2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Reveal - Belém csapott a villám UPDATE 11

Írta: | Kulcsszavak: G Astra . kombi . xenon . trafó . MID kijelző . tetőkárpit . rainx . cdr500 . llumar . bosch . dunlop . sachs . pioneer

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Íme, ahogy ígértem itt a magyarázat.

További, nem saját képek.

313000 km van benne (nem pontosan), de meg nem mondaná az ember fia. Kis híján megharapdálnám, olyan jó állapotban van. Persze azért nincs kolbászból az a bizonyos. Törődésre szorul:

- pixelhiányos MID kijelző
- foltosodó digit. klíma kijelző
- jobb első tompított
- első fékbetétek
- szűrők
- olaj
- lógó tetőkárpit
- bal oldali rendszámvilágítás
- fejét lógató vezető oldali befúvórostély [link]
- gyermekzár nyitásakor jobb hátsó ablak magától lemegy
- hátsó ajtók csak kívülről nyithatók :D

A lista első 5 eleméből már megvan a cseredarab. Kárpitoshoz pedig van már időpont. Nem tartom magam botfülűnek, sőt. Ennek ellenére nem a műhelyben tanultam meg járni, szóval hogy a motor miféle törődést igényel, azt majd kiderítjük és megápdételem a bejegyzést.

2015.12.08 - UPDATE 2:

Láss csodát, működik a hátsó utasok feje feletti utastérvilágítás. Ugyan valami érintkezési hiba lehet, mert csak akkor villanik ki bekapcsolt állásban, ha feljebb nyomom. Gyanítom a lefelé indult tetőkárpit lazította ki a helyéről. Csütörtökön gurul a mesterhez utóbbi ügyében, de holnap még elszaladunk és megnézzük miért nem kap elég delejt a jobb első tompítottam. Mint kiderült a trafó és az izzó is hibátlan.
A hátsó ajtók a tényleges gyermekzár miatt nem nyílnak belülről. Ezt a sluszkulccsal lehet oldani az ajtó kinyitása után a küszöb feletti részben - tudatlan Petsoky.
MID kijelző javításra még mindig várni kell, a szalagkábelek nem érkeztek meg a szakihoz.
Cserébe még néhány kép - mobillal nehezebb normálisat lőni ilyen időben mint gondoltam.

2015.12.09 - UPDATE 3:

Egészen egyszerűen hiányzott a trafó a jobb oldali fényszóró mellől.
Nem is értem hogy lehet ez. Másrészt nyilván én voltam a naív, hogy megbíztam az eladóban és nem feküdtem alá - nagy hiba, sosem fordul elő többé. Ma délelőtt "javították" is a dolgot. A gyári trafó 157 ezer forint, viszont a márkaszervíz sehonnan nem tud hozatni. Az egyetlen tippnek számító arcot pedig csak este értem utol ez ügyben, úgyhogy kiegyeztünk egy Siemens egységben. Ennek hátránya, hogy hiányzik belőle egy fesz szabályzó, ami a gyáriban megvan. Eredmény: a gyárival szerelt tompítottam jól láthatóan erősebb fényt ad. Csak akkor tudtam meg, mikor az autóért mentem. Pedig igazán mondhatták volna, mert vagy ötször felhívtak csere közben. Nagyon piszkál a dolog, de csak januárban kapok gyári egységet, addig meg így marad. Trafó, a gyújtóhoz szükséges csati és a kedvenc portásom szomszédja meg ki is cseréli majd.
Erről most nincs kép, mert idegállapotban vótam máuni. ka.

