2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Belémcsapott a villám UPDATE 16

Írta: | Kulcsszavak: AFL . Irmscher . Menzerna

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ave nép!

Még mindig hiánypótlás, ugyanis a szelepfedél tömítések cseréjekor a régi tömítés alatt volt némi paszta is. Akkor ezt nagy lendülettel tisztogattuk le, gondolván micsoda barmolás törpénhetett itt. Pedig nem történt, mert mint utóbb kiderült a sarkokra kell töltőanyag pluszban. Ennek hiánya okozta azt a néhány csepp elszökött olajat a kordé alatt.

Március 21 - Sikerült jó áron lecsapni egy pár sötét hátteres AFL lámpára.

50-50 shot takarítás közben

Ezt két nappal később gyors teszt követte a horizontális és vertikális mozgatómotorok működését ellenőrzendő. 25-én egyik gyenge pillanatomban elkövetett vásárlás tárgya is befutott.


Irmscher ajtógombok - totál felesleges, de legalább szép

A fenti teszt sikerrel zárult, így Április 1-jén beszereztem az AFL rendszerhez szükséges maradékot: teljes kábelköteg a fényszóró csatiktól a hátsó hídig, UEC modul, villanykapcsoló, első és hátsó szintező.
Cseppet telített volt a sor, így április 29-én adtam le a fényszórókat projektor tisztításra, május 11-én kaptam vissza őket.

Május 13 - a darabokra szedett szintezők fém részei homokszóráson estek át egy budai műhelyben.
A profi eljárást egy otthon elkövetett amatőr festés követte.

homokszórás után

festve, összerakva

Plusz beesett még néhány kacat

A gyári szemüvegtartó helyén lapul a tetőablakot mozgató motor, nincs más alternatíva

csak a 40-60...

elfekvő raktárkészletről, féláron

Május 19. - Műhelybe vonultunk délelőtt 10-re, előkészületek után kezdődhet a banzaii. Természetesen kirobbant egy autóbütykölő verseny, öt paripa parkírozott a műhely körül és mindet szorgos kezek nemesítették - némi koordinációval a srácoktól, akik a taligámon dogoztak. 23:00 után pár perccel letettük a lantot és bár a foglalkozás elérte célját - az technika hibátlanul működött - mégsem voltam boldog.
Az “anyós oldalon” bődületes fényerő és 5000K szín, ellenben a sofőr oldalán láthatóan szolidabban égő mécses, 6000K-ra hajazó kékes színben.

Június 1 - Sikerült beszerezni egy komplett balos lámpát az egyik klubtagtól, indulhat a mókavonat.
Cseréltünk izzót, trafót, gyújtót jobbról-balra - semmi. Trafó és gyújtó is helyet cserélt a kölcsön kapott lámpáról a sajátomra - semmi.
Némi elkenődés következett, aztán az AFL egyik hozzáértője elmesélte mi okozhatja pontosan a jelenséget, illetve kiderült az is hogy a két lámpa nem egy autóról, csupán egy polcról származik. Mindezek fényében - höhö - az újrafoncsorozás körvonalazódott mint megoldás.

Június 11 - Megérkezett négy szatyorni cucc a futóműhöz - többsége a hátsó tengelyre. Lengőkarok, szilentek, stb. Plusz begurítottam a kordét a műhelybe, kikaptuk az első lámpákat, mehetnek a “mágushoz”. Ha már úgyis le kellett pattintani a lökhárítót, gondoltam itt a remek alkalom a rendkívül igényesen, átlátszó körömlakkal(?) javított sebek szakszerű javítására. Megy fel a fényezőhöz.

Június 20 - Boltoltam egy szett gyári gumiszőnyeget is. Hátsók patika, első kettő - de főleg a bal1 - pamlag elég viseletes. Keríteni kell egy párost előre jó áron, méghozzá újat. Lengyelországban kapni 90 zlotyis áron, ami az itthon elérhető szett árának a fele. Logisztikát kell megoldani, mert a posta elvinné az előnyt.

