2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Mindennapi reklámjainkat ne add meg nekünk ma...se holnap.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szeretem a hirdetéseket. Zsírégetés, izomépítés diéta és edzés nélkül. Amit egy trikós férfi felsőtest képe támaszt alá, mintegy szuggerálva, lám-lám. ha eszed a málna ketont, ilyen leszel: még Hulk Hogan is összecsinálja magát tőled.
Szeretem az életünk minden pillanatába betolakodó hirdetéseket, a rafkósan felugró ablakokat, a kereskedelmi tévécsatornák reklámokkal agyonspékelt műsorait,
amelyek váratlanul ordítanak a képembe; imádom a reklámújságokkal, szórólapokkal púposra tömött postaládát; élvezem a napjában háromszor megcsörrenő telefont, amelyből a készülék felvétele után szinte a kiborgok kérlelhetetlen gépi hangján árad a hadaró bemutatkozás, jónapotkívánokeszetamásnévagyok a dzsenerálhungariagytröszteladniakarunk headqvarter megbízásából, oldrokkernét (vagy párját, családját), egy fantasztikus .......... lehetőséget (utazás, termék, fitnesz stb.) kínálnék önöknek...
A reakcióm többféle szokott lenni: fásult, elutasító, ingerült, ironizáló; attól függ, hogy éppen a munkám mellől ugrasztottak fel, esetleg délutáni pihenőmből, vagy a budiajtóból fordultam vissza, ugyan ki a franc kereshet... Ennek megfelelően udvarias vagy ridegebb elutasítást kap tőlem a lelkes direkt marketingező; mindannyiszor udvariasan hozzáteszem, az ingerültségemben semmi személyes nincs, az kizárólag a jelenségnek szól.
Ha valami csodafogyasztó tápszer bemutatóról van szó, gyakran megadom a feleségem párizsi munkahelyének számát, lelkükre kötve, de feltétlenül hívják fel, mert az asszonyt biztosan nagyon érdekli a dolog, sőt, szerintem a munkatársait is, még az is lehet, hogy különgéppel jönnek haza az eseményre.
Legutóbb egy doktornő infrás csodakivizsgálására invitáltak; nálunk még egyedülálló, fél óra alatt fejtől-talpig végigtapogat, minden rejtett hibámat kimutatja, még talán spermaszámlálást is végez és mindez nem egészségkárosító, mint a röntgen sugárzás, nem fájdalmas, most akciósan mindössze alig húszezer forint.
Taktikát változtattam: végighallgattam a hölgyet, kérdéseket tettem fel szakmám s ihletem szerint, majd 20 perces beszélgetés után rátértem a lényegre. Elmondtam, hányféle betegségben szenvedek, amelyek miatt rendszeres orvosi ellenőrzés alatt állok; például két hónapja voltam terheléses EKG ellenőrzésen, mint szívinfarktust is átvészelt delikvens; hogy 16 éve újságíróként az egészségügyre szakosodtam és az orvostudomány bizonyos területeiből némi kiegészítő tanulással akár le is doktorálhatnék. Ez után tettem fel azt a kérdést, mindezek ismeretében nem érzi úgy, esetemben irreleváns az általuk nyújtott prevenció? Úgy érezte.
Ezek után már csak egyet szeretnék: ha az összes reklámozó, azok PR szakemberei rájöjjenek: a kevesebb több volna. Néhány éve még magamtól kerestem fel egy antikvár könyvterjesztő portált, kutatva azokat a könyveket, amelyek hiányoznak még a polcomról, de újonnan már nem lehet őket beszerezni. Azóta csak rápillantok a hírlevelük e-mail fejlécére: Miklós, most egy fantasztikus ajánlat...; Miklós, most megtakaríthatja a postaköltséget...; Miklós, most féláron adjuk az Önt érdeklő könyveket...; Miklós, ezt az ajánlatunkat látnia kell - és már nyomom is a delete billentyűt.
Mikor jönnek végre rá, hogy egyre több embert irritál a tolakodó, mindenhol harsogó, tolakodó reklám? Amiknek nem csak a mennyisége, de a legtöbbször is a tartalmuk is bosszantó, bárgyú, a célközönséget hülyének néző?! Ha a reklámok szövegét szó szerint vennénk, a bankokhoz képest a Máltai Szeretetszolgálat uzsorás gyülekezet lenne, egyes szolgáltatók pedig csoda, hogy még bírják anyagilag a karitatív tevékenységüket...
Szóval igazán békén hagyhatnának már ... vajon évente hány ezer hektár erdő esik áldozatul azért, hogy a levélszekrények naponta kilószámra legyenek teletömve szórólapokkal? ehhhh....
St. Ágoston "örökzöldje", aki Descartes-ot vagy fél évezreddel megelőzve mondta ki : kételkedem, tehát vagyok, szimpatikusabb ... mert az is azt jelenti, gondolkodom, tehát vagyok; mégis más.
De, ha valaki még hisz a reklámokban, azokkal sietve közlöm: látszólagos szkepticizmusom ellenére olyan tudások birtokában vagyok már a kiegyezés óta, mint például az örök ifjúság titka, az életelixír; tudom, hogyan lehet gondolatainkból kizárni a fehér elefántot aranycsinálás közben; elengedett kormánnyal biciklizek a tengeren és borrá változtatom a vizet, percenként 3500 fekvőtámaszt nyomok és csak azért kopaszodom, hogy az emberek ne is sejtsék, feltaláltam a hajnövesztő csodaszert.
De, mivel nem vagyok irigy, viszont imádom Mátyás királyt, egy arcképével ellátott bankóért bárkivel megosztom tudásomat. Sőt, privátban számlaszámot is adok, ahova kényelmesen át lehet utalni Interneten ezt a csekély összeget; én magamra vállalom a fárasztó procedúrát, hogy az arcképért elmenjek egy közeli bankautomatához.

