2019. június 26., szerda

Gyorskeresés

Hearthstone - Mage arena elemzés

Írta: | Kulcsszavak: hearthstone . ccg . cardgame . f2p . free2play . blizzard

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ebben a bejegyzésben a Mage kaszt előnyeit és hátrányait elemzem, kizárólag arénát figyelembe véve. Ezek egy része természetesen igaz constructed játékra is, de én főleg arénázom, így annál a témánál maradok, melyhez némileg értek.

Mage aréna elemzés

A megjegyzéseket szívesen fogadom, hiszen nem feltétlen az én véleményem a legjobb.

A Mage a kezdők kedvenc kasztja, és nem véletlenül. Nagyon sok erős, basic lapja van, olyannyira, hogy akár csak a basic lapokból is összeállítható egy olyan aréna draft, mellyel végiggyalogolhatunk az ellenfeleken, egészen a 12 nyerésig. A kártyák használatához itt sem kell atomtudósnak lenni, és a játék nem igényel óriási taktikázást ill. sok gondolkodást ezzel a kaszttal. A hős képessége is a legjobbak között van. Az AOE és direkt sebző spelljei a játék legjobbjai közé tartoznak, és hard removalban sem szenved hiányt. Kulcskártyái a Fireball, Flamestrike és Polymorph. Amennyiben mi játsszunk mage ellen, sokszor csak a szerencsénken múlik a győzelem, hiszen mindig számítanunk kell ezen kártyákra, még akkor is, ha már 2-3-at kijátszott közülük, mivel ugye az arénában nincs megkötés, hogy mennyi lehet belőlük a pakliban, és basic lapként előfordulhat, hogy mindegyikből akár 3-4 is bekerül a mage repertoárjába. Vagyis itt nem igaz az, hogy "kijátszhatjuk" a Flamestrike-ot, hiszen a 2. után is lehet még nála. Constructed játékosoktól sokszor hallom azt, hogy de úgy kell játszani, hogy lehet nála ilyen, vagy olyan kártya. Nos arénában nem működnek mage ellen a constructedben használt taktikák, sokszor tényleg csak a szerencse segít. Fenti okok miatt kezdőknek mindenképpen ezt a kasztot ajánlom. Probléma csak akkor lesz, ha a kulcskártyák közül nem - vagy alig - kapunk a draft során, bár ennek kicsi a valószínűsége. De természetesen a sok szuper kártya nem feltétlen tudja ellensúlyozni a rossz játékot, így azért itt sem árt átgondolni a lépéseket.

Hero képesség: Az 1 hp sebzés bármikor, bárhova olyan nagy előny, ami már önmagában is az egyik legerősebb kaszttá teszi a mage-t arénában. Tudjuk használni a már csak 1 hp-val rendelkező, ellenséges minionok likvidálására, de akár a sajátjainkra is célozhatunk, ami néha igencsak jól jön (pl enrage tulajdonság aktiválására). De tökéletesen használható Divine Shield ellen is. Ezen képesség miatt nem életbevágó a sok 2 manás minion a draftban.

A kaszt előnyei:
- szuper hero képesség
- szögegyszerű a játék vele
- nagyon erős spellek, minden méretben és mennyiségben
- hard removal

Hátrányai:
- nagyon szenvedős lesz, ha nem kapunk a draft során a kulcskártyákból

Mage Secretek: a mage secretek jó esetben is csak közepes kártyák, mert gyakorlatilag mindegyik kijátszható, persze ez nyilván a szituációtól is függ. Egy tapasztalt játékos pl. nem fog letenni egy lategame miniont az asztalra, ha gyanítja, hogy Mirror Entityt játszottunk ki, hanem először letesz egy kicsit, majd utána a nagyot. Ugyanígy körül lehet játszani a többi is. Így hát nem is ajánlom, hogy beválogassuk a secreteket a draft során, hacsak nem épp az a legjobb választás a 3 közül.

Spellek: bár sok spellnél írom, hogy akár 3-5-öt is beválaszthatunk a pakliba, figyelembe kell vennünk az addig beválasztott varázslatok számát is, hiszen nem fog előnyünkre válni, ha túl sokat teszünk be a draft során. Ezért okosan válogassuk meg a számukat. Szerintem az ideális mennyiség nagyjából 10 körül van, de ez persze függ a minionoktól, és az addig már beválogatott spellek fajtáitól is.

Top kártyák:

Archmage Antonidas: a Mage legendary lapja, de csak akkor válasszuk be a draft során, ha sok, kis manigényű varázslatunk van, ellenkező esetben nem biztos, hogy ki tudjuk használni a képességét. A legjobb, ha a lerakás körében még ki tudunk játszani 1-2 spellt (pl. Coint, Mirror Entityt, Arcane Missilest, stb.).

