2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Belém csapott a villám UPDATE 15

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ave nép!

Tavaly augusztusban ott tettük le a lantot, hogy mindenki egyben haza ért, kezdődhetnek a munkálatok a Vectra-n és új gazdit keresünk az Astra-nak. Ehhez képest:

Az Astra nem talált gazdát a kitűzött áron, illetve nem akartam bagóért elvesztegetni, szóval úgy döntöttem akkor inkább megmarad. :)

Azóta történt egy jobb hátsó ablakmozgató mechanika csere november elején...

...majd ennek örömére újabb látogatást tettünk a hanyatló nyugaton Villingen-Schwenningen úticéllal, ahol is az előző kalandban segítséget nyújtó cimborám idösapjának kiszemelt járgányt cserkésztük be. Nem volt zökkenőmentes az út: a kereskedésben "elfelejtették" elintézni a papírmunkát, így következő hétvégén cimbinek újabb kanyart kellett beiktatnia, akkor már más segítséggel. Ami a technikát illeti: a hazaúton átrendeződtek a MID kijelző pixelei és az Ölstand prüfen formációt mutatták be. Rendkívül meglepett a dolog, aztán egy gyors egyeztetést követően megemlékeztünk szerelőmmel, hogy itt bizony Castrol olaj volt a blokkban...vagy legalábbis annak mondták. :U Végeredményben eltűnt az olaj, ami - mint utóbb kiderült - nem egyedi eset, de ezt most nem nyitnám meg. A kúton egy gyors first aid és mehetünk tovább.
Hazaérve olaj és szűrő csere, azóta tünetmentes.

Kitartó talicskázás után sikerült összeborogatni a szükséges kreditet, kezdődhetett a Vectra kezelése.
Kivétel nélkül minden tesztben az egekbe magasztalták a futóművet és a herr Szada85 hintóján átült próbakör is maradandó élmény volt. Ugyan azóta eltelt némi idő, de a saját kordét próbálgatva éreztem, hogy nem tökéletes a Feng Shui, hát meghozattam amit csak tudtam. Mindemellé óra szerint is elértünk annyi métert, hogy indokolttá váljon a vezérlés cseréje. Ezzel együtt az alábbi pakett állt össze idén március 11-re.

Igyekeztem aktívan segédkezni ahol lehetett, így nem készült kép minden mozzanatról, csupán néhány bizonyító erejű bithalmaz maradt az utókor számára.


Egy megmentett gumi darab - a rugó és a gátló találkozásához a zajok csillapítására


et voila! - készre szerelve plug and play

lengéscsillapítók, rugók, stabpálcák, toronycsapágyak szilenttel.

Itt ugrunk egy hetet az időben a vezérlés cserére. A másik sarkalatos pont a típushibának számító szelepfedél tömítés cseréje. A szelepfedél műanyagból van, a motor pedig nagy mennyiségű hőt termel => a szelepfedél egy idő után eldeformálódik és könnyezni kezd alóla az olaj.


Makacs, homok szerű kosz a kiegyenlítő tartályból - hűtőkör mosása előjegyezve


Egy szíj, a feszítő és az ártatlan vízpumpa


Hogyan tegyünk fel vezérlést rögzítő készlet nélkül avagy az idehaza ismeretlen Z32SE


A kettes ajtó nem kecsegtet túl nagy nyereménnyel


Azt az ajtót nyitottuk ki elsőként, eredménye bal oldalt látható


Természetesen a hátsó hengersor erre is rákontrázott

Itt már nem volt lelki erőm fényképezni. Kitakarítottunk mindent amit csak lehetett, kiszipkáztuk az olajat minden résből, ahol rendeltetésszerűen nincs keresnivalója és összelegóztuk a maradékot.

vezérlés szett, görgők, gyertyák, olaj, szűrők, szelepfedél tömítések, termosztát,

Eredmény:
finomabban jár a motor - nem placebo, szerelőm is így érezte
eltűnt az Adidas jel a szemöldökeim közül, nyugodt vagyok hogy elkészült
cserés volt a jobb1 ajtóhatároló
bekerült végre a tempomat kar és a kuplung kapcsoló is, tanítás után hibátlanul műxik

Nem is mi lennénk, ha nem felejtettünk volna el valamit: amint idő engedi következik a két axiál csukló cseréje elöl és az összes szilentblokk cseréje a hátsó futóműben, szóval folyt. köv.

