2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Steel Legend és Frame rating

Írta: | Kulcsszavak: Acél . steel . frame . columbus . classic

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kiváló cím, köszönet érte a Hammerfallnak. (Legend Reborn - 'on wings of steel' )

Legend by Bertoletti 
Acél, Titán, Karbon és a revivAL jelenség részeként alumínyum vázak, olasz kézimunka, dizájn, egyedi méretezés. Teljesen korrekt áron. Ez egy remek lehetőség acélos szabadonfutásra.

Mi a kedvenc cikkem acélváz-csőszett témában? Habanero cycles Magnificent 7  , vakteszt a legalja vízvezeték-gázcső tákolmánytól (ez nyers volt és pökhendi) a prémium-felsőosztályt képviselő cuccig. Különbség? Csekély, gyakorlatilag a súly. Menettulajdonság, "ride feel" nagyjából nem mutat korrelációt. Szerintem egyébként Átlagos János jollyja a Columbus Cromor illetőleg hasonló dimenziókkal megáldott DB-TB csöves vázak: elég anyag, megfelelően vastag cucc, hogy ne legyen érzékeny-sérülékeny, ellenben nem fölöslegesen túlépített. Emberi méretű vázakat (58-59cm felsőcsőhossz) ettől vékonyabb falú csövekből nem feltétlen éri meg építeni (bár, az X-es csövek, SPX, SLX teljesen jók erre a célra, a 'elikális merevítőbordáknak hála. Olyanokat egyébként a Koga is használt, FM1 és FM2 csőszettjeiknél emlékeim szerint voltak "huzagolások".
 
Plusz azért érdemes néha túllépni a megszokáson, márkahűségen, attól, hogy egy csőszetten virít a "Galambos" matrica, még lehet olcsó-kevésbé minőségi. Ld. Aelle, Zeta, Gara. Nincs velük semmi gond amúgy, de a PG csövek területén semmi sem emel ki egy acélvázat a többi közül. Szóval nyitni a világra! Ishiwata (igen, akik a retró Kuwahara Pacer trekkingek 'quadruple butted' csöveit szállították), Tange (elsősorban a Prestige-ről ismert, de voltak igásló-"affordable", "entry level" cuccaik is, ie.: Tange Champion No2, Tange 900 és hasonlók), természetesen a Reynolds, de a sokszor csak lekezelően lenézett Oria is készített jó cuccokat (ML és KK szériás csövek azért nagyon nem Hi-Ten kategória). A True Tempert sem szabad kihagyni!

Bár jó, ha kicsit deviáns vagy, de egy óriási előnye van a "népszerűbb" csőszetteknek: 27.2mm-es nyeregcsőméret. Tudom, elterjedt volt a 26.8 és később 29.4 is, de, mégis a 27.2 A szabvány a szememben, bár, 25.4-es nyeregszárakat kell venni, az mindennel is kompatibilis. :) (megfelelő shim kérdése).

Újabb acélok hierarchiájával nem vagyok tisztában, nagyjából a Dedacciai Zero, ZeroUno, ZeroTre szintjén ragadtam le, aztán már tovább sem képeztem magam. Amúgy sincs képzettségem az anyagok terén. Amire emlékszem, hogy a Dedacciai Zeronak hangzatos "16MCDV6HT" fantázianeve volt, ahol a HT a heat treated mozaikja. Többször lett volna lehetőségem Zero v ZeroUno szettre váltani (utóbbi nem hőkezelt), de Columbus Genius és Neuron csöves csodákat is ki-ki tudtam volna fogni "potompénzért". De nem éltem a lehetőségekkel. A Habanero cikk miatt. Meg, mert elbicajozgatni nekem a Cromor bőven jó. 

Így, én már a Cromorral fogok megrohadni, míg szét nem hullik szegény. :) Egyébként Basso annyira nem akarta reklámozni a Galambot, hogy inkább "Basso Tube Concept" matricákkal aggatta fel a Coralt, GAP-et, Lotot (Fior di Loto, Lótuszvirág). A Viper később (1997) már Dedacciai 18MCDV6HT csöves volt, patent kis rámák.

Addig kötelező könyvjelző a témában:
https://stahlrahmen-bikes.de/ elég átfogó gyűjtemény, érdemes böngészni.

Korábban volt egy köteg könyvjelzőm acél csőszettek táblázatairól, falvastagságokkal, átmérőkkel, tömegekkel. Már nincs meg. Ha bármit tudni akarok, ott a Google. De nincs tervben vázcsere. Ellenben a sokadik cockpit-átalakítás igen, életemben először "genuine" kínai karbonkormánnyal. Life insurance. :K
 
Közületek kik mennek még acéllal? Ki tervez beszerezni acélvázat? Ki hallott már a Festka (cseh) termékeiről? Kinek a szemében ér még valamit a "fatto a mano" matrica? :B

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.