Hozzászólások

(#1) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Nagyon jó, élvezettel olvastam. :K

Igen, a reklámok tolakodón hálózzák be az életünket. Hiába teszem ki a levélládámra, hogy nem kérek reklámanyagot, szórólapot, csak beleszórják, a figyelmeztető papír pedig eltűnik.

A postás is bedob kéretlen anyagot. Mikor szóltam neki, hogy szokjon le róla, udvariasan, de határozottan közölte, hogy ez munkaköri kötelessége, de ha felkeresem az akármilyen hivatalt, letilthatom a szolgáltatást.
Khm, ez szolgáltatás? Ráadásul nekem kell kuncsorogni, hogy hagyjanak már végre békén?

Már gondoltam arra, hogy nem ürítem ki a levélládámat, csak mondjuk havonta egyszer. Dugjon bele a fószer valamit, ha tud. Nem nyerő, hiszen a zsiványok felfigyelnek a tömött levélládára, amely arra utal, hogy a lakás üres, lehet betörni.
Dobálom a ki a szemetet, miközben csuklik az összes terjesztő édesanyja.

És ha már reklám.
Fáj a fejed? Ezt kapd be, jó lesz neked. Á, inkább ezt, ez sokkal jobb.
Sűrűn pisilsz? Tuti prosztótata betegséged van, de ha ezt szeded, a feleséged is jól jár.
Csak ennyibe kerül, és ha most, akkor két dobozzal kapsz...
A háziorvos mire való? Talán nem az ő dolga, hogy kiírja a sokkal olcsóbb gyógyszert?

Ami pedig a telefonos zaklatást illeti.
Hívószám kijelzés rulez. Ismeretlen szám, szeva, nem érdekelsz, elutasítva. Ha mégsem, és ez nálam általános, akkor ötféle lehetőség van.
1. Valaki tévedésből hívta a számomat, rákérdezek, hogy milyen számot hívott, megmondom hányadik szám nem stimmel, elnézést, semmi baj, jónapot, jónapot.
2. Hú, nyertem, ugyan nem tudja mit, de hívjam fel az általa megadott számot, a kollégája tájékoztat. Egyszer meg is tettem kíváncsiságból. Unott hangú fószer közölte, hogy megfogtam az Isten lábát, Tenerifére utazhatok, vagy értékes műszaki cikket nyerhetek, ha elmegyek egy fejtágításra, amely röpke másfél óra alatt lezajlik. Megkértem a manust, hogy adja át üdvözletem kedves édesanyjának, mire megszakadt a hívás.
3. Általában női hölgy, hadar, hogy ne jussak szóhoz, mondja, csak mondja. Közbevágok, hogy rögzítem a beszélgetést, és épp felderítés alatt áll a hívó fél száma. Azonnal megszakad a vonal.
4. Mint az előző, csak a hölgy beleegyezik a rögzítésbe. Mondandóját többször félbeszakítom, visszakérdezek olyasmire, amit már korábban elmondott. Kizökken a ritmusból, egyre kevesebb a türelme, és amelyik paraszt, az engem parasztoz le, mert képtelen vagyok valamit egyszeri elmondás után megérteni. Előbb, vagy utóbb megunja, elköszönés nélkül megszakad a hívás.
5. Az egyes és kettes verzió kivételével pár mondat erejéig vonalban maradok, aztán leteszem az asztalra a telefont, hadd mondja, elfér a légtérben. Ha esetleg hangosan hallózik, akkor meghallom, és megnyugtatom, hogy folytathatja, figyelek, és visszateszem az asztalra a telefont.

Nekem már van időm szórakozni. :)

[ Szerkesztve ]

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#2) Szten Márs válasza Vakegérke (#1) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

"női hölgy" - még szerencse, hogy nem férfi hölgy... :DDD ;]

(#3) moonlight115


moonlight115
tag

"Mikor jönnek végre rá, hogy egyre több embert irritál a tolakodó, mindenhol harsogó, tolakodó reklám?"