2016.02.13 - UPDATE 4

Túl vagyunk az első nagyobb szervízen. Az első mínuszokban kiderült, hogy nem óhajt elindulni ő feketesége. Okai: kuka akku, két elfáradt izzítógyertya. Utóbbiakat egy specialista műtötte ki, miután beszakadtak. Cserélve mind a négy ofkorsz. Az elvileg hibátlan csere akku most töltőn van. Majd két nap hidegben állás után beméretjük, hogy kiderüljön milyen állapotban van. Olaj-szűrőcsere, szívócsonk tisztítás is elkészült. Utóbbi mozzanatait inkább csak linkelem, erős idegzetet igényelnek a képek. Galéria
Természetesen ezzel még nincs vége. Hátra van még a belső keringető ház cseréje. Típushiba, el van törve a ház. A szélvédő tövében egy műanyag elem úgy lifeg, ahogy nem kéne neki. Továbbá benevezek majd egy teljes motortisztításra is. Ez az a mutatvány, mikor azt a bizonyos gépet a motorra kötik és minden porcikáját kitakarítja vegyszeresen. Ez persze magával hozza az olajcserét is, mivel ettől az felhígul. A cseresznye a hab tetején a stab. pálcák cseréje. 9 nap múlva tud csak fogadni a villamos műhely. Végre letehetem az utángyárott trafót, megy a helyére a gyári. Nem, a portás szomszédját nem akartam megszívatni, hogy más után túrjon a tróger munkában.
Egyelőre ennyi.

2016.08.16 - UPDATE 5

Nem igazán kapkodtam az utóbbi időben, inkább csak apróbb pótlások, cserék voltak. Nem időrendi sorrendben:

-első ablaktörlő lapátokat szereztem be (Bosch Aerotwin Retrofit AR 503 S)
-a hátsó ablaktörlő kar a kezemben maradt egyik vasárnap délután, mikor mosásnál felemeltem :DDD
-ülésfűtés kapcsolójának kis keretét is cseréltem, le volt törve belőle egy darab
-belső visszapillantóm egy bukkanón elállítódott, szintén cserélve
-bekerültek a gyári szövetszőnyegek
-a véristván énem miatt kicseréltem a napellenzőket qp-s darabokra, így anyós oldalon má világít
-a Blaupunkt CAR300-at Siemens VDO CDR500 váltotta
-visszaszuszmákoltam a combtámasznál kipöndörödni kezdő borítást, szép feszes újra
-(mikroszálasok, tütüsampon, szofitaizzók, kefék, stb.)

De a Petsoky élete nem csak játék és mese..

Első és hátsó szélvédő is csere. Valami leszedhetetlen zsíros(?) izé van a szélvédőn, ami ha vizet kap, nem enged kilátni. Kapott már szélvédőpolírt, szilikonmentesítőt és épp csak den.szeszt meg pengét nem. Bár lehet erre délután rápróbálok, van 80% alkohol a szekrényben. Ha időm engedi, majd elszaladok, kerítek motort a fényszórómosóhoz is. Elfáradtak a lengéscsillapítók és toronycsapágyak is. Meg van egy érdekesen, szabályos ritmusban csattogó vagy inkább kelepelő hangja is a motornak. Van rá ötletem, de az ilyen volumenű bugfixek csak a következő évben kerülnek sorra. Az idei év nem úgy alakul, ahogy kellett volna.

Más nem jut eszembe, úgyhogy dióhéjban ennyi.

2017.04.17 - UPDATE 6

Cseppet rég írtam meg mi brékeli a nyúzokat, úgyhogy íme az akutális helyzet.
Dióhéjban: kár volt akkora pánikot keltenem legutóbb. Ennek egyik oka, hogy mindent azonnal, a probléma felmerülése után 12 másodperccel szeretnék megoldani yes we can -> so do it. A másik, hogy néha nehezen látok messzebbre a saját szememnél és amit nem látok, az mintha nem is létezne. Így van ez, ha türelmetlen az ember, na.
Szóval él a földön olyan ember, aki ismeri a megfelelő eszközöket, hogy levakarja a szélvédőről a szmötyit - valószínű valami ezer éves RainX lehetett. Csodás látvány volt az olajos/zsiros dzsuva, ami lejött az ablakokról. Persze nem lehet ilyen egyszerű, mert úgy vittem oda a járgányt, hogy szedjük le róla ami rajta van és nem kell más. Erre hív a mester, hogy ugyan nem beszéltünk róla, de ő felvitt egy bevonatot. :(((
Na mindegy, majd jól le is szedi ha kell, szóval dont fosch. Tehát nem lesz szélvédőcsere. :)

