2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

660 TI 3Gb vs 1050 Ti 4Gb teszt

Írta: | Kulcsszavak: 660 Ti . 1050 Ti . teszt . videokártya

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Mivel jelenleg a birtokomba van a két kártya kíváncsi voltam hogy mennyi is a tényleges különbség köztük. A kártyákat a tulajdonomban lévő benchmarkkal rendelkező jétékokkal teszteltem. A tesztek FHD (1920x1080) felbontáson a legmagasabb grafikai beállítások mellett készültek.

Tesztrendszer:
Asus M5A97 EVO R2.0 alaplap
AMD FX 6300@4.4GHz cpu + Noctua NH-D14 hűtő
Mushkin 2x4GB 2400Mhz DDR3 ram
Dell U2312hm monitor (1920x1080 felbontás)
Goodram 480 Gb SSD + 1Tb WD Red HDD
Thermaltak S71 Urban ház + XFX 550w táp

Inno3D GeForce GTX 660Ti 3Gb Accelero Hybrid
Egyik versenyzőnk egy több mint öt éves konstrukció némi extrával felvértezve ami a 3Gb memóriát (a legtöbb 660Ti csak 2 Gb-tal szerelt), a hibrid vízhűtés és gyárilag magasabb órajelek jelentik. Itt található a prohardvereres 660 Ti teszt.

GigaByte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4Gb
Az utód szerepében a több mint egy éve piacon lévő 1050 Ti található. A 1050 Ti prohardver cikk itt található.

A tesztek:
(Először a 660 Ti minimum/átlagos/max értekei majd a 1050 Ti minimum/átlagos/max értekei szereplenek, a teljesítménykülönbség értéke az átlagos fps számokon alapul)

Bioshock Infinite

18/112/190 és 33/114/186, +1%.
Azt hiszem itt sikerült procilimitbe ütközni de nem is csoda nem egy mai játék.

Company of Heroes

30/60/63 és 70/73/77, +20%.

Company of Heroes 2

17/28/42 és 18/30/43, +7%.

CS:GO

148 és 163, +10%.
Csak átlagos fps értékeket adott a teszt.

Dirt 3

98/115/- és 136/176/-, +53%.

Half-Life 2: The Lost Coast

278 és 277, +0%.
Csak átlagos fps értékeket adott a teszt. Azt hiszem itt is sikerült procilimitbe ütközni.

Metro 2033

8/24/44 és 10/32/54, +33%.

Middle Earth: Shadow of Mordor

50/74/104 és 51/79/111, +7%.

Thief

33/41/59 és 31/47/64, +14%.

Total War: Warhammer

43/52/62 és 31/53/64, +2%.
Azt hiszem itt is sikerült procilimitbe ütközni.

3DMark

5658 és 6465, +14%.

Konklúzió: Ha valaki nagyobb teljesítményre áhítozik és 660 Ti vagy hasonló kártyája van annak az 1050 Ti nem alternatíva, nagyobb teljesítményhez minimum Geforce GTX 1060 3Gb ajánlott.

Hozzászólások

(#1) pepejoe


pepejoe
tag

Bármilyen észrevétel, kérdés, kérés jöhet ide a fórumba.

(#2) Auratech


Auratech
őstag

A 1050 Ti annyiban előrelépés, hogy a korábban használt 560gtx teljesítményét felülmúlja a 1050 (mindenben nem, pld Cuda video encoding oldalon), szoftveresen naprakész és nem utolsó sorban 75W (fele) energiával beéri, ami a gépem tápjának se baj. idle - 2D) módban pedig néma.. A 660 is 150W csúcsfogyasztású..

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

(#3) pepejoe válasza Auratech (#2) üzenetére


pepejoe
tag

Igazából én csak azt akartam kideríteni hogy játékokban mennyivel gyorsabb. Nyilvánvalóan a 1050-nek vannak elvitathatatlan előnyei: fogyasztás, dx12 (ha ez előnynek számít még :)), stb amire nem tértem ki,de nem is volt célom.

(#4) Csapoati válasza Auratech (#2) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Na meg a 4 giga RAM is jól jöhet még később.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#5) Freiherr válasza Csapoati (#4) üzenetére


Freiherr
őstag

Volt 660Ti-m, az egy nagyon eltalált cucc volt akkoriban, a középkategória királya.

XXX

(#6) Zicokuka


Zicokuka
senior tag

Egy jobb proci lehet nagyobb különbséget hozz ki

(#7) prolad


prolad
őstag

Furcsák ezek az eredmények, eddig olyan teszteket láttam, amikben az 1050ti a 680 szintjét hozza. Lehet csak a proci miatt ekkorák a különbségek.

(#8) Ed3r_X_ válasza Auratech (#2) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Az 560 teljesítményét már a 750 (Ti) is lelépi kb :U Nem minden a CUDA magok száma. Az 1050 kb az alap 960 szintjét hozza.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#9) Auratech válasza Ed3r_X_ (#8) üzenetére


Auratech
őstag

Nálam a Cuda alapú shaderre épített kódolás tempója sokáig fő szempont volt. Emiatt húztam sokáig a Fermivel. Játékban nyilván hamar kifulladt volna, de mivel nem játszom, ez nem volt lényeges. A fogyasztás és a modernebb architektúra végül nyert a cuda ellen.
Talán jön majd olyan Nvidia vas egyszer, amin rendes duplapontos gpgpu teljesítmény mellett még monitorcsati is található.. :)

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.