Pyroblast: a nonpluszultra, direkt sebző spell. Könnyen kivégezhetjük vele az ellenfelet, hiszen tízet sebez. Ennek ellenére max kettőt tegyünk a pakliba, bár valószínűleg arra sem lesz lehetőségünk, hiszen epic kártyáról van szó.

Blizzard: nagyon erős AOE spell, ugyan csak kettőt sebez mindenre, de e mellett fagyaszt is, vagyis a következő körben is lesz alkalmunk elbánni az ellenséges minionokkal. Kártyaelőnyt szerezhetünk vele.

Kirin Tor Mage: a plusz képessége a secretekhez ad bónuszt, de még annak ellenére is top minion, hogy a secretek nem annyira jók, hiszen 3 manáért kapunk egy 4/3-as lényt, ami már önmagában is nagyon jól hangzik.

Mana Wyrm: ezzel óriási előnyre tehetünk szert tempóban, amennyiben az első körben le tudjuk rakni, és van mellette pár spell a kezünkben. De ne válasszunk be sokat a pakliba, 2 - esetleg 3, ha kevés a 2 manás minion - elég, hiszen late gameben már nem túl hasznos.

Sorcerer's Apprentice: csökkenti a spellek mana igényét, ami mindig jól jön. Akár 3-4-et is választhatunk belőle, hiszen a late gameben sem árt, ha kevesebbe kerülnek a varázslatok, ráadásul e mellett egy standard 3/2-es, 2 manás drop.

Flamestrike: hívják még ironikusan Skillstrike-nak és Noobstrike-nak is, hiszen nem kell atomtudósnak lenni ahhoz, hogy ezt jól használjuk ki. Négyet sebez az összes ellenséges minionra, ami sokszor azt jelenti, hogy az ellenfél összes minionját letakaríthatjuk, főleg, ha kombináljuk spell powert adó minionnal. Ettől függetlenül ne használjuk ész nélkül, és próbáljuk legalább úgy kijátszani, hogy 3-4 miniont is magával vigyen. 3-4 is elfér ebből a pakliban. Kártyaelőnyt szerezhetünk vele.

Frostbolt: nagyon jó direkt sebző spell. 2 mana, 3 sebzés és fagyasztás, már csak arra is jó, hogy az ellenfél top minionjával való leszámolást eltoljuk 1 körrel. 3-4 is bekerülhet ebből a pakliba, mivel a 2 manás dropot is kiválthatja.

Water Elemental: egy igazi top minion, melyet a 6 élete és a fagyasztó tulajdonsága indokol. Ez jó pár kaszt rémálma, hiszen a 6 élet miatt nehéz megölni (4 manás!), valamint a hőst is fagyasztja, vagyis megakadályozza a fegyverhasználatban (ugyanez igaz a druidra is). A tulajdonságai alapján rare-nek is simán elmenne. Ebből akár 4-5-öt is betehetünk a pakliba a draft során.

Fireball: az egyik legjobb spell, 4-5 is simán jól jön belőle, hiszen 4 manáért 6 sebzés, bármikor, bármire, nagyon jól hangzik.

Polymorph: hard removal, és azt hiszem nem kell többet mondanom. 2-3 mehet belőle a pakliba, de akár 1 is elég lehet, amennyiben már sok Fireballunk van (ez fordítva is igaz).

Nem nagyon jó, de nem is rossz kártyák:

Mirror Entity (secret): néha jól jön, de könnyű kijátszani, ettől függetlenül a legjobb Mage secret a Vaporize mellett. Nyugodtan tegyünk a draftba 1-2-t, ha nincs jobb választási lehetőség.

Spellbender (secret): ez szerintem kevésbé hasznos, mint a Mirror Entity, de nem halunk bele, ha van egy belőle a pakliban. Tapasztalt játékos könnyen kijátssza.

Counterspell (secret): lehetőleg kerüljük, mert tapasztalt játékos könnyen kijátssza, de ettől függetlenül azért nem rossz lap.

Vaporize (secret): ez is oké, de jobban járunk minionokkal, vagy normálisabb spellekkel.

Ethereal Arcanist: a speciális tulajdonsága a secretek használatához köti, azok nélkül gyenge. Így csak akkor tegyük be a pakliba, ha kénytelenek voltunk jópár secretet kiválasztani, mert azok voltak a legjobb pickek. Secretek nélkül rossz.

Cone of Cold: ez oké, mivel nem csak fagyaszt, hanem sebez is, vagyis okosan használva kivégezhetjük vele az 1 életű minionokat, még a stealthben levőket is. 1 elég belőle a pakliban. Lapelőnyt szerezhetünk vele, ha okosan használjuk.

Mirror Image: early game-ben óriási előnyt tud adni, így elfér 1-2 a pakliban, de ha lehet, inkább jobb kártyát válasszunk, mert ezzel nem fogjuk tudni átvenni a board controlt, vagy kivégezni az ellenfelet. Jól kombózható a Mana Wyrmmel, vagyis feljebb viszi az értékét, ha már van Mana Wyrmünk a pakliban.