Március végén aztán megvolt a nagy banzáj is. Begurítottam a tütüt a műhelybe és két délután alatt rendbehoztuk. Bekerültek az új Sachs első és hátsó gátlók, stab. pálcák, toronycsapágy, ütközők, gumitányérok. Aztán érkezett még új főtengely szimmering, tárcsa, szíj és feszítő görgő is meg egy szelepfedél tömítés. A korábban említett kelepelés érdekes módon eltűnt a főtengelyen vétett javításoknak köszönhetően. Motorolaj és szűrők cseréje, váltóolaj csere. A szervóolaj is megvan, de azt még nem cseréltük ki. Ennek ugyanis nincs külön leengedő csavarja, helyette a barbárabb húzzuk le a csövet megoldás alkalmazható. Továbbá felugrottak a Coupe Turbo felnik és a Dunlop SportMaxx RT2 gummák 225/45. ;] A fellák most nyáron mennek utoljára gyári fényben, mert kezdi ledobni már a lakkot egy-két pöttynyi területen. Télren homokfúvás, görgőzés, szinterezés.

Kozmetológia részen így alakult: kesztyűtartó karok cserélve lettek, első szélvédőnél futó díszcsík rögzítő patentje szintén cserés volt. Eltörhetett korábban, így a csík kicsit elállt. A nyári mosás alkalmával kezemben maradt hátsó ablaktörlő kart pótoltuk, kapott lapátot is. :D Hátul Bosch H840, elöl meg Aerotwin AR503S. Szélvédő tövében futó vízzáró gumi már nagyon odavolt, szintén csere. Fényszóró mosó is megy, relé csere gyógyította. CDR500 takarítva, csomagolva a polcon. A helyére egy Pio DEH77MP került.
Nekem nagyon tetszik. Tökéletes az ergonómia, jól szól és sikerült találni embert, aki a bolti ár 30% ellenében elkészítette a multikormány adaptert.

Tervek a gyüvőre:
Április 18-22 valamelyik napján - hátsó OPC pilácsok
Április 22/23 - Sötétített Hella xenon pilácsok előre
Május 3 - fóliázás Llummar műhelyben. Kerámiás fólia a jó hővédelem és fényáteresztés érdekében.

Egyszercsak: hagytam magam rábeszélni a hátsó világítós kapaszkodókra, talán szürkére fújatom majd az egyik elfekvő középkonzolt, hogy passzoljon az új fejes az összképbe. Ja, meg persze rendbe kéne tenni a klímát is. :)

2017.05.10 - UPDATE 7

Kellően nagy az unalom a bányában, így inkább megírom a helyzetjelentést - lehetőleg a teljesség igénye nélkül. Megvolt a fóliázás. Felkerült a kerámiás Llumar fólia enyhe zöld színezéssel, 75-ös fényáteresztéssel. Emellé jó hő és UV védelem párosul. Nem volt időm autóba ülni múlthét péntek óta, szóval majd kiderül mennyire hatásos. Befutottak az Aliról az ecsetek és hát van csodálkozás rendesen. Sokkal vastagabbak, mint a képen voltak, de így is megfelel a célnak. Rá 2 nappal pedig az applikátor padok érkeztek meg. Most már csak a gyurmát várom, de nagyon.
Sikerült beszerezni egy garnitúra gyárilag fújt kilincset, ha minden igaz azok is megkapták új színüket. A díszlécek már a sarokban pihennek, felrakásra várnak. Fekete xenon Június 5, hátsók a jó ég tudja mikor - köszönhetően a random kifogásgenerátornak - jelenleg a május 15 van kitűzve. :U

Egyéb ugrabugra nem törpént. Se idő, se csilliárdok nem állnak rendelkezésre most az átcsoportosítás miatt. Nyaralás rulez.
Bónusz:

Csak hogy lássátok mekkora elvetemült állatkirályt hord a hátán a föld.
2015.05.15 15:50-kor láttam a 6-os Rákóczi tér megállója mellett egy Astrát. Nem egy ilyet, hanem pont a képen láthatót. Nem, foschabb képet nem tudtam volna lőni. Nem akartam, hogy esetleg meglássa a tulaj, hogy ez a gyerek meg itt fényképez és különben is mit akar? Elsőre csak a színe, majd a felnik tűntek fel. Kicsit közelebb érve a szokatlan fényszóró, aztán a bőr belső ütött szemet. De az nagyon. Emlékszem talán általános hetedikbe járhattam, mikor egy bordó kombit láttam vaj bőrrel SELECTION felszereltséggel. Na azóta ez volt az egyetlen. Hát itt kezdődött a láv, elgurult a gyógyszer, befészkelte magát a gondolat a fejbe (nem agyba, mer' az nincs ) és ennyi elég is volt. Nekem ez az álomtütü, erről álmodoztam pár hónapig, majd sikerült megszerezni Murph-öt.
Látod...elég egy átmeneti hülye pillanat és el van döntve, hogy olyan nekem is köll és lesz. :DDD

