2022. szeptember 30., péntek

Gyorskeresés

Sprinter, avagy hogyan hárítsd a hülyeséged

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Korábban írtam már egy nyers kritikát az egyik futárszolgálat megbízhatóságáról, azonban ez a mostani eset szerintem még azon is túltesz. A címben szereplő céggel volt ez a történet, ami ott kezdődött, hogy a feleségem külföldről rendelt valamit, aminek szállítását ők biztosították a határzárak végett. Így a futár maga ajándék volt, csakhogy a lakás címe volt megadva, ami ilyenkor általában a postai hivatalnál landol, így kényelmesen át lehet venni munka után, de így elkezdödött az ördögi kör...

Hétfő: Reggel 8-kor jön egy E-mail, hogy aznap 9-12 között érkezik a futár. Mivel nem számítottunk futárra, azonnal tettem egy bejelentést a hivatalos űrlapjukon keresztül, ahol az általuk felsorolt listából tárgyként a cím módosítása rublikát jelöltem meg, annak reményében, hogy sikerül átkéretni (6,1 km).
Erre semmi reakció nem volt, viszont nem is jött a futár... egészen 13:10-ig. Akkor ugyanis hívta a feleségemet, hogy ott van. Lévén nem volt otthon senki, így nem tudtuk átvenni. Majd holnap...

Kedd: Reggel 8-kor jön egy E-mail, miszerint aznap hozzák 11-14 között, az otthoni címre. Fogtam a telefont és felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol egy hölgy vette fel. Kérdőre vontam, hogy ez hogyan történhet meg, ha egyszer címmódosítást kértem? Tájékoztattam továbbá az előző napi dolgokról, hogy nem azért kérvényeztem új címet, mert jól esik, hanem mert abban az időintervallumban nem tudja átvenni senki.
A hölgy saját bevallása szerint nem dolgozták még fel a kérvényemet, így történhetett ez a hiba. Felvette Ő is az új címet, akkor már az én nevemre is átírta, valamint az én telefonszámom lett megadva. Azt mondta, másnap jön a futár, már a jó címre.
Nem kérdeztem ugyan, de furdallt a kíváncsiság, hogy 24 óra miért nem elég egy olyan levél feldolgozására, ahol az általuk kínált lehetőségekből válaszottam a címmódosítást. Ez szerintem pont az a kategória, amit fel kellene dolgozni egy nap alatt.

Szerda: Délután fél kettő, nem kaptam semmi értesítést. Kíváncsiságból lekövettem a csomagot, ahol a nyomkövető adatbázisa szerint sikertelen volt a kézbesítés. Telefon elő, kezdjük előről.
Elmeséltem az elmúlt 2 nap eseményeit, már ami rá tartozik és megérdeklődtem, hogy most mi a helyzet. Sem értesítő, sem futár, semmi. A hölgy azzal kezdte, hogy már hétfőn feldolgozták a kérelmet, így kedden jó címre jött volna. Ekkor megemlítettem neki a keddi e-mailt, illetve a telefonhívást is, ezután megkérdeztem, hogy ha tényleg oda ment volna, ahová kértem és azt ugyan arra a címre kérvényezem egy nappal később, akkor miért nem jött a futár, holott hétfőn a kérvény ellenére is jött. Erre nem felelt, viszont egy hasznosabb választ kaptam, miszerit aznap már biztosan jön, 15:45-18:45 között.
Ez kicsit sok volt nekem, mert ebben az időtartományban nem előre láthatóan nem fogok tartózkodni a zúj címen. Így elkértem a futár telefonszámát, amit készségesen szolgáltatott.
Délután háromnegyed kettő, hívom a futárt. Azt mondta, maximum 3/4 óra és itt van. Ez végre jó hír volt, nem vitatkoztam, ez belefér. És meg is jött.
Délután fél három és hív a feleségem, hogy ott a futár. Kimegyek, és nekiáll velem vitatkozni, hogy nem ez én nevem szerepel a küldeményen, nem adja át.
Itt elborult az agyam és mondtam neki olyanokat, amitől meggondolta magát. Végre megvan a csomag...

Összegezzünk: Három napig szivatnak, kétszer adom le ugyan azt a módosítási kérelmet, új név, új telefonszám, új cím és ez mégsem sikerül. Ráadásul a saját telefonomról hívtam a futárt, arról a számról, amit neki is kellett volna hívnia, de mégsem. És még a nevet sem írták át.
Úgy látom, hogy a futárszolgálatoknál a Logisztika logika hiányában elmarad. Ezt már csak sajnálni tudom...

Hozzászólások

(#1) westcoastog


westcoastog
veterán

Nekem csak a 24H futárral volt gondom eddig. Autóhoz rendeltem küszöböt, javítóíveket. 1 hét várakozás után meguntam a dolgot, napokig nem tudtam elérni az ügyfélszolgálatot. Amikor sikerült beszélnem velük, kiderült hogy a csomagom a depóba beérkezett, de onnan nyoma veszett mindenféle adminisztráció nélkül. Na azt hogy hogy nem tudom elképzelni. Az alkatrész webáruháznál nagyon örültek nekik, de szó nélkül újraküldték a 30 ezres csomagot... Dobták is azóta a 24H-t azt hiszem.

