2020. január 23., csütörtök

Gyorskeresés

Hearthstone arena - nem klassz specifikus Epic/Legendary kártyák elemzése

Írta: | Kulcsszavak: hearthstone . ccg . cardgame . f2p . free2play . blizzard

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ebben a bejegyzésben a nem klassz specifikus (tehát bármelyik hőssel használható) kártyák előnyeit és hátrányait elemzem, kizárólag arénát figyelembe véve. Ezek egy része természetesen igaz constructed játékra is, de én főleg arénázom, így annál a témánál maradok, melyhez némileg értek. A klassz specifikus kártyák ismertetését megtalálod a többi, klassz specifikus bejegyzésemben.

A kártyákat 4 szintre sorolom be, ezek:
- top kártyák (annyira jók, hogy mindig érdemes ezt választani)
- jó kártyák (a top alatt egy szinttel, vagyis válasszuk ezt, ha nincs top)
- közepes kártyák (nem rossz, de nem is különösebben jó, még használható kártyák)
- rossz kártyák (ezeket kerüljük, ha lehet)

A szinteken belül ABC sorrendben lesznek a kártyák, vagyis ne vonjunk le belőle messzemenő következtetéseket. Nem fogok minden lapot erősségi sorrendbe tenni, az egyrészt óriási feladat, másrészt erősen függ az adott szituációtól, és választott hőstől is.

Figyelem! Nem elég a kártyák besorolását nézni, mindenképpen figyelnünk kell a mana curve-re is! Vagyis hiába választhatunk 1 top kártyát 8 manáért meg 2 közepeset 2-3 manáért, ha nincs elég early game kártyánk akkor lehet, hogy a közepeset kell választanunk. Mindig ügyeljünk arra, hogy early game kártyából legyen a legtöbb, és spell/minion arányra is ügyelni kell. A másik szempont, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül, az a hős, mivel több kártya besorolása is változhat attól függően, hogy milyen kasztot választottunk. Klasszikus példa a Hunter, mivel neki rengeteg beast specifikus kártyája van, így a beastek besorolása nő eggyel, némelyiknek akár kettővel is. Viszont bizonyos esetekben ez akár fordítva is történhet.

Szinergia: minden olyan minionnál írok egy listát azokról az egyéb minionokról, melyekkel jó szinergiában van (pl: Mad Bomber képes enrage-elni a Ragin Worgenünket, ha eltalálja). Ezekhez is kérek még javaslatokat.

Counter: ide azt sorolom fel, hogy mit használhatunk fel az adott minion ellen, hogy megöljük vagy semlegesítsük. Ez nyilván akkor érdekes, ha a minion az ellenfélnél van.

A megjegyzéseket szívesen fogadom, hiszen nem feltétlen az én véleményem a legjobb.

Top kártyák:

Big Game Hunter: ingyen megölhetjük vele az ellenfél bármely lényét, aminek legalább 7 sebzése van. Kombózhatjuk plusz sebzést adó minionnal is, pl. az Abusive Sergeanttel, ha a minionnak kisebb sebzése van mint 7. Lapelőnyhöz juttathat minket.
Szinergia: Abusive Sergeant, Dark Iron Dwarf

Bloodmage Thalnos: olcsó, így könnyű kihasználni a spell powert valamilyen sebzést okozó spellel, legjobb AOE-vel kombinálva, pl. Swipe. Még 1 lapot is húz, ha meghal. Lapelőnyhöz juttathat minket.
Szinergia: bármilyen sebzést okozó spell
Counter: silence

Cairne Bloodhoof: 2 yeti 6 manáért, nagyon jó ár/érték arányt jelent. Ez a kártya általában nagy előnyhöz juttat minket a boardon, mivel gyakran 2-4 miniont is magával visz a halálba. Priestnek nem könnyű elbánnia vele, mert 4 támadása van. Lapelőnyhöz juttathat minket.
Counter: silence

Faceless Manipulator: bármit lemásolhatunk, akár a saját, akár az ellenfél szörnyetegét is. A silence se segít, hiszen nem változik vissza Faceless-szé.