a hátsó már megtisztítva, sokkal jobb

Június 27 - Megen AFL. Elvittem a lámpákat Attilához (a mágus), ahol is rövid szemrevételezés után megállapítottuk, hogy bizony pont belenyúltam. Egy hónapnyi különbség van a két lámpa gyártási ideje közt és ez épp a fordulóra esik. 2003.09 és 2003.10.
A 9. hónapig gyártott lámpák esetén a foncsorokon és adott esetben a projector is (Hella E55) is egy acélkék színezés van, ami kékebbé teszi a fényt. Ezt a régi, halofoszfátot tartalmazó izzók miatt találták ki, ugyanis az ilyen izzók öregedésével megváltozott az kibocsátott fény is: fehéres-vöröses vagy fehéres-lilás színre váltanak. Amikor ez megtörtént, valamennyit képes volt kompenzálni ez a bevonat. 2004-ben aztán elhagyták ezeket a barbatrükköket, az AFL vezérlő új szoftvert kapott és kijöttek a modern, 3 sávos 4150K-s izzók, amiknek nem igazán változik a színe az élettartam alatt.
Megnyugtat a megállapítás hogy épp csak a legegyszerűbbet nem ellenőriztük - classic me.
Szóval most projector csere van terítéken, aztán meglátjuk a medvét. A kanyarban.

Július 7 - A 800km-re innen, Frose-ban hirdetett vatta új kipufogódobok három nap alatt elkeltek - nem csoda, 80 euroért vesztegették őket. Pignettük az embert hogy tegye postára, de szerinte az túl nagy macera és nem is éri meg, stb. #kifogásgenerátor
Már majdnem elkenődtem, de dobtam a lehangoltságot és inkább király voltam megkérdeztem újra a tavaly novemberi fb bejegyzés alatt, hátha akad valakinél egy pár. Meglepetésemre akadt. A dobok teljesen jó állapotban vannak, a baloson a cső becsatlakozásánál egy randácska heggesztés és a csövön némi felületi rozsda, de majd az RO55 elintézi, én meg majd kipimpelem.

Augusztus 2 - Kész, illetve csak abbahagytam a munkát a dobokon. Ráment 5 üveg rozsdapassziváló, másfél 60-as korong meg a kezeim 40–80-100-120-as papírokkal. A felfogatási pontokon meg a csöveken amik az Y-hoz mennek kapott egy kis “kályhaezüst” sprayt, az alső felét megfújtam felnire való vízlepergető csodabevonattal, a végeket pedig Menzerna Metal Polish pasztával hoztam rendbe.

első találkozásunk

ez már a csiszolás utáni állapot

a rozsdaátalakító megtette hatását

Menzerna Metal Polish akcióban

Utóbbira egészen büszke vagyok. Ja, nem csak én….[link]
A két hátsó lengőkarom szilentje elég fáradt volt - főleg miután úgy kellett kivágni belőlük a csavart, így azokat cseréni kell, de nem lehet. Kapni hozzá szilentet, viszont lehetetlen úgy visszapréselni, hogy ne táguljon meg az anyag és mivel alumíniumból van, így nem fog vis szazsugorodni vagy ilyesmi, ergo lötyögni/kopogni fog a szilent. Holnap elszaladok egy pár bontottért, ez a legegyszerűbb és legbiztosabb megoldás.

Augusztus 5 - Megvan a két cseredarab, elég patika állapotú duót sikerült kifognom. A lámpákra még mindig várunk, talán a héten elkészülnek. Hogy addig se unatkozzak, elhoztam a gyári 17-es szettemet egy rendes takarításra, mert nagyon gyorsan meglátszik rajta a fékpor, semmi védelem nincs a felületen.
Egyelőre ennyi, majd még jövök.

Batman out

Hozzászólások

(#1) ncc1701


ncc1701
veterán

RO55 helyett legközelebbre ajánlom a korantot. Asszony kocsiján a felületi rozsdákat alulról a hétvégén kezeltem le, elég faja cucc.

(#2) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Jolesszez!
Legalább amíg épül-szépül van mibe átülni. Nekem is kéne egy második kocsi. :K

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#3) Gézengúz


Gézengúz
addikt

Rendszámot máskor vagy takard ki rendesen vagy hagyd a francba :U

(#4) Szoszo94 válasza Gézengúz (#3) üzenetére


Szoszo94
őstag

Lehet én vagyok a vak, de mi a baj a kitakarással? :F

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#5) Gézengúz válasza Szoszo94 (#4) üzenetére


Gézengúz
addikt

Javította.

Előtte, simán olvasható volt az első karakter kivételével de az meg egyértelmű volt, hogy R.

(#6) Szoszo94 válasza Gézengúz (#5) üzenetére


Szoszo94
őstag

Így már világos :R

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.