Batman out

Hozzászólások

(#1) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Te tata- megéri a matek a végén?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#2) Geller72


Geller72
veterán

Amennyire szerettem régebben az Opelt, annyira nem most. Régebben F-es, "egyhatos" benyás Astra kombit kaptam, ami nagyon tetszett is nekem. Azóta sok céges Astra megfordult nálunk egészen a legújabb dízelig. Ami sajnos cirka 1200 km-en 1 lityi olajat be is nyel és a szervizes srác azt mondta, hogy nem mondhat ilyet, de ha mondhatna, akkor azt mondaná, hogy ez "természetes" jelenség manapság a céges kocsijainknál. Nem hinném, hogy kifogtuk volna a szarokat, vagy mindenki ökör módjára menne. 1 év alatt 4 Astránk "ment vissza garba", miután sokadszorra álltak meg valahol Európa útjain random. Most van a flottánál két éve 1.6 és 1.5-ös Ford Focus is, eddig azt mondom, ok. Buszokkal is így vagyunk, eddig két Opel gyulladt ki, kettőnek meg egyszer csak elment minden a műszerfalról, se kijelzés, se más, szintén pályán. Abból is vannak új Transitok, eddig azok is hiba nélkül, 100.000 km feletti futással is már. Azokat pedig nem kímélik nagyon. Saját részre gondolkodtam még egy H-s 1.7-es Isuzu dieselen is, Atrában, de nem tudom, hogy akarom e magamnak a fájdalmat. :D. Simán melós autó lenne, de inkább húz a szívem egy i40-es 1.7 kombira, még ha sokkal drágább is használtban. Valami nagyon félre ment "opeléknál", ezt néhány régi szerelő ismerősöm is mondta. Reméljük a legjobbakat, sok sikert és kevés szenvedést a vasaidhoz. ;). Annyit még hozzátennék az egészhez, hogy sokkal inkább el mernék indulni egy 4000 km-es körre egy saját, bevált benyás F-es Astrával, mint egy 4 évnél fiatalabb Insigniával. :D Ez azt hiszem sok mindent el is mond. :R

(#3) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

F Astrán tanultam meg anno vezetni, imádtam. De volt szerencsém 1.2-es G-hez is, meglepően jól ment a szedán és keveset is evett.
Fókuszkusz mellé jó lenne egy ilyen tartalék versenyautó, ha esetleg lenne valami gebasz, mert azért az elmúlt fél évben elég sokat volt parkolópályán míg összekalapálták és még nincs vége, mert lukas a dobom. Meg ráférne egy polír is.
Sajnos az F és lassan már a G Astrák felett is eljárt már az idő, de a tiéd nagyon szép állapotban van, már ránézni is jó. Kombik amúgy is a gyengéim.
Mennyiért hirdetted ha nem titok?

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#4) Petyyyyy válasza bitpork (#1) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Természetesen nem. :N

Geller72 - Nálam is F-fel kezdődött a pályafutás, a jó kis 1.7 Isuzuval. :) A mostani felhozatalt nem ismerem igazán ez - szerencsére - kimaradt. Nem mondanak túl sok jót róluk, na. Az 1.7 még mindig jó lehet a H-ban, viszont az i40 elég csecse darab, főleg a kombi tetszik. Kívülről. Belülről annyira nem vett meg, ilyen tekintetben maradok fritz bérenc. :D

flymi - A G felett is eljárt már az idő, sőt, lassan a H is "kiöregszik". Utóbbiban talán még 3 jó év van, amit erősít a J széria is.
1.1M volt az utolsó ár a kordén mielőtt lejárt a hirdetés.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#5) Hieronymus válasza Geller72 (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Valami nagyon félre ment "opeléknál", ezt néhány régi szerelő ismerősöm is mondta."

Nagyjából minden félre ment.
2009 előtt gyártott Opelt nem szabad vásárolni. Az egész jármű egy minőségi probléma.
Az eladások visszaesése kezelésére a GM lépett be a képbe. Alig kettő éves együttműködés után jelentős veszteséggel vált újra önállóvá az Opel.
2017-ben került a francia PSA csoport tulajdonába az Opel.