2017.06.12 - UPDATE 8

Legyen ez most csak egy in medias T-Rex így reggel hétkor.
Kozmetika készült leginkább. Megérkeztek a sötétített xenonok ( ilyenek ), ma hajítom be őket a Victor's Customs műhelyébe polírra. A hátsók még mindig nincsenek sehol. Illetve vannak, csak valahogy akaródzik szabad időpont találtatni az átvételre. :U
Felpattantak a színre fújt díszlécek valamint négy, gyárilag is fújt kilincs. Utóbbiak szinte mind más színűek voltak, cserébe most kb világítanak olyan szépek a fényezés után. Cserélve lett a klímavezérlő panel is, a folyott kijelzőnek lőttek.
A jobb hátsó ablakom ugye nem ment le teljesen, illetve a gyerekzár oldására magától leereszkedett, ameddig tudott. Na, ha már úgyis le kellett venni az ajtókárpitokat, akkor megnéztük ezt is.
Valami boszorkányság lehet, mert vagy törve volt és gyáritől eltérő végállás jelző van valamelyik hátsó ablakhoz illesztve, vagy valami más gond volt. Sajna nem emlékszem már, hogy ez megoldódott-e. Azt viszont tudom, hogy a gyerekzár oldását rengeteg mérés, hümmögés és a két hátsó ablakkapcsoló megcserélése teljesen orvosolta. :D
Így dióhéjban ennyi, mert nem jut eszembe más. Azt tudom mik vannak kitűzve következő szeánszra, de azt majd egy másik update-ben megírom.

2017.07.21 - UPDATE 9

Ü-ü-ü-üdvözlehelletem!
Már az elején klasszikustól idézek, mert macisajt.
Lássuk ménem toltam fel eddig a seggem és frissítettem a cikket a sósperec ujjaimmal.

Az ok rendkívül egyszerű: készült a gépezet, nem volt idő adminisztrálgatni
A lista, ahogy épp eszembe jutnak a dolgok:
Visszakaptam a járgányt Victor-ék műhelyéből. Szolid 3 hetet töltött náluk az autó egy kb 1 azaz 1 napos munka miatt. Az ügyféllel való kapcsolattartásuk 0 és borzalmas, ígérték hogy hívnak, nem hívtak. Megbeszélt határidőket nem tartják, anélkül, hogy még csak azt sem mondják figyu csak későbbre lesz kész, ne ülj tűkön addig. Értem én hogy el vannak foglalva, mert híresek lettek, de attól még meg lehet mondani a frankót. Tudom, naív vagyok. Szóval kormányfestés príma lett, pont úgy mint a váltószoknya és a kartámasz bőrözése. Ezekről majd hajítok képet is. A sofőr ülés bal combtámaszának helyrerakása viszont túlmutatott képességeiken/időkeretükön. Egy egész hetet kellett várni második körben, miután visszavittem hozzájuk, mert nem volt megeflelően megtömve szivaccsal és ráncosodott a bőr emiatt.
Ugye értjük, hogy egy darabka szivacs beszabása és ragasztása lett volna a feladat..?
Hát erről ennyit, közelükbe sem megyek többet.
De azért vannak jó hírek is, pl mindkét első xenon szett polírozásra és fóliázásra került. A polírt szintén Viktorék végezték - érdekes módon ez rendben volt. A sima chrome verzió 130, a sötétített 150 mikronos fóliával - ez volt épp raktáron a Llumar műhelyben. Olyan szépek lettek a chrome-osak, hogy alig akartam kicseréltetni őket. Cserélődtek viszont a hátsó lámpák is. Bizony...megtörpént. Na nem úgy, ahogy azt gondolnád. A használt párt még mindig nem sikerült átvenni, kb el is engedtem. Egyik déltuán gyanútlanul nézegettem ebay-t, majd nyitottam egy tabot, hogy megnézzem csergő oldalán a cikkszámot. Megtalál, enter, listáz. Ott figyelt egy balos OPC hátsó lámpa 13,4K ellenében. :Y Na mondom csak felhívom, megkérdem mire fel ennyi az ára -> Nincs meg a doboza, amúgy vatta új. Porfelhő, potyogó térkövek, sikítás. Így tudnám jellemezni a sebességet, amivel kotortam az üzletbe, miután mellé rendeltem a jobbost is. Világítás vonalon maradva került még egy térképolvasós belső csillár is előre, de egyelőre csak pihen. Csatlakozó sem egyszerű, meg be is kéne neki húzni 3 szálat, szóval kövi kanyarban - de legalább már megvan.
Unalmat kerülendő az egyik nyomócsövemnél könnyezni kezdett a gázolaj, de számomra brutális mértékben. Ezt azt hiszem 2 vagy 3 nap b.zdmegolás és a négyből két cső cseréje oldotta meg by szerelőm. A másik nagy karika a klíma volt. Töltés, tisztítás és pislogás, majd egy hűtőmodul/vezérlő egység csere után borzasztó karcos hanggal kelt életre hosszú idő után a kompresszor és késztette hűsítő levegő ontására a rostélyokat. Kaptam új műanyagot a kézifékkar alá, új kiegyenlítő tartályt amit aztán vissza kellett küldeni, mert nem működött benne a csúszkás szintjelző. Régi takarítása és visszarakása, új fagyálló. Egyik csütörtök reggel meglestem meddig érvényes a műszaki. Mint kiderült kövi keddig, úgyhogy eltoltuk a járművet egy vizsgára, amit sikerült abszolválni.

