2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Volán - náloV, avagy a menettérti jegy

Írta: | Kulcsszavak: Volán . busz . outlet . menettérti . retúr

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hogy is van ez a retúr jegyekkel? Néhol azt írják, hogy megszüntették a Volánnál, holott a hivatalos oldalukon is írnak róla, tehát nem lehet mítosz.
A jegykiadó automatába is bele van programozva az opció.

Történetünk röviden annyi, hogy tettünk egy látogatást (barátnőm és én) a biatorbágyi outletbe, ahová a Volánbusz járatát vettük igénybe. Szombaton zárva volt a jegypénztár, így automatából vettünk jegyet. 10 perc sorbanállás és 2 perc érthetetlen nyomkodás után inkább kerestünk egy eldugott jegykiadót, ahol nyugodtan el lehetett olvasni a menüpontokat és nem kellett a mögöttünk álló fújtatását hallgatni. Kiválasztottuk a célállomást és benyomtuk a Retúr opciót. Fizetés után kezünkben volt a jegy, mondhatni minden rendben volt. Nem szoktam sűrűn távolsági busszal utazni, ezért nem ismerem behatóan a rensdszert, de egy-két hiányosságot felfedeztem.
Felszálláskor (17:25) a sofőr letépte a perforált jegy bal oldalát, a másikat pedig visszadta (gondoltuk ez biztosítja majd a hazajutásunkat). Rosszul gondoltuk...

Természetesen még aznap visszajöttünk, a legutolsó busszal (20:27). Kisebb tömeg alakult ki a busz ajtaja előtt, de sikerült az élbolyban maradni. Büszkén adtuk át a jegyet a sofőrnek kezelésre, aki rövid forgatás után megállapította, hogy ez nem érvényes, mert nincs meg a másik fele (később már azt mondta, hogy nem létezik olyan, hogy retúr jegy). Mondtam, hogy az automatába be van írva és ki is adja így a jegyet, mire ő valami olyasmit mondott, hogy az bizony el van rontva és hogy az automatát üzemeltetőknél reklamáljak).
Mindegy, kifizettük a jegyet újra a visszaútra.

310 forint per kobak, nem egy nagy összeg, de akkor most hogy is van ez a visszafelé utazást biztosító jegyekkel?
Ki hibázott? Mi, hogy hülye fejjel nem jártunk utána előre a dolgoknak? Az első sofőr, aki félbetépte a jegyet? A második, akinek nem tetszett a jegy?
Jártatok már így?

Hozzászólások

(#1) Kakaduku


Kakaduku
senior tag

Én még nem, de azt tudom hogy benne van a return funkció a gépben és én egyszer már utaztam így. Nálam minden rendben ment.

(#2) alibaba78


alibaba78
őstag

"hogy az bizony el van rontva és hogy az automatát üzemeltetőknél reklamáljak"

Tudom, hogy nem ez a temaja a blognak, de az mitol logikus, hogy az automata uzemeltetojenel kell neked reklamalni, ha egy jegy nem ervenyes? Az automata az o uzleti erdekuket szolgalja, nyilvan nem az automata uzemeltetoje helyezte ki a gepeket, csak mert unatkozott. :(

(#3) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

tehát az automatába uszkve az odavissza utat fizetted?

btw. a zsámbéki buszos kft minden, csak nem európai, barátnőmnek többször adtak jegyet úgy bérlet mellé, hogy a teljes útvonalat fizettették ki vele. :U :W (20 km vs. 35)

a papírbuszaikat össze kéne tolni egy halomba, és a sofőrök lopott gázolajával felgyújtani :K

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#4) Dany007 válasza alibaba78 (#2) üzenetére


Dany007
veterán

Jogos. Ez egyébként jellemző itthon. Lásd parkolóautomaták. Össze-vissza dobálják a felelősséget a hivatalok és cégek egymás közt.
Sokszor külön cég a gyártó, az üzembentartó, meg a megrendelő. Ami már önmagában nevetséges. És ha valami gond van, akkor ők így hármasban ping-pongoztatják az embereket ide-oda.

Egyébként is, mi köze van a gyártónak a Volán automatájához? Nyilván legyártottak egy gépet, annak megfelelően, ahogyan azt a Volán kérte. És kirakták. Ha valami nem jó, - nem műszakilag, hanem tartalmilag - akkor azért nem a gyártó a felelős.

Elég röhejes is lenne, ha legyártanánk egy reklámtáblát a Tesconak hogy 500 Ft kilója a sertéscombnak, majd mikor az ügyfél ráeszmél hogy mégiscsak 1800 Ft kilója, akkor elhajtanák a "kovácspista" reklámstúdióba reklamálni, mert ők készítették a táblát.

(#5) Lauda


Lauda
félisten

Eszerint mar 2008 ota nincs: Nincs többé retúrjegy, de jó ez a Volánnak?

Persze ez nem hivatalos info.

Amugy szerintem ha irnal egy emailt nekik, osszefoglalva a tortenetet, biztos kapnal rendes valaszt.

[ Szerkesztve ]

(#6) Ndruu válasza Lauda (#5) üzenetére


Ndruu
MODERÁTOR

Én is ezt a cikket olvastam, viszont hivatalos oldalon nem írtak ilyenről.
Ha lesz egy kis időm, akkor írok a volánnak és megkérdezem, hogy mi igaz és mit lehet tenni.

Harrrr!!!!

(#7) pprod94


pprod94
aktív tag

Egyébként volt ennek valamilyen haszna? Mármint olcsóbb, mint sofőrnél jegyet váltani? Vagy csupán a felszálláskori kellemetlenséget akartátok elkerülni?

(#8) nemlehet válasza pprod94 (#7) üzenetére


nemlehet
őstag

Sok végállomáson nem adnak jegyet a sofőrök, tehát eleve fel sem szállhatsz ha nincs jegyed. Ez akkor gáz ha épp elkapod a buszt és nincs időd az automatával szerencsétlenkedni. Amúgy meg jah, kényelmesebb meg nem tartod fel a sort.

[ Szerkesztve ]

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#9) pprod94 válasza nemlehet (#8) üzenetére


pprod94
aktív tag

No ezt nem tudtam, felénk azért még adnak jegyet.. :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.