Tulajdonképpen a Ford is hasonló pályán mozgott. Viszont a Ford esetében jelentős minőségi javulást értek el az utóbbi években. Mostanra kizárólag Ford járművekből áll nálunk a járműpark. A Fiesztákat sokan használják. Kíméletlenül alakítják át a külsőt. Az utolsó esetVan három Transit. Egyet vissza hívott a Ford fékproblémák okán. Mind a három üzemanyag rendszerében problémát okozott a kondenzvíz megfagyása a leghidegebb időkben. Csak csillaggarázs van. A többi csak tervezett karbantartás az összes jármű esetében.

Más probléma viszont még mindig van a Forddal. Az automatikusan induló klíma gyakorlatilag folyamatos üzemben van. Télen is mivel a szélvédőre tekerik a levegőt. A klíma megy a fűtést is maximumon.
Első körben azt gondoltam bennem van a hiba. De nem. Minden felhasználó után üzemben maradó hűtést találok.
Van Transit, aminek a hátsó ablaktörlője a kapcsolókar végére telepített 3 állású mini kapcsolóval vezérelhető. Leginkább a véletlen hozzáérésre billen. A későbbi transitokban ez már nem gond, csak az ablakfűtés maradt. A koszt le is lehet égetni a törlés helyett. Viszont bekerült ez a "szolgáltatás" az új Fiesztákba. Egy másik fejlesztést is kaptak. Az ablakot leengedni előre tolással lehet. Felemelni viszont lefele irányú nyomással kell. Logikus, nem?

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#6) bitpork válasza Petyyyyy (#4) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Szerelem?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7) csoki46 válasza bitpork (#1) üzenetére


csoki46
aktív tag

Én is így vagyok az öreg pdtdi passattal, megy bele a pénz, de mindig úgy vagyok vele, hogy lassan csak körbeérek, akkor meg sokáig jó lesz. Ha elég gyakran mantrázom én is elhiszem egy idő után. ;]
Nem tudom, hogy mi a jobb döntés, most eladni és bevállalni azt a fél millió buktát, vagy használni és még rálocsolni 200-300-at. :F

(#8) #90088192


#90088192
törölt tag

En meg sajnos az autó szerelő betegségben szenvedek. Amikor meglátok valamilyen autót arra gondolok ezt mar javítottam.

A bajom ezekkel az volt, hogy a japánokat hagytak legyapjasodni, ami meg nem japán az meg nem ment másként csak sok szeretettel, de mindenki dicsőítette milyen jo autók.
Ja amíg bemész egy önkiszolgáló bontóba ahol cirka 2Ha-ón autók vannak. Megnézed és a sok GM csoda meg Ford Falcon ott áll hegyekbe sértetlenül(Kasztni), a motort mar apró darabokra szedtek, míg a japán csodák rongya törve érkeznek, sértetlent nem találni.

De hogy ne legyek egyoldalú, sok Mitsubishi Magan-t javítottam, de amit egyszer megcsináltam rajta az jó volt a következőkben.

Mig pl a Mercedesz hat hagyjuk, egyik lukat betömi az ember valami más széthullott, de pl a műszerfallal semmit nem lehetett kezdeni(W202).

A Ford fiesta meglepett engem is, nagyon egyben van a kis 1.6 WQ széria.
Pedig a hátulját lerongyoltak előzőekben.

Vagyis meg nem gyártottak autót ami nekem tetszene :DDD

(#9) Petyyyyy válasza bitpork (#6) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Az. Plusz autóbuzéria és egy csepp betegség.

Előbbi emiatt, második vele született, utóbbit nem nyitnám meg.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#10) bambano válasza Hieronymus (#5) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Alig kettő éves együttműködés után jelentős veszteséggel vált újra önállóvá az Opel.": rotfl, milyen kettő évről beszélsz? nem vált önállóvá az opel, a gm-től a psa konszernhez került.

szerintem érdemes lenne személyes tapasztalatokat bevonni a véleményekbe, mert amiket itt leírtatok, annak köze sincs a valósághoz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.