És itt merült fel bennem a kérdés: hogy a szőrben kaphatta meg a megfelelt minősítést a két évvel korábbi vizsgán? Aki követi a sztorit, annak feltűnhetett, hogy volt mit javítani rajta. Értem én, hogy vagy mindenkinek van egy cimborája, akinek a műhelyében sastojások ellenében áttolják a járgányt, nade annyi sastojás a világon nincs, ami erre akkor kellhetett/kellett volna. Hogy ne nézzünk messzire: hiányzott egy xenon trafó, tehát a világítás sem működött, mégis érvényes műszaki volt az autón. Számomra érthetetlen.

Szóval most hasítok, mint a gép: hátul original OPC lámpák fénye tolja a járművet, elöl pedig a sötétített xenonok próbálják világítani az utat a diktált tempóhoz, a 4300K égőkkel. :)
Ma este egy teli tank prémium nyál, aztán huss és pöcc.

2017.08.21 - UPDATE 10

Ideje egy újabb helyzetjelentésnek és amekkora pro vagyok (ja, nem) pont egy hónapot kellett csak várni rá.

Lehet, hogy most már írnom kellene valahova mikor mit matattunk a járgányon, mert nehéz összeszedni, de tegyünk egy próbát. Ami a legfrissebb élmény, hogy megint a xenonokat bizergáltuk. A bal első érdekesen lámpa belseje érdekesen billegett a belsőben. Egy kis darabka műanyag lepattant belül és emiatt került kontrollálatlan pályára a lámpa belseje, plusz nem ment a szintezése sem. Gondoltam persze, hogy akkor majd ha teli leszek cserélhetnénk, de nagyon távoli volt.
Épp a cikkszáma után kutattam csergő oldalán, hogy bepötyögjem ebay-re, hátha meg tudunk csípni egy normálisabb darabot, mikor mit látnak szemeim...hát itt van egy javított balos raktáron. Na azzal a lendülettel, de nem túl nagy reménnyel telefon, hogy amúgy ezen mi van javítva? Füljavított, mert szállítás során megsérült. Original? Az és más baja nincs. Szóval 34K ellenében hazajött, be is pattintottuk és itt le is zárhattuk volna az ügyet. De akkor nyilván nem én lennék petsoky. Olyan jól veretett az új balosom, hogy azt hittem odapisilek. Ezzel együtt feltűnt, hogy a jobbos elég gyengusz. Nem maradhatott így, szóval kb 1,5 hét múlva beugrott egy zsír új jobbos is. Hibátlan, elfekvő darab Román raktárról 58K ellenében.
Nem volt olcsó, de így a párost cseréltem kevesebb, mint egy áráért. Csudaszépek, annyi szent. Ha sikerül, jövőhéten le is fóliáztatom gyorsan. A régit meg el kéne dobni a műanyagoshoz, csinálja meg fixre ügyesen.

