának védelme érdekében.
A saját boltjaiban már nem erre a technológiára építene az Amazon, de külsős üzletekben egyre több helyen alkalmazzák a pénztármentes megoldását. Azt mondják, tévhit, hogy indiai emberek figyelik a vásárlókat a rendszer helyett.