Szerintem ezt tudják, de nem érdekli őket. Minél direktebb, tolakodóbb egy reklám, annál több emberhez eljut. Lehetetlen kivédeni, olyan, mint a nátha. Támad, ha akarod, ha nem.

Tetszik, amit írtál. :C

"Holdfényszonátának összedőlt a könyvespolca, mert bétóven sors szimfóniát rakott rá..." /by old rocker/

(#4) hoffman_


hoffman_
nagyúr

Én fél éve kötöttem új szerződést kb a témobillal. A flottákat leszámítva a legkedvezőbb elérhető csomag az országban, csak gimanzisták és egyetemisták vehetik igénybe, két évente diákigazolvány bemutatás szükséges az újításhoz. Még egy ideig szerencsére beleférek, így ráugrottam. Lényeg a lényeg, hogy vadiúj a telefonszám.

Nem szokom feleslegesen megadni se itt, se ott, de mégis, ilyen rövid időn belül akartak nyelvvizsgáztatni, wellnesseztetni, életbiztosítani, még kisnyúlfarkát is. Az elmúlt egy héten napi szinten kaptam 1-2 unknown telefonhívást, amiket már olyan ingerültséggel nyomok ki, hogy ha befutna egy harmadik is, akkor a telefon a betonfalba épülve végezné. Gyűlöletes.

A tévé szerencsére nem érint, azt nem nézek jellemzően.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#5) moonlight115 válasza Vakegérke (#1) üzenetére


moonlight115
tag

A szórólapok engem is megőrjítenek!
Beszéltem egy ilyen osztogatóval. Írjam ki, hogy: nem kell! De akkor is bedobják!!! :O

"Holdfényszonátának összedőlt a könyvespolca, mert bétóven sors szimfóniát rakott rá..." /by old rocker/

(#6) baluka26 válasza hoffman_ (#4) üzenetére


baluka26
veterán

Pedig egyes esetekben sajnálhatod, hogy nem látsz TV-s reklámokat :)

They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska

(#7) Vakegérke válasza moonlight115 (#3) üzenetére


Vakegérke
veterán

Anno egy barátom házaló ügynök lett. Tehetségét, tanult eszközeit rajtam próbálta ki. Engedélyemmel volt tolakodó, lehengerlő.
Talán fél órán keresztül küszködött, aztán rám sütötte a bélyeget: nem meggyőzhető. :)

Torzió, retorzió. A tolakodás ellenszenvet szül. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy vehemens rámenősséggel meggyőzhet, hogy olyasmit vegyek meg, amire végképp nincs szükségem.
No persze olyanok is akadnak, akik bedőlnek a falas dumának, miszerint tessék, ez életük nagy lehetősége, bánni fogja, ha elszalajtja.
Belőlük élnek, a hiszékenyekből, a meggyőzhetőekből a kufárok. Nem drága a becsület, korrektség sem kell, csak lehengerlő duma, és csilingel a pénz a kasszában, amelyből neki is jut. Azzal egyik sem törődik, hogy mekkora terhet vállal az áldozat, holott nem biztos, hogy szüksége van arra a "szemétre", amelyet rásózott.

Támadhat, immunis vagyok. :K

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#8) Vakegérke válasza hoffman_ (#4) üzenetére


Vakegérke
veterán

Ha reklámhívást kapsz, szép szóval érdeklődj, hogy miként jutott a számod a hívó birtokába, ugyanis titkos. Pillanatok alatt leszáll rólad.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#9) hoffman_ válasza baluka26 (#6) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Vannak jó reklámok, igenis nagyon jó reklámok, ez is az többek között. Szép lett nagyon. A Heineken reklámok is mindig jók, a Budweisereket is szeretem. De ha jó reklámot akarok látni, akkor felmegyek a youtubra :) Ezt is csípem pl.és ez is kötelező darab :D

Vakegérke:

Ha egyszer véletlenül felveszem, akkor meg fogom tenni.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#10) old rocker


old rocker
veterán

Nem állítom, hogy nincsenek jó reklámok. Kapásból a franciák Peugeot reklámja jutott eszembe, azon mindig derültem: egész ügyes kis sztori. Pirosnál várakozik egy öreg meg egy fiatal fickó. Utóbbi torkaszakadtából üvölti a rádióval a Cramberries Zombi c. számát. Öreg fószer csóválja a fejét, egymásra néznek, fiatal meghökken, öreg meg úgy, mint aki azt mondja, neked se megy már el az eszed. Zöld, srác nótázva folytatja az utat. Begördül egy udvarba a pözsójával, barátnője szalad ki elé. Mögötte idősb úr, ugyanaz, mosolyogva megy utána. Srác is mosolyog. Lány: Papa, ez itt Tom, ... két, addig mosolygó szivar egymásra néz, vigyor lefagy. Az öreg megjegyzi: de legalább a kocsija jó...

De hogy pl. a Hamlet közben öntsenek nyakon szűk húsz percenként 15 per reklámma és műsorelőzetessel...

A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.