Még mindig világítás - cserélünk egy dome light-ot, vagyis az utastérben sofőr és jobb1 feje feletti világítást. Bekerült a térképolvasós darab. #utlimateextra
Megvolt aztán egy ezer kilométeres karika is, aminek az első pár km-je után világossá vált, hogy valami nem kerek. Úgy remegett a kormány egy nagyon szűk tartományban, hogy az hihetetlen. Nem volt séta jobbra-balra, de rázott a kormány. Beárnyalta a nyaralást kicsit, mert aggasztott. Az első lengőkarok cseréje orvosolta. Futóműállítás során kiderült, hogy a jobb első kerekem előrébb van, mint a bal első. Vagy bölcső miatt vagy karosszéria. Előbbit könnyebb javítani, szóval majd ráhaladunk. Ha már ott jártunk, fékolajat is cseréltünk tuti ami tuti.
Előkerült aztán egy nagyon régi projekt is a fényezett küszöbök személyében. Megkapta szerelőm, aki átvitte műanyagoshoz javítsra és festésre. Mondjuk a józan logika - aminek hiányában szenvedek - azt diktálná, hogy előbb javíttassam ki a rozsdát és csak utána cicoma, de sajna a cicomázó emberek valahogy mindig sokkal több szabadidővel rendelkeznek. A rozsdát legkésőbb jövő tavasszal szeretném elimináltatni.

Azt hiszemez minden. A szomorú szmájlikat elkerülendő itt hagyok néhány képet a taligáról. IS.

Egyik legjobb érzés ilyen dobozzal közlekedni hazáig.

Mosás és waxolás után (első lökös kimaradt, 21.45-kor már nem volt rá kapacitásom, pedig legkritikusabb rész)

2017.10.17 - UPDATE 11

Ave nép!

Eléggé belassultak az események, újabban nem kapkodok hiszen a szinte kész a járgány, így további módosítások már csak unaloműzésre szolgálnak leginkább. Ami a legutóbbi találkozás óta történt:
Kb másfél hónappal ezelőtt leadásra kerültek a qp küszöbök műanyagozásra, festésre. Őszintén szólva nem volt Sev5 projekt, de azért nem vettem volna zokon, ha valamivel hamarabb készül el. Azzal nyugtattam magam, nem kell gyors legyen, elég az is ha jó lesz. Jó is lett, szépen kijavítottak minden nagyobb anyaghibát és sérülést a műanyagozás során és a fény sem lett rossz. A felrakás már keményebb dió volt.
Ez ugye egy qp küszöb, a végtakaró ezeken az első kerekek mögött van , míg a kombin általában hátul.
Jó-jó, akkor feltesszük fordítva. Igen és hogyan..? Ja hogy nincs felfogatási pont kialakítva? Hát nincs.

Itt két lehetőség merült fel a felrakás előtti estén telefonon futtatott eszmecsere során: Vagy kap egy adag szélvédőragasztót és akkor jó esetben nem esik majd le vagy fúrunk valahol egy lyukat a rögzítőpatentnek. Utóbbira csak a karosszéria adott volna teret, ehhez viszont zsírtalanítás, üregvédelem, stb.
Egyikhez sem volt túl nagy kedvem. A ragasztás gányolás, a fúrás túl rizikós és túl sok plusz munkát igényel, én pedig nem akartam tovább várni. Végül egy felettébb ügyes megoldás született kb 5 perc helyszíni vizsgálat után. Nem írom le, mert egyrészt ettől lett egyedi, másrészt nem is 100 csak 90 százalékig tökéletes. :P Szóval fent van és szerintem kiba jól néz ki.

Xenon. Megint.