(#2) rdt89


rdt89
addikt

Én a DPD-t kerülöm olyan messzire amennyire lehet. Az a legalja mindennek ami létezik, már a hideg kiráz tőlük, igénytelenek nagyon mindenre amit szolgáltatásnak csúfolnak. Dióhéjban az Emag-hoz 35 nap kellett, hogy a garanciás termékemet visszajutassák. Ez Debrecen-Pest közötti kis hajcihő lett volna, mert Pesten van valami átvevő helyük, na mindegy ha gyalog indulok el is hamarabb ott vagyok és ez még csak a jéghegy csúcsa a velük átélt kellemetlenségekből. Így ha rendelek mindig megkérdezem melyik futárszolgálat és ha nem lehet mást választani, mint a DPD elállok a vásárlástól bármilyen jó ajánlat is. A GLS viszont eddig lekopogjam nem okozott csalódást.

(#3) e-newsee válasza rdt89 (#2) üzenetére


e-newsee
addikt

Egy szerelő ismerősöm csak annyit mondott a DPD-ről, hogy csak akkor viszik hozzájuk az autót, ha már kb nem indul el. Azt mondja, volt olyan kocsi náluk, amiben 100k fölött volt a km, és még nem volt olaj cserélve, a lengéscsillapítók mintha nem is léteztek volna. Azért vitték be, mert zajos lett a váltó. Persze, mert valahol elszivárgott szinte az összes olaj abból is.

Más:
Mi a DHL-lel jártunk úgy, hogy egy félreolvasás miatt a listában (hasonló név, hasonló cím, stb), gyakorlatilag átadták az előre kifizetett csomagot egy embernek mindenféle személyazonosítás nélkül. Az illető nem értette, és csak a szerencsén múlott, hogy ismert minket, így megkaptuk a csomagot. Ha ezt egy simlisebb hajlamú emberrel játszák el, aki észreveszi, hogy a futár balf@sz, és egy 25k-s, előre fizetett csomagot bemondásra nekiad, akkor ráb@sztunk volna.

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#4) snecy20 válasza rdt89 (#2) üzenetére


snecy20
veterán

Ó, nem a DPD a legalja, közel sem. :}

overhead cost reduction defended

(#5) rdt89 válasza e-newsee (#3) üzenetére


rdt89
addikt

Azért ott felelősségre lehet vonni a céget és a DHL pont nem olyan cég akik ilyenen fennakadnak. A mi cégünk DHL-el is szállít és messzemenően nagyon korrektek, persze gondolom itt az is a méltányosság alapja, hogy iszonyatos forgalmat is kap ettől a cégtől.

(#4) snecy20:
Sajnos a szememben eddig a kb 1 évtized alatt ők voltak a legalja /DHL-GLS-UPS-Fedex-Express One/.

(#6) Napfénysüti válasza e-newsee (#3) üzenetére


Napfénysüti
nagyúr

Ó nálunk a múltkor a DPD-s csávó volt aki szó nélkül odaadta az egyik szomszédnak (panel, négy lakás egy szinten). Éppen utolértem mikor ment az autójához erre mondja hogy a csomagomat a 4-es ajóhoz adta le. De még a számot se találta el mert a 3-as szomszédnál volt. :DDD Persze telefonon nem hívott hogy ott van nálunk, pedik direkt a környéken sétáltam a gyerekkel hogy ha jön oda tudjak ugrani...
Ez mondjuk "csak" egy 50k-s pelenka rendelés volt.

Másik: rendeltem bringát németből, csekély 2550 eurót fizettem ki előre. UPS hozta, azaz csak hozta volna első körben mert a csomagnak nyoma veszett. Hívtam én már ott mindenkit meg írtam emailt mindenféle supportnak hogy hol a csomagom, hogy lehet egy akkora dobozt elhagyni? Végül a bringaküldő cégnek kellett kérnie egy csomagkeresést a UPS-től mivel hivatalosan nem én rendeltem a szolgáltatásukat hanem ők. Végül meglett de egy hét helyett több mint háromba telt idehozni ami alatt lett pár ősz hajszálam. Ja és elnézést se kértek a balfaszkodásért. :(((

Més que un club!

(#7) Mr. Y


Mr. Y
senior tag
LOGOUT blog

E-mag visszaszállítás DPD-vel szintén így jártam, éppenfolyamatban is van a dolog. 2 hét kellett, mire eljuttatták a szervizhez.
Egyébként az MPL sem piskóta, szintén előre fizetett rendelést adtak át teljesen másnak. Miután kisebb levélháborút vívtam a küldő céggel, hogy a 2 napos szállítás több, mint egy hete letelt, ők pedig szerényen állították, hogy elküldték azonnal, bementem a postára, ott nem tudtak semmit az egészről. Aztán pár napra rá FB-n keresett fel egy hölgy, hogy már egy hete keres engem, mert nála landolt a csomagom (azt mondjuk nem értem, miért vette át). Ezután még én éreztem magam rosszul, hogy vádoltam a küldő céget...
DHL pedig a cégünkel csinálta meg azt, hogy egy 300k-s PLC-t nem a címzettnek vitt ki. A terméket átvették, lekértük az átvevő aláírását, ami állt egy V betűből, így nem jutottunk előrébb. Nem tudták megmondani, ki vette át és hol, ki az a "V", gyakorlatilag semmit. Mi megkértük a kártérítést, a többi már rájuk tartozott.

[ Szerkesztve ]

But who is watching the guardians?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.