Hogger: midgame-ben ingyen taunt minden körben általában azt jelenti, hogy átvesszük a board controlt. Ez gyakran hozhatja a játékot, ugyanis az nyer nagyobb eséllyel, akié a mid game-ben a board control. Priestnek nem könnyű elbánnia vele, mert 4 támadása van. Lapelőnyhöz juttathat minket.
Counter: silence

Leeroy Jenkins: 6 sebzés 4 manáért... priceless! Persze legjobb, ha a hős kivégzésére használjuk, mert ad 2 kis lényt az ellenfélnek. Kombinálhatjuk Brewmasterrel, és/vagy bármi sebzést buffoló kártyával.
Szinergia: Brewmaster, sebzés buffok

Molten Giant: lásd Sea Giant. Legjobb akkor, ha a hősünk sokat sebzést kap, pl Rogue, Warlock, Warrior (fegyverhasználat miatt) esetén. Priestnél és Paladinnál esik egy besorolást, mert a sok gyógyításuk countereli a Giant tulajdonságát, így nem tudjuk korán kijátszani.

Onyxia: üres boardra téve óriási előnyhöz juttathat, gyengéje az AOE spell. Nagyszerűen kombózható sebzés buffokkal.
Szinergia: Frostwolf Warlord, Stormwind Champion, sebzés buffok, pl: Savage Roar, Bloodlust
Counter: AOE spell

Ragnaros the Firelord: egy baja van, hogy random, de már a lerakás körének végén garantált, hogy bevisz 8 sebzést (kivéve, ha divine shieldet talál el). Még a silence sem segít ellene, hiszen akkor már önállóan lesz képes támadni. Mindenképpen top minion, hiszen amíg él, addig körönként megöl egy ellenséges miniont (vagy nyolcat sebez az ellenséges hősön). Lapelőnyhöz juttathat minket.

Sea Giant: a képessége miatt gyakran ki tudjuk tenni mid game-ben a boardra, és egy 8/8-as minion gyakran el is dönti a meccset, hacsak nincs az ellenfélnél hard removal.

Sylvanas Windrunner: elég komoly fejfájást okoz az ellenfélnek az, hogy megakadályozza, hogy elvigye az egyik minionját, így a leggyakrabban több kártyát visz magával a sírba. Lapelőnyhöz juttathat minket.
Counter: silence

The Black Knight: ingyen taunt kill, a Druidok rémálma. Érdemes valami combosabb tauntra tartogatni. Lapelőnyhöz juttathat minket.

Ysera: az egyik legjobb legendary, amennyiben elhúzódik a meccs, hiszen minden körben plusz egy lapot kapunk, melyek ráadásul nem is rosszak. Priestnek nem könnyű elbánnia vele, mert 4 támadása van, és nehéz leütni a 12 élet miatt.
Counter: silence

Jó kártyák:

Alexstrasza: még akkor is egy standard 8/8-as miniont kapunk, ha nincs jelentőssége a battlecry képességének, mert mindkét hősnek 15 környékén van az élete. Viszont pont ezért nem top, mert nem mindig van lehetőség képessége kihasználására.

Blood Knight: a harmadik körben egy 6/6-os lény akár már a meccset is hozhatja nekünk. Persze ehhez kint kell lennie egy divine shieldes lénynek. A Paladin réme, de extra előnyhöz juthatunk, ha mi vagyunk Paladinnak, hiszen a sok saját shielddel is fel tudjuk buffolni. Csak azért nem top, mert nem biztos, hogy tudunk vele shieldet lopni.
Szinergia: bármi, amin divine shield van
Counter: silence

Deathwing: akkor a legjobb kijátszani, ha alig van lapunk a kezünkben, és az ellenfél jelentős board controllal rendelkezik. Viszont nagy bajban leszünk, ha tudja counterelni hard removallal, és van pár kártya a kezében, ugyanis kártyaelőnyben lesz. Mivel erősen a szituációtól függ, hogy megéri-e kijátszani, nem top minion.

Gruul: minden körben (saját és ellenfél köre végén is!) hízik egyet, így pár kör alatt kezelhetetlenné válhat az ellenfél számára, hacsak nincs nála silence.
Counter: silence

Harrison Jones: mivel a 9 hősből ötnek van fegyvere, ezért jó legendarynak számít, hiszen még akkor is megéri kijátszani az extra laphúzás miatt, ha csak 1 töltet volt a fegyverében.

Illidan Stormrage: ez egy top minion lenne, ha több lenne az élete, de 5 HP-val gyorsan hal a hatodik körben. Akkor jó igazán, ha a kirakás körében még több, kis manaigényű kártyát ki tudunk játszani. Jól kombózható pl. a Power of the Wilddal, de az idézet tokenek tökéletes buff célpontok is.
Szinergia: Frostwolf Warlord, Stormwind Champion, sebzés buffok, pl: Savage Roar, Bloodlust
Counter: silence

King Mukla: a játék elején óriási előnyhöz juttathat, ha üres boardra tesszük ki. Ellenkező esetben nem sokat fog segíteni. Beast, szóval különösen jó Hunter deckben, viszont az ellenfélnek adott buff könnyen visszaüthet.