Az előző kanyarban arról szólt a rege, hogy egyik jobban világít, mint a másik hiszen egyikük új volt, a másik nem. No, a másik cseréje is megvolt. Most mindkettő jobban világít mint a másik. 10-ből két autós tuti rámvillogott, minek hatására megfogalmazódott bennem, hogy vagy túl jól veretnek az új projektorok és
senki nem látott még ilyen penge fénycsóvát vagy lehet hogy tényleg nem működik a szintezőm.
Utóbbi igazolódott be a legutóbbi topictali alkalmával. Herr _seth_ volt oly jó és prezentálta a szintező elvárható működését. Ugyan a Vectra rendszere más felépítésű a plusz egy szintezőnek köszönhetően és az Astra szintezője nem végez self-tesztet, de éreztem hogy azért az enyémnek is mocorognia kellene egy felkapcsolást követően. Az említett talin landolt a csomiba egy újszerű hátsó szintező is, plusz másnap begyűjtöttem két fényszóróállító motort tuti ami biztos alapon. Cseréltük amit lehetett és láss csodát, működik a technika. A gyújtás ráadását követően rögtön beállítja a lencséket és minden percben ellenőriz, szükség esetén korrigál.

A géptető alatt is volt történés.

Időközben beköszönt bal széldő magasnyomsú üzemanyagcső-páros is egy-egy sötétebb pamacs formájában magas fordulaton. Nem is értem hogyhogy nem cseréltük a jobbos párral együtt a műszaki előtt, de most pótoltuk ezt is. Szerencsére elmaradt a dráma és csak egy egészen kis tócsát hagyott maga alatt a galád. A kutatás során szó szerint fény derült az EGR alatt futó csőre, ami az intercoolertől hozza a levegőt felfelé. Azon a bizonyos csövön egy kissebb beázásos foltot találtunk, amit az EGR kifújása okozott.
Ezt első körben egy szeleptisztítással próbáltunk orvosolni, de a végős megoldást a szelep cseréje jelentette. Legalábbis az elmúlt 600 vegyes km alatt nem tért vissza a jelenség.
Ha már le kellett szedni a lökhárítót az első lámpák állítómotorjának cseréje miatt, akkor leugrott az intercooler felöl az EGR felé vezető cső és maga az intercooler is egy átmosásra. Utóbbiban egy nagyon minimális olaj pihent. Rossz hír, ugyanis ez azt jelenti a turbo hordja az olajat. Sajnálkozás, jajjgatás és továbblépünk. A régi lökhárítőmereívítő vas nem került vissza, volt rajta egy kissebb sérülés, úgyhogy ezt is cseréltük.

Ó igen és egy másik projekt is végbe ért, ami kb az autó átvétele óta listán volt a csomagtérajtó átvezetője a bal oldalon. Annyira el volt öregedve a műanyag, hogy egy darabon eltört és kicsúszott a helyéről. Így simán befolyhatott (volna) a víz. Talán 1,5K volt a cseredarab.

Végül álljon itt néhány sz@r kép, melyek messze nem olyan rosszak, mintha kétszer olyan rosszak lennének.

Ez túl nagy volt, nem lehetett feltölteni -> 600km után

Hozzászólások

(#1) gabyka


gabyka
aktív tag

Na, ez igen. Gratula. Az 'apróságok' majd ki lesznek javítva. :)

Szerk.: Erre tényleg senki nem gondolt szerintem

[ Szerkesztve ]

(#2) OutsideR


OutsideR
aktív tag

Az a vezető oldali rács tuti hogy G Astrába való?

(#3) Petyyyyy válasza OutsideR (#2) üzenetére


Petyyyyy
addikt

A linken lévő? Az tuti, hogy nem. Ez lesz az, csak nem találtam pontos képet.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#4) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Használd egészséggel.

Mindenki Opelt vesz. Nekem is tavasszal. :))

A végén még a morcos eladó is Opelt vesz. ;]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#5) Petyyyyy válasza Klaus Duran (#4) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Köszö'm szépen, igyekszem.

Mija kiszemelt vas nálad? És ki az a morcos eladó..? :D

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#6) Klaus Duran válasza Petyyyyy (#5) üzenetére


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Ócsón át lesz írva a nevemre nagyapó Fasztrája. ;]
14. 8 szelep. De keveset fogyaszt. és elnyűhetetlen, eddig. kop kop kop

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#7) OutsideR válasza Petyyyyy (#3) üzenetére


OutsideR
aktív tag

Az már jobban hasonlít.
Azt hittem már lemaradtam valami rejtett belső faceliftől.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.