2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

A (sikeres) online vásárló

Írta: | Kulcsszavak: shopping . eladás . vásárló . internetes vásárló

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mielőtt hirdetésre jelentkeznél, vagy vásárolni/eladni szeretnél, javaslom olvasd el a következő sorokat! Profitálhatsz belőlük;

Gyakran Ismételt Kérdések Talán jól jön, ha több infót kaphatsz vásárlás előtt.

z0d1AK - A jó üzlet titkai (azaz hogyan köss korrekt üzletet)
5teve - Apróhirdetésre jelentkezés (levél/üzenet-küldés előtt, ha szeretnél érthető lenni)
Jelentsd a csalókat és üzletrontókat (néhány "feltűnően" kedvező árú termék topikja)

Akikkel jó vigyázni üzletelés során (ezek nem trükkösek, hanem zsiványok!)

Az utóbbi fórumba fogom vezetni az elmés hsz-ekkel megáldott üzletrontókat, akik írogatnak, vásárlási szándék nélkül! Javaslom a korrekt eladóknak ezt meglépni, egyrészt gyakrabban törlésre kerül az OFF hsz, figyelmeztetést kap a rászoruló, valamint vannak további szankciók.. Természetesen a korrekt eladóknak/vásárlóknak továbbra is respekt!

:R

A következő fórumokat olvasva összefoglaltam a gondolataimat.. kihoztak a sodromból, nem szeretek fölösleges köröket futni.. mivel mostanában naponta találom szembe magam csalókkal ezért senkivel sem leszek elnéző.

Vigyázat csalók! (a pH! figyelmeztetett mindenkit!)
Kalandor - Egy csaló története (emberi sors, mely megpecsételődött)
D1rect - A hardverapró szépségei (egy érdekes beszélgetés az alkudozásról)
z0d1AK - Nyílt levél egy csalónak (ez már majdnem a legalja..)

Ha elolvastad/ismerted ezeket az gondolatokat, vélhetőleg megérted, miért kezdtem el gyűjteni a Gyakran Ismételt Kérdéseket. Ha nem pótold az elmaradásod!

Ha sértődékeny vagy és úgy látod, hogy túl magas labdákat dobok, ne szállj be a játékba. Az érzéseket hagyjuk kívül, mondjuk a macskáknak :DDD Korrekten és egyenesen fogok mindenkivel viselkedni, de ezt el is várom. Segítségképpen az újoncoknak, illetve a tapasztalattal nem rendelkezőknek, leírom, milyen helyzetekkel találtam szemben magam:

GSM BOLTOS Apróság
nemrég kérdezte tőlem Blero3311 fórumtag; miért számít, hogy milyen a garancia pl egy telefonon:

A szürke importoknak csak bolt garanciája van. Ez azt jelenti, hogy hiba esetén a vásárló elviszi a készüléket az üzletbe, ami várhatóan még létezik, de sajnos a garanciáztatás már körülményes.. ugyanis a bolt üzemeltetője (vélhetőleg) egy külföldi "akció" során szerezte be a kedvező árú terméket. Magyarán, nem tud teljes értékű szolgáltatást biztosítani, legalábbis ami a jótállást illeti.. ezért találták ki a trükkös szót, melyet nem igazán ecsetelnek, legfeljebb az apró betűs részből sejthető valami.. Tehát a kulcsszó "bolti garancia" (ez a korábban említett adásvételi szerződés miatt jelenthet kizárólag szoftver garanciát is.. szoftver hiba esetére! de a kijelző, vagy akksi csere nem SW hiba) Ha mégis korrekt az üzlet, a legtöbb esetben kizárólag a jogszabályban megállapított 1év jótállást vállalja és teljesíti (további térítés ellenében szokta a 2.évet bevállalni) a kereskedő. Míg a gyártói teljes körű garancia sok esetben 2, de akár 3 év és a kiegészítőkre is vonatkozik.