The Beast: a halála plusz előnyt ad az ellenfélnek egy minion képében, így akkor a legjobb, ha a kirakás körében tudjuk silence-elni a saját Beastünket. Mivel beast, Hunter kezekben top minionná válik.
Szinergia: silence

Közepes kártyák: ezeket csak akkor válasszuk, ha nincs jobb lehetőség.

Baron Geddon: sajnos a saját minonjainat is pusztítja, így erősen szituációfüggő, hogy megéri-e kijátszani. Paladin és Shaman esetén kifejezetten rossz.
Counter: silence

Captain Greenskin: fegyverhasználó kasztnak egyel nő a besorolása, amennyiben van pár fegyvere a draftban. Ellenkező esetben közepes.
Szinergia: pirate kártyák

Malygos: nagyon jó a képessége, de nagyon nehéz kihasználni, hiszen csak 9 manáért tudjuk kitenni a boardra, vagyis ugyanabban a körben nem nagyon fogunk varázsolgatni. 4 a sebzése, így különösen a Priestnek okoz gondot, hiszen nehéz leütni a sok élete miatt.
Szinergia: sebző spellek
Counter: silence

Nat Pagle: mivel a körünk elején van esély arra, hogy húz nekünk egy kártyát, akár kártyahátrányba is kerülhetünk vele, ha az ellenfél a minionjával üti le. Vagy üres boardra, vagy taunt mögé érdemes lerakni.
Counter: silence

Mountain Giant: nehéz kitenni, hiszen a kezünkben levő lapok számától függ, hogy mennyi manába kerül. Late gameban akár halott kártya is lehet a kezünkben. Akkor érdemes beválasztani a draftba, ha sok laphúzásunk van, vagy Warlockkal vagyunk.
Szinergia: sok laphúzás a deckben

Murloc Warleader: csak azért nem rossz, mert önmagában egy okés 3/3-as drop. Viszont vigyázzunk, az ellenfél murlocjait is buffolja! Ne próbáljunk murloc decket építeni köré az aránéban, nincs értelme.
Szinergia: murloc lapok

Southsea Captain: lásd Murloc Warleader, de nem buffolja az ellenfél pirate kártyáit.
Szinergia: pirate kártyák

Rossz kártyák: ezeket kerüljük.

Doomsayer: majdnem mindig haszontalan, hiszen szinte sose fordul elő, hogy kártyaelőnnyel jövünk ki a használatával, hiszen a kirakás idejében az ellenfélnek többnyire van 7 sebzése a boardon, így még ingyen is le tudja ütni, mi meg kártyahátrányba kerülünk e miatt.
Counter: silence

Elite Tauren Chieftain: az ellenfélnek is kedvez, így nincs értelme.

Gelbin Mekkatorque: random minion idézése, mely akár az ellenfélnek is kedvezhet... nem hangzik jól. Még akár egy Boulderfist Ogre is jobb nála.

Hungry Crab: ha valamilyen véletlen folytán több murloc is bekerül a draftunkba, akkor oké, ellenkező esetben teljesen haszontalan. Szinte biztos, hogy a másik 2 pick ennél jobb lesz.

Lorewalker Cho: ha úgy alakul a draftunk, hogy nincs, vagy alig van benne spell, akkor oké, ellenkező esetben még kárunkra is lehet.
Counter: silence

Millhouse Manastorm: ha ki tudjuk játszani a 2. körben, és az ellenfélnél nincs semmi spell, akkor nagy előnyhöz juttathat, de ez az eset ritkább, mint a fehér holló, így inkább kerüljük ezt a kártyát.
Counter: silence

Nozdormu: a képessége nekünk is ugyanakkora hátrány, mint az ellenfélnek.
Counter: silence

Tinkmaster Overspark: mivel teljesen random, hogy melyik miniont változtatja át, ezért nem sok értelme lett a nerf óta. Csak akkor jó, ha nálunk csak kis minion van a boardon (pl. token), és/vagy az ellenfélnél pedig nagy minion(ok), de egy ilyen felállás ritkán fordul elő úgy, hogy épp a kezünkben van a Tinkmaster. Jobb kerülni.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.