2019. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Star Citizen konfigurálás

Írta: | Kulcsszavak: Star Citizen . fordítás . konfig

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Star Citizen az igen sikeres crowdfunding kampánya mellett az erőforrásigényéről ismert leginkább.A játék jelenlegi állapotában nem sok grafikai beállításra van lehetőség, de konfigfájl segítségével azért alakíthatunk rajta. Boredgamer leírása alapján következzen némi segítség a témában.

Vigyázat!
A user.cfg szerkesztése közben olyan értékeket is beírhatsz, amik károsan befolyásolhatják vagy gátolhatják a program futását! Ha ilyesmit tapasztalsz mozgasd el vagy nevezd át a fájlt és próbáld anélkül indítani!

Először hozzunk létre egy txt fájlt az alábbi helyek egyiként USER.cfg néven!
- Live verzióhoz itt: ..\Cloud Imperium Games\StarCitizen\Public
- PTU verzióhoz itt: ..\Cloud Imperium Games\StarCitizen\Test
Ha a user.cfg valamiért nem működne, nevezd át User.cfg -re! Ha ez sem működne USER.cfg -re! :)

Azoknak, akik nem szeretnének nagyon elmerülni a témában következzen két előgyártott verzió Boredgamertől. Másoljátok be a fenti helyekre és próbáljátok ki:

Legjobb teljesítmény [letöltés]
Legjobb látvány [letöltés]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Következzenek egyenként a szerkesztési lehetőségek és lehetséges parancsok

; Minden pontosvesszővel kezdődő sort figyelmen kívül hagy a program, így lehet megjegyzéseket és magyarázatot írni bele.

sys_spec = Alapvető minőségi beállítás. Lehetséges értékei 1,2,3,4
Ez gyakorlatilag a menüben is szereplő graphics settings-nek felel meg. A lista elejére érdemes tenni, mert ezt az általános beállítást többhelyen finomítjuk a további parancsokkal.

sys_maxfps = Framelimit másodpercenként
Magasabb limit kevésbé stabil fps-t hoz. Egy a gépednek megfelelő értékre érdemes állítani. Lassabb gépeknél 30 az ajánlott, gyorsaknál a monitorod frissítési frekvenciája.

r_VSync = Függőleges képszinkron. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
Ha töréseket látsz a megjelenítésben érdemes bekapcsolni.

r_FullscreenWindow = Futtatás teljes képernyős ablak. bekapcsolva =1, kapcsolva =0

r_width = Vízszintes képpontok száma
r_height = Függöleges képpontok száma

r_Gamma = Gamma beállítás. Alapértéke 1, módosítható 0 és 2 között.

r_AntialiasingMode = Élsimítás. Lehetséges értékei 0,1,2,3
0 a kikapcsolt élsimítás, a 3 pedig az SMAA. Elég erőforrásigényes és 1440p felett kevésbé hasznos.

r_TexMinAnisotropy = Textúraszűrés. Lehetséges értékei 0-16.
0 a legjobb teljesítmény, 16 a legjobb minőség. Nem igényel sok erőforrást ellenben sokat dob a látványon. Érdemes magas(16) értéket adni ha teheted.

r_Sharpening = Élesítés Lehetséges értéke 0.00-1.00
Élesebb vonalak, tisztább élek miatt kicsit darabosabb lehet a megjelenítés. A legmagasabb értéket csak 1440p felett érdemes beállítani. Kisfelbontáson lehet 0-án, alapértelmezetten 0.25

r_TexturesStreamPoolSize = Textúraméret. Ajánlott beállításai a videómemóriád mérete alapján:
2GB-ig: 256
3GB-ig: 512
4GB-ig: 1024
6GB-ig: 2048
fölötte: 4096

e_ShadowsPoolSize = Árnyékolások mérete. Ajánlott mennyisége az előbbi textúra fele.

e_ShadowsMaxTexRes = Árnyékolások minősége. Alapértelmezett értéke 512, a legjobb teljesítményt 128-nál adja, a legjobb minőséget 4096-nál.

