2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Fűnyíró szorulás és elmozduló karok

Írta: | Kulcsszavak: fűnyíró . szorulás . karok

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A mostani fűnyíró is eljutott ahhoz a ponthoz, hogy az alja teljesen megszorult. Egy műanyag karika rész, amiben a kés is van, durván rászorult az alatta lévő részre, ami miatt nem bír forogni. Sokáig nem értettük, hogy mitől szorul meg, talán a csavarja húzott jobban be vagy a műanyag rész alatt lévő felgyülemlő nagyon vékony kosz? De egyik sem, a motor szellőztetést is végző műanyag karika alatt, középen van még pluszban egy pár milliméter magas műanyag rész, ez a használat során a súrlódástól és/vagy a nagy hő miatt vékonyabb lett, végül annyira vékony, hogy emiatt az egész karika rászorult. Ezen is átmegy a csavar, tettünk bele 2 csavar alátétet, hogy így 1-2 milliméterrel feljebb legyen a nagy műanyag karika amiben a kés is van, így végre annyival magasabban lett, hogy most végre kicsit sem szorul, így ismét jó lett a gép. Nagyon szörnyű, hogy a legkritikusabb részhez műanyagot tettek, nem pedig fémet, nagyon erőteljesen szembe ötlő a tervezett elavulás.

Ennek a fűnyírónak se voltak megfelelő erősségűek a két részből álló karjai(amivel tologatjuk a gépet). A két rész összeadásánál hiába van nagy darab, kézzel is csavarható ráhúzó, a kar felső része lehajlott munka közben, a két csavarója nem bírta annyira megfogni, hogy a felső rész ne menjen feljebb vagy lejjebb, igazán stabilan csak azóta tart, amióta több helyen beléjük fúrtunk pár nagy csavart, ami egymáshoz tartja a két részt.

Hozzászólások

(#1) ncc1701


ncc1701
veterán

Utálom ezeket a szarokat. Műanyag fogaskerék egy láncfűrészben, el tudom képzelni annak a mérnöknek a lelkiállapotát, aki ezt beletervezte.

(#2) kemotox válasza ncc1701 (#1) üzenetére


kemotox
addikt

Azért azt ugye tudod, hogy az ilyen dolgok rohadtul nem a tervező mérnökön, hanem a spórolni akaró vezetésen/menedzsereken/akárkiken múlik?

(#3) Hieronymus válasza kemotox (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ráadásul.
Ha megtartanák a műanyag anyagára vonatkozó előírásokat, sokkal tovább maradhatnának használatban, mint a fém alkatrészek.

A fém alkatrészek folyamatos karbantartást igényelnek. Megfelelő kenés nélkül nem sokáig muzsikál a szerkezet.
A műanyag kevésbé szilárd, mint a többi fémalkatrész. A törése megvédheti a gép többi részét a károsodástól, ha valamiért megakad a szerkezet.

És vannak tervezési hibák is. (Tudom, mert én is elkövettem néhányszor, Gyártástervezést tanultam és néhány évig a szakmában dolgoztam.)

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.