Gyakran gond van a papirokkal.. azaz nincs semmilyen gyártói jótállásos GARANCIA papír (elveszett, nem is volt a csomagban, "ezt nem szoktuk kitölteni" stb..), legfeljebb egy "adásvételi szerződés"-t nyilvánítanak jótállásnak, melyben a meghatározott szabályok felülbírálják a hibát.. vagy annak tényleges okát. Sajnos nem lehet megállapítani, hogy a kezedben fogott készülék, korábban melyik szolgáltatóhoz tartozott és IMEI alapján tiltásra is sor kerülhet későbbiekben.. Azaz a Magyar, hivatalos garancia nagyon fontos! Főként a nagy értékű műszaki cikkeknél. iphone, htc, t-mobile hozzáállás, paypal (apró betűt is érdemes olvasni, azaz hsz-ek!) és még számolatlan példa található..

SONY HIVATALOS VÉLEMÉNY
Hasonló rossz példa a Sony Magyarország garancia szolgáltatása. Minden terméken egyedi azonosító van. Az eladások során az anyacég tekintettel van az adott országok "árazási" szokásaira, így előfordulhat, hogy bizonyos országokban relatív magas kedvezménnyel árulják termékeket. De ezekből más országokba importálni kizárólag a hivatalos beszállítók jogosultak. Az egyedi azonosítók csak ebben az esetben kerülnek be a Magyar garanciaszervizek adatbázisába. Tehát hiába vásárol az ember egy külföldi Sony terméket SONY garancialevéllel, amit egy honi üzletben talán még le is pecsételnek, számlával igazolnak.. itthon a hivatalos márkaszerviz, nem fog ingyenes jótállást vállalni!

PLAYSTATION 3 DOLGOK
Az 576kbyte, Media Markt, stb a Playstation3-höz hivatalos Sony garancialevelet ad, mely az 1év jogszabályban is meghatározott garancián túl további 2év méltányossági garanciát vállal. Ez azt jelenti, hogy más üzletekben azért olcsóbb valamivel a termék, mert igyekeznek piaci versennyel "elvakítani".. a valljuk be nehéz helyzetben lévő fogyasztót. De az ár nem minden; egy vidéki vásárlónak hiba esetén sokba kerül a javítás miatti postaköltség, nem is beszélve arról, hogy az esetek többségében 12hónap után szoktak elromlani a mozgó alkatrészek.. Ugyanakkor a márkagaranciát bármely szerviz felvállalja, mert pl SONY javítási költségét az alkatrészek árát, stb az anyacég fedezi..

A minőségnek ára van.
De ez csak a történet egyik fele. Sok a neten található "kedvező" árú termék, de csak a specifikációk vannak kiemelve. A garanciáról, a készülék előzményeiről, egyetlen szó sem esik. Nincs az állapotról fotó. Mivel nem tudhatod, hogy külföldről rendelt, rejtett hibás, vagy többször kibelezett termékről van szó, kezdő lépésként ásd bele magad a fórumokba, vagy kérdezz meg egy becsületpontjai alapján is megbízható eladót, vagy annak vásárlóit, mit mutat a tapasztalat.. Ha nincs GARANCIA az nem gond, amennyiben ténylegesen kipróbált és korrekt termékről van szó, de bármennyien próbálkoznak, csalni:

A cikk folytatódik, kicsit frissítve és 2013-ra upgradelve:
2. rész vásárlói típusok

Hozzászólások

(#1) olbaidhun


olbaidhun
őstag

Várom az építő jellegű kritikákat! És a gagyi, égő vásárlókról is indíthatunk egy hasonló listát szükség esetén..

