A hétvégén megint elkezdtem játszani az Icewind Dale-el. Ez lesz a harmadik alkalom, hogy végigjátszom, ezúttal Insane fokozaton. Még most is ámulok rajta, hogy hogyan tudtak ennyire jó játékot csinálni.
Sok embernek nem jött be a játék, helyette nyomják az NWN-t. Pedig az NWN - ami csak egy RPG köntösbe bújtatott Diablo klón -, a lábát sem csókolhatja meg az Icewind Dale-nek. Az IWD egy igazi stratégiai, taktikai játék, RPG elemekkel. Persze hivatalosan RPG, de azért valljuk be, nem az. Máig az egyetlen játék, ami legjobban megközelítette az RPG-t, a Planescape: Torment.
Szóval, én imádom a stratégiát és a taktikát. Nehezebb fokozaton az egész játék erről szól. Ha valaki ész nélkül rohan előre, az tuti nem lesz hosszú életű. A lényeg, hogy sokszor előre kell menni felderíteni tolvajjal az árnyékban bujdosva. Plusz pont, hogy az AD&D 2nd Edition-re épül. Nekem valahogy nem jött be az D&D3E és 3.5E.
A mostani partim a következő:
Fighter/Thief - tolvaj, mellesleg a legjobb harcosom
Cleric/Ranger - a leglassabban fejlődik, viszont magasabb szinteken rengeteg varázslata lesz, és a harcban sincs mitől félnie (bármilyen páncélt is hordhat)
Fighter/Druid - a kedvenc karakterem, a Druid valami eszméletlenül tápos ebben a játékban, ráadásul egy kis harcos szellemmel van megbolondítva
Fighter/Illusionist - gnóm a lelkem, és azért specialista mágus, mert így több varázslata is van.
Bard - szerintem az egyik legjobban alábecsült karakter az AD&D-s játékokban. Viszont hihetetlenül használható, mert bármilyen fegyvert tud használni (viszont nincs specializációja, hüpp), varázsló mágiája van (igaz, csak 3 szintenként nő, viszont nagyon gyorsan fejlődik, mert rogue), és eszméletlenül magas a lore skill-je (nem kell identify varázslat, vagy csak elvétve
Igen, csak öt csókával játszom, így egy kicsit izgalmasabb. Először le akartam hagyni a bardot, de aztán meggondoltam magam, mivel több éve játszottam a játékkal utoljára.
A hétvégén sikerült eljutnom az első fejezet vége felé, és eszméletlenül élvezem a sok taktikai harcot. Persze sokat kell tölteni, de sebaj.
Még elfelejtettem azt leírni, hogy látszólag lassan fejlődik a banda, de szerencsére a nehezebb fokozat miatt az XP-re 2x szorzót ad a játék. És persze több az ellenfél is, ezért már a Prologue végére mindenki 4-5 szintet lépett (kasztonként 2-3-at).
A legjobb varázs combók:
Grease és/vagy Web
Spike Growth és/vagy Entangle
A lényege, hogy fel kell deríteni az ellenséges csapat helyzetét, majd a látótávolságuk szélére állni a mágussal és druiddal, és rájuk nyomni Webet és Spike Growth-t. A legtöbb ''lebénul'' és körönként sebeződik. Persze rögtön tele kell pumpálni az összes, még mozgó delikvenst nyilakkal és egyéb alkalmas távolról ölő eszközökkel, majd a maradékot likvidálni.
De azért sokszor nem ennyire egyszerű a helyzet, mert az ellen nem egy csapatban várja megjelenésünk a színen, hanem több kisebb csoportban. Ilyenkor egyéb eszközökhöz is kell folyamodni. A leghasznosabbak az idéző varázslatok (Summon bármi), mert az idézett lények - még ha rövid ideig is -, magukra vonják az ellenséges ''tüzet'', addig mi szabadon varázsolgathatunk és sorozhatjuk az ellenfél arcát.
Egyelőre ennyi, még folytatom.
Eszembe jutott, hogy kiegészítsem az uccsó bekezdést. Nagyon sok ellenségnél 5+ érdemes még rányomni a Web-elt területre még egy Grease-t is. Nincs ellene mentődobás (asszem), és mindenkit lelassít. Ha nem is hat valakire az első körben a Web, a másodikban vagy harmadikban tuti fog, addig nem kecmeregnek ki a Grease és Web combóból.
Szóval lehet ezt még fokozni. :-)
Egyelőre ennyi, még folytatom.
No hiába, egy csomó minden utólag jut eszembe.
Szóval van a játékhoz kiegészítő is, ráadásul kettő. Az első a Heart of Winter. szépséghibája, hogy viszonylag rövid lett (talán 15-20 óra játékidő), ami akkoriban felháborodást keltett. Bizony, nem volt mindig divat a manapság dívó 8-10 órás játékok készítése. Az alapjáték emlékeim szerint 40-50 órás, és mivel a kiegészítő rövidsége miatt nem nyerte el a közönség tetszését, kiadtak hozzá egy ingyenes kiegészítőt, a Trials of the Rulemaster-t. Ez olyan 8-10 órát ad pluszban hozzá, a grafika még szebb lett (pedig már az alapjátéknak is gyönyörű, még mai szemmel nézve is), és olyan extrákat is tartalmaz, mint pl a Bag of Holding (majdnem végtelen űrtartalmú tárgy, amiben minden súlytalan lesz). És a kiegészítő kb a Baldur's Gate 2-vel egy időben jelent meg.
Még azt is meg kell említenem, hogy a zene is fantasztikusra sikerült, a legjobb az összes infinity engine-es játék közül (a PST-é kb ugyanilyen szintű).
Az alapjáték csak 640x480 felbontással futtatható, de szerencsére ezt a Heart of Winter orvosolja.
Tehát, egy hosszú ideig tartó mókának nézünk elébe, ha nekivágunk a játéknak.
Egyelőre ennyi, még folytatom.
Újabb adag infó.
Lényeges, hogy minden karakternek - hacsak nem sima Fighter a specializálódás miatt -, legyen valami lőfegyver jártassága. Nehéz szinten az ellenfeleknek nagyon kicsi a THAC0-ja (még egy nyomorult goblinnak is, főleg ha íjász), és nagyot is sebeznek. 2-3 ütés elég lehet egy 3-4 szintű csákónak is a mennybemenetelre. Ezért nagyon fontos, hogy mindenkit nyíl és kőzáporral fogadjunk, és ha esetleg eléri a partit, jöhet a kard és a buzogány. Nem véletlenül regéltem a Web, Grease és Entangle varázslatok jótékony hatásairól... :-)
Egyelőre ennyi, még folytatom.
Folytatás itt: [link]