Arcane Explosion: oké, ha egyet beteszünk a pakliba, amennyiben nincsen jobb pick. Tökéletes 1 életű minionok likvidálására. Lapelőnyt szerezhetünk vele, ha okosan használjuk.

Arcane Intellect: laphúzás, így kártyaelőnyt ad. De csak mértékkel tegyük be, mert csak 1 kártyaelőnyt ad. Early game-ben soha ne játsszuk ki, csak ha végképp nem tudunk mást csinálni, mert vesztünk a tempóból. Sokkal jobb az Acolyte of Pain laphúzásra, viszont kombózható a Mana Wyrmmel, vagyis feljebb viszi az értékét, ha már van Mana Wyrmünk a pakliban.

Arcane Missiles: ez szerintem jobb, mint az Arcane Explosion, így ha lehet, ezt válasszuk inkább. Mindamellett csak 1 mana, vagyis szinte bármikor ki tudjuk játszani. Ideális az első körben kitett Worgen Infiltrator kivégzésére. 1-2 elég belőle a pakliban.

Rossz kártyák:

Ice Block (secret): ezzel csak a végzetet késleltetjük, ha az ellenfél vezet. Ha meg nálunk van az erőfölény, nincs is igazi szükségünk rá.

Ice Barrier (secret): lásd Ice Block

Ice Lance: önmagában fagyasztáson kívül semmit sem csinál, így nincs sok értelme, hiszen nem ártunk az ellenséges minionnak. Kivéve persze, ha már eleve meg volt fagyasztva, így csak akkor van értelme betenni a pakliba, ha már van jó pár fagyasztó spellünk (Frostbolt, Cone of Cold, Blizzard).

Frost Nova: lásd Ice Block. Olyan esetben jöhet jól, ha mondjuk az adott körben nem tudjuk még kijátszani a Flamestrike-ot, és nem akarunk egy csomó sebzést beszedni. De ez nagyon szituációs, így inkább tartózkodjunk ettól a kártyától.

Mage-dzsel jól kombózható minionok:
Acolyte of Pain: sebezhetünk rajta egyet a hero képességel, hogy kártyát húzzunk
Violet Teacher: a sok spell miatt tokeneket gyárthatunk
Spell Powert adó minionok: egyértelmű, mivel a mage általában sok spellel operál, legjobbak a Kobold Geomancer, Azure Drake, Archmage és Bloodmage Thalnos, de sok spell esetén jól használható az Ancient Mage, Dalaran Mage és Ogre Magi is
Wild Pyromancer: a sok spell miatt
Gurubashi Berserker: a hero képességgel akár körönként is buffolhatjuk, és amennyiben taunt mögött van, és az ellenfélnek nincs removal spellje vagy silence-e, valószínűleg meg is nyerhetjük vele a játékot.
Raging Worgen: a hero képességgel buffolhatjuk
Amani Berserker: a hero képességgel buffolhatjuk
Gadzetan Auctioneer: jól kombózható a mage olcsó spelljeivel (pl: Arcane Missiles, Mirror Entity, stb)

Ennek a bejegyzésnek a létrejötte nem az én érdemem, segítségemre voltak a Hearthstone topic lakói.

Hozzászólások

(#1) Chronos85


Chronos85
(tag)

Jól összeszedett, mint mindig.
Egy fél gondolat csak water eli.-hez. Csak akkor fagyasztja a hőst, ha sebzni tudja az armoron felül. Tehát pl.: ha claw+heropowerrel ütjük le akkor nem leszünk fagyasztva. Azt nemtom, hogy bug vagy sem, de ha minoinnunk túléli miután leütötte az elementált, akkor is fagyasztva marad. Ráadásul nem csak az ellen körében, hanem a mi következő körünkben is.

(#2) ollie válasza Chronos85 (#1) üzenetére


ollie
(MODERÁTOR)

Már mindig fagyaszt, akkor is, ha egy rakás armor van. A legutolsó patchhel javították, mert mint kiderült, a nem fagyasztás bug volt.

A minion fagyás nem bug, bár az már lehet, hogy a következő körre is megfagyva marad.

***

(#3) Chronos85 válasza ollie (#2) üzenetére


Chronos85
(tag)

Köszi, nemtudtam, hogy az bug volt, hogy armor miatt nem fagyasztott. Mostanában nem játszottam mage-el. Csak így félig offként akkor a cobra vagy a patient assa, miért nem tudja a divine shieldes minoinokat likvidálni? :)

(#4) ollie válasza Chronos85 (#3) üzenetére


ollie
(MODERÁTOR)

Jó kérdés. Lehet hogy azért, mert az egyik shield, a másik armor.

***

(#5) Winner_hun


Winner_hun
(Jómunkásember)

Hero képesség: Az 1 hp sebzés bármikor, bárhova...

Pl. Stealth-re nem lehet használni

[ Szerkesztve ]

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.