e_ShadowsResScale = Árnyékolások részletessége. Értéke 0.1 és 100 között. A nagyobb érték a szebb, de 40 felett már nem igazán látszik a javulás.

e_GsmCache = Szintén árnyékolás. Lehetséges értékei 0 és 1. Bekapcsolva sebességnövekedést érhetünk el, a leglátványosabb árnyékokért kikapcsolni kell.

r_MotionBlur = Bemozdulás. Grafikai extra. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
r_DepthOfField = Mélységélesség. Grafikai extra. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
r_ShadowBlur = Árnyékelmosódás. Grafikai extra. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
g_radialBlur = Sugaras elmosódás. Grafikai extra. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
r_HDRBrightLevel = HDR fényesség. Grafikai extra. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
r_HDRBloomRatio = HDR méret. Grafikai extra. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
hud_bobHud = Fejmozgás. Grafikai extra. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
r_ChromaticAberration = Kromatikus aberráció. Grafikai extra. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
r_ColorGrading = Színárnyalat. A teljes színpaletta árnyalása. bekapcsolva =1, kapcsolva =0

r_ssao = Ambient Occlusion, fényhatásjavítás. Lehetséges értékei 0,1,2 ahol a 2 adja a legjobb minőséget.
r_ssdo =Screen Space Directional Occlusion, jobb minőségű fényhatásjavítás. Lehetséges értékei 0,1,2 ahol a 2 adja a legjobbat. Sokkal szebb eredményt ad az előzőnél, érdemes ezt magasan tartani és azt kikapcsolni.

r_SSReflections = Tükröződések. Lehetséges értékei 0,1,2,3 ahol a 3 adja a legjobb minőséget, a 0 pedig a kikapcsolt állapot.

r_SilhouettePOM = Pixel Accurate Displacement Mapping. Mélységérzetet ad a textúráknak, igen erőforrásigényes. bekapcsolva =1, kapcsolva =0

r_TessellationTriangleSize = Tesszeláció. Lehetséges értékei 0-20. A felhasznált poligonok számát módosítja. Legjobb minőség 1-nél, legnagyobb sebesség a 20-nál.

e_ViewDistRatioDetail = Látótávolság. Lehetséges értékei 1-100. Mivel űrszimulátor, én a maximális 100-re tenném, de gyengébb gépeken próbálhatod lejjebb venni.

CL_fov = FOV, Látószögbeállítás. Lehetséges értékei: 25-160.
Többmonitoros rendszerekhez érdemes nagyobbra állítani, gyenge gépeken a kisebb érték javíthat a teljesítményen. Ajánlott értéke widescreen monitoron 70-80.

i_Mouse_Accel = Egérgyorsítás Lehetséges értéke 0.0-10.0
i_Mouse_Smooth = Egérszűrés Lehetséges értéke 0.0-10.0
Kikapcsolásához állítsd 0.0-ra!

A továbbiak nem grafikai, hanem enginemódosítók, elméletileg növelik a stabilitást. Csak akkor kisérletezz ezekkel ha valóban gyakran crashelsz, mert több gondot is okozhat. Itt már inkább nem mindenhol próbálkozom fordítással. :)

sys_main_CPU = 0 Specifies the physical CPU index main will run on.
sys_physics_CPU = 2 Specifies the physical CPU index. A száma a fizikai magok fele legyen!
sys_streaming_CPU = 4 Specifies the physical CPU file IO thread run on. A száma a fizikai magok fele legyen!
r_MultiThreaded = 1 Többszálas processzorhasználat. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
r_MultiGPU = Több videókártya/GPU használat. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
sys_physics_GPU = Grafikus kártya számolja a fizikát. Több kártya szükséges hozzá. bekapcsolva =1, kapcsolva =0
ai_NavigationSystemMT = 1 Enables navigation information updates on a separate thread
e_ParticlesThread = 1 Enable particle threading
e_StatObjMergeUseThread = 1 Use a thread to perform sub-objects meshes merging
gfx_loadtimethread = 1 Enables threaded rendering while loading
p_num_threads = 1 The number of internal physics threads
sys_job_system_enable = 0 The Jobsystem is disabled, each job is executed in its invoking thread.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.