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#2) bullseye válasza olbaidhun (#1) üzenetére


bullseye
addikt

jó kis összefoglalás.
én kissé hiányolom az internetes eladókat, róluk is kéne lista, hátha egyik másik kihalna tőle végre :)

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#3) olbaidhun válasza bullseye (#2) üzenetére


olbaidhun
őstag

Lehet, hogy erre gondolsz? [link]

Ez ugyanis minden hardveraprós hírdetés alatt megtalálható.. Van akire én is nagyon pipa vagyok!

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#4) packdiler válasza olbaidhun (#3) üzenetére


packdiler
tag

Szép kis cikk .pff nem is kicsi.
Szerintem valaki éhes maradt :DD

(#5) bullseye válasza olbaidhun (#3) üzenetére


bullseye
addikt

nem, olyanokra gondoltam, aki felrakja, hogy sürgős, és aztán egy hétig nem néz vissza; aki 3x áron rak fel valamit, és amikor jóindulatúan figyelmeztetik, üzletrontást kiált, és a kedvencem: akinek priviben kell ajánlatot küldeni, hogy néma licitben menjen a dolog (+ még megpróbálja a két legtöbbet ajánlót tovább emeltetni)

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6) cskamacska


cskamacska
addikt

Azért ha már be lett kopipésztelve, emlékezzünk meg Old Man úrról, akinek az írásán már több mint 8 éve szétröhögtem a buksimat. :R

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#7) olbaidhun válasza cskamacska (#6) üzenetére


olbaidhun
őstag

Sok mindent a netről szedtem össze, de ezt írtam is! Nagy Up jár az eredeti íróknak, sok minden kiderül a vásárlókról és szokásaikról, ha az ember kicsit szétnéz..

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#8) kpal


kpal
veterán

Én is sokat vagyok a PH hirdetések között és van pár ember akikben csukott szemmel is megbizok .

(#9) robogár


robogár
csendes tag

Köszönjük az információt! ;)

"Embernek lenni annyi, mint választani."

(#10) olbaidhun


olbaidhun
őstag

Mostanában megfordult nálam pár konzol, telefon és műszaki cikk, elsősorban a hobbim (szeretem az újdonságokat gyűjteni, kipróbálni, ami elég költséges eleinte) miatt.. a megunt játékokat árulom külön, vagy géppel és tapasztalataim alapján elég sokan vannak így ezzel, de a lényeg, hogy mostanában egyre többször találkozok csalókkal..legtöbbször expresszen, de gyakran ph-n is tesznek ki "túl szép ahhoz, h igaz legyen" ajánlatokat és amint felhívom az eladót, bájos hangon bejelenti, hogy előre kellene utalni, mert ez-és-e-miatt, utazik, stb.. nagyon sokan nézik hülyének az egyébként gyakran tényleg pancser vásárlót. Az egy dolog, h nem ért valaki egy műszaki cikkhez, de Western Union-on keresztül ne bízzon már meg jobban egy külföldi eladóban, mint egy Magyar srácban a szomszéd városból! :(((

Nem mondom, h mindenből fel tud készülni egy vásárló, de ne engedje, h becsapják. Találkozzanak személyesen, próbálják ki az eszközt! Írhatnak adásvételit. Ellenőrizze az eladó becsületét mások visszajelzései, vagy megkérdezése után, végső esetben egyezzenek meg utánvét-ben (ott a címe is meglesz az eladónak, az anyagiak miatt)

Nem én vagyok a legolcsóbb netes eladó, ezt kijelenthetem, mint ahogy azt is, h sok cuccom ár alatt van.. Minden holmimra nagyon vigyázok és amit csak eladó sorba teszek, olyan állapotban kínálom, h visszalépéskor sem idegeskedek, mert bármit meg is tartok, ha nem kelt el.. Arra akarok figyelmeztetni mindenkit, hogy bolti árakat vegyetek figyelembe, de ha mégis olcsóbbra döntenétek, pár ezer forint miatt ne lépjetek bele azonnal egy "idegen" ajánlatba. Az ördög nem alszik: ps3üzletrontók gyűjtőtopikja

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.